Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

btonkol1 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 11038

Ötajtós!
Tavaly szétment egyszer a C oszlopban a toldásnál és akkor néztem, hogy már elég szépen a csomagtér ajtónál el van nyomódva, most nem is működik (gondolom a kis keresztmetszet és a -10°C), csak idáig hanyagoltam a cserét.

 

Előzmény: sebike05 (11037)
sebike05 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 11037

kombi vagy 5 ajtós?

de én inkább kivenném a rugót és tennék bele csőtoldót

Előzmény: btonkol1 (11035)
Skipgeri Creative Commons License 2016.12.07 0 0 11036

arra lehet nekem is szükségem lesz. :)

 

Hátulra az ablakra nem folyik semmi hiába tolom a kart. 

Egyenlőre megvárom, hogy plusz fokok legyenek hátha csak ennyi kell. Beltérben még nem látok sehol folyadékfoltot. :D

 

Merre megy hátra a csapott hátúban a vízcső? 

Előzmény: btonkol1 (11035)
btonkol1 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 11035

Szia Sebike05!

 

Szükségem lenne a hátsó ablakmosó csövére.

Ilyet tudsz küldeni?

Hogyan?

 

istvansebok1975 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 11034

Sziasztok!

 

A Lacettim digit klímájánál lévő rizsszem izzót ki akartam cserélni.

sajnos a Bárdinál nem volt így a helyi Kosbor szalonba küldtek.

Az izzó darabja 3800Ft, és nekem kettő kellene. Ezt egy kicsit sokallom.

Van valahol olcsóbban?

A másik lehetőség, hogy veszek foglalat nélküli rizsszem izzót és közvetlenül beleforrasztom, mert még a foglalat sincs benne a panelben.

Ötletek?

Ki mit javasol?

captainb Creative Commons License 2016.12.06 0 0 11033

Senki.

 

ezért nem is jegyzem a költségeket. Attól, hogy tudom mennyi a ft/km költségem, még nem csinálnám másképp. mellesleg semmit nem csinálok "okosban", otthon, pedig van szerszám is, szerelő is a háztartásban. De még olajcserét sem! 

 

Egyszerűen a precizitásom miatt csinálom, ez ilyen elmei tünet. :D 

Előzmény: fReak_Robi (11032)
fReak_Robi Creative Commons License 2016.12.06 0 0 11032

én is ilyen vagyok... igaz, hogy csak az első tulaj vezette a szervizkönyvet, gondolom a garancia miatt, a másodiknál 5 év kimaradt. Nálam most újra gyűlnek a szervizszámlák és pecsétek. Excel táblázatom is van a cserélt alkatrészek pontos cikkszámával, dátumokkal, árakkal...bár azt inkább csak azért kezdtem el, hogy lássam mennyit kell költeni az autóra. Eddig ez a legolcsóbban fenntartható autóm. :)

Szerintetek meg fogja nézni ezeket valaki, ha majd egyszer, kb 20 éves korában eladom? Kétlem. :)

Előzmény: captainb (11031)
captainb Creative Commons License 2016.12.05 0 0 11031

Én nagyon ritkán intézem sk az alkatrészt, vagy anyagot. Csakis akkor, ha erre kifejezetten megkérnek. Persze, hogy volt számla, munkalap, olyan helyre nem is megyek, ahol nincs írásban dokumentálva, mit végeztek el az autón. 

 

Off: szombaton adtuk le a bontóban a 19 éves Swiftünket, amit totálra tört a gyerek. Volt mellé 3 szervizfüzet is, vezetve, utolsó olajcsere 439755 km / 2016.04.07. Én ilyen hülye vagyok. A Lacettim is ilyen. Pedig tudom, senkit nem érdekel majd, ha eladom, miként volt karban tartva. mármint nem tudom érvényesíteni, hogy rendesen karban volt tartva. Ezért sincs napirenden az eladása. 

Előzmény: R!ck4 (11030)
R!ck4 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 11030

Ha számlád, és munkalapod is  van, akkor már egy normális szervizben járhattál, sok helyen még papír sincs, és nem ez a normális megoldás. A 8 hónap lehetett volna kérdéses, nem kötözködtek, mert gondolom a szilentet is ott vetted.

Előzmény: captainb (11029)
captainb Creative Commons License 2016.12.04 0 0 11029

Az off technikába beépített 34000 forintos szilent 8 hónap / 6000 km alatt tönkrement, azt ingyen cserélték ki nekem a szervizben, úgymond szavatosság keretein belül. Akkor VIP kiszolgálásban részesültem? 

Előzmény: R!ck4 (11028)
R!ck4 Creative Commons License 2016.12.04 0 1 11028

Pontosítsunk, minden 20 ezer forint fölötti javításra fél év szavatosság vonatkozik. Ehhez persze kellene munkalap, és számla is. Sőt, a 6 hónapon belül a szerviznek kell bizonyítania, hogy jó alkatrészt, megfelelő módon építettek be.

Előzmény: captainb (11027)
captainb Creative Commons License 2016.12.03 0 0 11027

Azt, hogy azáltaluk heszerzett és beépített alkatrészekre, illetve az elvégzett munkára egy év szavatosság van. Nem tudom, hogy esetedben lehet-e érvényesíteni. Ha jól értem, amit kértél elvégezték, a hiba ott lehet, amit nem végeztek el. Azért én beleállnék, elvégre a fék felújítása után veszélyes fékhibavlépett fel.

Előzmény: Ormió (11026)
Ormió Creative Commons License 2016.12.03 0 0 11026

Tegnapi tapasztalat: a melegedés sebesség függő! Egy kis indulás, megállok, 30-al végig megyek 1-2 utcát, megállok - semmi gond. Felbátorodva, egy kb 2 km-es szakasz után, ahol tartósan 50-nel mentem, erős füstőlés, szinte izzik a felni...Hétfőn reggel vészvillogó és 30-al csorgok át a városon a szervizbe, az biztos.... 

Mit is jelent a "szavatosság"?

Előzmény: Ormió (11020)
R!ck4 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 11025

Én sem olvastam róluk semmit, mondhatni belefutottam a csőbe, de azért itt volt még visszaút. Ezek után persze én sem ajánlom őket.

Előzmény: Törölt nick (11021)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11024

Huhhh... Az tényleg nagyon jó ár !!! ;-)

Előzmény: sebike05 (11023)
sebike05 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11023

ha a nyereg belül meg van rohadva akkor nyeregcsere tartok ÚJat polcon (nem felújított) nem kell a régi cseredarabnak 43000Ft a 2db!

Előzmény: Törölt nick (11019)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11022

Ja és még annyi, mindkét oldalt fel kell újitani (ne hagyd magad bepalizni)

 

Előzmény: Ormió (11020)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11021

Auto korea kft.-t az én véleményem szerint nem igazán az előrangú hírnevéről ismerik...

 

De ez a topic viszont pont arra való, hogy megkiméljük egymás ezeknek a sztoriknak az újboli bekövetkezésétől.

Előzmény: R!ck4 (10999)
Ormió Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11020

Köszönöm, így fogok eljárni! Mindjárt indulok is.

Előzmény: Törölt nick (11019)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11019

Kézifék hiba esélye kicsit, nagy eséllyel a nyergeg van megszorulva (Lacetti tipushiba)

 

- nyereg felújitás (Sebi árul javító kittet hozzá, nem vészes) Fontos, hogy új nyerget csak akkor kell venni, ha a dugattyú a jelenlegibe annyira belerádott, hogy a nyereg belső fala is károsodott, különben nem !

- hátsó fékcső csere

 

Ha mész vele, útközben többször is állj meg és ellenőrizd, mennyire melegszik. Ha betüzesedik a tárcsa, akkor ahogy kollégák irták, mehet a csapágy is a levesbe....

 

 

Előzmény: Ormió (11017)
yonsi Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11018

Én is átestem ezen. Hátsó féknyereg csere kb. 50eFt. ha felújjított nyerget veszel.Nálam úgy néz ki megúszta a csapágy és a féktárcsa!Nem tudtam mióta fogott ,mire észrevettem.

Üdv!

Előzmény: Ormió (11017)
Ormió Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11017

Köszönöm! Sezrviz csak hétfőn fogad, elmondásom alapján a kézifékre tippelnek (?? szeptemberben volt féktárcsa és betét csere, náluk, tehát jótállásuk érvényes...). A max 50 km megoldható, önfegyelem az van :-)

 

Előzmény: captainb (11016)
captainb Creative Commons License 2016.12.02 0 1 11016

Akár teljesen megégetheted a tárcsát, ami kuka lesz. . A gumi talán nem fog szétmenni. Még a kerékagy csapágy károsodhat, ha nagymértékű hőt vezetődik rá a féktől. De akkor már károsodhat az ABS jeladó is. Persze rövidebb táv és alacsonyabb sebesség esetén ezek esélye jóval kisebb. Kérdés,  valóban csak 50 km és csak városban, stb. stb. stb. 

 

Ugye ilyenkor van az, hogy hopp, még ide elugrom, meg oda, jajj, sietnem kell. :) 

 

Nem tudom, amikor nekem köszönt be, én szerencsére nem voltam rákényszerítve, hogy menjek, vittem a szervizbe rögtön. Ha mindenképp menned kell, sűrűn ellenőrizd, mi történik hátul. 

Előzmény: Ormió (11015)
Ormió Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11015

Kösz a tippet! De a fő kérdésem az, hogy milyen veszélye van annak, ha így megyek vele? Városban, tehát max 50-nel.

Előzmény: captainb (11014)
captainb Creative Commons License 2016.12.02 0 1 11014

Sőt, a fékcsöveket is cseréltesd le, mert azok is okozhatják a megszorulást. 

Előzmény: Ormió (11013)
Ormió Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11013

Köszönöm a választ. Sajnos muszáj kb 50 km-t még mennem vele, remélem, nem lesz baj, utána szerviz - ha lesz hely mára...

Előzmény: Törölt nick (11012)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 11012

Minden bizonnyal szorul a féked. Mihamarabb keress szervizt, mert a tárcsa és a betét nem fog örülni ennek a ténynek és cserét fognak igényelni. 
Célszerű a féknyerget felújítani mindkét oldalon, hogy később ne érjen ismét meglepetés, dugattyú porvédők cseréje, akár a gumi fékcsövet is lehet cseréltetni.

Egy körben olcsóbb letudni, mint tippelgetni és 2-3 alkalommal sokkal többet elkölteni rá.
Az első fékekkel is előfordulhat, így ott is ugyanezt célszerű elvégeztetni.

Előzmény: Ormió (11011)
Ormió Creative Commons License 2016.12.01 0 0 11011

Sziasztok, SOS

ma átlagos városi használat után hazaérve erős égett szagot éreztem, és szimatom a jobb hátsó kerékhez vezetett . Felni forró, a gumi nem. Fékezéskor nem tapasztaltam semmi rendkívülit, nyáron féktárcsa, fékpofa csere volt. A fő kérdésem: lehet így menni vele? Mennyit? Nem kapok defektet? Nyilván mielőbb cél a szerviz, de addig még lenne pár halaszthatatlan dolgom... 

R!ck4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 11010

Mostmár 2400-ért tudok tényleg gyárit, miután egy kolléga felhívta rá a figyelmem, ennyiért az usából is tudok hozni gyári GM-est, nem is ezzel van a baj. A történet maga szomorúbb, mint 3 db kupak 7 ezresért.

Előzmény: sebike05 (11002)
R!ck4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 11009

Lehet, viszont pontosan ugyanazok a számok voltak rajta (gyári szám) mint a fent lévőkön, a képen GM zacskós alkatrész van, élőben meg kicsit más. Sárgának sárga volt, az tény, tehát hasonlított. :D

 

 

Előzmény: captainb (11000)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!