Senki nem mondta, hogy le kéne venni a hengerfejet és megnézni, hogy mi a baj? A barnás trutyi a vízben egyértelműen hengerfej tömítés probléma, a túlnyomás is ezt jelzi. Ha szerencséd van csak a tömítés szakadt át, de akár lehet repedt henger vagy hengerfej is.
Nem húz, gyakorlatilag olyan, mintha szívó dízel lenne...ráadásul túl sokat fogyaszt, 7-7,5 liter átlagban. Autópályán állandó 120-nál 7 litert mutat...és rátankolással tényleg annyira is jön ki.
Az EGR le lett falazva, be lett építve egy intercooler (a 109 lóerősé), ki van vezetve a kartergáz, és egy manuális turbónyomás szabályzó is be lett téve.
A turbónyomás 1,1 bárig felmegy (utólag beépített óra szerint), de mintha évekig tartana. 2000-2500-tól semmi megindulás...lineárisan gyatrán húz.
Gyanakodtam a légtömeg mérőre, mivel lehúzott csatlakozóval vagy feldugva semmi változás, ugyan olyan gyenge.
Annyi infó még, hogy fagyálló volt benne mindig, nem víz. A sok pótlás miatt viszont csak -15 fokos volt, ezért kell cserélni. De a bekevert -35 fokost akkor szeretném belerakni, ha a probléma megoldódott. Van még 2-3 hét a fagyokig.
A másik infó, hogy 1-1 ilyen esetnél, amikor kihajtja a vizet, kb. fél litert kell pótolni. Éppen elég, hogy bejelezzen a szintjelző a műszerfalon.
segítséget kérnék. Van egy 2003-as évjáratú RHY motorkódú 2.0 hdi 90 LE-s Peuget 307 -esem. 1 éve van meg, nagyon szerethető. A motor jó, húz, 5,6 L átlaggal elmegy. Sok probléma volt vele, amiket apránként megcsináltam. Viszont a kezdetektől van egy gond vele, amit nem tudok megoldani. Úgy kezdődött 1 éve, hogy a hűtővizet kinyomta a tartályból. Nem mindig, csak ha olyan kedve volt. Akkor még nem vontam le a következtetést, hogy ez hosszabb városi forgalomban, vagy kicsit több előzéses út során. Mindig pótolva lett a víz, és figyeltünk, hogy ne hajtsuk 95-nél többel. Ha pótolni kellett a vizet, akkor a kupak alsó részén és a tartályban is barnás, sárgás szinte kenhető trutyi jelent meg. Olajat nem látni soha a víz tetején.
Jön a tél, a fagyállót ki kell cserélni. Egy héten keresztül mostam át a rendszert. Minden nap le volt engedve a sima víz, átmosva a rendszer, feltöltve sima vízzel. Volt bekevert trisós átmosás is. A víz tisztult sokat. Az is kiderült, hogy amikor hirtelen kinyomja a vizet, akkor képes ledobni a kupakot, hiába mentes a kupak.
A hétvégén kivettem a hűtőt, átmosta a klímahűtő lamelláit is. A hűtőt sima vízzel mostam át 10 percig.
A ventilátor megy, mert ha a klímát bekapcsolom, akkor látom hogy indul. A klíma pedig mindig be van kapcsolva.
Most néztem a tartályban a vizet, most is fehér hab van a tetején ahogy 100 km után meleg a motor.
Ez így nem frankó. Valamit kezdenem kellene vele. Mit javasoltok, hogyan tovább?
Nem szív sehol se fals levegőt ,ezt már le csekkoltam az elején. A kartelgáz cső is vadi új ,igaz kínai után gyártott de jó.Kivannak tisztítva nincs semmi ami a mozgásba akadályozza a pillangószelep.
igen cserélgetve lett ,mert 2 db van belőle és mindkettő jó .Legalábbis mikor be van szerelve akkor a diag nem ír ki rá hibakódot . És mint írtam hidegen ,indításnál be áll 800-850 alapjáratra .
Mert nem olyan rég én a benzinesemen cseréltem ezt kapcsolót is. Nekem sima 22 csillagkulccsal sikerült kitekernem ,aminek jó nagy hajlatú feje van.
Ha az aksi alatt van neked is az a szürke csatis kapcsoló akkor szétszeded és kiszeded a légszűrő házat ,utána a vezetékeket is szét kapcsolod majd elteszed az útból . Ezután hozzá kell hogy férj hozzá .Szétkapcsolod a házát és a 22 csillagkulcsot rátudod már húzni magára a kapcsolóra ,mert a váltóba van ott elég hely hozzá hogy a kulcs rámenjen .Aztán már tekerheted is kifelé.
A tolatolámpa kapcsolójához ha jól láttam 22-es célszerszám kellene. De mi ez a szerszám? Mivel kehet kivenni? Javítható egyáltalán? Folyamatosan ég a tolatólámpám. Gondolom 15 év után megadta magát a kapcsló :(
Megtörtént a csere. Gyári ment a helyükre. Mivel húzósabb lett, mint gondoltam, így nem kisegíteni tudok velük, hanem el kell, hogy adjam. A jobb (utas oldali) lett belülről füstös, a másik oldal teljesen jó. Mindkét lámpában a csatlakozókat pár hete cseréltettem le sokkal jobbra, mint a gyári - szétégett - volt. Mivel a gyárit izzókkal kaptam, ezeket is úgy adom. Természetesen állító motor, és belső vízzáró kupakokkal együtt. Aki a belső füstösödést ki bírja űzni, annak lehet egy jó lámpája, illetve rögtön kettő. A lámpák felvarrotthoz valók.
A két lámpáért alku nélkül 50 ezret kérek. Alkuval a felét.
Mercisek-BMW-sek kíméljenek!
Pözsósnak - főleg, akinek 307-ese van - még extra 5.000 kedvezmény az alkus árból - ha így korrekt. Személyes átvételt preferálnék. Mivel lassan elérkezik a temetőjárás időszaka, így Gyula-Szerencs-Miskolc-Salgótarján-Balassagyarmat-Budapest-Gyula útvonalon ha vevő útba esik, elviszem pár hét múlva. Egyébként Gyula-Bp útvonal esik közbe.
1Frici,neked 1 olyan technikád van amihez PP-2000 diag nélkül ,találgatás mi okozza a magas alapjáratot,ki kell olvasni a hibakódot,de fojtószelep problémára utal a jelenség,tisztítás mindenek előtt,aztán meglátjuk milyen lett.
Beindítás után 20-30 másodpercig fix programmal szokták vezérelni ezeket az autókat és utána veszi figyelembe az érzékelőket. Hőmérséklet, MAP, Lambda szonda.