Én arra gondolok, hogy ha valaki akar venni egy ilyen autót mondjuk 3 évesen, akkor igazából több száz ugyan olyan közül választhat. És akkor (én legalábbis) inkább azt venném meg, amiben cseréltek olajat tizezrenként, mint mondjuk a másikat, aminél betartották a szervizintervallumokat. És lehet, hogy bukok valamennyit az olajcseréken, de nagyobb esélyel fogom tudni eladni a kisautót.
"Ha vmi motorkarosodasod lesz es megbiz az opel hungaria egy jo korrupt igazsagugyi szakertot akkor az majd azt mondja hogy nem megfelelo minosegu olaj volt benne amit valoszinuleg a tulaj toltott bele sutyiban"
Ez próbálom elkerülni. Próbálok nem támadási felületet nyújtani a 'nagyoknak'.
"es a 10w 40 is jo bele, foleg ha nem varosban hasznalod"
Tehát akkor ne ilyet rakassak bele, hanem 5w30-at? Merthogy igazából ki sem mozdulok vele Pestről....
Egyébként mik a tapasztalatok a Maxabo szervizről?
en/mi nem fogjuk markaszervizbe hordani a kocsit ha lejart a garancia(azaz szeritnem mar a masodik eves szerviz sem ott lesz...).
Astra 1 eves szervizen volt markaszervizben azota csak 3x
1, gyorsan gyujtomodult kellett cserelni es nem tudtuk mia problema
2, belenk szallt vki es masik kotelezojere ment a javitas
3, beleszalltunk vkibe es volt casco...
Nekunk egy VW szerviz elbaszott egy passat motort (többször mondtuk hogy eros a hangja, hat harom ev utan kiderult hogy az egyik motortartbak elengedte az olajat, aztan emiatt több csavar beleszkadt a blokkba...amikor ez kiderult akkor azt mondtak nem tudnak vele mit kezdeni), elotte meg volt olyan hogy ferden szereltek fel a kormanyt... /ebbe a szevizbe rendszeresen hordtuk a kocsit es nem ritkan 80-100 eFt-kat hagytunk ott/eves szerviz/ /
mas tortenetet hallottam vhol a neten:
opel tulaj lecsereltette a vezermuszijat egy szervizben, majd kovetkezore egy masik markaszervizben csereltetett olajat. Ezekutan(talan 10-15ekm-rel utanna) elszakadt a szij es a többit ugy is tudod (ha jol tudom egy 16V volt...). Persze az a szerviz amelyik a szijat cserelte szettette a kezet
Opel Toth:
augusztusban voltunk elso eves szerizen naluk. Gyorsak voltak, relativ olcsok, bar több lett mint amit igertek. Utanna persze nem mukodott a kpzar retesszelese...
nem keves... de nem is extrem sok. bar jo kerdes, hogy milyen marka. 4literes kanna 5w-30-s opel olaj olyan 9300ft-s aron volt a partsnet-nel. es a 10w 40 is jo bele, foleg ha nem varosban hasznalod, de nekunk a legtobb szerviz ezt akarta belerakni...(az elso eves szerviz elott kb 8-9 szerviz vegigtelefonaltam)
"Meg vajon eladásnál számit-e, hogy ott a pecsét a szervizkönyben, hogy 10e Km-nél olajcsere volt. Szerintem számit"
szerintem is, de nem 11000Ft-t. Az nalam is es masnal is egy nagy plusz, ha van vezetett szervizkonyv, de azon kivul szarom le. Engem csak azert erdekel, mert igy esetleg valosabb a km-ora allas(tehat ha pl. az osszes bejegyzes ugyanazzal a tollal es ugyanannak a szerviznek a pecsetjevel keszult amiben meglepo modon ugyanaz a szinu tinta volt akkor tudom, hogy gaz van - ennel többre nem jo...)
Ha 2-3 eveskoraban el akarod adni akkor esetleg szamit vmit. Kesobb igy nagy + a szervizkonyv, DE
1, ha 2-3 evnel idosebb akkor ugy is az a kerdes hogymilyen allapotban vana kocsi es nem hogy van-e szervizkonyve...
2, ha egy olajcserenel 3x annyit fizetsz(tehat 11ezerrel többet) akkor mar csak az olajcseren sporolsz 10ev alatt 110eFt-t(es akkor a sokkal dragabb javitasokrol nem is beszeltunk!!) es 110eFt senki nem fog adni egy 10eves Corsa szervizkonyveert
"Meg az a kérdés, hogy ha bárki kicseréli az olajat, abba bele tud-e kötni egy márkaszerviz"
igen! Ha vmi motorkarosodasod lesz es megbiz az opel hungaria egy jo korrupt igazsagugyi szakertot akkor az majd azt mondja hogy nem megfelelo minosegu olaj volt benne amit valoszinuleg a tulaj toltott bele sutyiban...
kulonben honnan a faszombol tudnak hogy lecserelted az olajat??
/zarojelben: egyaltalan miert szamit, hogy beletudnak-e kotni? belekotes nelkul is elkuldenek a jogos panaszaiddal a p***ba. Lasd lejjebb.../
Felhivtam a szevizt, és azt mondták, hogy van 5w40-es olajuk 2650 ft/liter áron. Olajcsere tok-vonó 15-ért. A többi autómba ásványi olaj kell, úgyhogy fogalmam sincs, hogy ez most sok-e vagy nem.
Meg vajon eladásnál számit-e, hogy ott a pecsét a szervizkönyben, hogy 10e Km-nél olajcsere volt. Szerintem számit. Meg az a kérdés, hogy ha bárki kicseréli az olajat, abba bele tud-e kötni egy márkaszerviz.
évente vagy 30ekm-nel kell olajat cserelni. Szerintem ne kosd ossze az olajcseret a garancialis javitassal, mert eloszeretettel ugy ertelmezik, hogy olajcsere kell amivel jol lehuzuk a mokust, meg ra kellenne nezni vi garancialis cuccra amivel majd elhajtjuk
Ha nem jött el a kötelező szerviz es mindenképp olajat akarsz cserelni akkor vedd meg a 5l-s 10w40-s opel olajat 3500Ft-ert es az olajszurobetetet 1000Ft-ert attol aki épp az opel forumban arulja honlapjuk: www.filtercity.hu neve: Pozsgai Emil XVI ker Vere P. u. a nickjet nem tudom d meg fogod talalni. Aztan meg lecsereled (vagy akarki lecsereli neked egy ezresert...)
/a legolcsobb markaszerviz egy ilyen olajcseret 18eFt-ert csinal.../
Meg még eszembe jutott, hogy ha már úgyis a szervizbe viszem kisautót, akkor talán érdemes lenne olajat cserélni. 10700Km van benne.
Namármost a kérdésem az lenne, hogy milyen olajat érdemes venni bele. Sima 1.2 Ecotech. Számit valamit, hogy drágát veszek, vagy az occsó is jó, vékony kell bele vagy vastag, kék vagy zöld? :)
Azért remélem nem fognak elhajtani... Legroszabb esetben még mindig kimehetek egy ismerősönhoz, márkaszervizben dolgozik, bár jó másfélórányi autóútnyira tőlem...
Csak mindig azt várom mindenhol, hogy úgy álljanak hozzám, mint ahogy én szoktam az ügyfeleimhez... De valahogy ez csak nagyon kevés helyen van igy :(
Tegnap elmentem egy Opel márkaszervizbe, hogy ez zörgés mi. Ugye tudjuk, hogy a kormánymű. Ők azt mondták, hogy ez normális, minden szervós korménymű ilyen, és egyébként is a Corsák el vannak "nagyolva", úgyhogy ne foglalkozzak vele.A kérdésemre, hogy akkor miért csak mostanában ilyen, és egyre jobban, azt mondták, hogy kezd "bekopni". Hmmm...
Úgyhogy jövő hét csütörtökon megyek oda, ahol vettem. Arra gondoltam, hogy ha ott is elhajtanak, akkor vetetek fel jegyzőkönyvet. Érdemes-e?
Nekem a nyiszogó hangot elő lehet idézni, ha odaállok a hátsó kerékhez és kézzel elkezdem mozgatni a kocsi hátulját. Rögtön nyiszog. És kívülről lehet a legjobban hallani. Ez nerm belső zaj. Legalábbis nekem. CaKKos
Nem tudom nálatok mit jelent a nyiszogás, de az én autóm nagy hidegben (-5 alatt) olyan hangot ad, mintha a rugó a lengéscsillapitónál el akarna törni. Olyan jó kis ropogó hangot ad. Aztán egy idő múlva abbahagyja, gondolom bejáródik. Erre gondoltok, amit nem is szabadna hallanotok?
Nagyszerű érzés az, amikor kiröhögik az embert a szervízben.
Nekem is egyre jobban erősödő csikorgásom volt hátul. A végén abban egyeztünk meg, hogy száraz(ak) a gumibak(ok). De úgy kezdték, hogy mivel nincs ott semmi ami csikoroghatna, emiatt én nem is hallok, nem is hallhatok, és nincs is jogom hallani semiféle csikorgást.
Erről eszembe jutott a híres mondat: az ki van zárva, mert nem tudom.
Én egy fél évig kerestem a hátulról jövő nyiszogás okát. Nekem is zsírozták a gumi tartó bakokat, de nem változott. Aztán tök véletlenül a feleségem jött rá, hogy a biztonsági öv magasságállító csúszkája volt a ludas. Ha kicsit arrébb toltam utána eltűnt a hang.
Nekem is nyiszog a hátulja. Hol erősebben eső után nem annyira. Bevittem és azt mondták, hogy a hátsó gumitartó bak nyiszog. Befújta valamivel a szervízes és akkor jó. De kb 2 hónapja előjön. Beviszem befújják. Nekem is fura hangja van a kormányműnek, de erre is azt mondták, hogy ez ilyen. Így kell szeretni. A kedvenc szervizes mondásom pedig az: "túl érzékeny a fülem" :)) Legközelebb vegyek mást (vectrát vagy signumot :))). Jó hozzáállás. CaKKos
Ja csak már unom szervízbe vinni az autót.... Nem is beszélve, hogy akkor autót cserélek tesómmal, mert ő csak vezet...., és a sajátomat jobban szeretem, elvégre is azt jobban megszoktam.
Egyébként a garanciában cserélt darabokra a cserétől számitott legalább 1 év garancia van? Mit jelent pontosan a két év teljeskörő garancia? Le kell cserélniük a fékemet, ha elkopik, vagy csak munkadijat nem számolnak fel?
Kedden viszem a kisautót szervizbe. Lóg a kormánymű, meg nyiszog a hátulja. Vagy a szinlentek, vagy a lengéscsilapitó. Végülis öreg már , hat hónapos :) Van benne 10500km.... Nálatok nem történt semmi ilyesmi jelenség? Meg az van, hogy a jobb oldali ablaktörlő 'csikoz'. Vajon kérhetem a cseréjét ingyen?
Az enyémmel sincs semmi gond 32000 km-nél. Illetve... Egyszer átment villogó F-betűbe a kijelző, meg a sárga szerviz-lámpa is jelzett, meg az első két fokozat volt csak meg, az is csak light-üzemmódban (meg sokadjára lehetett csak beindítani a motort...), aztán a szervízben - nagysokára, miután már majdnem lebontották a kocsi orrát, nagygenerált előidézendő - rájöttek, hogy kiégett mindkét féklámpám, és VáltóVezérlő Úr nem látja, hogy nyomom-e a fékpedált. Izzócsere után tünet- és hibajel-mentesen távozhattunk... :-)
Sajnos már megadta magát és szervízben van, mind a motorsor, mind az easytronic vezérlőelektronika cserére szorul. Te mit értettél azon, hogy mindhárom motort cserélték? (Az enyémen 2 villanymotor van, az egyik "x" irányban, a másik "y" irányban mozgatja a virtuális váltókart.)
Neked ez gariban ment, vagy már nem? (Ha kellett érte fizetned, akkor mennyi volt?)
Köszi, srácok! A gyáriért nem kérnek horror árat? Meg sem fordult a fejemben , hogy a gyárit gyárira cseréljem, de ha azt mondjátok, hogy az a legjobb és nem drága akkor az lesz.
A mienken semmi nem vált be csak a gyári Opel lapátok. Pedig kipróbáltam 4-5 más fajtát de mindegyik ugrált és borzasztó hangos volt. A gyáriakat kb. évente cserélni kellett mert azok is megadták magukat. De legalább addig csödben pöpecül töröltek.