Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
azt szeretném megkérdezni, hogy milyen Tóth féle tartálykocsi festések ismertek még azokon kívül, amelyek a honlapodon is szerepelnek. Én egyet ismerek, a fórumban egyszer régebben látható "Maszolaj" festést, de vajon voltak-e még azon kívül mások is?
Annyi észrevétel, hogy az ilyen áttételeknél, a közlő vagy közvetítő (szimpla) fogaskerekekkel nem is kell számolni. Teljesen mindegy hány fogú és hány ilyen van a hajtásban, a számítási képletekből kimaradhat, mert csak bonyolítja. A szerepük csak a távolság áthidalása a hajtó és hajtott fogaskerekek között, de amennyit az egyik irányba lassít, a másik irányba annyit gyorsít.
Ennél a példánál a 44 fogú fogaskerék a köztes, látszik is, hogy a lassítás 1:6-os, ami kijön a hajtó és hajtott fogaskerék fogszám arányából (10:60). A matek is stimmel, látható, hogy a motor fordulat képletedben a törtek szorzásánál a számlálóban és a nevezőben is ott a 44, tehát ezzel lehet egyszerűsíteni.
Szia, megmondani nem tudom, de 1 cm/s sebességet véve egy szép lassúmenetnek és 1 m/s sebességet véve a "száguldásnak", az egyes fordulatszámok a futófelület kerülete és a fogszámok alapján számolhatók.
Szia Gábor!Szívesen!Az igazság az,hogy ez egy saját készítésű gőzösöm régi hajtása volt,(nagyon lassú lett) és a kérdésed hatására próbáltam bele nagy hirtelen az alvázba!:) Azért is ilyen a kép minősége.De hasonló elrendezés,simán elfér benne,szerintem még a lámpafoglalatok sincsenek útban!Előnye,ugyanolyan kompakt mint az Előre motor,egy egységben ki vagy be lehet szerelni. Üdv:Gábor
sajnos nincs most elérhetö közelségben a Lionel motoros Elöre gépem, de ha a kezem ügyébe kerül, akkor felteszek majd róla egy-két belsö fotót. Az emlékeim is homályosak kicsit, mert az átalakítás kb. 20 éve történt, de ha jól emlékszem, akkor nem kellett sem az alvázat, sem pedig a kasznit átszabni. A motor az biztos, hogy a kisebbik 3t postwar Lionel motor volt, amilyeneket pl. a 2016/2018/2037-es gépekben használnak.
Amerikában gyakorlatilag 3 féle relative gyakran elérhetö 3 tengelyes opció létezik:
- a Marx 333/1829-es gépek,
- a "kisebb" Lionel 3t gözösök és
- a "nagyobb" Lionel 3t gözösok hajtása/motorja.
Az alábbi fotón szereplö gépekbe, a Marx és a nagyobb Lionel motor került beépítésre:
Elgondolkodtató kérdés, de nem tudok rá válaszolni, talán más többet tud erről. Cavill-nek van egy Lionel hajtású, 3t mozdonya (4865)
Az eddigi legprofibb átalakítást itt láttam (arra válaszolok, 4871), de ez is az eredeti motort használja, csak a sebességet redukálja.
Nekem is volt egy egyedi próbálkozásom csigahajtással, de kudarc lett a vége. Ez egy nehéz kérdés, az eredeti kerekekkel, eredeti tengelytávval valószínűleg ez csak egyedi hajtással oldható meg kifinomultan (még nem láttam ilyet). Ötletcsinálónak még a 4606-os hozzászólásban taglalt egyedi mozdony is jó lehet.
Remélem nem illetlen a kérdés, hogy egy Előre kasznihoz milyen (nem eredeti) meghajtó egységek jönnek még szóba?
Olyan megoldások érdekelnének, amihez nem kell megvágni az alvázat. Akinek jó, vagy rossz tapasztalata van az írja meg, akár új gyártmánnyal próbálkozott (ETS, Merkur), vagy valamilyen használttal (Märklin, Lionel stb.).
Ha ez már egy korábban kitárgyalt téma, akkor visszamutató linkeknek is örülök.
Igen, valóban és pontosan így is van, a Helkonnal nem érdemes játszani max, pár kör, ennyit bír, de ha nem hiszed kérdezed meg a video készítőjét.
Persze, ha nem gond, hogy ledarálja a műanyag fogaskereket a motor, és könnyen tudod pótolni és az sem gond, hogy onnan már nem minden alkatrész eredeti, akkor persze bátran lehet futtatni. :)
Én minden esetre nem tenném, max a Pannonia motoros változatot, mert tévhitekkel ellentétben szerelték azzal is. Bár a Pannonia motorja sem kifejezetten strapabíró -a Temofeszten korábban vele játszó kollégák mesélhetnének, hogy hányszor kellett újra tekercseltetni a leégett Pannonia motorokat- de azért többet bír és pótolni is könnyebb.
Amivel tényleg hosszan lehet játszani következmények nélkül az az Előre...
Olyan jó, hogy akárhányszor felbukkan egy 1-2 perces video működő Helikonról akkor ez a téma újra előkerül...
Sziasztok! Nagypapa Pv1 es mozdonyát szeretném életre kelteni fiamnak. Egyenlőre ott tartok hogy valószínűleg zárlatos benne vmi. Mert túlterheli a trafót, illetve minden összecsipog mindennel. A szénkefék jók benne. Nem szorul semmi. Szépen forog kézzel hajtva. A kerekeken lévő áramszedők is összesípolnak. Hogyan kellene lennie? Köszi előre is!