Te jól vagy? Subaru wrx-re gondoltál?:) MEntél már olyannal egyátalán??
211 km/h egy 90(100) lvas dizellel..Hát ez is nehezen hihetőő. 6 hengeres 150 lóerös bmw-el 200 nál már nagyon nehezen akart nagyon fejebb menni..Sik uton.
Azt hogy lejtön mit tud, szeritem meg enyhén vicces..
No azért vlamit szögezzünk le. Az 1,7 CDTI motor gyári adat szerint 100 lovas. Azért írtam kilenvenet, mert azt tuti hozza is. Erre kiváncsi vagyok, el is tolom a vasat a www.teljesitmenmeres.hu oldalon található helyre. A nyomaték 240 Nm ami a szar opel difivel nagyon nehezen autózható csúszós úton. AMi érdekes, persze semmi értelme összehasonlítani a kettőt, de a 80-120 ra nyomatékból veri mundjuk a WRX-et is. Persze az megint más kategória.
Nekem van PDA+GPS a kocsiban, és azzal szoktam nézni. Az, hogy mennyit csal sokmindenen múlik. A legfontosabb a gumi. Mondják, hogy 4-en ültek benne. Akkor ugye a gumi kerülete megváltozik, és ki lehet számolni, hogy 1-2 mm kerületváltozás mekkora pontatlanságot eredményez. Kell hozzá végáttétel, fordulatszám, kerékméret. em bonyolult.
Lesz pénzem rendelek egy tdi-chipet, az feltornázza 120-125 pacira, és 300 Nm felé. Akkor ráírom, hogy GSI killer! :))) Persze csak álom, mert a rövid 1-es miatt örök hátrányban vagyok.
Érdemes megmérni GPS-el is. Az én órám 5-7 km-et csal vég környékén. Amikor rátettünk próbaként egy alufelnit, kicsit más gumival (váltóméret volt, csak 5 mm eltérés volt a kerületben) akkor már 12-13 -at.
Az 1,3-as más volt. Mászkált kanyarban, nem volt valami stabil. Amikor átvettem az 1,7-est totál más volt. Akkor még csak azon bosszankodtam, hogy a 14 colos téligumit dobhatom ki, mert ez 185/55 -ös 15 collos kerekekkel van szerelve. Utánna az tűnt fel, hogy egy negyed fordulattal kevesebbet fordul a kormány. Azt mondták, hogy a gsi futómű van alatta, csak nincs leültetve. Ez igaz lehet?
Annyira nem a vége felé csal 5-6 km/haz óra, a gps szerint zargattunk 211-el, csak a telefonnal szar fotózni, mert ahhoz, hogy így látszon szinte a plexihez kell tenni. Az meg ugye leányálom, hogy egynesen menjen ennyivel... Alapból is va úgy, hogy 195-200 körül áll az óra. Akkor kiforogja magát. Affölé már csak lejtőn lehet tornázni, vagy ha magasabb fordulaton adja le max pacit.
"Ismerősöm egyszer felrakta a 185-ös gumikat az 1.2-esre és éreztem rajta, hogy kevésbé megy mint az én 1.0 literesem"
Az enyémen meg 15 colos 185/55 ös gumik vannak gyárilag:) Kanyarokban mint ha a vonalon huznák, de a gyorsulás szerintem botrányos:) Illetve átlagos. Jol megy ,tehát nem panaszkodom rá, de 1.6 os vagy egy 1.8 as motorral lenne az igazi:
Mi lett a Twingo-val? Hogyhogy Toyota lett pl. Megane helyett?
on:
Szerintem mindegyik csal, sőt valszeg sebességfüggően más mértékben.
Pont ma mentem el egy sebességmérő radar mellett ami kiírja mennyivel mész. ~72-el mentem és 68-at írt ki. Persze az is kérdés mennyire hiteles a mérőke. Majd a tempomattal meg a kilométer kő számlálással akarom én is megnézni vmikor, ha éppen nem felejtem el.
Ha jól emlékszem az 1.2 75lovas a 130-at vitte kb 4400 körül...
Egyébként szerintem egy 6. fokozat simán elférne még az 1.2-höz is és sokat segítene a pályás fogyasztáson. De az még 15 év mire a kisautókba is lehet 6. fokozatot rendelni... :-(
A Twingo szerintem könnyebb autó a Corollánál. A 155-ös virsligumikkal pedig pont kisebb a légellenállás. Valószínű, hogy ha 175/70 R13-as gumikat raknék a Corsámra, már picit lassabb lenne. Ismerősöm egyszer felrakta a 185-ös gumikat az 1.2-esre és éreztem rajta, hogy kevésbé megy mint az én 1.0 literesem.
Szvsz a kisautók órája annyit csal, hogy az már vicces. A Twingoklubbon volt olyan, akinek az órája 193-at mutatott, holott a gyári vége 168. Az enyém is mutatott egyenes úton 186-ot, de ettől még nem hiszem, hogy egy 75 lovas Twingonak ennyi lenne a végsebessége, főleg virsli 155-ös gumikkal.
A mostani Corollám szintúgy 75 lovas, mégsem megy 175-nél többet, pedig laposabb és jobban fekszi az utat. Valszeg az alsóközepesek órája már nem csal annyit.
Ha twinportos akkor az már a 80 lovas változat? Úgy érthető ha többet megy mint a 75 lovas 1.2-sek, de azért a 195-200 nem reális, valszeg az órád rendesen csal.
Jól megy a kis 1.2-es de azért 1.8-asokhoz ne hasonlítsuk... :-) Egy 1.8-as Vectra-ba ültem át a Corsa után és a +365kg ellenére is rendesen van különbség erőnlétben, főleg 100km/h fölött. Képzeld el az 1.8-as Corsa GSi hogy mehet akkor! Egyébként ha twinport-od van légyszi írjál fogyasztási adatokat ha tudsz. Köszönöm.
Én is épp hogy 180köré tudtam vinni a mutatót sík úton, de szerintem nagyon számít a hátszél! Illetve még mielőtt meglett volna tesóm Corsája, tesztvezettem egyet, és az szerintem jobban ment, mint a mienk, pedig ugyanolyan motorja volt. Tehát azért az azonos motorok között is vannak különbségek.
Nekem az M3-ason Gyöngyös mellett volt a rekordom sík úton ment 170-et (hivatalosan 155 a vége) az 1.0 literes motorjával. Üldözőbe vett előtte egy négyütemű varesz és nem akartam hogy lehagyjon. 140-nél beszartam tőle, majd nyomtam neki és 155-nél maradt le. És 4en ültünk a kocsiban. Nem tudom mennyit csalhatott ilyenkor az óra, de 120-nál kimértem és halálpontos. (Najó nem GPS-sel, de nem lenne nagy eltérés.)
szerintem oraszerint 190-195 problema nelkul mukodik lejton lefele. mert en is mentem 2szemellyel a Corsaval majdnem 180-t es meg ment is volna es kanyarodott a palya es enyhen emelkedett, azert nem toltam neki jobban mert nem aludtam sokat elotte es 155/80 gummikkal inkabb nem... (kulonben 170 a vege konyv szerint)
az F astraban 178-nal allt az ora lejtovel es 3 szemelllyel, pedig konyv szerint 155 a vege...(nem ment volna tovabb)
pdtdi 116le-s Sharan 6szemellyel, szinten enyhe lejtese volt a palyanak 198 pedig papirok(Fahrzeugbrief - nem tudom hogy ebbe ugyanaz kerul-e mint ami a technikai doksikban van?) szerint 182 a vege
200?? 1.2 75 lovassal..soha. Sik uton 180 at nem tudtam meghaladni a milyenkel...aza 180 is volt vagy 175. Szal ne tulozzunk már. Ugy megy mint egy 1.8as...jajj
Ezt Én is megerősíthetem 2 éves céges 75 lovas 1.2 Corsa 195Km (szrintem bele fért volna a 200 is) lejtő nélkül M5-ön. Egy Yaris elkezdett "hajtani" ahogy kiértem Pestről na gondoltam hát verseny akkor legyen az. Yaris 175-180 körül elmaradt. Aztán belegondoltam hogy ez milyen veszélyes a téligumi garnitúra még a régi az elöző céges Corsa modell (lerongyolt) gumijai voltak úgy hogy abba hagytam a virtust.
Ami érdekes volt számomra hogy 180-ig úgy gyorsult (szerintem) mint egy 1,.6-1.8-as benzines kategória. Nekem nagyon bejött ez a kis autó ráadásul a twinport-os változat van nekem. (tavasszal kipróbálom :-))
Kis baleset történt. Ma megnéztem az olajszintet és eltörött a nívópálcám. Nem tudom mitől. Letört a skálázott rész és bele is hullott a mérőhengerbe. Felhívtam a szervízt, nem garanciális. Viszont megnyugtattak, hogy nem okoz kárt a behullott darab. Igaz ez?