Találtam a garázsban 6 db acél karikát, amikkel fel lehet újítani a hátsó fékdobokat. A módszert leírtam már többször, vissza lehet keresni, de fent van a Facebookon is az elektric Aixam oldalamon.
4 db-nak még nincs gazdája, ha valakinek kell, most szóljon, ne kelljen egyesével szaladgálni a DPD-hez...
Igen, 100 km-en megzabál 11 kWh áramot. Ezt már a konnektornál mértem, tehát benne van a töltő és az akku vesztesége is. Forintosítva kb. 1 liter gázolajnak felel meg, ha az otthoni konnektorból töltöm. Csak azért tartom soknak, mert egy Hyundai ev se eszik többet, az meg mégiscsak egy nagy autó. De kár ezen bosszankodni, a diesel motorral is alig fogyasztott kevesebbet az Aixam, mint a sógorom Priusa...
A múlt héten végre megkapta a magyar állampolgárságot a Ligier kisteherautóm, így már a városon kívül is tudom használni. Ma 62 km-t mentem vele, a kijelző szerint még maradt 30% töltés az akkuban. A fogyasztás 11 kWh körül alakul ebben a hideg időben, ha esik, és fűteni kell, akkor kicsit több.
A gyári targonca üléseket kicseréltem az 500-as Aixam üléseire, ezek sokkal kényelmesebbek, és van oldaltartásuk is.
Szeretném még lecserélni az acél felniket, ha valakinek van 4 felesleges Ligier alufelnije, adnék érte 4 Aixam alufelnit.
Kiderült nem irányváltó bajom van....hátsó variátor megadtamagát....eset van valakinél?
A szekunder variátor jellemzően romlékony alkatrész , aki mopedautózik az általában begyűjt magának egy tartalékot . Ha annyira menthetetlen akkor célszerű külföldről rendelni , az utángyártott újonnan kijön 60-70-ből .
Átalakítottam néhány irányváltót az elektromos járgányaimhoz, csak a végáttételre volt szükség, ezért kimaradt egy csomó fogaskerék. Egy debreceni srác vitte el, az elérhetőségét nem tudom,de Bakancs tőle vett egy 3 hengeres Kubota motort, talán Ő tudja...
Norbinak nem maradt 8-as áttétele , márha maradt volna akkor azt megvettem volna én ... Viszont 11-es lehet , hogy maradt .
630-as van itthon is. Azzal ragasztottam a variátornál. De még mindíg nem akarok ragasztást. A hegesztés viszont érdekelne-Ha volna mód -Persze ha nem akkor nem eröltetni.
Ha ragsztva lenne azonnal a kukába landolna. Egy percet se bízok benne.
Valóban én is nézelődtem árak alkatrészek után. És igaz a nyűg is. Pláne,hogy panelház előtt ezt véghez vinni nem ajánlott. Kell kérni ismerőstől műhely helyet és ott is haladni mert nem nekem van a műhely építve. Valóban nyűg.
Ez természetesen használt , ha ilyet vesz az ember illik beépítés előtt újracsapágyazni -szimmeringezni . Néha befut az ilyesmi 30-ért , nagy szerencsével 30 alatt . Persze ez a pörgős áttétel , de ha jól értettem az már van neked , másikra vadászol : a nyújtott ( 8-as) difi ritka vendég a hirdetésekben , és úgy jellemzően 50 alatt nincs , de hallottam már 150 ezres (bontott) árról is .
Hát húzós ; új ugyan , de csak utángyártott ( nem eredeti Comex ) és baráti 300 ezer Ft .
Mint írtam a két áttétel egymásba átépíthető , a hajtókerék tengelyesül ( ez forgott meg nálad) és a nagykerék ( ami a difin van ) átszerelhető a másik váltóházba . Emiatt nagyon keresett cikkre próbálsz bukkanni , mindenki ilyenre vadászik . Külön 8-as áttétel ( tehát csak a tengely a rásajtol fogaskerékkel és nagy fogaskerék ) talán akkor fordul elő , ha kitört a váltóház oldala -- de mivel lazán beépíthető egy kis 400-as váltóba ezért még úgy se .
Azon felül akinek van -- mint nekem is -- az nem adja el , a saját kocsijához tartogatja . Azon tűnődök , hogy az elmúlt 10 évben hány 8-as difi hirdetést láttam ...
Innen nézve nem olyan sok az a pénz egy tubus ragasztóért . Engem inkább a ki-be szerelgetés nyűge riasztana .
Bevallom nem tudok senkit aki ilyen hegesztést csinálna a környéken. Ha meg azt veszem,hogy az utána járás és a ragasztó beszerzése kb annyiba jön ki mintha valaki bontott váltóból kiárul alkatrészt.
Aixam 400 modemen elment azz előremenet és a hátramenet meg olyan mintha szorulna ....gondolom az irányváltóm meghalt....esetleg valakinek eladó lenne?
Ha megfordult a fogaskerék a tengelyen, nem sok választásod van. Esetleg fel lehetbe töltetni a tengelyt egy méregdrága fémszórásos technikával, utána pedig méretre köszörültetni, és visszasajtolni a fogaskereket. De ezt nem fogod kifizetni, az tuti...
A hegesztés (awi, co) felejtős, a tengely és a fogaskerék is cementálva van, túl nagy a repedés kockázata. Esetleg lézer hegesztővel meg lehetne próbálni ráhegeszteni a fogaskereket a tengelyre, az nem kerülne sokba.
Szikraforgácsolóval lehetne reteszhornyot készíteni a fogaskerékbe és a tengelybe, de az is drága mulatság, és rövidebb-hosszabb idő alatt biztosan kiverődik.
A fogaskerekek ragaszása teljesen elfogadott gyakorlat ma már az iparban, olcsó, és ha mégsem válna be, nem okoz semmilyen visszafordíthatatlan károsodást.
Saccra kb. 16 mm lehet a tengely átmérője, a fogaskerék szélessége is van kb. 15 mm. Ha ezekkel az adatokkal számolok, az érintkező felület 750 mm2. A ragasztó nyíró szilárdsága 25 N/mm2, tehát nyírásra 18,8 kN a teherbírása a ragasztásnak, azaz 1,88 tonna! Forgató nyomatékra átszámolva, ez 150 Nm-t jelent, ami azért már nem kevés, szerintem egy próbát megér. Esetleg lehetne kombinálni a ragasztást és a lézerhegesztést, a ragasztó 180 fokig hőálló, amit lézerrel hegesztünk, csak langyos szokott lenni, kesztyű nélkül simán megfogható.
Köszönöm válaszod. Bevallom jobban bíznék egy nem ragasztott megoldásba. Ha valaki tudná a Debreceni srác címét kérem szépen juttasa el ide,vagy e-mailba . Nagyon köszönöm!
Átalakítottam néhány irányváltót az elektromos járgányaimhoz, csak a végáttételre volt szükség, ezért kimaradt egy csomó fogaskerék. Egy debreceni srác vitte el, az elérhetőségét nem tudom,de Bakancs tőle vett egy 3 hengeres Kubota motort, talán Ő tudja...
Ha megfordult a fogaskerék a tengelyen, megpróbálhatod megragasztani, van kifejezetten erre a célra való ragasztója a Loctite-nak. Tengely-agy rögzítőnek hívják, ha jól emlékszem 6300-as a száma.