Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9994

Félreértetted. Arra gondolt, hogy ha a jelenlegi troliviszonylatok helyett állnak be a trolik, az tényleg baromság lenne. Ha már nem fognak függni a járatok a felsővezetéktől, akkor már variálni kellene a járatokon.

Előzmény: trizs77 (9993)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9993

"Viszont ha - ahogy a cikkben írták - trolik pótlására állítanak be elektromos buszokat, akkor az pofon a sz*rnak"

 

------------------------

 

Nem így van.

 

A mostani, "csápos" troli megoldások drága üzemének egyik oka, hogy jelentős a plusz infrastruktúra (amit más nem használ) fenntartási költsége.

Amit nincs kire másra terhelni, se megosztani a költségeket, hiszen a trolin kívül más nem használja.

 

Az elektromos busz esetén ez a költség eltűnik.

A telephelyi költség valószínűleg nem változik, hisz bár eltűnnek az áramátalakító és más költségek, de helyükbe bejönnek a különböző gyors- és hagyományos töltési költségek.

 

más

 

Tudtommal a kicsit távolabbra nézők (Attila is ilyen),  nem a trolik, nem csak a trolik kiváltására képzelik el az e buszokat, hanem a trolik és a dízel buszok kiváltására is.

 

jelenleg a fő korlát az "e" buszok kb. háromszoros beszerzési ára és a napi üzemidő korlát, azaz kevés "e" busz képes egy teljes üzemnapot, 04,00-től - 24,00-ig végigdolgozni, úgy, hogy a garázsban 4 óra áll a feltöltésre, tisztításra, javításra, karbantartásra és utána újabb 20 óra üzemidő következik.

 

 

Econell99 Creative Commons License 2017.09.16 0 0 9992

"Viszont ha - ahogy a cikkben írták - trolik pótlására állítanak be elektromos buszokat, akkor az pofon a sz*rnak"

Ez így van.

 

Már korábban is írtam, de ha tényleg e-busz lesz troli helyett, akkor ezeket az útvonalakat javaslom:

 

3-as troliból: Meghosszabbítani a Vincellér utcáig István út felé.

3A troliból: Vincellér utca - István út - Segner tér - Széchenyi utca - Kossuth utca - Burgundia utca - Csapó utca - Nyíl utca - Hadházi út - Benczúr Gyula utca - Köztemető

4-es troliból: 28-as busz visszaállítása, Ezzel egyidőben a 15-ösök mehetnek az Egyetem sugárútra, ahol a régi 14-eshez hasonlóan érik el a Doberdó utcát. Esetleg Vincellér utca (Derék utca felé) - Dobozi Lakótelep is lehetne a 25-ös mentesítőjeként.

5-ös troliból: Jégcsarnok - Kishegyesi út - István út - Széchenyi utca - Külsővásártér.... innen változatlan, azzal a különbséggel, hogy minkét irányban érinti a Dobozi Lakótelep.

Esetleg még a 16-oson lehetne variálni még, hogy az Egyetem-Dobozi Ltp. kapcsolat meglegyen:

Nagyállomás - Wesselényi utca - Hajnal utca - Munkácsy utca - Víztorony utca - Ótemető utca - Kassai út - Baksay utca - Nagyerdei körút (déli rész, Klinikák érintésével) - Pallagi út (és TEVA) - Móricz Zsigmond út - Kartács utca - Doberdó utca. 

Előzmény: marky-511 (9985)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.16 0 0 9991

Szerintem még lesz működőképes Solaris a városban, amikor a Cívisbuszok már le lesznek cserélve.

 

----------------

 

A szakma mai műszaki tudása alapján ennek így kell lennie.

 

 

Előzmény: marky-511 (9989)
diamond way Creative Commons License 2017.09.15 0 0 9990

Elektromos Solaris végállomásokra töltőt az cső!

Előzmény: norbertos (9984)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 9989

Úgy legyen, én csak azt mondom, hogy ne a trolikat váltsák ki elektromos buszokkal, hanem a dízelüzemű buszokat. Szerintem még lesz működőképes Solaris a városban, amikor a Cívisbuszok már le lesznek cserélve. És ezt nem kötekedésből írom.

Előzmény: trizs77 (9988)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 9988

gyártani mindent lehet.

 

sőőőt.

 

Gyártani is fognak sokfajta hajtású autóbuszt.

 

de véleményem szerint, 2034-re az elektromos autóbuszok már úgy kiforrják magukat, hogy az eladott buszok 30-50%-a elektromos hajtású lesz, a városi buszoknál pedig lehet, hogy ez az arány eléri a (?) 60-70%-t is.

 

 

Előzmény: marky-511 (9987)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 9987

Szerintem ettől függetlenül duobuszt, dízel aggregátoros, és akkumulátoros trolit lehet(ne) gyártani és közlekedtetni. 

Előzmény: trizs77 (9986)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 9986

Európában, ha valahol ma vagy jövőre vesznek még gyári, új, csápos trolit, az valószínűleg az utolsó ilyen beszerzés lesz.

 

Még a gyengébb trolik is elmennek 15 évet.

 

2019+15= 2034

 

2034-ben, szerintem már lesznek olyan minőségűek az elektromos buszok, hogy se troli, se dízel busz, újonnan, nem kerül városi forgalomba.

 

 

 

marky-511 Creative Commons License 2017.09.13 0 2 9985

Várható volt, többször is szóba került már a fórumon. Az is jelzésértékű, hogy nem építenek felsővezetéket a Petőfi téri aluljáróba. 

Viszont ha - ahogy a cikkben írták - trolik pótlására állítanak be elektromos buszokat, akkor az pofon a sz*rnak. A dízelüzemű buszokat kellene először kiváltani, aztán a trolit.

Előzmény: norbertos (9984)
norbertos Creative Commons License 2017.09.13 0 0 9984

https://www.kozlekedesvilag.hu/cikk/kv/2017/08/28/lehetseges-megoldasok-debrecen-elovarosi-kozlekedesenek-fejlesztesere/

 

Solarisok utan mar nem varhato ujabb troli beszerzes a jovoben a cikk szerint. De ha jok az e-buszok hat ez van, fejlodni kell.

marky-511 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 9983

Sajnos okozna, jelenleg nincs annyi kiadható jármű, hogy csúcsidőben sűríteni lehessen bárhol is...

 

Elég baj. Mintha írtad is volna, hogy a 17-essel együtt vannak kiadva a járművek. Ha ez a helyzet, akkor tényleg a 21-esen kellene valamit változtatni, mert Kismacsig eljutni kb ugyanannyi idő mint forgolódni az ipari parknál.

 

A MÁV-val könnyebb lenne összehozni egy egységes bérletrendszert, mint a 'volánnal'. 

 

Szerintem egyik sem fog engedni. De ha jól lenne elhelyezve a megálló, akkor vasúti bérlet mellé vehetnének kiegészítő bérletet, bár kész röhej lenne, mivel (elvileg) Debrecenen belül közlekednének. 

 

Előzmény: ZotyaJ (9981)
ZotyaJ Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9982

A MÁV-val könnyebb lenne összehozni egy egységes bérletrendszert, mint a 'volánnal'. 

Előzmény: marky-511 (9979)
ZotyaJ Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9981

"De biztos nem okozna nagy gondot egy plusz járat 33(E) sem"

 

Sajnos okozna, jelenleg nincs annyi kiadható jármű, hogy csúcsidőben sűríteni lehessen bárhol is...

marky-511 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9980

*jegy/bérlet

Előzmény: marky-511 (9979)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9979

Annak is akkor lenne értelme, ha lenne egy jó elővárosi busz/bérlet rendszer.

Előzmény: Econell99 (9978)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9978

Kismacs esetében egy jól elhelyezett vasúti megálló is megfontolandó lenne.

Előzmény: marky-511 (9977)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9977

A 37-esre nemrég tettek be egy új járatot, de a DERKE szerint ugyanennyi értelme lenne, ha a helyközi és távolsági járatokat is használhatnák az utasok debreceni bérlettel. Ez Kismacs problémáján is enyhítene. De biztos nem okozna nagy gondot egy plusz járat 33(E) sem.

 

A 21-es meghosszabbítását nehezíti, hogy a NYIP-nél elhelyezett jelzőlámpás csomópont miatt eltűntek a külső, volt házgyári megállók a 33-as út mellől.

Egy kismacsinak kb. mindegy, hogy egy 21-essel vagy egy 33-assal jut be a városba, de ha a probléma Nagymacsot érinti jobban, akkor plusz 33(E) járat lenne az ideális.

Előzmény: Econell99 (9976)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9976

A külterületiek közül a 33-as vonallal nagyon kezdeni kellene valamit, mert sokszor elképesztő zsúfoltság van rajtuk. De említhetném a 37-est is, azon is előfordul durva zsúfoltság.

Előzmény: marky-511 (9975)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 9975

Bevallom, Nagymacs témában nem vagyok otthon :D

 

Nem elvetendő egy kismacsi hosszabbítás, szerintem Nagymacsot már nem vállalnák be, annyi erővel a 33-ast is sűríthetnék. És szerintem előbb teszik meg, mint hogy a 21-esen változtassanak.

Előzmény: Econell99 (9974)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 9974

Talán annyiban lenne több értelme Kismacs-Nagymacsnak, hogy így is rendkívül zsúfoltak a 33-asok. Főleg most szeptembertől, hogy a nagymacsi iskola megszűnt. Azóta a 33E mellett, a másik 33-as busz is csuklós.

Előzmény: marky-511 (9973)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 9973

Szerintem kb. annyira zavart be, mint amennyire a Tócóvölgy vasútállomás vagy a Salakos bekötőút megállók megszűnése tenné. A Nyíl utcán fel/leszálló utast még nem is nagyon láttam. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kellene oda megálló, sokkal inkább azt, hogy kiszámíthatóbb menetrendre és jobb útvonalra volna szükség. A Nyíl utcai megálló vonzáskörzetében lévő intézmények (pl. a Váci kollégium) számára kiszámíthatóbb még a 23-as is. De egy Homok / Kút utcai betérés is megoldaná a problémát, már ha szükséges lenne.

 

Én a városvezetés helyében más útvonalat javasolnék, amit már le is írtam, AZ Árpád tér után Ótemető utca, Budai Nagy Antal utca, Hétvezér utca, Borzán Gáspár utca, Monostorpályi út, Nagyállomás.

Előzmény: Econell99 (9972)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 9972

Arról már lehet valamit tudni, hogyan hatott a 21-esre és az A1-re a Nyíl utcai megálló likvidálása? A 21-esbe szerintem csak úgy lehetne életet lehelni, ha meghosszabbítanák Kismacs-Nagymacs felé.

Joe0401 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 9971

Igen

Előzmény: LMG-140 (9967)
A6tech Creative Commons License 2017.09.09 0 0 9970

Augusztusban mégsem valósult meg a Kossuth utca- Széchenyi utca- Szent Anna utca egyirányúsítás, egyáltalán hogy haladnak a városban a főpalyaudvarhoz kapcsolódó előkészítési munkálatok? Úgy érzem mintha állna az egész.

diamond way Creative Commons License 2017.09.08 -1 1 9969

Megérkeztek Debrecenbe az új Credok! Egyik rendszáma PIG 483!

BX 59-76 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 9968

DUM-406-tal ha valaki találkozna esetleg, kérem írja ide be. Köszi előre is.

LMG-140 Creative Commons License 2017.08.27 0 1 9967

György kerti járat?

Előzmény: Joe0401 (9966)
Joe0401 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 9966

Tegnap beugrott helyijáratozni a Deb-Clean új különjáratos gépe: NEJ-576 (Mercedes O550 Integro) .

Econell99 Creative Commons License 2017.08.22 0 1 9965

Škoda-MAZ troliból van 1 db, meg asszem 3 db csuklós Ikarus 280T van még.

Előzmény: Törölt nick (9964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!