Keresés

Részletes keresés

BakcsiMate Creative Commons License 2006.03.24 0 0 10768

Ha a szóló Bz-ről levesszük a jegyvizsgálókat, akkor:

 

 

Sellye-Barcs:

 

- személyzeti ktsg: 26.000 Ft/nap,

- vontatási ktsg: 100.100 Ft/nap

 

összesen: 126.000 Ft/nap

 

Így a vonatpótlóval a megtakarítás a naponta (vonat jegyvizsgáló nélkül kontra busz) 59.000 Ft, egy évben összesen 21.535.000 Ft.

 

 

Villány-Barcs:

 

- személyzeti ktsg: 76.500 Ft/nap,

- vontatási ktsg: 264.000 Ft/nap

 

összesen: 340.500 Ft/nap

 

Így a teljes vonalon a megtakarítás naponta 163.500 Ft, egy évben összesen 59.677.500 Ft.

 

 

A motorvezetős jegykiadással tehát meg lehetne spórolni évente kb. 28 millió magyar forintot.

A fentiekkel csupán arra szerettem volna rávilágítani, hogy még mindig volna lehetőség egy kicsit összébb húzni a nadrágszíjat...

Előzmény: Törölt nick (10761)
M40 120 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 10766
Ez a személyzeti költség kb. 4 fő/nap a vasútnál ?
Előzmény: Törölt nick (10761)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10765
Köszönöm a korrekt választ!
Előzmény: M41 2170 (10760)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10762
Ki tudod bontani a busz költségét is személyzetre, "vontatásra", pályára?
Előzmény: Törölt nick (10761)
M41 2170 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10760
A 6318-as járat nem Bz, jelenleg Csörgős Bx-szerelvény. Néhány évvel ezelőtt valóban több menetrendi cikluson keresztül Bz volt. De már tavaly nyáron sem volt Bz.
A 110-es vonalon jelenleg a fent említett Csörgős Bx-szerelvények, MD-szerelvények valamint 4Bo-s fővonali szerelvények járnak. Egyedül a 6339-es járat Bz ezen a vonalon, de ez csak Nyírbátor-Debrecen viszonylatban közlekedik hétköznap reggel egy nyíregyházi Bzmot motorkocsi formájában.
Előzmény: sétáLós bácsi (10753)
v_peti Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10759

A pestiek? Hááát a 120-as vonalon is van vacak szakasz. (Igaz, ott az latalaj sem olyan jó, sőt pocsék.) Pedig az nem C kategóriás vonal. Meg azért arrafelé is van rozoga vicinális. Szegény 76-os. Pedig ott még teherforgalom is van.

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (10757)
Fázishatár Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10758
Előzmény: radio100jozsi (10755)
FOMA Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10757
A pályások (mármint a budapestiek) már véleményt modtak, amikor decemberben végigmentek a vonalon, és utána döbbenten néztek, hogy "ilyen is van?":-))
Előzmény: Törölt nick (10752)
FOMA Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10756
Később is.
Előzmény: Zolcsi67 (10750)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10755

http://www.mkogy.hu/naplo/170/1700074.htm

 

1997/04/17

Nagyon fontos volna beszélni arról - és ezt nem említi meg a koncepció -, hogy mi lesz a vasúti szárnyvonalakkal. A vasúti szárnyvonalakat vagy be kell zárni, vagy fel kell újítani. A jelenlegi állapotban ezek nem maradhatnak; elhasználódottak, tönkrementek. És ebben bizony döntést kéne hozni, amely nemcsak az ország területének nagy részét érinti, hanem a magyar vasutasok életszínvonalát, vagy egyáltalán életkilátásait is meghatározza.

 

Eltelt 9 év, és még mindig csak a beszédnél tartunk.

sétáLós bácsi Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10753

Sziasztok!

 

A 110-es vonalon közlekedő 6318-as számú vonat az Bz? Pénteken lehet hogy arra járok; jó lenne ezt minél előbb megtudnom. Már más topikokon is kérdezősködtem, gyakorlatilag eredménytelenül. 2003-ban állítólag még Bz volt; és talán még tavaly nyáron is.

Törölt nick Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10752
A meglévő felépítménnyel a 40 km/h helyreállítása csak nagyon gazdaságtalanul és egyáltalán nem tartós minőségben képzelhető el, már ha egyáltalán műszakilag még lehetséges. Felépítménycserénél viszont a jelenlegi ágyazat megtartása ami aligha lehetséges. De inkább pályások mondjanak véleményt.
Előzmény: Törölt nick (10751)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10750
1996 novemberéig volt teherszállítás a BKV-nál, szerintem addig mindenképp használatban volt.
Előzmény: FOMA (10746)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.22 0 0 10749
Az a megítélésem, hogy ma 0-80 km/h sebességtartományban nincs érdemi különbség a pályaépítés költségei között.

Egy 40-re épített pályán is elvárt ma a zúzottkő és min. 48 kg/fm sín, bontott fővonali anyag meg gyengébb rendszerben nincs is. Így aztán a fenti tartományban szinte kizárólag az a döntő, hogy melyik adatsort programozzák az aláverőgépbe.

Meghatározók azok kis sugarú ívek lehetnek, amiket korrigálni kellene, vagy ott sebességkorlátozást alkalmazni.

Előzmény: Törölt nick (10745)
v_peti Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10748

1990 körül még mentek éjszakai HÉV-ek, és ha jól emlékszem, akkor ezen a vonalon.

 

Előzmény: FOMA (10746)
division by zero Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10747
A cél: olyan minőségű pálya mint ami Drávafok-Vajszló ill. Kovácshida-Villány között van.

Erről jut eszembe a kérdés: ezek a szakaszos felújítások mikor voltak, és mért pont ezeken a szakaszokon? Drávafok-Vajszló szakaszra mondjuk rá lehet fogni, hogy a Sellyén keresztül történő teherfogalomhoz, de a másik szakaszon miért Kovácshida elött (Sellye felől nézve) kezdődik a jó pálya? Olyan mintha nekiálltak volna, hogy Villány felöl felújítják a vonalat, aztán itt a puszta közepén fogyott el a pénz...
Előzmény: Törölt nick (10745)
FOMA Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10746
1986-ban biztosan járt arra, mert a balhé kedvéért 1szer végigutaztam rajta egy délutános szolgálat után éjszaka.

Pályás menetekre néha még használják dízelvontatással.
Előzmény: V63 002 (10738)
HG. Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10744

a meglévő pálya építési tervéről is külön tervet kell készíteni

 

...továbbá a tervek megtervezésének megtervezését is be kell nyújtani, természetesen mindezt előre megtervezve.

:-(((

 

Már emiatt sem nagyon járható az út, de nem hinném hogy valami értelmes projektcélt tudnának adni a vonalnak, amit a pályázatok kívánnak.

 

Továbbá attól félnék, a MÁVnak jól jön még más, életképesebb mellékvonalaira a bontott anyag, mintsem hogy odaadja az önkormányzatoknak. Max. ha valami politikus nagykutya beleszólna...

De hát valljuk be, miért is tenné....?

Előzmény: Törölt nick (10741)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10743
Keskenynyomközű vasutakon ismerek kiváló minőségben elkészült pályát 10 MFt/km áron, és nem olyan kiváló pályákat 60-70 MFt/km áron is. Itt is hasonló arányokra számítanék.
Előzmény: division by zero (10742)
division by zero Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10742
És reálisan mibe kerülne? Mondjuk használt fővonali anyagokból?
Előzmény: Törölt nick (10741)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10741
Ha uniós forrásból csinálják, akkor igen. Mert akkor még a meglévő pálya építési tervéről is külön tervet kell készíteni, és mindemellett közbeszereztetni.
Előzmény: Törölt nick (10740)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10740
Az unios forrás kutatás jó dolog.

Ha sikerül felújítani, valószínűleg egyből meg is kapják üzemeltetésre.



Gondolom, elég csúnya összegből jönne ki a felújítás. :-(
Előzmény: Törölt nick (10731)
v_peti Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10739

Oké. Csak a Bp területéről kinduló HÉV-ekkel nem foglakoztam most, mert arról külön lehetne írni. Az emíltett szakaszt is csak azért írtam, mert Bp-től távolabb van. De amúgy tudok róla, hogy nem használják.

 

 

Előzmény: V63 002 (10738)
V63 002 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10738
HÉV: Kb. 7 éve végiggyalogoltam Csömörtől Kistarcsa-Kórházig, ahol a(z egyvágányú) csömöri vonal visszacsatlakozik a gödöllőibe. Nem tűnt úgy, hogy használnák, a felsővezeték sem volt meg. Pedig úgy emléxem (cé FOMA), régebben volt olyan, hogy  az éjszakai járat arra járt.
Előzmény: v_peti (10735)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10737

"Mocsolád-Siófok Helyiérdekű Vasút: 1906.10.23"

 

Ez naaagyon jó!! Kettős ünnep!! Vicivonal 100 Éves, Forradalom 50 éves évforduló!! Ezt meg KELL szervezni!!

Előzmény: Törölt nick (10721)
v_peti Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10736

Oroszlánybánya-Oroszlány (2 km) és Börgönd-Szabadbattyán (10 km) között a menetrendben szerepeltek a vonalak, de személyforgalom nélkül.

 

 

Előzmény: v_peti (10735)
v_peti Creative Commons License 2006.03.21 0 0 10735

Kiszámoltam, hogy 1959 óta kb. 681 km-en szűnt meg normálnyomközön a ténylegesen a személyforgalom.

 

141 km-en szünetel a forgalom. (Pécs környékibuszos vonalak.)

 

Ez összesen 822 km bezárt vonal.

 

Ezek egy kisebb része megmaradt teherforgalomra.

 

Nincsenek bent a nyomvonalkorrekció áldozatául esett szakaszok. (Pl. Oszkó állomás kikerülése.)

 

14 km-en (GYSEV) nincs személyszállítás de vannak áthaladó vonatok. (Sopron-Ágfalva illetve Fertőd-Fertőújlak)

Ezenkívül ugyanez a helyzet a MÁV-nál Tiborszállás és Ágerdőmajor között is 5 km-en.

 

Megszűnt a forgalom 8 km HÉV vonalon. (Ha csak a Bp területén kívüli részt vesszük figyelembe.) Ez a Szigethalom felső-Taksony vonal.

 

Átépítésnek esett éldozatul a Zalaszentiván-Zszentiván Kisfaludpuszta szakasz 1 km-en.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 10734

Egy kérdésem van:

Meg néhány kiegészítő kérdésem.

 

1920 és 1959 között Magyaroszágon szűnt-e meg normálnyomközű vonalon személyszállítás? Leszámítva, de azért megemlítve a határátmenetek megszüntetését.

 

Az 1920 előtti időket azért nem számolom, mert akkor mások voltak még az országhatárok. De azért arra is kiváncsi lennék, hogy volt-e ilyenre példa 1920 előtt??? (Nem nagyon hiszem, mert akkoriban ez még nemigazán volt jellemző.)

 

1959-es menetrendem van, így onnantól ki tudom gyűjteni az infókat.

 

 

 

 

 

FOMA Creative Commons License 2006.03.20 0 0 10733
Ezt nem is lehet követni. Légy résen, lesz még változás.:-))
Előzmény: r1232 (10732)
r1232 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 10732
Igen. Később rájöttem. Csak mostanában olyan sűrűn változott, hogy már nem bírom követni...
Előzmény: FOMA (10727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!