A 40 perces követés olyan, mintha nem is járna a fogas. Persze a statisztikában le lehet írni, hogy "a szolgáltatás 50%-át fenntartottuk". De ha nekem egyszer 39 percet kellene várni a megállóban, amikor 20 perces követés van meghirdetve, tehát legfeljebb 19 perc várakozásra számíthatok, hát nem tapsikolnék, hogy "hű de jó, csak a felét mondták le".
A "két találkozás" szerintem három szerelvényt jelent.
Kötve hiszem, hogy egy emberrel le lehet bonyolítani egy vonatkeresztezést akármelyik kitérőben. Még akkor se, ha nyúlcipőt adnak a váltókezelőknek. (A fogason így hívják a szerencsés kiválasztottakat, amikor a helyszínen kell állítani a válatókat?) Tehát összesen négy plusz emberre van szükség. Feltételezve, hogy nincsen vonatkeresztezés-áthelyezés.
Miért pont a váltófűtés működne? Ha már valamire költni lehetne, akkor is először a fénysorompókat volna szükséges üzembiztossá tenni. Hányszor de hányszor jön keresztbe a vonat fehér villogónál... Ennyi erővel le is lehetne szerelni őket, hiszen úgyse működnek megbízhatóan.
"Na, ezt akkor, ha kifejetenéd részletesen...Lehet, hogy fehérnégyzet, de szvsz a FOGASkerekű lenne az uccsó jármű, amire az ónós esőnek hatása van. A fogak akkor is kapaszkodnak, ha a sin csúszik, nem?"
A vasúti közlekedésnek a hó és az ónos eső nem azért tesz be, mert csúszik a sín vagy a 10 centis hóban nem tudna gördülni a jármű. Legelőször a váltóállítás krepál be.
A fogaskerekű váltóinak jellegzetessége, hogy nem egy-két sínszéken csúsznak az alkatrészek, hanem fürdőkádnyi méretű tálcákon. Ha azok nem tiszták, nem tudnak váltót állítani. Egyvágányú pályán máris befuccsol az egész.
Pontosítva: A szegény ember által korszerűsített járművek nem szeretik a szélsőséges időjárást, ui. neki nincs pénze, hogy évi legfeljebb 5-6 szélsőséges nap hatására felkészüljön.
... sőt, a "korszerűsített" statikus átalakítóval ellátott járművek kifejezetten nem szeretik az amper oly heves ugrálását, amely az elfagyáskor lezajlik.
De ugyanez igaz a T5C5K-kra is. Konyhanyelven kifejezve: minél korszerűbb egy jármű, annál kevésbé bírja a szélsőséges időjárást.
Ilyenkor megvan annak a veszélye, hogy esetleg a fák kidőlnek, vagy elhajlanak, evvel eltorlaszolva a pályát, vagy leszakítva a felsővezetéket. Ugyanez történt tavaly is, nem újdonság.
Na, ezt akkor, ha kifejetenéd részletesen...Lehet, hogy fehérnégyzet, de szvsz a FOGASkerekű lenne az uccsó jármű, amire az ónós esőnek hatása van. A fogak akkor is kapaszkodnak, ha a sin csúszik, nem?
"Van valami szabály, ami konkrétan ezt tiltja?"
218/1999 (XII. 28.) Kormány rendelet az egyes szabálysértésekről:
"Vasúti szabálysértés
55. § Aki
...
b) a vasút területének közúti járműforgalomra meg nem nyitott részén kerékpárral vagy egyéb járművel közlekedik,
...
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható."
látta már valaki azt a három dörtöst (az egyiken élénkzöld mellény), akik újjabban a fogas pályáján gurulnak? (éktelen kutyaugatás kíséri őket 100- 200 méteres körzetben :)). Van valami szabály, ami konkrétan ezt tiltja? Komolyan, egyszer kipróbálom, hogy milyen, mert nagyon jó a pálya lejtése, mégsem gyorsulok túlságosan fel a zúzottkövön. (Na, most megkapom:))
A völgymeneti 52-62-es szerelvény 52-es motorkocsija nagysebességgel (80-100) nekiütközött Esze Tamás Iskola megállóhelynél az 53-63-as szerelvény 63-as pótkocsijának. A csatlások szétszakadtak, a 62-es a helyszinen maradt.
Az 52-63-as torzó Orgonáson kötött ki, ahol súrolták a reggel kisiklott 57-es kocsi popóját.
Az 53-as motorkocsi 20-25-tel a Városmajorban álló 54-64-es szerelvény 64-es pótkocsijának ütközött.