Vonatpótló autóbuszok munkába állításához kéri 12 település beleegyezését a MÁV RT. Barcs és Sellye között érintett települések valamint a MÁV képviselői március 1-én egyeztettek a változásról. A vonatok közlekedésének megszüntetését a vasútvonal elhasználódása indokolja. Van olyan 28 kilóméternyi szakasz, mely annyira tönkrement, hogy csak 12 km/órás sebességgel lehetne ezen a részen folytatni a személyszállítást. A buszjáratok ugyanakkora menetdíjjal közlekednének, ráadásul a menetidő 40 perccel csökkenne, és a települések központjában venné fel ill. tenné le az utasokat. A döntés attól is függ, hogy a MÁV ezt meddig finanszírozná. Végleges vagy ideiglenes ez a megoldás? Az érintettek most Uniós támogatási lehetőség után kutatnak, hogy az 1912-ben épült vasútvonalat közel 100 év után végre felújíthassák.
A poén az, hogy öregszem, és nem emléxem a pontos dárumra, csak arra, hogy július 1. volt. Talán 2002. Pedig igen érzékenyen érintett bennünket az igazgatóságok megszüntetése, azóta egy-egy probléma +oldására néha 3-4 területi vezetővel kell leülni tárgyalni, míg korábban elég volt az igazgató-helyettessel.
Bocsánat, nem tudja valaki, hogy NAPRA PONTOSAN mikor nyitották meg a 35-ös vonalat,? Csak azt tudom, hogy 1906-ban. Jó lenne, ha lenne emlékünnepség+nosztalgiavonat, mint a múltkor Szentesnél
MÁS:Érdekes, csak a pécsi igazg. területén van (tartós) buszos pótlás.
Azért Sellyén meg Villányban lehetett volna kissé türelmesebb a forgalmász, meg (OFF) Barcson a buszos. De ez is csak arra volt jó, hogy ne legyen egyhangú rózsaszín az utunk :-)
A mai napra 5* a vonal dolgozóinak, hogy türelemmel viselték a Vicinálisnosztalgiázó Úrigyerekek+Elveszett Vágányok Örs+Egyéb Indexes Vasútbarátok+Indexet Csak Olvasó Vasútbarátok összehangolt dél-baranyai "támadását"!
Nem nekem szól a kérdés.
A jv. leszállt letekerni a sorompót, mi leugrottunk, rohanás előre, fotó, a vonat közben előrejött, mi villámgyorsan visszaszálltunk. A jv. föltekerte a sorompót, majd fölszállt. Mi ekkorra már a vonaton voltunk, így nem is zavartuk a folyamatot.
Ezt úgy kell érteni, hogy ebben benne van üzemanyag, kenőanyag, karbantartás, javítás (benne a szerelő bérével), alkatrészek, vizsgáztatás, takarítás is?
Írtad, hogy szűkített, de nekem ez akkor is nagyon-nagyon kevésnek tűnik.
Többször volt már szó róla, hogy a busz olcsóbb. Akkor az mennyi? Nekem még a rozzant Skodámra is 50 Ft/km körüli érték jött ki 1-2 éve!
Szerintem nagyon kedvesek az ott dolgozók. A sorompótekerésnél az utasok java is leszáll amúgy. Simán, a vonat akadályozása nélkül meg lehet azt csinálni, hogy a sorompótekerésnél leszállsz, előreszaladsz a megállóig, ami kb. 100 m, lefotózod a bejövő vonatot, majd visszaszállsz a felszálló utasokkal együtt.
Szeretném kérdezni, hogy milyenek a 62-es vonalon a dolgozók? Például meg lehet kérni, hogy hadd szálljak le egy sorompóletekerés alkalmából fotózni? Utána meg visszaszállni?