Köszi a biztatást :D Teljesen igazad van. Nem azért kérdeztem mert nem tudnám megoldani de mindenből tanul az ember. Pl nekem még újdonság a diag progi de nem bánom ha megtanulom használni. Ráadásuk a B jogsimon kívül még van egy pár és van műszaki ismeretem is. Eddig "analóg" autóim voltak és miután az úgynevezett "szakemberek" eltaknyolták őket kénytelen voltam utánuk dolgozni. Pl sz.r helyre és kanyhaló krisztián módon bekötött gyújtótrafó bekötése a legrosszabb helyen tette tönkre egy hét alatt a vadi új trafómat az előző autómban. A szakember persze b...ott az egészre. Nagyon sok a kókler és kevés a szaki. Pl a tegnap felhívott szerelő azt kérdezte, hogy miért éppen alfát vettem mert az szer. Na most erre mit mondjak? Vigyem hozzá, hogy ő i megéljen valamiből? Nem a pénzt ajnálom csak tudod nem szeretem feleslegesen kidobni mindenféle "szakember"-nek mondott figurának. Sajnálom ha ekkorra gondot okoztam ebben a fórumban és azért köszönöm a segítséget mert mint mondtam tanulni jó
Hihetetlen, hogy egy ilyen bagatell problémából mit össze nem hoztál. :D
Nem megy a hűtő ventilátor:
Ventilátor, gomba, nagy bizti, vagy a ventilátor csatija is elszokott égni. Ezeket az utcán kiszűrheted egy B-s jogsi megszerzése utáni műszaki ismeretekkel.
Ha ennél több,s nem értünk hozzá, felkeresünk egy szakit aki pár évig ezt tanulta az iskolában. S nem sajnáljuk tőle a pénzt. Hisz meg kell élnie neki is. ;)
A Kappás csoportban olvastam, másolom... :DDD
"Tudna valaki segíteni,hogy a JTD nél ,hol van a hátrmeneti kapcsoló. Sajnos állandóan világit a hátrameneti lámpa.
Most kihúztam a sebváltónál levő csatit. De így nem világit ,még hátramenetbe se.
Igazad lehet mert nekem van szervízkönyvem 97-ig és abban 2 pólusú gomba van és az enyémben már ez a 3-as. Közben meglett a diag program és megrendeltem a kábelt de az még pár hét amíg megjön és addig sajna meg kell csinálnom a kocsit mert mindennapi használatban van :(
Ez évjáratfüggő. Őszintén szólva a leírást a Bravo/a manual-ból ollóztam, miután megnéztem hogy egyezik a jeladó a fl.-es 1.6-os motoréval. A Fiatnál ez a motor és motormenedzsment fészlift 1998. tavaszán történt meg, feltételezem az Alfánál is úgy körül.
Leendő Alfa-tulajként pár kérdéssel fordulnék hozzátok. Terveim közt szerepel, hogy rövidesen beszerzek egy 156-ost, mivel már régóta álmom egy ilyen autó. 700.000 Ft-om van magára az autóra, ebből szeretném a legtöbbet kihozni a lehetőségekhez mérten. (Nyilván, ha akad olyan vétel, amibe szinte csak be kell ülni és menni, akkor a magasabb vételár sem gond.) Leginkább az 1.9 JTD-ben gondolkodom, illetve SW-ben, de ha sedan-ból találok megfelelőt, az sem gond. A kérdésem az lenne, hogy mi az, amikre különösen oda kell figyelni egy ilyen autó vásárlásakor? Nyilván a korrózió, illetve a futómű állapota az, amire a legnagyobb figyelmet kell fordítani, de vannak-e még apróbbnak tűnő, de valójában fontos dolgok, amit érdemes mindenképp megnézni? A hahu-t egy jó ideje már figyelemmel követem, találtam pár figyelemfelkeltő hirdetést, de egyik sem fogott meg igazán, sem képek alapján, sem személyesen. Tudtok esetleg olyan 156-osról, ami a leírtaknak megfelel, de a hahu-n nem hirdetik valamilyen oknál fogva? Nem szívesen autóznám át az országot egy kétes hirdetés miatt, ennél fogva inkább a keleti országrészben nézelődtem. (Jómagam heves megyei vagyok.)
Néztem az alkatrészeket a Bárdinál és valóban van 2 kivezetésű de az enyém ilyen 3-as. Pedig a kettesnél is az a motorkód van mint az enyémben. Én se értem :O Motordiagot csinálnék ha a kolléga segít :D De azt hiszem én is beszerzek egy ilyen kábelt meg a progit hozzá mert akkor már tudnám, hogy mi a baja. Az előző tulaj nagyon segítőkész de neki sincs sajna siag cucca.
Sajna diagot nem tudok csinálni mert nincs hozzá semmim egyenlőre úgyhogy a gombát kimérem manuálisan és ha jó akkor nincs mese szerelő csak sajna még nem találtam olyat ami jó is lenne :(
Igazából diaggal kéne figyelni, hogy milyen motorhőmérsékletet lát az ECU. Meg lehetne tesztelni a ventillátor kivezérlést is vele. Akkor lehetne biztosabbra menni. Mert így próba-szerencse alap, habár 2-3 eFt-os tétel a dolog.
Legjobb az volna, ha eljutna'k a rugogyarba....amig vittem egy sandvik nevu ceg arujat,addig rendszereesen jartam pl. tatabanyan , a kisrugoban.... (tatabanya / sikvolgy / rugogyar).... Egyszerubb lett volna,hidd el....
X.kerbe el birunk menni, valamikor ,egyutt? Vagy te kulon? Mert ott is van am rugokeszito.... Bemegyunk, kivalasztod, en meg jol kifizetem es orules van.
Nos a ventillátor megy direktre kapcsolva. Sajna a hőérzékelőt nem sikerült kimérnem mer nincs nálam a multiméter de nem nagyon tudok más hibára gondolni. A golfomon ugyanez volt akkor is a gombacsere oldotta meg de mondjuk az eg régebbi autó volt ott nem a computer vezérelte a ventit.
Nincs előttem a 146 ventilátora, de olyan nehéz nem lehet ditekt tápot adni neki. Én azzal kezdenék. Nem szerszámigényes, gyors és informatív. Alternatív megoldás, hogy álló helyzetben felfűtöd annyira, hogy induljon a venti, és rámérsz a csatlakozóra, hogy megjött-e a delej, de én ezt második lépésnek tartogatnám.
A termosztátban lévő jeladó az egy dupla ellenállás, egyik a műszernek, másik a motorvezérlőnek dolgozik. Más nincs, a motorvezérlő kapcsolja a ventillátort a bejövő jel alapján. Rá kéne mérni.
A 146-os alfámmal lenne egy kis gondom. Nem megy a hűtő ventillátor sajna tegnap fellfort a vizem a dugóban. Haladás közben stabil 90 a víz. A biztositékokat reléket ellenőriztem ott nem találtam hibát vagyis remélem az összeset átnéztem és nincs eldugva még egy :D Viszont a hőgombát hol találom benne mert van egy érzékelő a termosztát tetején de az gondolom csak a visszajelzőnek méri a hőt. Egy 2000-es 1,6 benzines alfonzról lenne szó. Bármilyen segítséget elfogadnék
Üdv, Alfa 166 -hoz keresek elektromos kapcsolási rajzot, illetve navigációs programot. Nincsen véletlenül itt valakinek? (mailem publikus) köszöntem előre is.