A Ganz Gyár POHÉV-nek egyetlen egy villanymozdonyt szállitott, amely pillanatnyilag a Stern&Hafferlnál van Linz-ben, és látható mozdony most is.
Ezenkivűl gyártott villamosmotor és pótkocsikat a PVVV részére, amely közösen használta (Peage) a város területén a POHÉV-vel a vonalat. A POHÉV részére a személykocsikat a Graz-i kocsigyár, akkori nevén Weitzer szállitotta. Az akkori határ, amely most is annyi, az kb. 6 km volt Pozsony városa, és a tényleges határ között. Szóval ennyi a magyar vonatkozás.
Majd benézek. Ha elmegyek Pécsig. De jó lenne tudni, hiogy meddig üzemel még a vonal. Amihez eljutni sem olyan egyszerű az alcsony vonatszám, és a nem túl jó csatlakozások miatt.
Van mozdonyuk, van magyar személykocsijuk, de van néhány személykocsi ami a Pressburgi vasútról származik, ami annó a Magyarország volt, tehát, ha a kocsik nem is magyarok, de azért köthetőek az országhoz.
A járműről fel sem merült bennem. Nem múzeumbasútról vanm szó, hogy nyolcvanvalahány écves járművekkel futkossanak.
Bár szomszédos cég (SRB), amelyik Rohoncra visz nosztalgiavonatokat Nagyszentmihályról, az rendelkezik sok magyar származású járművel. (Bár nem mindegyik olyan régi.)
Azért a 100-asra átépítés folyik (ha lassan is) tehát még nem vicinális ez a vonal.
Folyosói pletykák szerint újra lesznek Baja-Bátszék-Szekszárd-Rétszilas-Dunaújváros útvonalon közlekedő vonatok. A pontos viszonylatok még nem véglegesek.
Lehet, hogy újra a gyorsok fognak arra járni, vagy az IP megy erre, vagy a Dújv-Rétszilas személyt hosszabbítják meg, de lehet, hogy csak napi 1-2 vonat lesz, úgy mint Sv-Szekszárd között.
A srác sajnios nem tud jönni. Így magam fogok menni a közeljövőben.
Vonalak: Szerintem is van pozitív példa. De azért a 46-oson nem kellett volna annyira kiírtaniuk a kereszteket. Még ha jelenleg kevés is a vonat, attól még nem vicinális.
Semmit nem akarok kérdezni, csak jeleztem, hogy vannak ellenpéldák is pl. tehát nem igaz, hogy a pécsi területen egész nap azon töri a fejét az összes vasutas, hogy hogyan szüntehetnék meg a saját munkahelyüket. Komló-teheren pont 5 évig várták a csodát, hogy talán kell még valakinek, Magyarszék állomás pedig 15 évvel ezelőtt szűnt meg, és azóta is várja a csodát a kitérővágány, meg a biztber.
A mostani hétvégén mentem volna arra, mert az ország másik végéből jött volna egy vasútbarát srác, és elvittem volna arra a vonalra, mert lehet, hogy akkor látja utoljára.