Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2006.03.03 0 0 10585

Andocs nagy eséllyel pályázhat Magyarország legrondább állomásépülete címe. (Alapállapotban is ronda, eltekintve az amortizációtól.)

 

Előzmény: FOMA (10579)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10584

 

 

Vonaton nincs internet! Se a forgalmiban.

Előzmény: Törölt nick (10565)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10582
Kapolynál hova vezet az iparvágány ?
Előzmény: FOMA (10578)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10581
Ide sokan írnak.

Szobából.



Nagy megállapítás volt ! 8-D
Szerintem legtöbben szobából írunk !
Előzmény: Törölt nick (10565)
division by zero Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10580
Pontosan :-)
Előzmény: FOMA (10579)
FOMA Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10579
Csak tán nem 3010?:-))
Előzmény: division by zero (10566)
FOMA Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10578
Előzmény: FOMA (10577)
FOMA Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10577
"És ki utazott végig rajta?"

Pl.én. De van még pár topictag.
Előzmény: Törölt nick (10563)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10576

Mondtam, hogy a középső szakaszon ne számítsunk csodákra. A két szélsővel lehet valamit kezdeni. A középsőn csak kisebb mértékben növelné az utasszámot a sebességnövelés. Legfeljebb néhány túristát lehetne odacsábítani, hogy megismerhessék Somogyország szépségeit.

 

 

Előzmény: amicus (10571)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10575

Nekem is eszembejutott ez. A  megoldás. Ütemes menetrend csak reggel 8-9 után. Addig meg lehet ütemtelen is.

A 15-ös vonalon is elég jól kombinálták a két dolgot.

 

Előzmény: Törölt nick (10574)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10574

"A minimum 2 órás ütemre gondolsz, jó átszállásokkal? "

 

Lényegében igen. Sőt egyes mellékvonalak talán 1 órás ütemes menetrendet kapnak, hacsak valaki föntről "bele nem köp a levesbe".

 

A nagy kérdés azonban tényleg az, amit Taxxx is földobott, hogy az ún. ütemes kínálati menetrend valóban fog-e utasszámnövekedést generálni?

 

A másik nagy kérdés, hogy az ütemes menetrend által generált érkezési/indulási idők összhangban fognak-e állni az utazóközönség igényeivel?

 

Csak egy példa, hogy miről is van szó:

 

tételezzük föl, hogy az Aszód - B.gyarmat vonalra 2 órás ütemes menetrendet készítünk "frankó" aszódi csatlakozásokkal.

De ez azzal jár, hogy pl. B.gyarmatra reggel a páros vonatok pl. 6.40-re és 8.40-re érkeznek.

De az iskolakezdés 7.45-kor van.

 

De legyen mondjuk 1 órás ütemes (amit a példában szereplő vonlara egyébként jelenleg nem lehet megcsinálni), tehát 7.40-re is érkezik vonat B.gyarmatra.

 

A gyerek ezzel sem fog beérni az iskolába. Mi fog történni?

Elmegy buszra, vagy a tömeges utaspanaszok miatt el kell kezdeni tologatni egyes vonatok menetrendjét, ami onnan kezdve már nem ütemes.

 

Szóval vannak még kérdések ezzel a struktúrával kapcsolatban...

Előzmény: Fázishatár (10554)
looksharp Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10573

Talán 4-5 alkalommal utaztam rajta végig.

Először talán 1999-ben, nyáron, Kapostváron voltam egy barátomnál, így mentünk Siófokra (Fonyódon keresztül árban ugyanannyi, időben egy órával rövidebb lett volna), végigutazó rajtunk kívül nem volt, Mernye és Tab között a mellékben odaúton egyedül voltunk, visszafele 2-3 utas volt a társaságunkban.

Utána minden évben egy alkalommal eljutottam oda, legutóbb 2005 januárjában, de akkor csak a Kaposvár-Somogymeggyes szakaszt utaztam be, oda-vissza, szombati napon, nem volt erős utasforgalom.

A legforgalmasabb 2004. október 29-én (vagy 30-án, nem tudom, péntek volt), engedéllyel vezetőálláson, Bz+2 mellék, szitáló eső, hulló falevelek, kaparó Bz. Toponártól kb. 75%-on volt a szerelvény, Kisbárapáti után kb 25 fő volt a vonaton a jv szerint. Siófokra kb. 20-as érkeztünk be.

Előzmény: Törölt nick (10563)
looksharp Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10572

Nem szapultam a vonalat, nekkem semmi bajom vele, szeretek arra kirándulni (ha van rá időm), mindössze érdeklődtem. Érdemes lenne ott egy majdhonógynem teljes körű felmérést készíteni mind Felsőmocsolád, mind pedig Kibárapáti lakosai között hogy hova, milyen gyakran utaznak. Ha gyalog, akkor gyalog, ha kerékpárral, akkor kerékpárral.

Előzmény: Törölt nick (10561)
amicus Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10571

Peti, nem lennél jó üzletember :-)

 

ha a pálya nem lenne olyan lassú = Adjon valaki sok pénzt! - mondta Vpeti, a Tab-Felsőmocsolád Térségi Vasút első embere.

akkor talán többen lennének = De titkon én is félek, hogy bukás lesz - tette hozzá.

 

Ennél valami biztatóbb terv kellene :-))

Előzmény: v_peti (10570)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10570

Jó, de ha a pálya nem lenne olyan lassú, akkor talán többen lennének. Igaz, a középső szakaszon azért csodákra nem lehet számítani.

 

 

 

Előzmény: amicus (10567)
division by zero Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10569
2000.04.12.
Képek itt.
Hozzá tartozó történetet pedig a vasutmániásban kell keresni 9696-9715 hozzászólások környékén.
Előzmény: Törölt nick (10568)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10568
Mikor? Hogyan?
Előzmény: division by zero (10566)
amicus Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10567

Végigutaztam, két másik vasútbarát társaságában. A vita alapjául szolgáló szakaszon csak mi hárman voltunk a Bzmot + Bzx szerelvényben.

Előzmény: Törölt nick (10563)
division by zero Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10566
Én oda-vissza, MD-vel!
Előzmény: Törölt nick (10563)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10563

végigutaztál rajta?

És ki utazott végig rajta?

Előzmény: Törölt nick (10562)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10561

Sok.

ÉS ELÉG LEGYEN A 35-ÖS VONAL SZAPULÁSÁBÓL!!!

VANNAK MÉG KISEBB FORGALMÚ VONALAK IS.

Előzmény: looksharp (10549)
amicus Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10560

Egyrészt abban mindenképpen igazad van, hogy férőhelyben minden előremutató menetrend túlkínálatra törekszik, a "nagy durranás" is így van ezzel. A túlkínálatnak három dimenziója van (szigorúan saját spekuláció):

- egyes viszonylatokban csekély utasszerző, a többiben viszont jelentős utasmegtartó hatása van, ez utóbbi a mostani időkben nagyon fontos!

- a csúcsidőszak túlkínálat okozta kismértékű széthúzása az előző pontnál leírt hatásokat erősíti,

- mindezek ellenére elkerülhetetlen, hogy csúcsidőszakban - igaz, a jelenleginél az előző pont miatt kisebb mértékben - zsúfoltság alakuljon ki.

 

Másrészt félelmeid a menetrend megalapozottságával kapcsolatban csak részben jogosak. Igazad van abban, hogy az idő eldönti, hogy siker vagy bukás a +nagy durranás". Különösen a mellékvonalaknál a kudarc egyben a vonal középtávon való használhatatlanságát is fogja jelezni.

Nincs igazad abban, hogy a menetrend sikere csak az utasszám-növekedésben mérhető le. Én ennél 2006-ban fontosabbnak tartom az utasmegtartó-képességet. Amikor már az ország keleti felében egyre többeknek adatik meg a lehetőség, hogy autójuk legyen és azt rendszeresen használják, a meglévő, jelenleg fizető utasokat is nagyon meg kell becsülni. Mint mindketten tudjuk, utast veszíteni nagyon könnyű, visszaszerezni viszont egy valag pénzbe kerül.

Ráadásul a "nagy durranás" nem kis részben a már meglévő eszközök hatékonyabb felhasználását célozza meg, ezért a költségek növekedése egyáltalán nem egyenesen arányos a kapacitásbővüléssel - mivel a vasút költségei közt az állandó költségnek tekinthető tételek aránya nagyon magas. Leegyszerűsítve: ha ma x ülőhely közlekedtetése y forintba kerül, 2x ülőhelyé nem 2y-ba fog kerülni (szerény becslésem szerint 1,4-1,7y-ba, de várki kijavíthat).

Előzmény: Törölt nick (10559)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10558

Biztos. Remélem beválik. Ha jól csinálják.

 

Előzmény: Fázishatár (10554)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10557

És mit takar ez a "nagy durranás"?

 

Egyébként csodálkozom, hogy valami elmozdulás történik az ügyben (akár +, akár negatív).

Ebben az országban általában azt szoktuk meg, hogy nem történik semmi.

 

Úgyhogy várjuk ki a végét...

Előzmény: Törölt nick (10552)
orangutan Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10556

Nem mondod???

Előzmény: v_peti (10555)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 10555

De vannak olyan esetek, amikor a vasútállomás/mh közelebb van a faluhoz, mint a bekötőút. Pl. a 49-es vonal is ilyen több helyen.

 

 

Előzmény: orangutan (10551)
Fázishatár Creative Commons License 2006.03.01 0 0 10554

A minimum 2 órás ütemre gondolsz, jó átszállásokkal?

 

:)

Előzmény: Törölt nick (10552)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 10552

Sziasztok!

 

Rég jártam erre...

 

A zuhanyhíradós hírek szerint jövőre menetrendi szempontból "nagy durranás" várható a Dunától keletre lévő országrész mellékvonalain.

 

Olyan horderejű, ami segíthet bebizonyítani egyes mellékvonalak életképességét avagy életképtelenségét...

 

Hiába no, nagy játszma ez a háttérben...

orangutan Creative Commons License 2006.03.01 0 0 10551

Nyilván a busz is gyorsabb lenne, ha -a vonathoz hasonlóan- nem menne be minden faluba, csak a bekötőútnál állna meg azokon a helyeken, ahol az út nem megy át a falun.

 

Ugyanígy, a vonat is lassabb lenne, ha minden megállónál, ami a falun kívül van, leágazna egy rövid szárnyvonalon, és bemenne a sz.ib. elé.

Előzmény: v_peti (10550)
v_peti Creative Commons License 2006.03.01 0 0 10550

Érdmes megnézni a 49-es vonal vasútpótló buszát, hogy mennyit kell kerülnie. Ráadásul ezt úgy teszi, hogy a busz útvonala nem is egyezik meg a vonatéval. Sőt a Volán buszai is hasonlóképpen kerülnek a zsákfaluk miatt.

:(((

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!