Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 10024

Egyetértek.

Előzmény: trizs77 (10023)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 2 10023

Minden topikban van egy visszafogott külvárosi értelmiségi, akinek a napi, nemi kielégülést az hozza el, hogy beírja :

 - ma az ABC-123 helyett az ABC-124 ment.

 

Ezeket a lemaradottakat ki kell ikszelni és máris olvashatóbbá válik az adott topik.

 

 

FeketeMatka87 Creative Commons License 2017.09.20 0 1 10022

Nem először és nem is olyan ritkán szokott járni csuklós a 23-son, sőt szoktam látni 23Y-oson is csuklósat tök üresen természetesen. 

Előzmény: Econell99 (10010)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 -1 0 10021

Mert miről legyen szó? Arról, hogy épp milyen fordát vitt a minap az XXX-000 rendszámú kohószökevény Ikarus? Mert az aztán nagyon érdekes.

Előzmény: Joe0401 (10020)
Joe0401 Creative Commons License 2017.09.19 -3 0 10020

Nem unjátok még ezt a sok baromságot??

Előzmény: Econell99 (10004)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10019

Ha tényleg e-buszok lesznek troli helyett, akkor a 28-as még feléleszthető.

Előzmény: marky-511 (10016)
ckg471 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10018

Mivel kevés az autó, a végállomási tartózkodási időket megpróbálják minimálisra csökkenteni és összeforgatni mindent mindennel, amennyire csak lehet. Például a reggel 4:58- kor 37-esről Nagyállomásra beérkező kocsi a nap folyamán befordul 44-esre meg 39-esre is.

Előzmény: Econell99 (10017)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10017

Ebből is látszik, hogy kevés a csuklós, és azok leosztása is szar.

Előzmény: marky-511 (10016)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10016

Persze hogy dühítő, de 11-esről vagy 23-asról nem lehet - tegyük fel - 24-esre áttenni egy csuklóst, de 15-ösre igen. A Vincellérre kevés csuklós jut, pláne a Doberdóhoz képest, ahol az igazán forgalmas viszonylatok (28, 31, 32) már megszűntek.

Előzmény: Econell99 (10013)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10015

*ottani

Előzmény: Econell99 (10014)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 1 10014

Az a busz Pallagra is járt. Bár az ittani iskola miatt még értelme is volt.

Előzmény: ckg471 (10011)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10013

Csak azért dühítő egy kicsit, hogy rengeteg járaton utaslemaradás is előfordulhat, de a 11-esen meg a 23-ason csuklós busz kanyarog. Még ha napi 1-2 alkalomról van csak szó, akkor is.

Előzmény: marky-511 (10012)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10012

Metán-dízel témához: az érdekek dominálnak. Voltak olyan kószí hírek, hogy valaki jól járt azzal, hogy gáztöltő állomás a volt. Most lehet, valaki dízellel üzletel :)

(nem kell teljesen komolyan venni)

 

A 23-as csuklóson nem lepődök meg, Doberdós viszonylat, lehet hogy 15-ösről átkerült egy. 11-esen is elő szokott fordulni csuklós, ott sincs sokkal több értelme.

 

Más: baleset a Baksay-Hadházi kereszteződésében, terelőútvonal.

 

Csodálom, hogy még nem fordult meg a fejükben, hogy lámpát tesznek oda, a Hadházit keresztező utcák kereszteződése nagyon rosszul beláthatóak. A Nagyerdei körút is rossz szögben csatlakozik. A Zákány utca is katasztrófa, kár volt megszüntetni az egyirányúságot.

 

Ha megépül ott a bazinagy irodaház, változtatni kell ott a forgalmi renden, mert heti rendszerességgel történni fog valami.

Előzmény: Econell99 (10010)
ckg471 Creative Commons License 2017.09.19 0 1 10011

Előfordul.

Emléxem, jópár éve még azon flesseltem, hogy a 40-esen az IVE-507-et láttam... :)

Előzmény: Econell99 (10010)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10010
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10009

Az a pár év, a fejlődéstől függően lehet 20 év is. Annyira meg már lehet megérné. De majd az okosok osztanak, szoroznak és döntenek.

Előzmény: marky-511 (10007)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10008

Érdekes. Pedig egyre több város választja a CNG-t.

Előzmény: marky-511 (10007)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 10007

De arra a pár évre megint pénzkidobás lenne töltőállomást létesíteni és gázüzemű buszokat beszerezni. Ez már ott el lett tolva, hogy a szolgáltatóváltással együtt a metánüzemnek is annyi lett. Egy ideig futottak elővárosi forgalomban, de hosszú távon ott se érte meg. Ha átveszik a Volántól a töltőállomást, persze más lenne a helyzet. De érdekes az is, hogy amikor a Volán pályázott a városi buszközlekedésre, csak dízelüzemű Solarisok voltak a tervezett flottában. Úgy látszik, annyira nekik se érte meg. Pedig úgy kezdték, hogy kék láng, zöld jövő.

Előzmény: Econell99 (10004)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.19 -1 0 10006

Ebben az esetben még 10-10 db csuklós és szóló elektromos buszt írnék hozzá a listához.

Előzmény: Econell99 (10005)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.18 -1 0 10005

Bár, ha trolit is ki akarják váltani, akkor lehet ez a buszmennyiség is kevés lenne.

Előzmény: Econell99 (10004)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.18 -2 0 10004

Szerintem lenne, mivel te is kifejtetted, hogy egyenlőre nem teljes alternatíva az elektromos. A dízelbuszokat cserélhetnék CNG-re is 2020 körül. Majd az e-buszok fejlődése alapján szép lassan minden buszt lehetne elektromosra cserélni.

Én így tudnám elképzelni az új beszerzést:

60 db CNG csuklós

10 db elektromos csuklós.

50 db CNG szóló

30 db elektromos szóló

+1 azaz ITK elektromos midi a 39-esre és esetleg a 21-esre.

Véleményem szerint a Solaris lenne a legjobb választás, de tudom, jelenleg más szelek fújnak.

Lehet, hogy hülyeségnek hangzik az, hogy kiépítsék a CNG töltőállomást úgy, hogy nem tudhatják, meddig érdemes CNG-t üzemeltetni, de ha gondolnak a környezetre (nem!), akkor igen is megéri.

Előzmény: marky-511 (10003)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.18 0 1 10003

Kár lenne újra töltőállomást létrehozni, ha már úgyis elektromos buszokkal számolnak.

Előzmény: Econell99 (10002)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 10002

Addig a CNG is alternatíva lehetne, de Nagy Attila azt mondta, hogy ők nem számolnak a CNG-vel.

Előzmény: marky-511 (10001)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.18 -1 1 10001

Én is íg látom, de 10-20 évig nem kell elfeledni a troliról sem. Bár kizárt, hogy a Solarisok még 20 évig húzzák, a 10 valószínűleg belefér.

 

A másik dolog, hogy azért Magyarországon vagyunk, így a legoptimálisabb becsléseket el lehet felejteni. Előbb lesznek Hollandiában kiselejtezve nagyobb futásteljesítményű elektromos buszok, mint itt üzembe helyezve. 

Előzmény: trizs77 (10000)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 10000

A mai sztenderd (nem midi) elektromos buszok úgy 110-150 km-t tudnak üzemszerűen.

Ez Mo.-n ma kevés.

 

A hazai, városi dízel  autóbuszok egy üzemnap 150-300 km-t mennek.

Tehát e busszal egyelőre nem válthatók ki, illetve városonként csak 1-2 viszonylat váltható ki, ahol kicsi a futás teljesítmény.

 

Egy e busz ma kb. 200 millió forintba kerül, míg az ugyanakkora dízel, sztenderd társa kb. 70 millióba.

Tehát ez se dolgozik a tömeges kiváltás mellett.

 

A mai e buszokat lehet gyorstöltővel és hagyományossal is tölteni.

Ha gyorstöltövel töltik, akkor kevesebb ciklust bír ki a nagyon drága akku pakk.

 

Lassú töltövel mert azért nem nagyon tudják tölteni, mert a lassú töltés 5-8 órás időszükséglete, nem fér bele a két üzemnap között (este 23,30és reggel 04,30 közötti) rendelkezésre álló 5 órás időbe.

Ráadásul ebbe az éjszakai 5 órás üzemszünetbe kell beleférnie, a mosásnak, takarításnak, javításnak is.

 

Majd eljön az idő, amikor az e buszok már annyit fejlődtek, hogy valós alternatívái lesznek, mind a mai csápos trolinak, mind a városi dízel buszoknak.

 

Ez még egy-két évtized.

 

 

 

Előzmény: marky-511 (9998)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9999

Azzal az elektromos midivel tényleg nem sok mindent lehetne kezdeni. Mondjuk elektromos Urbinokkal már annál inkább.

Előzmény: marky-511 (9998)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9998

Tegyük fel, hogy így van, de akkor mivel lesz jobb, ha kiváltják a trolikat elektromos buszokkal? A felsővezeték ott marad "dísznek", vagy ki tudja, hány millióért (?) le kell szedni, ahogy azt már a 4A  megszüntetése után akarták?

 

Nem nagyon emlékszem olyanra, hogy a felsővezetéket bárhol, bármikor cserélni kellett volna. Legfeljebb akkor, ha közúti átépítéshez kapcsolódott, vagy hálózatbővítés történt. Ilyen volt a Segner tér átalakítása a 90-es évek végén, vagy amikor az Ótemető utcára váltó került, hogy a 3E (később 2-es is) kanyarodni tudjon az Árpád tér felé.

 

 

Ha már elektromos busz, ma láttam kint a MOE-415-öt, és a paraméterei alapján még elég sokáig nem képzelhető el, hogy bármelyik viszonylatot is kiváltsa. Esetleg a 39-esét, vagy más kis forgalmúét. Még jó pár évig gazdaságosabb lesz a troli.

Előzmény: trizs77 (9993)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9997

Ma már oly keveset megyek Debrecenbe (évi kettő), hogy nem merek részletkérdésekről még véleményt se mondani.

 

 

Előzmény: Econell99 (9996)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.17 0 1 9996

Maga a Senger tér mint végállomás is hülyeség jelenleg.

Előzmény: trizs77 (9995)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 9995

Ha már nem fognak függni a járatok a felsővezetéktől, akkor már variálni kellene a járatokon.

 

-----------------

 

Azt lehet.

Variálni mindig szabad.

 

Előzmény: Econell99 (9994)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!