Hála istennek ennek a típusnak eleve nagyon alacsony a kompressziója, pontosan az irreális futásteljesítmények elérése miatt. A GD esetében ez nem mese:) Ezért úgy gondolom az a kompresszióarány változás még belefér, amíg meg szívó marad addíg jól is jön.:)
Az ECU bizti marad, csak gondoltam megkérdezem van-e valami ötlet.
A kompresszor beszerzése előtt valóban komoly tanulmányokat kell végezzek, esetleg tudnál pár magyar/angol nyelvű linket javasolni?
Remélem a jövő héten amúgy össze tudom rakni, és akkor már csak össze kell hangolnia a chip-es emberkének.....na ahhoz nem konyítok sajna:(
csatlakozom krisz kollégához, sokkal élvezetesebb ez folytatásos kérdezz-felelek, mint pl. a Barátok közt! én pl. szurkolok a tuningolóknak, és kíváncsi vagyok a végeredményre :)
A kompresszióarány növelésével pont nem a feltöltésnek kedvezel. Fordítva szokták csinálni :) Ha tényleg akarsz kompresszort (én turbópárti vagyok inkább, pláne ilyen kis ccm-nél) akkor vissza kell vinned kb oda, ahol volt.
Mivel maradtál 2.0 és drasztikusan nem változott a teljesítményleadás, ne tedd be a nagyobb injektorokat, és főleg ne a 2.2 ECU-ját. Benzinkérdésre egyértelmű választ csakis a keverék mérése adhat, szélessávú lambdával és elektronikával. Én biztos nem fogok jósolni e téren, nem is szeretem az ilyen találgatásokat ;)
De. Az biztos hogy egy írható elektronikát be kell szerezned. Ha tuningra adod a fejed, az hosszú út lesz! Legalább kell egy piggy-back elektronika (GReddy e-Manage a legjobb választás), és egy WBO (vagy lehetőség a WBO mérésére). És akkor már eleve tudnál finomhangolni ehhez a hengerfejhez.
Meg egy csomó minden van amihez nem értek, mert én wankelből műveltem ki magam. (hengerfej portolás, nagyobb szelepek, tengely, stb...)
De lehet, hogy ez itt már nagyon OFF a többieknek...!
A mazda szerint az alkatrészek és a vezérlés össze fog passzolni. Azon töröm még afejem, hogy mivel van F2 (2.2) kompjúterem:) is, nem-e lehetne azzal kezdeni valamit.
A motor 2.0-s maradt. Ez a hengerfej szerepelt asszem 89-ben 2.0-s kivitelben karburátorral a 626 kínálatában. A kompressziós arány nőtt meg kicsit (8,6->10), mert 1998ccm ről csökken 19nemtudommostmennyire a lökettérfogat. Ez hengerenként 3 szelep, gyorsabb gázcsere...
Levegőbejuttatás:
Mivel szívó a motor elméletileg több levegő nem juthat bele, csak könnyebben a hatékonyabb szívósor és a +1 szívó szelep miatt....akkor egyenlőre maradnak a 2.0 injektorfejek? Nyomásemelés?
Igazság szerint a komplett átalakítástól várok jelentős változást.
A kocsim motorja egy 2.0 8V. Ez alakul át úgy, hogy megkapja egy 2.2-es motor hengerfejét és szívósorát (minden felújítva és kiganyézva), az üzemanyagnyomás állíthatóra lesz alakítva. A közeli jövőben egy kompresszort szeretnék ráakasztani, és így együtt várnék valami érezhető változást. Most úgy néz ki, hogy ebbe a körbe még beleférne a gyújtásalkatrészek cseréje/beszerzése ezért hoztam fel a témát. Kiegyensúlyozottabb működést várok tőle...
Most nem mentem bele a részletekbe, de ezekhez kompletten fel lett újítva a futómű és az átvitel a váltó és a fékrendszer, asszem gyakorlatilag az egész 17 éves autó új lett.
Ui.: A PaceSetter kínál leömlőt kb. 70-ért szállítással, vélemény? Vagy a magyar kipuffosok szaktudása megüti azt szintet, és az érdemes kategóriát?
Ezt is az USA-ból kéne rendeljem? A mostani trafóba nem ástam bele magam, de egy GV-s 626-ról van szó. Gondolom az összes GD szériásban azonos trafó dolgozik. A Probe-os tanulmányaim során már olvastam az MSD gyújtásról. Ti nem tudtok beszerezni ilyesmit?
Ez a gyújtáserősítő, tulajdonképpen maga is egy trafó? ...és a gyári trafó után lehet kapcsolni?
De a fenntartása már egészen más téma ;) Csak poénból kiszámoltam, Barátnőm autójával (121) 4ezer lenne a benzinktg, ha csak a munkábajárást nézem. Ugyanez a hetessel, 13ezer... ;) Persze nálam nem is kérdéses mit választanék :D
Az újautó témában - ha kizárólag az árat vesszük figyelembe - egy 1.5-ös ON Swift vagy Ignis OFF ára 3,5 M Ft...na ennyiért árultak nemrég egy felújított III.gen RX-7-et.
Kérdés, mennyire strapabíróak annak a modellnek a trafója. Ha cserén gondolkodsz érdemes lehet MSD tarfók között szétnézni (nemhiszem hogy itthon forgalmaznak). Vagy ehyelyett, esetleg emellett, egy gyújtáserősítő modul. Nekem pl. MSD 6A van, ez a gyengébb induktív jellegű gyújtásból erős, kapacitív jellegűt csinál. Valamint 3000 rpm alatt megtriplázza a szikrát
én is leírnék 1-2 gondolatot...fura az élet, én Pigmyvel ellentétben most jutottam el megint oda, hogy nagyon kedvelem az autómat. Nagyjából most értem a kopó alkatrészek cseréjének végére, mióta megvan (gumik, fékek, futómű, kuplung,stb..), és abszolút bízom az autóban. Semmi komolyabb baja nem volt. Az elmúlt héten beletettem 3000 km-t, főleg autópályán, 120-150 es tempóban, kicsi várossal, az átlagfogyasztás 8,45l lett. Egy 2 literes autótól ezt várom el. Négyen mentünk, megpakolva, és közben semmi probléma, gyönyörűen húz, szépen jár (még a hidrotőkék is elhallgattak). Tágas, kényelmes, nagy a csomagtartó Szóval én egy darabig nem cserélem le most a GE-t...hacsak nem egy mx-6-ra, a 2,5-ös motor miatt :) Mesterékhez én is csak akkor járok, ha muszáj, de meg vagyok elégedve velük. Nem olcsó, de nekem pl. legalább 2 nap szenvedés lett volna kicserélni a kuplungot, a szabadidőm meg egyre drágább, ugye :) Olajcsere, kisebb javítások természetesen otthon végzendők. Pigmyt a leírtak alapján abszolút megértem, irtózatos pechje van... 3x hirdetését nézve pedig elszörnyedtem, hogy ilyen olcsó már a GE... Medve V6 és a többiek okoskodásával is egyetértek, új autót venni LUXUS, de az újautó fíling azért nem pótolható semmivel. (na jó, majdnem semmivel ;) ) és ezt kell megfizetni...
Átalakítottam a 626 motorját kicsit, és azon töröm a fejem, hogy a gyújtást is megerősíteném. A gyertya része az valszeg valami platina NGK lesz -majd meglátjuk mit lelek a piacon, a gyújtókábelnek 8,5-es Magnecore kábelt rendeltem. Azon töröm a fejem, hogy ezekhez jó lenne egy trafót? (coil) illeszteni, van esetleg ötleted, vagy valami javaslatod ezzel kapcsolatban?
Bár ritkáán írok ide, Pigmy, tökéletesen egyetértek ezzel a hozzászólásoddal! Az utóbbi 1-2 oldalt elolvasva van amivel esetleg picit egyet is értek, de sok esetben még tupírozzátok is ugyanazt a témát... Hogy mi változott a kesdetektől mostanáig a Mesteréknél? Leginkább az, hogy rengeteg ügyfelük van. Ha esetleg volt is idejük elpepecselni vmi kis bizbasszal évekkel ezelőtt, most ezt nem engedhetik meg maguknak! Pénztől esnek el, így, hisz esetleg túl sokat foglalkoznak vmivel, és az alatt az idő alatt mással, másokkal is foglalkozhatnának, unatkozni sosem szoktak. Azt már nehogy elvárja valaki, hogy a Mazda iráni szeretetből inkább kevesebb pénzt akarjanak keresni, mert ez Nektek jobb lenne... Tény az is, hogy nem fognak Mesterék gányolni! Akkor vidd máshova, vagy gányold magad. Az is egységsugarú megállapítás volt, hogy 3 éve lóg a gömbcsukló, és milyem bunkó volt a Mester hogy ki akarná cseréltetni, pedig milyen jó neked. Persze. Ez konkrétan olyan alkatrész, ami esetleg pont autópályán valamikor valamilyen okból, olyan viselkedésre bírja az autód, amit majd nem tudsz megfogni... Akkor jusson eszedbe hogy mennyire okosabb voltál, és hogy túljártál a szervíz eszén... Most írhatnám, hogy 1-2 Mester-alkalmazott stílusa bizony tényleg hagy kivetnivalót maga után, ez tény. Sajnos. Ezzel valamennyire Mester Zoli is tisztában van, nem olyan egyszerű ezeket a kérdéseket megoldani, főleg, ha amúgy valóban ügyes, tapasztalt szakemberről van szó... De valóban, megengedhetetlen, hogy alpári legyen bárki is az ügyféllel, ezt aláírom! Hibázni is tudnak, megfeszített munkatempó stb. De csak az hibázik, aki dolgozik is. Mi, RX-7-esek olyan szerelővel voltunk megáldva Mesterék előtt, hogy ajjajjajjj! Neveket most mellőznék is :) Ha velem minden olyan megtörtént volna, mint amiket írtok (negatívok), akkor is 1000x jobb mint a korábbi :) Szerencsém van igencsak belülről szemlélni a dolgokat (természetesen némi elfogultság adott is, elismerem) de kezemet a szivemre téve bizton állíthatom, hogy átkúrni direkt senkit sem szoktak. Nem cserélnek ki olyasmit, amit nem is kellene, nem úgy végzik a dolgukat, hogy vissza kelljen vinned az autót más hibával, mert megoldották maguknak... Sajnos ez is "szokás" itthon. Ha valamit el is rontanak, nem vesznek észre neadjisten, garanciában mindig megoldják! Vissza kell vinni korrektűl, nem a hátuk mögött fröcsögni ehelyett... Na nem ragoznám a témát tényleg, és nem is állt szándékomban senkit megbántani!! De úgy fair, hogy mindkét oldal megszólalhasson.
Picit más téma, ha keverek valamit elnézést. Volt itt szó a Medve-féle torony kiszakadásról is... Frissítsétek fel az emlékezetem: Ez az az autó, amelyik kopott téligumival képes volt felmenni a rábaringi döntött kanyaros ovál versenypályára, és betontömböt fogott???? mert ha igen, akkor miről is beszélünk?
Tegnap este végigolvastam a hosszúhétvége kommentjeit. Fejethejtok Amay Light és Jozsie mesterek világlátása előtt.
..és a "kenyérpirítókról":) továbbfűzve: A kedvesem most tette le a jogsiját, és azon törtem a fejem, hogy röhej, és veszélyes is kicsit, hogy manapság ezeken a kis TDI pufikocsikon folyik az oktatás, mert egyrészt ezeknek az elkormányzását egy csimpánz is megoldja. Annak az apropóján jött a dolog, hogy a kedves rettentően megszenvedett a benzines kocsijainkkal, mert egyszerűen szar az oktatás, mert ugyebár a TDI simán elindul gáz nélkül, elég csak a kuplungot finoman felereszteni, na ezt egy benzinesnél ugye nem kell próbálgatni.
Szóval röhej! Most ha össze lesz rakva a héten a Mazda, megint kezdhetünk mindent előlről. ....és lehúznak több mint egy százassal ugyebár, úgy hogy a tudásod messze nem teljes!