Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
A válltámasz mennyire segít a remegésen? Eddig úgy próbálkoztam (!), hogy a pántot feszesen tartottam így minimálisra csökkenettem az imbolygást, de a remegésen csak előre-hátra irányban segít.
Milyen szoftverrel lehet utólgosan stabilizálni? Elég lenne, ha a hirtelen dolgokat ki tudná szűrni (remegés), az, hogy kicsit kóvájog az még belefér.
Kevés stedys video készül nem nagylátóval. A lényege épp a nagylátóval futás a téma körül/mellett stb.
Amit Te szeretnél elérni, ahhoz egy jó zsebmonopod+válltámasz segíthet, s ha a balkezed szabad tud
maradni, azzal tudsz fókuszálni. Persze egy stedy mellett ott szokott lenni egy nagyobb monitor is, ezt válltámasznál elég körülményes kivitelezni, hogy a szemedtől elég távol legyen a monitor, de a kezedhez meg közel a kamera...
Én elsősorban 50mm-es objektívre meg kis mélységélességre gondoltam, meg nagylátó, de ott meg amúgy is kevésbé látszik a kézremegés. Szóval akkor 50+ tartományban marad kizárásos alapon az álvány?
Eladó Nikon 28mm f/2,8 AI-S objektív kiváló, hibátlan, teljesen újszerű állapotban. Adok hozzá egy eredeti Nikon UV filtert, napellenzőt és tokot. Ezt az objektívet tartják a Nikon által valaha gyártott optikailag legtökéletesebb lencséjének. 1981-től a mai napig gyártják. Megtekinthető, kipróbálható Budapesten.
Irány ár: 119.000,-Ft99.000 Ft
Valamint eladó egy Nikon 50mm f/1.4 AI-S objektív szintén kifogástalan újszerű állapotban. Eredeti bőr tokkal. Fotózásra és HDSLR videózásra mindkét objektív kiválóan alkalmas, akár Canon gépeken is!
Ha lehet, akkor 1080p60-ban veszek föl és ha lehet, akkor kerülöm ezt az elcseszett avchd formátumot és az mts helyett mp4 konténerbe kerül minnél nagyobb bitrátában. Régebben volt kamerám ami tudta a 720p60-at, akkor azt használtam.
Én mac-et használok, tehát a sw nem mérvadó. De a feldolgozás után a render mp4 formátumban h264 kódolással, multipass módban 16mbit-es bitrátával megy. Bár nekem az összes kamerám 30/60fps-es, tehát ntsc.
Sziasztok! alepevetően csak érdeklődnék, hogy ki miben veszi fel a felvételeket (PAL, NTSC milyen frame, milyen méretben) , illetve szoftveresen (mivel) hogyan dolgozik vele, mire rendereli optimalizálja, milyen bitsűrűség, stb. Az is érdekelne, Adobe Premiert használok, és Az AE, vágás közben célszerű használni, vagy amikor már kész a vágás és csak az utómunkálatokat (szín, felirat) végezzük AE-ben.
Én az utbbi dőben.. 720p be veszek fel és NTSC-ben, vágás után MP4-re renderelek (6-10 Mbit/sec) de nem tudom, hogy ez adja-e a legjobb minőséget..