Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
na ez jó infó! Loctite 603 van a videóban. Kínai gépeknél gyakran kell, mert a szerelési költségen spórolnak a lazább illesztésekkel. Valaki hasonló kivitelű menetrögzítő ragasztót javasolt nekem. A lényeg, hogy hőhatásra oldható legyen.
Nekem is van egy 1,6 lovas Hitachi, sehol sincs a kínaihoz képest. Rendszeresen vágott füvön elmegy, de nagyobb gazban szart se ér, 2,4-es damil a felső határ, 115-nél nagyobb damilfejet már nem bírja el... és az is el tud törni...
Ha repedt fazék hangja van, hát olyan van... de tizet veszek egy Stihl árából (egyébként sógorom Stihl-jének se az a finom szunyogzümmögős hangja van).
Akkor sincs pariban. Nem az erejére gondoltam. A minőségére, összerakottságára, anyagfelhasználására, tartósságára. Költői kérdés: vajon meddig lesz meg a Hechtben az az n+1 lóerő? Mert a többiben az az 1, 1,5 nagyon sokáig. Mondom ezt annak fényében, hogy tavaly óta a kis Makita mellett van egy nagy Hechtem is. Hiába kétszer olyan erős, akkor sincsenek pariban. Erős, mert erős. De amikor beindítom és meghallom azt az elbaxott repedtfazék hangját, az összes kedvem elmegy.
Én ebből a körből a Hechtet kihagynám. Nincs pariban a többivel. Ha valóban rendszeresen nyírod, akkor bármelyik jó lehet. Személyes tapasztalatom a Makitával van és nagyon ügyes, könnyű kis jószág. Szeretem. Ellenben ha valamiért kimarad egy-két kaszálás, akkor az Oleon kívül a többi bajba kerülhet.
100ezer ft alatt keresnénk fűkaszát,nem szegélynyírót, 500nm terület rendszeres nyírására, fontos a garancia,javítási lehetőség ne külföldre küldjék ha valami baja lenne.
Mivel nem volt még ilyen eszköz így nincs vele tapasztalatunk árukeresőn a top ami szimpatikus:
Talán emlékeztek, én kértem tanácsot néhány napja fűkasza ügyben.
Nos, vettem egy Mitsubishi MBC 48D-t. Ma jött meg. Ki is próbáltam. Ez egy kínai gép, Mitsubishi motorral. Egy tanknyi üzemanyagot elhasználtam vele. Ami először feltünt, hogy nagyon könnyen indul. Van pár berántós gépem, Husqvarna 455-ös Rancher fűrészem, van ugye a régi Maruyama kaszám, fűnyíró több is, az öcsémnek egy Fuxtec Ms 152-es fűkaszája, szóval próbáltam ezt-azt, de ilyen finoman egyik sem indul. Nem tudom, hogy van-e benne valamilyen indítássegítő, de nem rántani kell, csak közepes erővel húzni a zsinórt és már pöfög is. Erő is van benne, a fél méteres fűben gond nélkül halad. A Maruyama is bika volt, de az nem ment így. A damilfejet lecserélem, megy rá a Husqvarna TX 35-ös feje, ami most a Maruyamán van, mert a rajta lévőt nehézkes tölteni. A vállhevedert még nem sikerült jól beállítanom, azzal kísérletezek még, sok helyzetbe lehet állítani, még egyenlőre az nem tökéletes.
Szóval, tetszik. remélem ez is kibír vagy tíz évet...
talán egyszer majd lesz rá 300e ft-om :) - lehet mire a kínai szettem tönkremegy, meg is keresem vele a Stihl árát - hátha. Hány lóerős is az a 4 mix motor a kombigéphez??? Merthogy a kínai megoldásban van 3le fölötti motor. A szalmás agyag sokkal keményebb igénybevétel, nagy nyomatékot igényel a géptől, amire a 4ütemű motor akár alkalmasabb is lehet. A négyütemű motor nyomatékosabb, de a nyomatékrugalmassága rosszabb, mint a kétüteműnél, vagyis ha elkezded lefojtani, a fordulatszám csökkenésével nem nő akkorát a nyomaték, mint egy kétütemű motor esetén. ez is olyan dolog, hogy szeretném kipróbálni, mielőtt ráköltök közel 300e-t. Szépen nézne ki, ha bevásárolnék, és kiderülne, hogy nem bírja - ez nem a tervezett igénybevétel. Az rk 02 rotakapa belefulladt az agyagba, nem bírta - persze bele is süllyedt, nem bírtam kintebb emelni, nehéz volt mint a dög, ezért váltottam rotakapa adapteres fűkaszára. Ezt el bírom a hátamon vinni a helyszínre, és nem süpped az agyagba bele, a motor ellensúly, könnyen ki tudom emelni amennyire kell. Eddig 52ccm motorral gyúrtam, hát vigyázni kell, nem könyörtelen, meg lehet fullasztani.
a 63ccm annyira nem olcsó, mert nem elterjedt, hozatni kell, sok rajta a szállítási költség. Annyiért már lehet kapni rendeset is használtan. De ha kiderül, hogy csak hengert és főtengelyt kell hozatni, akkor már érdemes belevágni, az egy kis csomag, amit ingyen szállítással lehet rendelni.
De előbb ki kell derülnie - ehhez tanulmányozni kell, ezt nem akarom elvégezni. Ha berendelem az alkatrészeket, és kiderül, hogy nem jön össze, az még így is drága a semmiért. Jobb lenne hallani róla valakitől, aki már csinálta.
Tudom hogy rühelled a kínait, de csak ahhoz lehet rotakapa adaptert meg minden mást kapni, csak azzal tudok agyagot bányászni és keverni. Stihlben sajnos ilyen nincs.
kínai láncfűrészeknél bevett szokás a nagyobb henger felrakása. Ott lehet tudni, hogy 56-62ccm hengereket lehet kapni, amit ugyanabba a blokkba be lehet tenni (vigyázat, van másféle, belsőkuplungos 62ccm-es modell, nem mind jó), venni kell hozzá hosszabb löketű főtengelyt is, ha jól emlékszek 33mm. nem ördöngős dolog.
Csodálkoznák ha fűkaszával ezt senki nem csinálná - ha nem csinálják, annak az lehet az oka, hogy nem lehet. hogy ezt megtudjam, ahhoz meg kellene nézni egy 63ccm blokk alkatrészeit, lemérni a szükséges méreteket, amiből már én is meg tudnám mondani, hogy fel lehet-e tenni a hengert. A főtengely átmérő, lökethossz, hajtórúd hossza, stb, a henger mélysége, felfogatási helyek távolságai, torork, kipuff rögzítés stb. ehhez kézbe kell venni 52ccm és 63ccm blokkot és összenézni.
Ezt pénzbe kerülk megcsinálni, mert meg kell venni hozzá két blokkot, a 63ccm-eset pedig nem lehet olcsón mindenhol kapni.
Ezért keresek olyant, aki már ezt mind megcsinálta és tudja - egy igen, vagy egy nem válasz sok kiadástól kímélne meg engem.
Annyira nem kell félni a kínaiaktól, olcsón lehet hozzá kapni mindent, arra figyelj, hogy min. 50ccm legyen. Persze a Hecht-nél vagy a Ruris-nál a "márkát" is meg kell fizetni, de 30 ccm eszedbe se jusson.