Műszerfal izzó csere,kormányt előre húzod,és lenyomod. Ezután leveszed a burkolatot elvileg alulról felfelé nézel meglátod a csavarokat. Ha lent van a burkolat ujjabb csavarokat látsz,ezeket érdemes mágnesezett szerszámmal kitekerni mert ha beesik a csavar nagy az esély,hogy nem találod meg. Ha kint vannak a csavarok,finoman kezd kihúzni,mert tartja az összes kábel,és km spirál.
Érdemes egy kis tükröt+zseblámpát vagy fejlámpát oda készíteni mert elsőre a kis hely miatt nem látni a csatlakozó füleket amiket be kell nyomni,és ráadásul elég szűk lesz a hely. Az elekromos csatik mind eltérnek egymástól tehát nem lehet felcserélni őket. Ha lejött az összes csati,marad a kilóméter óra spirál,és elvileg kijön utánna. Érdemes,ha van lehetőség rá,kipapírozni az óra környezetét mert elsőre össze vissza fogsz karcolni mindent. Ezután ki kell szedni az összes izzót és lepróbálni melyik jó melyik nem,kb 250 forint darabja foglalattal,nekem a boltos ajánlott foglalat nélkülit,de annak vastagabb volt az üveg része és nem tudtam párosítani. Kb ennyi,jó munkát.
Érdeklődnék hogy 96 1.9 TDI AFN motorhoz milyen diagnosztikai kábel kellene a hibaolvasáshoz? Magyar jó lenne :-) Beszerezni merre lehetne? És még egy kérdés: műszerfalvilágítást lehet állítani rajta valahol mert nem találok rajta semmilyen lehetőséget. SLine belsős.
Lenne egy kis gondom , remelem tudtok vmi hasznos tanacsot adni. Van egy 2002- es 1.9 tdi (awx) A4 em , es valamiert 3200 koruli fordulaton elkezd, dadogni, rangatni mintha leszabalyozna.Mar csereltem gazolajszurot, levegoszurot, de semmi. Raraktam computerre , semmi hibacod, minden rendben gep szerint. Mar arra rajottem ( remelem) h valami a levegovel lehet, mert ha lehuzom a legtomegmerorol a vezeteket akkor nem rangat, viszont nem is huz 3000 utan egyaltalan, most hetvegen nekiesek az egr szelepnek bar nem sok eselyt latok ra h az a baja :( Ja meg valami, melegen nehezen indul, es a motor nem rangatozik csak terhelesen, ha uresbe probalom porgetni minden gond nelkul forog 4000 folott is. Elore is koszonom az otleteket :)
Csak egy tipp. Ha mindegyik kulccsal ezt csinálja,lehet elkopott a belseje a indító résznek,,,,,ha csak egy kulccsal csinálja akkor a kulcs kopott el. Azér gondolok az indító részre,mert egy ismerősöm így járt,egyszercsak nem indított azautó,a szervizesek azt mondták,hogy az immobiliser pöcke elkopott,és ki kelett cseréltetnie a szerkezetet. Persze hozzáteszem csak halottam!
Én kipróbálnám többször úgy az indítást,hogy mikor bedugom a kulcsot,megmozgatva fordítanám el.
Mi lehet az oka annak a hibajelenségnek, ( 96 a4 ), hogy a kulcsot vagy elfogadja, vagy nem az autó. Értsd néha gond nélkül indul, de az esetek többségében 5-6 alkalommal újra be kell tenni a gyújtáskapcsolóba, hogy ne villogjon a kulcs ikonja a műszerfalon és induljon az autó. :)
Azt tudom, hogy 2 db csavart kell kivenni felülről és egyet alul a keréknél, mert ezt láttam robbantott rajzon, de azt nem látni ott sem, hogy lehet hozzáférni a felső két csavarhoz és nem is találok semmi infót evvel kapcsolatban.
Levettem a szivasccsíkot, alatta a felső részén van egy újabb szivacs, amit -úgyláttam- csak a kalaptartó kiszerelése után lehet kivenni.
Tényleg szét kell bontani ennyi mindent egy teló.porvédőgumi cseréhez...? :-(
Ha leveszem az akksi cseré után kell újra kódolni a rádiót illetve tanítani az ablakemelőt?
Van valakinek pontos rajza a biztosítéktábla illetve a relétáblához? (A4 B5 BD2 ADR) A biztitábláról szeretnék levenni fix 12V-ot és gyújtásos (illetve ha a kulcs bent van) 12V-ot.
Pedig arrafele van...Alulról nézd meg tájold be aztán ott kell lennie valahol.. Az a baj hogy nem emlékszem már pontosan hogy hol is kell lennie, de a szivacs csíkot biztos ki kell hozzá venni...