A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kinek mi a klasszikus. Én ilyenkor mindig valami kelet-pesti rodeóra gondolok vissza, de hát olyan már nem lesz soha. A 86-os néhai útvonalába meg még hétvégén is kódolva van az elverődés. Szóval talán valami rendszeres járat hétvégente, tavasztól őszig az Örs - Bosnyák tér - Rákóczi út - Erzsébet híd - Etele tér útvonalon, az összes típussal kiadva? Lehetne vele tervezni, túristailag is, érdeklődőként is és hát a város közepét szelné át, szóval úgy elérhető is lenne.
Plusz a Várba akár külön díjszabással (a tömeg miatt) 521 és/vagy 211, szintén a nyári időszakban hétvégén. Mondjuk én adnék egy olajfoltos, füstölő, minden elemében rezgő 405-öst is Várbusz nosztalgiaként. :D
(Illetve ez már nyilván több év múlva lehet aktuális, de a Margitszigeten jó lenne rendszeresített nosztalgia 412).
Ha már így a szomszéd topikban szóba került: idén lesz már végre valamilyen rendszeres nosztalgiaüzem a buszos fronton is? Jó lenne 200-asozni egyet, meg úgyis van egy csomó kocsi erre a célra, akkor lehetne használni is őket. Gondolom nem én mennék ki egyedül.
Én anno zsigulinál láttam ilyet gyerekként több alkalommal nulláról induláskor, talán torpanás ellen használták? Akkor nem értettem, de amikor az első autómnak a gyújtásával probléma volt, akkor azzal is magasabb fordulattal kellett csúsztatni indulásnál, talán a kettő esetnek lehetett hasonlóan ez a megoldása (vagy inkább tüneti kezelése).
Gondolom 60+-os generáció lehet elsősorban, akinek a jobbjába beszorult ez a technika.
A Dopravnyí Podnyík Hlavnyí Mesztszká Práhánál a gázfröccsös, azaz söntfröccsös vezetési stílus teljesen általános. A jó öreg T3-asoknál pl. így hangzik: zúúm-klátty-zúúm-klátty-zúúm-klátty és az utazóközönség egyszerre, egy ritmusra head-banggel, a vezetőnek pedig kidörzsölődik az ütőere a majrévason. De valamiért mégis így csinálják.
Párom rendszeresen az egyik agglós vonalon fog ki egy se hall-se lát idős sofőrt, aki botrányosan vezet. Volt, amikor úgy kanyarodott, hogy rendesen megbillent a busz, akár borulás is lehetett volna a vége...
Jó neked, nekem a minap olyan borzalmas utazásban volt részem az egyik "csinos hölgy" sofőrrel, hogy mérgemben majdnem panaszlevelet írtam az üzemeltetőnek, de aztán megsajnáltam szerencsétlent... 2 másodpercig nyomja a gázt, 2 másodpercig elengedi, mindezt olyan sebességnél, hogy a motor csak bőg, de pont nem tud felváltani. A szédületes 45 km/h sebességet kb padlógázzal értük el, igaz, azt legalább mindenhol tartotta, mindegy, hogy egyenes volt az út vagy kanyarodott. Az éjszaka közepén 4 perc késéssel érkeztünk meg, így pont sikerült lekésni a csatlakozásomat - egy átlagos sofőr ilyenkor simán tudja tartani itt a menetidőt, sőt még ügyelni is kell, hogy ne siessen. Komolyan, tanítani kellene, hogy NEM így kell buszt vezetni.
BPI 247 egyszer volt csak borítva a Boráros téren?azt a kocsi csak úgy láttam valaha, épen nem.Azt tudom róla hogy 2000 Ben selejt lett, nagyon hamar a többihez képest.
OFF salgótarjani CCV 515 el egyezik az esete.Az is helyis 260 As, 15 évesen lett selejt, ezredforduló környékén.Mimözben 31 évig kihúzta az 516..2018 ig.ON
Nagyon indokolhatta valami ezt a korai selejtezést.
Mondjuk a táblázat-szerkesztést nem igazán értem: Elől a korábbi kölcsön-szólókkal közös táblában a csuklósok, majd lejjebb egy külön táblában a szólók sorakoznak. Persze az infók értékéból ez nem von le semmit, csak furi.
Ami viszont öröm, hogy eszerint ezeket a BKV meg is vette, nem csak béreltek lesznek?
A sulinetes hadak nem csak a buszra voltak ma rágerjedve, hanem a csinos vezető hölgyre is. Én örülök annak, hogy egyre több hölgyet látok a volán mögött, de nem lehet könnyű nekik elviselni a kéretlen érdeklődést. Egy felszálló utas kérdezte a sofőrt, honnan jött ez a busz, hogy ekkora a tömeg elöl, mire a válasz ez volt: "Kérdezze őket (mutat a sulinetesekre), én csak vezetem."
10 vagy több évvel ezelőtt a 86-oson utaztam egy kört egy 435-össel, hölgy sofőrrel. Olyan dinamikus vezetést nem sikerült azóta tapasztalnom, nem voltak hirtelen fékezések, nem csukta rá az ajtót senkire és még segített is útba igazítani egy idős utast. Senki nem állt ott a fülkeajtóban, hogy szóval tartsa vezetés közben. Aztán lehet, hogy csak szerencsém volt.