Nincs rá fel6almazásom, de kimondom végre az igazságot. A Középrigóc-Sellye szakasz bezárása pusztán a pécsi "Igazgatóság" marketinfogása. Mióta a hír felröppent, azóta soxorosára nőtt a vonal személyforgalma, így bejött az 5let. ennek 6ására a Területi Személyszállítási Központ vezetése úgy döntött, hogy ezentúl félévente +szüntetik majd a vonalat:-)))
Ez olyan mint xx éve a kaszárnyában: tessék honapra rendet csinálni, mert a miniszter elvtárs meglepetésszerű látogatást tesz nálunk... :-(((
Mellesleg ez hasonlít a Bz ügyhöz, ha "életveszély" állna fenn, akkor haladéktalanul le kellene állítani mindent, ha nem teszik, bűnösök.
Ha meg nincs életveszély, akkor meg feleslegesen riogatják a lakosságot, így bűnösök.
Szeritnem egyébként egy 10-zel száguldó Bz nem nagyon tud életveszélyes lenni, még ha kisiklik, akkor sem; sőt, még egy öngyilkosra se nagyon, mert bőven észreveszi és megáll...
"Kiemelendők az M9-es autóúttal kapcsolodó fejlesztések, illetve a Komlót elkerülő út megépítése - ez utóbbi célja a teherszállításból eredő környezeti ártalmak mérséklése. Komlón a jövőben épp az előbbi okok miatt - megszűnik a vasúti kőszállítás."
Na neeee!!!
Építsünk tizmilliárdokért elkerülőutat Komlón, az adófizetők pénzéből, hogy a kamionosok szállíthassák a követ, miközben vasúton szinte fejlesztések nélkül megtehető a jövőben is ez...
Pécs környékén van szerintem a legtöbb rossz állapotú, vagy már bezárt vonal. Ott szeretik teljesen felszámolni a feleslegesnek itélt állomásokat (46-os, 50-es vonal.) Ami igencsak megnehezíti majd az ütemes mentrendek kialakítását, mert a kevés keresztezési hely miatt nehéz lesz jó csatlakozásokat szerkeszteni mindkét,végponton. (Máshol legalább a vágányok vagy azok egy része megmarad, hogy ha szükség lesz rá, akkor lehessen használni, és csak a forgalmi szolgálat szünetel, de itt nem!)
Nem menetrendi módosítással fogják megszűntetni, mert az politikailag nem vállalható föl, a pályamester fogja életveszélyessé nyilvánítani. Már előre ismert az ítélet? Hol van Bástya elvtárs? :( Ja, a pályamester arról is fog nyilatkozni, miért lett életveszélyes? Remélem ezek után ki is tüntetik.
innentől kezdve hatalmas egyszerűsítéseket lehet elérni az alábbiakban: - követési rend, - útátjárók, - járművek kialakítása, stb.
Így van.
Ezek a dolgok lehetővé tennék valamennyi mellékvonal rentábilis működését, a nem nagyvasúti szabályok alkalmazásával történő üzemvitelét (fénysorompó helyett pl. közúti fedezőjelző alkalmazható, amit nem kell visszajelenteni sehová, csak a vonatszemélyzetnek kell a "sárga fényes" ellenőrzést kiépíteni).
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a mellékvonalak vesztesége csökkenne a jelenlegi szinthez képest, mivel a rentábilis működéshez utas is kellene, márpedig sok helyen az sincs "elég".
Esetleg, ha kézihajtány járna a vonalakon, kalauz nélkül.
Találtam egy számomra igen felháborító szöveget egy ingyenes, havonta megjelenő regionális és közéleti lapban. ( ez egy egyértelműen politikai célú lap, de nem politizálni akarok, csak vasútbaráti indítatású a hozzászólásom )
A hasáb címe: Milyen fejlesztések indulnak a térségben?
Szó szerint idézem:
"Kiemelendők az M9-es autóúttal kapcsolodó fejlesztések, illetve a Komlót elkerülő út megépítése - ez utóbbi célja a teherszállításból eredő környezeti ártalmak mérséklése. Komlón a jövőben épp az előbbi okok miatt - megszűnik a vasúti kőszállítás."
Hadd ne fűzzem hozzá az én gondolataimat - egyelőre - mert mind vasút, mind Komló témában elfogult lehetek.
Tegnap végigutaztam a 35-ösön. a kaposvári indulásnál alig volt ülőhely. Mernye után már lézengtünk, K.apáti után kb öten voltunk a motorban. és menetrend előtt érkezett Siófokra!
Egyébként meg útátjáró biztosítási módjában visszalépést nem engedélyeznek... ez megkerülhető úgy, hogy mondjuk Kazincbarcika-Rudabánya között 24 órakor megszűnik a nagyvasút és másnap 0 órától üzemel a közúti vasút (más kérdés, hogy egyébként indokolt-e ott vonatozni...).
103/2003 GKM rendelet a hagyományos vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságáról, 3-as melléklet írja elő a nagyvasutak szabályait... Az Országos Vasúti Szabályzat II. rész a 18/1998. KHVM rendelettel került kiadásra. Előírásait közúti vasút, közúttól elkülönített vasút, HÉV és fogaskerekű vasút esetén kell alkalmazni. Az abban leírt peremfeltételek alapján egy mellékvonal simán közúti vasút is lehet... innentől kezdve hatalmas egyszerűsítéseket lehet elérni az alábbiakban: - követési rend, - útátjárók, - járművek kialakítása, stb. Ezek a dolgok lehetővé tennék valamennyi mellékvonal rentábilis működését, a nem nagyvasúti szabályok alkalmazásával történő üzemvitelét (fénysorompó helyett pl. közúti fedezőjelző alkalmazható, amit nem kell visszajelenteni sehová, csak a vonatszemélyzetnek kell a "sárga fényes" ellenőrzést kiépíteni).
Azt hiszem emiatt talán érthető, hogy ideszúrtam és nem okoskodás...
Ezt most nem értem. Nem vagyok járatos az OVSZ-ben.
Hogy én is okosodjam egy kicsit, mi tartozik az OVSZ I és II hatálya alá?
**********
Az eredeti témában szerepelt egy olyan, hogy napi 4*2=8 vonatért (ami vmax=20 sebességgel közlekedik) érdemes-e fenntartani a teljes sorompót (biztberkarbantartás munkadíja, alkatrészek) azért, hogy aztán a motorvonatunk minden sorompónál kétszer megálljon és elinduljon (ez 2 fékezés-gyorsítás--> féktuskó és gázolajpazarlás) illetve a menetidőt is megnyújtja sorompónként 3 perccel.
Ha leszerelnénk őket, és tennénk helyette András-keresztet, akkor ezt a pár dolgot elfelejthetnénk, és mindenki nyerne vele.
Én bemásoltam ide azt, hogy mikor kell csinálni új sorompót, és ezek alapján max. a buszközlekedés indokolhatja a megtartását.
Valaki feltette a kérdést, hogy a Főfelügyelet vajon engedné-e egy kiépített sorompó leszerelését? Erre jöttek olyan válaszok, hogy az folyton kötöszködik, és már csak azért sem engedné, mert bürokrácia és egyebek.
Ez jó... és mitől lesz egy vasútvonal OVSZ I hatálya alá tartozó; tehát hogyan sorolhatom OVSZII-es "közúti vasútnak"? Sokkal egyszerűbbek az útátjárós dolgok...meg minden egyéb.