Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tennék akkor egy kihagyhatatlan ajánlatot a mozdonyra a két kocsira és a könyvre egyben. Ez 25.000Ft így kompletten. Képek a 2483 és a 2492 hozzászólásokban.
Budapesten Zuglóban vannak helyileg. Elérhetőség: krisok@freemail.hu 06 20 509 9093
Szia! Hmmm, hogy Te miket tudsz?!... Csak hasonlóm van. Az elgondolás, a kivitel ugyanez de a test nem pontosan ez a "modell". Alumínium öntvény és van alatta egy primitív forgózsámoly meg egy forgózsámoly szerűen beépített Előre motor, ami biztos, hogy utólagos mert ennek a mozdonynak szerintem nem gyártottak motort csak olyan gurítós, egyszerű játék lehetett. Egy motoros forgózsámoly el sem tudna fordulni a testben rendesen, hacsak nem pont olyat talált bele a nagypapi vagy valamilyen csigás hajtással ment. Itt van valaki, akinek van egy ugyancsak. Azt a bejegyzést kéne megkeresni mert ott minden elhangzik, amit csak tudunk róla pár válasszal följebb. Fél éve lehetett. Valaki debrecenben csinálta, ha jól emléxem. Mindannyiunké más színű. Szerintem ezt otthon festhették le és a teherautó-kontroll lámpa fedél-szerű bura is barkácsos, noha lehet, hogy ezt használta az építő... Sok 50-es évekbeli cuccot láttam, amin ugyanez a bura van. Huhh... most, hogy olvasom, egyáltalán nem lettünk okosabbak velem. Ja, még annyit, hogy a motor résznél nekem ki van vágva az alutest, hogy foroghasson a zsámoly. Ha jól emléxem, a fél évvel ezelőtt postolt kollégának is... Fotóról nagyon jópofa cucc, élőben böszme és ízetlen. Kortünet.
Köszi! Javaslom még ne zárjunk ki semmit! Láttam már jó pár fertelmet. Jó lenne egyszer az életben összenézni a randa vagonokat, hátha egyszer valakinek valami megvilágosodása támad, hogy mittudomén ő csinálta 60-ban az anyaghiányos években PV-től vásárolt kerekekkel és jó pénzért árulta kis tételben a Garay téren álló dohányboltos sógor által, vagy az Ecseri úton lévő Ecseri piacon adta le hetente rendelésre az 1-2 darabot jó pénzért mert 35 Ft az jó pénz volt darabjáért, utána elment a kocsmába de emiatt már nem is emléxik pontosan.... Én mindenesetre most jól elharapódzok és felújításba kezdek. Íme a kiterített áldozat. Nem bírt magával:
Ez egy igazi házi bütykölés. Egy a Vaterán eladó Kriszta nevű hölgytől vettem olcsón, személyes átvétellel, hasonló ocsmány négy zárt teherkocsit, amiket valószínűleg ugyanez a kéz készített anno. Mentségemre szolgáljon, hogy kettőn - kettőn eredeti keveset futott Pannónia - és Előre kerekek, ütközők és mindegyiken eredeti Előre kapcsok voltak. Ezek egy részét a eddig elkészült replikáimnál használtam fel, illetve ezentúl fogom felhasználni. Lehet, hogy a fényképeket még elő tudom ásni. A kocsik készítőjéről sajnos nincs adatom, mert akitől vettem, egy igazi lomis.
Csak a logikai rend kedvéért: amiről nem tudunk, az még nem jelenti, hogy nincs, he-he... Persze egyikünk sem látott még dupla motoros helikont de nem kizárt, hogy kísérletezett vele valaki a gyárban, sőt olyannyira, hogy haza is vitte továbbfejleszteni... Hargita sem létezett, mégis láttam huszon éve, amikor még nem értettem semmit ezekhez a vonatokhoz. Az amerikai kiadással kapcsolatban meg súlyos kételyeim vannak. Legyen elég ennyi most!... Mi ez a borzalmas buheratúra? Csak szeretném kizárni, hogy kisipari hulladék:
"Full komolytalan"?... Csak mert nem vette át időben. Szerintem a lenti kép nem komolytalanságról tanúskodik. Kár kihasználni a netes anonymitás védettségét és jó magyarosan savazni embereket, akiket szemtől-szemben valahogy nem tennénk, ugyi...
Köszönöm a válaszokat az Uraknak! Az kiderült hogy az egyik szénkefét tartó csavar és szénkefe sincsen meg a mozdonyban, viszont találtunk egy talán ritkaságot melléjük, egy ilyen könyvecskét. :)
Eladnánk kompletten a mozdonyt a két kocsival és a könyvet is, krisok@freemail.hu email címen szívesen egyeztetek bármiről ezzel kapcsolatban.
Elég sokáig számítógép hatókörén kívül voltam és most léptem újra az oldalra. Az elején kezdtem az olvasást és így te vagy az első a sorban. Rögtön kijelentem, hogy nem akarom megvenni és négy szerelvény Előre vonatom van, amiket hasonló állapotban vettem és a felújításukkal még teljesen mindig nem végeztem. Az általad feltettek ebben a körben nem ritkaságok. ( nem bontatlan csomagolásban és eredeti karton dobozban, vagy ritka - kis szériában készült tartálykocsi, rakoncás kocsi )
Ne haragudj, de az értékelést a negatívumokkal kezdem:
Mozdony:
- a hóekék hiányoznak, az áramszedőket átfestették
- nincs elektromosan kipróbálva.
Postakocsi és személykocsi
- a fényképek alapján nem látszik, hogy az összekapcsolók és a kerekek komplettek-e?
Pozitívumok:
- a festés a mozdonyon és a kocsikon is a koruknak megfelelő állapotú.
Árak:
Elég eszement árakkal is találkozhatsz a Vaterán. Ezért, ha valóban el akarod adni, azt kell megnézned, hogy ezeket el tudták- e adni.
Mozdony:
- hasonló állapotú van kettő is 17 500 Ft-ért hónapok óta.
Kocsik:
- hasonló állapotúak 6 000 - 6500 Ft induló, árakkal, szintén hónapok óta.
Édesapám tulajdonában van 3db PV modell vasút. Egy mozdony és két kocsi. El szeretnénk adni csak nem tudjuk hogy mennyit is érhetnek ezek valójában. A mozdony működését nem tudtuk ellenőrizni, de kisebb csinosítgatás biztosan rájuk férne. Van még külön egy üres doboz is, az nem tudom érhet e valamit.
Természetesen nem volt "iker mozdonyos Helikon"készlet. Két hasonló festésű Helikon készlet mozdonya s a kocsik egy része alkotja az MDA szerelvényt a képen .......p.
Én még nem láttam és nem is hallottam ikermotorosról.
Olyat már láttam amiben 2 db pannónia motor van szelénnel de ,hogy eredeti-e vagy csak később tették bele bizonytalan. Valószínűbb az utólagos átszerelés.
Jó, hogy szóba került, már akartam kérdezni, a fekete doboztetőn az (is) áll (többek között), hogy: "5-CAR TRAIN - TWIN MOTOR LOC.".
Akárhonnan nézem azt jelenti, hogy 5(4?) kocsi, ikermotoros mozdonnyal. Nem beszélve arról, hogy a képen egy Pannóniából fabrikált Hargita vonat rajza van, nekem ez nagyon terv/proto szagú..
Igazából a kérdésem csak az, hogy volt-e vajh ikermotoros Helikon, vagy dupla mozdonyos szerelvény, mint r250 361-es hozzászólásában? Gondolom gyárilag nem, de hátha kiderül valami érdekesség.
A sárga Helikon fedlapot Károlybácsitól kaptam, majd lamináltam, és innen került a pv-vonat oldalra (azóta sem működik ne nézzétek) a feketék fenn vannak itt a régi kommentek között is.
De van egy történet: Ne kérdezzétek ki volt mert nem emlékszem, de az illető amerikában egy vásáron látott egy Helikont (talán háromsínest vagy nem) és meg akarta venni de nem volt elég pénz nála, mire szerzett pénzt rá eladták vkinek így lecsúszott róla. Így ma én sem tudok senkit akinél itthon eredeti amerikai Helikon lenne. Ha egyáltalán az "amerikai" volt és nem egy sima itthonit kiküldött vki ajándékba és az került eladásra.
Szia Karika, ezek a képek honnan származnak? Találtál esetleg valahol bármi nyomát, hogy ezek amerikában tényleg forgalomba kerültek volna? Én próbáltam keresgélni, de eddig nem találtam semmit. Lehet, hogy az export csak terv volt? Üdv, Ákos
Vagyis inkább hagyatékból jutott hozzád....valószínűleg vásárlás útján. Nagy különbség. Másrészt ez egy PV fórum-ha nem tűnt volna fel. Ilyenekkel nem kéne szétbaszni az oldalt!