Keresés

Részletes keresés

sevallona Creative Commons License 2007.03.02 0 0 5500

Milyen érdekes eltérés!

 

  ÉRD MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT

OKTATÁSI ÉS MŰVELŐDÉSI BIZOTTSÁGA

 

M E G H Í V Ó  

az Oktatási és Művelődési  Bizottság

2007. március  8-án (csütörtökön) 10 órakor

kezdődő ülésére

 

 

Ülés helye: Polgárok Háza - Érd, Alsó u. 3. – I. emelet 117. terem

 

NAPIRENDI  JAVASLAT:

 

1.      Javaslat a Csuka Zoltán Városi Könyvtár 2007. évi munkatervének elfogadására.

2.      Javaslat a Magyar Földrajzi Múzeum 2007. évi munkatervének elfogadására.

3.      Javaslat a Szepes Gyula  Művelődési Központ 2007. évi munkatervének elfogadására.

4.      Javaslat az Önkormányzati Közoktatási Minőségirányítási Program elfogadására.

5.      Javaslat az első osztályosok beíratására.

6.      Önrész megítélése az „Érdekeltségnövelő, közművelődési fejlesztő támogatáshoz” benyújtandó pályázathoz.

7.      Javaslat az „Alfa program” önrész biztosítására.

8.      Tájékoztató a tanulmányi ösztöndíj további folyósításának jogosultságáról.

9.      Javaslat az Érdi Újság felelős szerkesztői álláshelyére kiírt pályázat elbírálására.

10.  Takarítás kiszervezése az önkormányzati fenntartású intézményekből.

11.  Javaslat Érd Megyei Jogú Város Drogstratégiájának elfogadására.

12.  Egyéb

 

Érd, 2007. február 28.

Kéri Mihály

      elnök

 

Állandó meghívott: A Polgármesteri Kabinet tagjai

 

Meghívottak: Szedlacsek Emília

        Bazsóné Megyes Klára

        Dr. Kubassek János

                        Paraszthy Gyuláné

                        Simonics Gabriella

                        Bagdiné Dudog Orsolya

                        Bercsényi György

        Erdélyi János

A kiadmány hiteles:

 

 

Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.03.01 0 0 5499
Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.02.27 0 0 5498
Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése 2007. március 1-jei ülése

NAPIRENDI JAVASLAT:

1. - Rendeletalkotási javaslat Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2007. évi költségvetéséről (II. forduló)

- Javaslat az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata által fenntartott közoktatási intézmények középtávú feladatarányos finanszírozásának elveiről

2. Javaslat a települési folyékony hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatásról szóló, 13/2000. (VII.19.) ÖK. számú rendelet módosítására (helyszíni kiosztás)

3. Javaslat pályázat kiírására jegyzői álláshely betöltésére
kerkira Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5497
Sajnos a jegyző mivel megegyeztek és megkapta a számára most már elfogadható összeget semilyen felelősség nem terheli,ezt meguszta, mert 54 éves és nem kapna munkát.Jöhet a következő jegyzői állás máshol, lehet folytatni és tönkre tenni mindent és mindenkit aki nem az ő elképzelése szerint dolgozik.Itt sikerült tönkre tenni egy jól müködö hivatalt és tönkre tenni embereket akik szerették a munkájukat, a baj az, hogy akik ehhez aszisztáltak még ott vannak.  
Előzmény: Ertet Lenke (5496)
Ertet Lenke Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5496
Nem :))
Előzmény: Árpi (5495)
Árpi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5495
"Azt sem tudom, hogy egy jegyző által elkövetett, eltűrt, esetleg "nem észrevett" törvénytelenségeknek lesz-e más, őt érintő következménye, ha megegyezéssel távozik?"
Fogadunk?
Előzmény: Ertet Lenke (5494)
Ertet Lenke Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5494
Ez a jegyző, ezt még én is tudom.

De ha nem teszi? Ha inkább asszisztál a polgármester tevékenységéhez?

Azt nem tudom, hogy ha fegyelmi zajlik ellene, akkor az őt helyettesítő valakinek milyen hatásköre van?
Jár-e a jegyzőnek fizetés a fegyelmi és a perek ideje alatt? (plusz a járulékok!)

Azt sem tudom, hogyan lehet bebizonyítani egy bíróság előtt azt, ami számomra - számodra nyilvánvaló. Biztos te is hallottál fura bírósági ítéleteket.
Mi van akkor, ha 2-3 év alatt addig csűrik-csavarják az ügyvédei a dolgot, hogy vissza kell helyezni az állásába?

Akkor inkább húzzon el most megegyezéssel.

Pénzbe kerül? Igen. Ha a várost képviseli egy ügyvéd, az is pénzt kér.

Így egy konfliktus lezáródik, és a városvezetés az energiáját arra fordíthatja, amire a városnak tényleg szüksége van.
Az "üzenet", amit mondasz, tényleg rossz.

Azt sem tudom, hogy egy jegyző által elkövetett, eltűrt, esetleg "nem észrevett" törvénytelenségeknek lesz-e más, őt érintő következménye, ha megegyezéssel távozik?
Előzmény: Árpi (5493)
Árpi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5493
És szerinted kinek lett volna a dolga, hogy folyamatosan jelezze, sőt, ha kell, akár meggátolja a törvénytelenségeket? Ki az, aki egy város önkormányzatában vagy amellett hivatalból ismerje a törvényeket?
Előzmény: Ertet Lenke (5492)
Ertet Lenke Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5492
Ahhoz, hogy vitaképes legyek, jobban kéne ismernem a köztisztviselőkkel kapcsolatos szabályokat.

Őszintén bevallom: nem ismerem őket, és nem is érdekelnek.

> ilyen körülmények között szerinted mi a garancia arra, hogy a következő
> jegyző jobban odafigyel majd a törvényességre?

Nem tudom. Engem is érdekel a válasz!

A sportcsarnokról meglehetősen szélsőséges a véleményem. Inkább nem részletezem, van abban demagógia rendesen, meg lámpavas is.
Előzmény: Árpi (5491)
Árpi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5491
"megegyezéssel megoldani egy helyzetet mindig jobb, mint marakodni"
Általában igaz. De ha valaki esetleg erre alapozva, hogy úgysem veszik elő, inkább engednek majd, eleve rosszul végzi a munkáját, az sokkal súlyosabb károkat okozhat, mint a helyzet tisztázása. A legdrágább az, ha vannak, akik büntetlenül megtehetnek bármit. Akár azt, hogy rosszul dolgoznak, akár azt, hogy szemet húnynak efölött. Ne haragudj, de ilyen körülmények között szerinted mi a garancia arra, hogy a következő jegyző jobban odafigyel majd a törvényességre? Ha csak a sportcsarnok ügyében röpködő százmiliós (meg milliárdos) összegekre gondolok is, egy olyan jegyző, aki nem jelzi a törvényesség hiányát, sokkal többe kerülhet, mint egy bármennyire elhúzódó munkaügyi per.
És nekem valahogy az sem természetes, hogy a hivatal nem tudna jól működni, ha a jegyzőt helyettesítik. Mennyivel másabb ez a helyzet, mint ha egy jegyző elhúzódó betegség következtében nem képes ellátni a feladatát? Én azt hiszem, a döntések szempontjából tökmindegy, hogy 3-4 hónapig, vagy 2-3 évig nincs jelen.

Szóval nem vagyok meggyőzve, hogy ebben az ügyben a közérdek jobban érvényesült a megegyezéssel.
Előzmény: Ertet Lenke (5486)
korrekt-orr Creative Commons License 2007.02.26 0 0 5490
..."én nem így számolok..."

Én sem. Fanyar groteszk akart lenni - nem jött be.
Előzmény: Ertet Lenke (5486)
otterlo Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5489
Van néhány pontatlanság a hozzászólásodban, bár a lényegét tekintve egyetértek vele. Az emelés annak idején egyébként 5 millióról 300 millióra történt - gyakorlatilag azzal egyidejűleg, hogy elindításra került a Sportcsarnok előterjesztés, benne a 260 milliós telekértékesítés - "természetesen" versenyeztetés nélkül.
Előzmény: laciérdi (5487)
kis.márta Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5488
Gondolom, ezt akkor is tudtátok, amikor fegyelmit kezdeményeztetek ellene.
Előzmény: T. Mészáros (5480)
laciérdi Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5487

Elég hátborzongató lehet mindenkinek, akinek fontosak a törvények.

 

Elolvastam az AB határozatát, amelyben megsemmisíti azt az érdi rendeletet, amelyben a városunk (jegyző, polgármester, akkori bizottságok (jogi!! testület) volt annyira nagyvonalú, hogy 20 millióról 200-ra emelte a közbeszerzési értékhatárt Érd közigazgatási területén, ily módon áthelyezte magát valahova a déli féltekére.

 A 20  millliót a fennálló magyar törvények rendelték el.

Azért tette ezt (gondolom) hogy elkerüljön macerás és legfőképpen nyílt eladásokat, beszerzéseket. (lásd sportcsarnok telke és ezért nyilván  az ára is összefügg ezzel)  A helyi kis diktatúra és gátlástalanság (mit nekünk a törvény!) telejes mértékben jegyzői felelősség volt (törvényesség őre)

Ez sem lehetett indok.

Olvastam Károlyi gróf panamáiról a múlt százas elején, ez (ezek) is megérnének egy kis könyvecskét.

Ertet Lenke Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5486
> és a 6 vagy 10 vagy 14 millió mégis csak kevesebb, mint a 40……..

Én nem így számolok.

Azt kellene megtudni, hogy mi történik, ha ragaszkodik a város vezetése a fegyelmihez, amiből nyilván per lesz, és évekig húzódik.

Az mennyibe kerülne a városnak? Pénzben, erkölcsileg?

Ha nincs jegyző, mert a régit felfüggesztették a per végéig, új meg nem jöhet addig, az mibe fáj nekünk, adófizetőknek?

Ha nem függesztik fel, hanem a per végéig marad a helyén a régi jegyző, az mibe fáj?

Ehhez képest kellene értékelni ezt a megegyezést.

A magánvéleményem - mint egységnyi sugarú adófizetőnek - az, hogy megegyezéssel megoldani egy helyzetet mindig jobb, mint marakodni.

A perekről pedig azt gondolom, amit Arany János: "Jobb felől üt, nekem fütyöl .... "
Előzmény: korrekt-orr (5485)
korrekt-orr Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5485
Majdnem egyetértek Veletek, van azonban egy-két dolog, amit nem tudok szó nélkül hagyni:

1/ A Ktv. megfelelő paragrafusai már az eljárás megindítása előtt is hatályosak és ismertek voltak. Az erre való utalás tehát nem ment, és nem is magyaráz meg semmit.

2/ Tulajdonképpen alkalmas vagy alkalmatlan volt a jegyző? Volt jogsértés, vagy sem? Mit állapított meg a fegyelmi bizottság? A döntés azt sugallja, hogy semmit. Ha mégis, akkor valaki(k) sáros(ak) a közös megegyezésben.

3/ Mi a végkielégítés forrása? Mert a döntéshozókon kívül egyetlen Érdi Adófizetőnek sem volt módja sem a kinevezésbe, sem a felmentésbe így vagy úgy beleszólni. Ez a képviseleti demokráciában rendjén is van. Az már kevésbé, hogy jó, vagy rossz a döntés, a döntéshozónak nincs anyagi felelőssége. SEMMI!! Az Érdi Adófizető meg fizet.

Van azért "jó" olvasata is a történetnek: az Érdi Adófizető hátradől, megelégedetten sóhajt, végre túl vagyunk rajta, és a 6 vagy 10 vagy 14 millió mégis csak kevesebb, mint a 40……..

Úgy tűnik, nem változott semmi, csak a szereplők.
Előzmény: vargailles (5484)
vargailles Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5484
Ebben semmi különös nincsen. A legtöbb jogi ügylet akkor hajtható végre, ha a jogorvoslati eljárás legfelsőbb szinten (is) jogerős. Ez alól általában az életveszélyre, közbiztonságra, stb. való tekintettel vannak kivételek (pl. életveszélyes épület tulajdonosának jókarbantartásra való kötelezése). Közérdek is lehet ilyen, s éppenséggel akár erre az esetre is ráhúzhatná a jogalkotó az azonnali végrehajthatóságot, de a másik lehetőség sokkal gyakoribb és kézenfekvőbb veszély: az elvben független hivatalvezetőt a politika el akarja távolítani és azonnal. E veszélytől kell a köztisztviselőt védeni. No nem Érden, csak úgy általánosságban. Ezt a békát most le kell nyelni.
Árpi Creative Commons License 2007.02.25 0 0 5483
A dologok ilyeténképpen való vége igazából azért zavar, mert azt sugallja (Sugallja? Mutatja!), hogy bizonyos szint fölött bármi büntetlenül megtehető, mert ha egyszer "birtokon" (azaz poszton) belül került az illető, onnan kezdve zsarolhatja a várost, bármit is tett. Ez sajnos nem kis morális zuhanást idézhet elő, úgy általában.
Előzmény: T. Mészáros (5482)
T. Mészáros Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5482
Sok minden megtehető, de akkor is ő a jegyző, amíg a bíróság jogerős határozata meg nem születik.
Előzmény: Árpi (5481)
Árpi Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5481
És ilyen esetben tovább gyakorolhatja a jogait is? Nem függeszthető fel, nem helyettesíthető?
Előzmény: T. Mészáros (5480)
T. Mészáros Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5480
Idézem a Ktv. megfelelő paragrafusát.

 

56. § (1) A fegyelmi határozatot az ellene benyújtott kereset jogerős elbírálásáig végrehajtani nem szabad. Ha azonban a köztisztviselő a kereset benyújtására nyitva álló határidő eltelte, vagy a kereset jogerős elbírálása előtt a közszolgálati jogviszonyát megszünteti, a határozat azonnal végrehajthatóvá válik.

 

Magyarán, ha az illető köztisztviselő sérelmesnek véli a fegyelmi határozatot, s bírósághoz fordul, akkor azt a határozatot végrehajtani nem lehet, csak a bírósági jogerős döntést követően.

Előzmény: Árpi (5479)
Árpi Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5479
1. Itt éppen nem ez volt a jellemző nézet évek óta.
2. hanem ez írtuk ide be nagyon sokszor.
3. Nem egyszerűen "kirúgni" kell, hanem alaposan előkészített eljárást kell lefolytatni, amiben egyértelmű tényekkel kell alátámasztani a döntést, és akkor nincs esélye nyerni.
4. Ez a legrosszabb lehetőség. De ezek szerint kapott pénzt...

Valahol megértem, ha az volt a motiváció, hogy ne legyen a város évekig jegyző nélkül, csak ez egy kicsit sántít.
"Ha nincs közös megegyezés, akkor jegyzője sincs a városnak, mert nem tudjuk addig kiírni a jegyzői pályázatot amíg a jogerős bírósági döntés meg nem születik. (Az pedig legalább 3-4 év)"
Ez szerintem csak akkor igaz, ha nincs fegyelmi eljárás lefolytatva. Mert ha annak a végeredménye az, hogy a jegyző elveszíti a hivatalát, igenis lehet új pályázatot kiírni, az esetlegesen induló munkaügyi pertől függetlenül. Vagyis a közös megegyezés csak akkor előnyös (legalábbis a városnak), ha a fegyelmi ügy nem megalapozott. De miért előnyös azt állítani, hogy nincs más jó megoldás? Vagyis bíróság előtt nem ált volna meg a dolog? Ez igazán érdekes lenne azok alapján, amit mindenki tapasztalhatott. Vagy volt olyan ügyes a jegyző, hogy úgy intézte, hogy ő semmiért nem volt felelősségre vonható? Akkor meg nem is olyan rossz jogász...
Előzmény: Törölt nick (5478)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5478
Megmondom én a frankót:

1. Ha fegyelmit kap a jegyző: koncepciós eljárás, politikai okokból.
2. Ha nem kap fegyelmit: ilyen pocsék jegyzőt még nem láttunk, miért nem rúgják ki?
3. Kirúgják a jegyzőt: pocsékoljuk a város pénzét, mert úgyis megnyeri a munkaügyi pert, aztán fizethetünk!
4. Megállapodnak a jegyzővel: hogyan lehet pénzt adni ilyen rossz jegyzőnek, inkább rúgták volna ki!

...s megint előről.
otterlo Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5477
Attól kérdezd, aki javasolta, hogy jutalmazzák az eddigi teljesítményéért és a távozásáért!
Előzmény: laciérdi (5471)
otterlo Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5476
Hol?
Előzmény: T. Mészáros (5474)
jevelley Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5475
Szerintem ez teljesen érthető kompromisszum.

Azt hiszem, jó pár "volt" kollega nevében mondhatom:
A lényeg, hogy elhúzott innen máshova ...
T. Mészáros Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5474
Olvassátok el a határozatot
Előzmény: laciérdi (5471)
T. Mészáros Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5473

Ez a történet ennél azért kicsit differenciáltabb.

A volt Jegyző végül közös megegyezéssel távozott, s ennek a döntésnek minden részlete a határozat része.

A határozat pedig nyilvános. Csak a vita nem.

Ha nincs közös megegyezés, akkor jegyzője sincs a városnak, mert nem tudjuk addig kiírni a jegyzői pályázatot amíg a jogerős bírósági döntés meg nem születik. (Az pedig legalább 3-4 év)

Előzmény: Árpi (5470)
T. Mészáros Creative Commons License 2007.02.24 0 0 5472
Mert én nem tudok semmilyen releváns Alkotmánybírósági döntésről. Azért írtam be.
Előzmény: Árpi (5470)
laciérdi Creative Commons License 2007.02.23 0 0 5471
6, 10 vagy 14 milliót kapott?
Előzmény: otterlo (5469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!