4-5 órában mindkettő szerintem semmiképpen, csak az egyik a kettőből. Persze ez csak az én véleményem, lehet más mást mond. Egyébként én is Alfamára szavaznék ha mindenképpen választani kellene. A Szent György várat ne hagyjátok ki Alfama "tetején". Belémbe egyébként 15-ös villamos, jól mondod, bár hogy milyen helyeken lehet felszállni rá arra már nem is emlékszem, mi Cais do Sodrénál szálltunk villamosra, de ott rengetegen vannak abba a megállóba, ha lehet érdemesebb hamarabb felszállni. Amúgy vonat is megy ki Belémbe onnan.
Köszönöm az infókat. Jól értem, hogy a 4-5 órába vagy Belém, vagy Alfama? A szívem szakad meg, ha választanom kell :(
Nézegettem Belémbe a kijutást. Elvileg felszállok a 15-ös villamosra a Terreiro do Paço-nál, ugye?! Bár, ha csak az egyik fér bele, valószínű Alfama lesz, meg a bóklászás. Belém meg legközelebbre marad.
Nem, a hitelkártyára egy tanknyi üzemanyagnak megfelelő összeget terhelt a kölcsönző, 81 €-t (bár ez szerintem több, mint egy tankolás), de ezt rögtön levették, amint teli tankkal visszavittük az autót. A számlámon már nem is látom ezt az összeget. Tudom, hogy ezek a technikai kérdések a fontosak, nekem is pontosan ezek lettek volna a kérdéseim az indulás előtt, a többi úgyis benne van az útikönyvben.
köszi szépen , nekünk is - kevés idő lévén - a preferenciában benne lesz az autópálya ( fizetős út ) opció : kerül amibe kerül .
a kölcsönző erre a célra depositot ezek szerint nem tartott bent , hanem majd utólag terhel .
(elnézést a technikai kérdésekért - természetesen a várt úti élmény a lényeg számomra - de jó tisztában lenni ezekkel , hogy ott már ne keljen majd csodálkozni . )
Igen, azzal csak azt fizettük meg, hogy átmehettünk a zöld sávon és nem kellett utólag postát vagy akármit keresni, hogy befizessük a csekket. Legalábbis valami ilyesmit magyarázott a srác. Nem tudom, mennyit használtuk a pályát, utólag fogják ráterhelni az összeget a hitelkártyára. Mikor átmentünk a kapun, akkor egy táblára a rendszer kiírta az aktuális szakaszért fizetendő összeget, de nem írtam fel, mikor mennyi volt. Általában 2-3 € körüli összegeket írt ki, egy volt 6,5 €. Amint meglesz az összeg, megírom mennyi volt (én is kíváncsian várom :-)) , de azt nem tudom, mennyit mentünk pályán. A GPS-be az autópálya preferálása meg a leggyorsabb út volt betáplálva, olyankor is felvitt, amikor én magamtól térkép alapján nem mentem volna fel, de valószínűleg valóban így volt a leggyorsabb, mint az eldugott kis utakon menni.
ok , kíváncsian várjuk . az 1,8 euro /nap az a készülék használati ára volt amit a kölcsönző felszámolt ha jól értem . az autópálya díjak azért elég húzosak nem ?
itt azt látom ( http://www.portugalia.autopalyan.hu/ ) hogy pl Liszabon-Porto 22, 5 euro ? az egy kicsit soknak tűnik . Ti mennyit hagytatok a túrán a toll-ra ?
Készül, hétvégéig megpróbálom befejezni, de jövő héten biztos kész lesz.
A zöld sáv tényleg egyszerű volt, ráadásul volt olyan is, hogy nem is voltak kapuk, hanem csak kamerák a pálya fölött, ami csipogott egyet a beépített szerkezeten. Hogy ebben az esetben mit kezdenek egy külföldi autóval, fogalmam sincs. Bevallom, nem értem az egész rendszert.
4-5 órában mondjuk felmehetsz Alfamába a 28-as villamossal, megnézed a Sé katedrálist, a Szent György várat, mindkettő nagyon jó program és ugye mindkettő ott van, de igazából Alfamában a kis utcákon való kóborlás a legjobb, néha letekintesz a városra egyik-másik kilátóteraszról, azokból is akad ott és mire mindez megvan le is jöhetsz a 28-assal vissza és reptéri buszra fel mert eltelt a 4-5 óra :-)
Másik lehetőség a már korábban írt Belém, szerintem ott azért 4-5 órába belefér a Jeromosok kolostora mindenképpen, talán a Belém-torony is, aztán meg séta max. meg egy süti a Pastéis de Belémben visszaindulás előtt.
Akkor először az általános dolgok. Nekem fantasztikusan tetszett Portugália, az emberek mindenhol nagyon kedvesek, majdnem mindenhol beszéltek angolul – meg franciául és spanyolul is –, ahol nem, ott is megértették, mit akarunk és maximálisan segítőkészek voltak. A kaják isteniek, mi főleg halat, meg tengeri herkentyűket ettünk. Egyetlen pici negatívum, szinte az összes szálláson a reggeli gépsonka és sajt volt, egy-két helyen voltak különleges helyi sajtok és gyümölcsök, de ez elég ritka volt. Én főleg a paradicsomot hiányoltam, hiszen ott terem, láttuk, ahogy szedik, nem értjük, hogy miért nem szoktak a reggelihez adni. A reggeliről még annyit, hogy a legkorábbi időpont – a szállodaláncok kivételével – a 8:30, de inkább a 9 óra, egyszer sikerült kikönyörögni a 8 órai reggelit. Ezt figyelembe kell venni a tervezésnél, nem nagyon lehet korán indulni, ha valaki szeretne a szálláson reggelizni.
Kocsibérlés a carjet.com-on keresztül a Budget-től. A carjetet maximálisan dicsérni tudom, náluk kötöttünk mindenre kiterjedő biztosítást, a pénzt csak zárolják, a foglalást visszamondhatod, amíg fel nem veszed a kocsid – erre szükség is volt, mivel először elbénáztam a foglalást. Ha jól emlékszem, D kategóriás autót béreltünk – az ajánlatban diesel Ibiza vagy hasonló volt – az újabb Renault Clio-t kaptuk. Kicsit aggódtunk a sok csomag miatt, de bőven belefért minden. A Budget-nél befizettünk a zöld sávra, ez azt jelenti, hogy a fizetőkapuknál nem kellett megállni, hanem áthajthattunk a zöld sávon, és majd utólag vonják le az egész autópályadíjat egyben. Ez napi 1,8 € körül volt, szerintem megérte, mert a kölcsönzős srác magyarázata szerint nem a kapuknál kell fizetni, hanem csekket kapunk, amit pár napon belül kell valahol befizetni. Nekem kicsit bonyolultnak tűnik a rendszer, de hát mit tegyünk, ez van. Mindenképpen érdemes diesel kocsit bérelni, a diesel 1,4 €, a benzin 1,6 € körül van. Érdemes még GPS-t használni, egyrészt olyan utakon vitt minket, amik rajta sem voltak a térképen, így viszont olyan helyeken jártunk és olyan érdekes falvakat láttunk, ahova magunktól nem mentünk volna, másrészt a kitáblázás nem annyira jó. Én egy térkép fan vagyok, eddig még elég sok helyre eltaláltam térkép alapján, de itt szükség volt a GPS-re. Összesen 1776 km-t mentünk.
Szállást az érkezés napjára, az azt követő első két éjszakára és Lisszabonba foglaltunk előre, két helyen nem foglaltunk, hanem bíztunk a szerencsében, a többi éjszakára pedig mindig előző nap este foglaltunk, amikor már tudtuk, hogy nagyjából hol szeretnénk aludni. Egyébként az összes foglalás a booking-on keresztül történt. Mindenhol próbáltuk 60€ alatt tartani a költséget, ez két helyen, a Douro völgyében és Sintrában nem sikerült. A részletes beszámolónál leírom a pontos neveket. Wifi szinte mindegyik szálláson volt, hol kisebb, hol nagyobb hatékonysággal. Mi egyébként a Telenortól vettünk egy hetijegyet 1990 Ft-ért, leginkább azzal neteztünk.
Az árakról annyit, hogy vidéken – Sintrát kivéve –minden kaja legalább 2-3 €-val olcsóbb, mint Lisszabonban.
A részletesebb, egyes helyekről szóló beszámoló még készül, megpróbálom folyamatosan feltölteni. Képekhez annyi segítséget kérek, hogy feltöltéshez le kell kicsinyíteni a képeket?
Sziasztok, most jöttünk vissza egy 11 napos portugál körutazásról, amihez nagy segítséget jelentett ez a fórum. Az útvonal a következő volt: Parque Natural de Arrábida – Évora – Marvao – Monsanto – Serra da Estrela – Piodao – Douro völgy – Casa Mateus – Parque Natural do Alvao – Braga – Porto – Coimbra – Batalha – Alcobaca – Nazaré – Sintra – Lisszabon. Sajnos, sok mindent ki kellett hagynunk, de így is gyönyörű helyeken jártunk. Kérdezzetek nyugodtan, ha bármire kíváncsiak vagytok, tudok egy-két jó szálláshelyet is.
Batalhat és Alcobacat én is láttam valóban gyönyörűek. Őrült rég jártam arra (még nem létezett digitális gép), akkoriban Magyarországról elég kevesen választották uticélnak. Voltunk akkor Cabo da Rocanál, Lisszabonban, Sintrán, Óbidosban és Nazaréban is. Estoril volt a kiindulóhelyünk és csillagtúraszerűen mentük, illetve pihentünk az óceánparton.
Nekem nagyon megtetszett akkor Portugália, visszamentem azóta egyszer délre Algarvéba: Faro, Quarteira, Loule, Albufeira, még egyszer Lisszabonba és Coimbrába, na meg Madeirára.
Először mi is úgy gondoltuk,hogy egy 8 max 10 napos utazáson megnézzük egész Portugáliát. Az útikönyv első átlapozása után töröltük Portot, a második átlapozás után pedig Coimbrat. A 8 éjszaka /9 nap így is tele volt. Nekünk nagyon bejött.
az általad említett települések mindegyike rajta van a listámon , és már most látom hogy Portótol északra sajna nem lesz időnk , de ahogy mondod az egy külön téma , és a spanyol zarándok hellyel máris egy újabb 4 napos túra kerekedik . majd vissza tekerek 2011-re .
Olvasgatom amit írtok és egyre jobban vágyom Portugáliára.
Kilátópontok. Nekünk a következő 2 hely tetszett legjobban: Santa Justa lift teteje, ott van egy terasz, a Liszabon kártyával ingyenes volt, egyébként fizetős. A másik a Miraduoro de Santa Luiza, talán ez a legszebb.
Én még 2011-ben ajánlgattam itt a nagy kolostorokat, Tomar, Batalha, Alcobaca. Úgy tűnik senkinek sem sikerült kedvet csinálni hozzá, de ismételten ajánlanám. GYÖNYÖRŰEK!
Mi jövőre készülnénk Észak -Portugáliába, megnézni ami kimaradt. Porto, Braga, Obidos, Coimbra. Esetleg Compostela, de az már lehet, hogy nem fér bele.
Kérem a most utazókat, hogy majd részletes beszámolót írjanak!
4 nap augusztus derekán ( 10-14 ) fiat 500-as 70.15 euroért és mint kiderült a GOLDCAR-tól akinek ha minden igaz a reptéren van a "pickup" pontja . nyitvartási idő : 07-23 , így nincs külőn díj (40 euró ) a nyitvatartási időn kívüli ügyintézésért .
( ha saját honlapjára megyek fel akkor horror árat ír ki erre az időszakra (492 euro ) , gondolom innen indulnak majd lefelé , kiváncsian várom majd hogy meddig )