/A szóhasználatról - az az igazán jó szóhasználat, ha nem kell utána több sorban megmagyarázni :-) De mivel csak nekem tűnt fel, a többiek biztosan elsőre is megértették, csak nekem elferdült a stílusom :-)/
Ha már szóba került, elmondom, mert (most már) ez sem "titok":
Valóban nagyjából összeállítottuk már egy első szám tartalmát, még mielőtt legelőször hallottam volna a kezdeményezésetekről, és a második is előre haladt állapotba került idő közben - bár mi csak 48 oldalban gondolkoztunk. Sajnos a kiadó eladta a színes lapjait, az új tulajt pedig nem érdekelte a dolog - bár nem kizárt, hogy nem is igazán adták be neki az ötletet abban a zűrzavarban.
Azon a véleményen vagyok (és ezzel -tudomásom szerint- Ti is így voltatok), hogy elfért volna még egymás mellett is a két lap, mert a mienk picivel másabb: szakmaibb jellegű lett volna (bár az Indóházat még csak futtomban lapoztam át) és több hangsúlyt fektettünk exotikus vasutak igen részletes bemutatására, vagy éppen pár gépészeti téma bővebben lett volna kifejtve, meg volt pár olyan jellegű rovat ötletünk is, ami nincs (még?) jelen az Indóházban.
De ez már a múlt, és drukkolok, hogy legalább Nektek legyen tartós sikeretek - ezért is említettem, hogy nem tartok szerencsésnek semmilyen -esetlegesen- visszatetszést keltő megnyilvánulást - de ezt nem ragozom tovább, az előbb már megtettük.
Amúgy természetesen én is szívesen hozzájárulok az újság anyaggyűjtéséhez, ha pl. értékeltek 90-es évek közepe felé készült magyar vagy azóta készült európai diákat. A napi aktualitásokról már nem sok anyagom van, mert mostanában nem tudok sokat utazni. :-(( Ellenben jó lenne előre tudni, hogy mikor milyen témához kerestek archív képeket (gondolom ezzel más is így van). Majd jelezzétek, ha érdekel a dolog!
Én sem a nem létező magunkra :-) céloztam, csak úgy általánosságban ütötte meg a "fülemet" a szó.
Nem akartam nagy dolgot mondani ezzel, csak arra gondoltam, hogy tisztelem a törekvéseteket, örülök, hogy legalább Nektek összejött a dolog, és szeretném, ha semmilyen mellékíze nem kellene legyen ennek a tiszteletemnek. Ezért is folytattam egyből más témával. Üdv!
oh. ebben a kitételben irónia bátorkodott volt lakozni. tudniillik a kritikákat olvasva néha az volt az érzésem, az opponensek nem az indóházról fejtenek ki véleményt.
nem is érzem méltatlannak a suttyomban kifejezést - sem magamhoz, sem az indóházhoz. azért volt mögötte hangsúlyozottan a szmájli, és én valóban mosolyogtam, amikor az inkriminált sorokat pötyögtem. határozottan állítom: biz'a nem a hasonló cipőben járókra (vesd össze: kokettálás egy vasúti magazin alapításának gondolatával) gondoltam, hiszen ha magamtól nem vitattam el a lapindítás jogát és lehetőségét, mástól sem tenném.
a "suttyom" - de érdekes szó, :-) - egyébként is önmagáért beszél: tudniillik titokban, lopózva nem is lehet lapot kiadni. és olvasatomban éppen ez a tény erősíti fel a szóhasználat senkit megbántani nem akaró, ironikus voltát.
1848-ban (49--ben?) Pest és Buda egyszer már ünnepélyesen egyesült, akkor persze még Óbuda nélkül. Aztán nem tudom, hogy ez a szabadságharc leverése után vissza lett-e csinálva, de furcsállanám.
A fórum egyik hátránya, hogy egy hirtelen ötlettől vezérelt mondatot utána különböző háttérinformációkkal hosszasan lehet elemezgetni... Ezt a mondatot rajtad kívül nem sokan vették volna észre, de szerintem nem rátok célozgatott. Egyszerűen csak nem értett, vagy nem érzett jogosnak néhány kritikát. Szerintem...
Bocs, egyelőre csak idáig jutottam a topicban, és ha azóta már lett volna erről szó, akkor elnézést, de --- a topic eufórikus hangneme közepette ezt kritikusan kell kommentáljam:
"csak remélni tudom, az észrevételezők az indóházat lapozgatták, és nem jelent meg suttyomban egy másik vasúti magazin a honi lappiacon"
Ez az egész mondat így logikátlan (hiszen vannak belső vasúti magazinok is és ha valakinek az a passziója, akkor miért ne jelentethetne meg 6 különféle modellezős, Bz-s, gőzösös, stb. magazint - ez nem az Indóházon múlik) ám ráadásul -még ha ":-)" is volt mögötte- ez a "suttyomban" szóval megspékelt kifejezés méltatlan egy nagyratörő, új magazinhoz - szerintem!
Amúgy én a Bp. XII. ker. Farkasréti téren láttam az újságosbódéban - igaz, hogy hátrafelé nézett, de teljes egészében, takarás nélkül volt kirakva.
"A hegyeshalmi állomás felsővezetéke vágányonként átkapcsolható a 25 kV és a 16 2/3 kV között..."
Ezt az oldaladról szedtem. Most akkor hány kV-os az osztrák hálózat, mert szerintem ott (www.trains.hu) a 16 2/3 után a feszültség mértékegysége áll, most a 656-os hozzászólásban pedig a frekvencia mártékegysége áll a 16 2/3 után. Akkor hány kV-os és hány Hz-es az ÖBB és a DB hálózata?
Meg a németek is. A Taurus-t ezért mondják kétáramneműnek, mindkét rendszeren működőképes. A hagyományos osztrák gépek csak Hegyeshalomig járnak, a felsővezeték ott a két rendszer között átkapcsolható. Ha a kisebb feszültséget kapcsolják rá a magyar gépre, akkor annak nem lesz semmi baja, de évente egy-két alkalommal hibázhatnak, és akkor a nagyobb feszültség miatt kicsit elfüstöl az osztrák gép.
A GySEV-nek természetesen nincs saját rendszere, a MÁV-nál (és sok más vasútnál) szokásos 25 kV 50 Hz rendszerrel villamosít. Itt az érdekes az, hogy a Harka - Deutschkreutz szakasz az ÖBB-é, amely más esetekben 15 kV 16 2/3 Hz -t használ.
Az újság remek, már nagyon várom a következő számot. Egy kérdésem lenne Barta Endre úrhoz. Őneki, a sok érdekes, tartalmas írása mellett, van egy képsorozata Vasúti világok találkozása Nyugat-Magyarországon. Ezzel a cikkek kapcsolatban kérdezem, hogy a 2. képnél (ÖBB 1014-ese van rajta) van egy ilyen mondat: "Az ÖBB Sopron és Deutschkreutz közötti szakaszát a GySEV a saját rendszere szerint vilamosította..." Természetesen nem vitatom a mondat helyességét, csak azt kérdezem, hogy mit jelent az, hogy "a GySEV a saját rendszere szerint villamosította"?25 kV vagy 16 2/3 kV? Esetleg más?
Jo, vegulis kitart itt a koszallitas a nyar derakaig, addig meg sok indhohaz fog megjelenni.
Igen, alfoldi ingazasom es megkopasztasom kozott egyeztetett. A nicknevezest en kertem, mert polgari nevemen senki nem ismer es azt hiszik ez valami ujabb verzio. Most egyre tobb kapcsolatom epul ki a helyi vasutasokkal es igy probalom megjobban tokeletesiteni.
de igen, köszönöm, ha jól emlékszem, válaszoltam is, hogy a 600 dpi-s felbontás talán túl sok, elég a 300. ám ha nem tettem volna, bocs, most cselekszem meg... :-)
Én voltam az egyik delikvens. El is küldtem, a saját - délmagyaros - emailcímedre méghozzá aznap (20 -án), amikor kérted tőlem azt a bizonyos kettes számú képet.
Mivel ekkor (sem) kaptam rögtön visszjelet, másnap elküldtem az info@indohaz címre is.
már áprilisban is lesz néhány teheres anyag (hír), többek között a nógrádkövesd-kistelek kőteherről. és ahogy olvasom IST anyagát, téged is néven nevez, ergo MSTS-s vonalkonstruktőrként (30-as) aratsz majd babérokat... :-)
Mas: tegyeket a kovetkezo szamba teheres rovatot, ahol lehetne irni es fotozok az autopalya epiteshez a koszallitashoz es a hidelemek szallitasat is be lehetne venni.
Sajnos nem tudtam elerni az illetot, mert fulig szerelmes (idos kora ellenere) es elerhetetlen neha. De probalkozom es talan husveti bezsongasaig elerem.