Amúgy szerintetek a gyári négyévszakos gumik vajon tényleg jók télre? Kicsit olyan az "erre is arra is jó" gumi, mint pl a gazdasági informatikus a szakmák között. Most mire is jó az pontosan?
Megvan a kis corsa! Ma vettük át, és hát röviden SZUPER JÓ!
- Az nagyon jó benne, hogy nagy hely van a kormány alatt. Én kicsi vagyok a 163 centimmel, így az előre húzott ülés eddig minden autónál gond volt. Ebben viszont magasan ülök (simán kilátok a kormányfölött), és ki- beszálláskor nem ütöm kék- zöldre a lábam :). Ebben a helyzetben viszont kissé zavaró a visszapillantótükör, "útban" van.
- Valóban alacsony ül egy kicsit (ezt valaki korábban kifogásoklta), így majd vigyázni kell a vidéki buckákon, nehogy valami baja legyen.
- A fűtés nagyon tuti! Az első fokozatban is villám gyorsan felfűti az autót. Női hülyeség, de télen mégiscsak jól jön! :)
- A lengéscsillapító még "keménynek" tűnik, talán majd a használattal kicsit jobb lesz a rugózás, nem érzünk meg minden buckát.
J- ó még, hogy automatikusan visszazár az autó, ha a zárást követően véletlen kinyitom a távirányítóval, és fél percig "nem nyúlok az autóhoz". Sajnálatos hír, hogy csak a szept. előtti gyártmányokban volt olyan automatizmus, hogy a lehúzott ablak automatikusan felhúzódott kulccsal való bezáráskor.
- Ilyet nem is hallottam, hogy ha az első szélvédő törlők működnek, tolatásnél automatice bekapcsol a hátsó törlő is. Hátránya, hogy ha elfelejtem a jégről lefejteni a lapátot, akkor szépen le is töröm.
- Rossz tulajdonsága, hogy nincsen kesztyűtartó világítás! Lehet, hogy a belső lámpával együtt az is ég, majd kipróbáljuk. Kissé igénytelen megoldásnak tatrtom, hogy a kormény mellett egy bazi nagy gombbal lehet a világítást bekapcsolni, mint arégi corsákban, de így legalább nem kell ehhez is újra hozzászokni. Ráadásul a gomb nem világít, így a sötétben tapogatózni kell, míg hozzá nem szokunk (a régiben is ilyen volt). Jobb megoldás is létezik már, vagy világíthatna...vagy vettem volna inkébb kétszer ilyen drága autót, igaz? :)))
- Apróság, de szintén szuper jó, hogy a belső levegőkeringetés automatikusan kikapcsol, ha a levegő csak a szélvédőre van irányítva. Igaz nincs is értelme belső levegővel páramentesíteni.
- Az is tetszik, hogy az autó bezárása után még éghetnek a lámpák, elalszanak fél perc után. Így legalább még van egy kis időm bezárni a kapukat, nem kell járatni hozzá az autót!
- Aprócska észrevétel még, hogy nincs nagy szabad műanyag felület a műszerfal felett
2,399 M- ért tényleg klímás az az autó??? Az szuper vétel volt! (bár lehet benne valami elírás)
mi is opel toth-nal voltunk, mert bp-i korbetelefonalgatas utan ott mondtak a legkevesebbet(18eFt 10w-40 opel olajjal es lexuro es pollenszuro csere nelkul)
/videken is erdeklodtunk(tatabanya - ott vettuk a kocsit) kevesebbet is mondtak, de a kulonbseg a benzinen elment volna/
tehat az opel toth-hoz mentunk es azt mondtak megvarhatjuk(azt mondtak 1h - tehat gyalog elmentunk az europarkba, bementunk ott a sparba vettunk egy asvanyvizet es egy papucsot majd visszamentunk es kint vart mar a kocsi)
az arhoz:
18eFt-t mondtak 10w-40-re, de mi 5w-30-t kertunk es azt mondtak ugy 22-23eFt, de vmi 0-30-rol beszeltek(ilyen opel olaj nincs...), majd 24-25eFt lett belole es vmi hulye olaj(0-35 vagy hasonlo nem letezo opel olaj) volt a szamlara irva es pollenszurot is csereltek.
vmint azt mondtak hogy gratis kaptunk kulso+ belso(motor??) mosast, kulso mosas tenyleg volt, de sem a motort sem az uleseket nem mostak le(nem is banom mert egyik sem volt koszos, motor is csak enyhen poros), de azert ezek utan ne mondjak es ne irjak ra a szamlara hogy gratisz...
vmint az olaj oldalrol sem vagyok meggyozodve hogy igazabol mit raktak bele... konnyen lehet hogy mindig vmi mast raknak bele...(de csak nem merik megtenni...??)
tehat nalunk ők bizonyultak a legolcsobbnak, de biztos hogy megegyszer nem megyunk vissza, mert ezentul mar nincs gari...
(astra is csak elsoeves szervizen azota mar 7eves es mukodik... de azert a biztonsag kedveert lekopogom)
(astrankat az opel tothnal vettuk ezert is mertunk odamenni, bar ez sokat nem jelent)
ui.: ja es a kozpontizar reteszelese nem mukodott utanna (e egy kis matatas utan megjavult - de nem szeretek matatni 25penz kifizetese utan ugy hogy felepenzbol otthon lecsereltem volna az olajat es a reteszeles sem b***dott volna el)
Én csütörtökre 7:30-ra kértem időpontot az Opel-tóthnál és mivel apámnak az Astra G első éves revíziója 16.000Ft volt én nem kérdeztem meg, hogy kb. mennyi lesz az első éves szervízem.
Munka megrendelés:
1 éves revízió
pollen és levegőszűrő csere
fojtószelepház tisztítás
motor külső mososás
Bejelentés ideje: 2004.12.23. 07:50
Javítás várható ideje: 2004.12.23. 16:00
Mi tart 8 óra hosszáig?
Javítás várható összege:45.000Ft
Na én itt akadtam ki!
Számla:
Olaj 10/40 5415Ft
Olajszűrő betét 1375Ft
Alátét olajleeresztő 149Ft
Légszűrő cc 3056Ft
Mikroszűrő cc 3639Ft
Ecoservice ellenőrzés 9750Ft
Légszűrőelem kicserélése 1625Ft
A tisztalevegő szűrő cseréje 1625Ft
Fojtószelepház tisztítás 4875Ft
Végösszeg: 31.509Ft
Szerintem egy Corsa első éves szervízelése 31.000-ért nagyon sok azt hittem olcsóbb lesz de jó tanulópénz volt! AZ meg a másik bunkóság szerintem, hogy direkt reggelre kérsz időpontot, hogy korán végezz és közlik veled hogy gyere vissza délután 4-re.
Épp csak azt nem írtam, hogy milyen is a kicsike. :)
Szóval 1.0 benzines, "láncos" motoros, háromajtós, fehér színű. Műszaki 2006. januárig, zöldkártya 2005. júniusig. A vezető oldali ablakot csak egy kis rásegítéssel lehet felhúzni. Amúgy motorikusan még nagyon jó, a kaszni...hát az bizony a korának megfelelő (sokan mondják ezt, szetrintem ez a "segítségre szorul" kifejezéssel egyenlő egy autónál). Van hozzá egy egy telet megélt téligumi garnitúra.
Ráncfelvarrott 15 éves corsa? Nem igazán tudom, hogy miféle módosítások voltak az öreg corsákon. Fehét index??? Honnan nézve? :) Van képem róla, ha gondolod, küldök. Mennyit kérek érte? Jó kérdés. Nézegettem,hogy mit kérnek manapság a ilyen öreg corsákért, hát leesett az állam. Még ha jobb állapotban is van, mint az enyém, nem tudom megvesz- e valaki egy 15 éves autót 400-550 ezerért?! Az egy kicsit sok érte, nem? Én megelégednék kb 150- nel is.
Tényleg ennyire nem számít a twinport motor? Mert ugye jobban fogyaszt (csak fél literrel, tényleg?), én is úgy tudom. Ha már nem dízel (ami szintén jobb egy sima benzinesnél), akkor godnoltuk legalább a jobb motor miatt fogyasszon kevesebbet, ha már van rá lehetőség.
Mindegy, nem rosszabb, az a lényeg, és ráadásul még az idén meglesz! :)
ponotan milyen corsa(azt irtad hogy 15 eves), ebbol ha jol sejtem mar a rancfelvarott(feher index+picit gombolyubb) A corsarol van szo. Milyen motor van benne? es mennyit szeretnel erte?
Hm. Érdekes ez a Twinport vs. nem Twinport kérdés.
Állítólag (mondom állítólag, mert én nem vezettem) a 80 lovasnak hosszabb a váltója, ezért nem olyan fürge mint a 75 lovas. Persze kevesebbet eszik a gyári adatok alapján vagy fél literrel. Ezt a dolgot nem tudom megerősíteni sajnos, pedig kíváncsi lennék rá. Azt tudom, hogy a mi 75 lovasunk erősebbeket megszégyenítően rugalmas.
Az Autómagazinban van egy OFF C4 ON teszt. Az autót egy 110 lovas 1.6-os motor hajtotta, a 100 km/h-s sebességes 10.6 sec alatt éri el. Ezzel szemben 4. fokozatban 60-ról 100-ra való gyorsulása 11.4 sec. Nos, ma lemértük kíváncsiságból. Sík úton a kocsi 2 személlyel a T610-es stopperének tanúsága szerint 12 sec alatt mászik fel 4. fokozatban 60-ról 100-ra! Azaz mindössze -a mérés hibáját is belevéve- 6-8 tizedmásodperccel rosszabb eredményt produkált a kis 75 lovas Corsa egy 110 lovas 1.6-os alsóközepeshez képest! Hát nem érdekes?:)
A hét elején írtam, hogy Corsát vennék...hát megvan! Vagyis hétfőn megy az előleg, aztán a többi is. Végül is dízel helyett az 1.2 es benzinest választottuk (EURO COOL). Igaz én nem tudtam megállni 2599000,- nél, de asszem talán így is jól jártam. Az alap lenne ugye 2,599 M, de lejött ilyen- olyan kedvezménnyel 152.420,- Ft. Végül is nyakamon maradt az öreg Corsa, majd valahogy megszabadulok tőle. :(
Az előttem szóló mondta, hogy 80 LE-s autót kapott 75 LE-s helyett. Én úgy mentem, hogy az újak 80 LE-s, twinport mocisak, de majdnem rámsózták a 75 LE-s ecotech motoros kisautót. Nem hagytam magam, csak sikerült olyat találni a kereskedésben, amiben az "új" motor van.
Igen én kb. 3 hete vettem egy ilyen 1.2 TwinPort Corsa Euro-t ami meglepetésemre 80LE a motorkódja pedig XEP12 (amikor megrendeltem még a 75LE-re fizettem be! Opel mellett szóljon még, hogy 2.390000-be bele tudtam alkudni a riasztót a metálfényt az osztott ülést és az oldalvédő díszcsíkot és az alap euró ára 2.399000Ft volt, ja és 12 éves karosszéria elemre kiterjedő garancia). Rendkívüli dinamizmusa van szerintem, előtte egy 1.4 i.e. Tipo-m volt kb 4,5 évig de a nyomába sem ér. A céges autó (elég sokat ültem benne) az pedig 2003 őszi 1.2 75 lovas Corsa annak is elég fürge motorja van különbség amit észrevettem pl az ,hogy a motorjának más a hangzásvilága meg azt vettem észre, hogy igazán akkor gyorsul ha visszaveszem vagy legalábbis egy kicsit vissza engedem a gázt ez érdekes lehet, hogy azért mert még új ?? Elég sok érdekes hozzászólásokat olvastam itt az Indexen nem csak ebben a topickban, hogy igénytelen, sokat eszik, a motorja pedig gyenge a karosszéria innen-onnan összelopott dizájnú. Az autó gyáraknak egyébként is nehéz lehet igazán autóformájú karosszériákat kitalálni. Nekem 2,4-2,5 millióm volt új autóra, ebből tudtam gazdálkodni és mivel Fiatos voltam mert a Tipo előtt pedig egy Uno-m volt, elnéztem a Fiathoz és sajnos ezért pénzért hasonló kategóriájú Punto (felszereltség és motor) csak jóval drágábban volt. Hasonló volt a helyzet a többi márka esetén is. Egy kicsit meghökkentett a sok műanyag valóban, de ha azt nézzem, hogy az Opel alsó kategóriás autója akkor belefér. A konkurencia sem volt alsó-kis kategóriában túlságosan jobb ebben a témában. Mindent összevetve eddig szimpatikus az autó.
Köszönöm!
Olvastam :-) csak azt hittem ez/az egy másik motor - bocs /akkor még eccer/
Igen akciós, szalon ,idei átadás, stb.stb. sárga! :-)
az árlistán is úgy szerepel 1,2 80 LE
http://www.kiss-gerencser.hu/modellek.php?m=4&modellkod=1&s=1
a másik a 206 X-design - a hátsó sor nem nagyon játszik az a gyereké, mire felnő remélem lesz másik autó :-)
kösz :-)
ez boncoltuk pont az elobb(eleg 20hozzaszolast visszaolvasnod :-O )
1,2 80 le? az egy 12v fiat motor, tudom hogy most mar a fiat es opel egyutt van(GM Powertrain) de szeritnem a corsa meg mindig a 1,2 16v 75le Z12XE motort kapja(bar a maxabo arlistajan is 80le szerepel, viszont a "muszaki adatok" oldalon csak 75le)
2,399MFt ez vmi extra(evvegi) akcio?
/mert a maxabo arlista szerint 2,399az Euro model(no klima), az euro cool meg 2,599MFt/
"egyik választás"
a többi lehetoseg? (seat ibiza?)
/mi azert vettuk a corsat mert jo tapasztaltunk volt az astraval, lekopogom, de a Corsa annyira nem hu de kafa - nem rossz, tehat ezt nem mondom, de vannak fenttartasaim/
mondjuk a beltere (kategoriajaban) eleg - foleg a hatso ulessorban kiemelkedo a fejter- ultem 206-ban es clioban es ott nem lehet hosszu tavon kenyelmesen utazni
Üdv mindenki!
Lecserélnénk az autónkat az egyik választás egy 1.2 80LE 5 ajtós modelre/Corsa:-)/ esett.
Van valakinek tapasztalata ezzel a motorral, fogyasztás egyebek...
Felszereltség:
-Légkondicionáló,
-vezetőoldali légzsák,
-szervókormány,
-távirányítós központi zár,
-elektromos ablakemelők elöl,
-állítható magasságú kormány és vezetőülés, indításgátló, stb...
- CD rádió
mind ez most : 2.399.000.- Ft
Előre is kösz.
"Ezt valami okosok környezetvédelmi okokkal magyarázták egy Megane esetében, nemtom ennek mi a valódi oka...."
en is lattam vmi autos TV musorbn egy opelos mernokkel egy beszelgetes ahol pl. a E-gas elönyet a kornyzet vedelemmel magyarazta
amivel en szoktam szorakozni: ha lassan kezded el nyomni a gazpedalt akkor egy bizonyos lenyomottsagig nem reagal ra a motor(nagyon lassan lenyomva es a nem reagal=meg se mozdul a rpm mutato)
Apropó játék. Biztos Te is észrevetted már a következőt.
Ha alacsony fordulatról gyorsításkor nem vagyok elég határozott -értsd határozottabb gázadás után megállítom a lábam a pedálon egy adott szögben- akkor a kezdeti vehemencia kissé alábbhagy. Mintha a motorvezérlés észlelné, hogy talán mégsem akarok annyira gyorsítani mint azt ő először gondolta. Ellenben előzéses szituban határozott gyorsításkor szó nélkül ellelkesedik 6500-ig.:)
Ezt valami okosok környezetvédelmi okokkal magyarázták egy Megane esetében, nemtom ennek mi a valódi oka....
Nekünk 5 ajtós F Astra volt (1.4 SE), amelynek forgalmijában emlékeim szerint 960, vagy 980 kg volt bejegyezve. A Corsa forgalmijába 960 kg-t írtak. No mindegy, ezen nem veszünk össze.:)
Egyébként az SE Astrához képest jobban, rugalmasabban megy a Corsa. Pl. 4. fokozatban 50 km/h-ról lazán elhúz, míg az Astra csak nyögve nyelt ekkor, nyilván a hosszabb váltó miatt....
A fogyasztása a 2 autónak egyébként szinte teljesen megegyezik.