Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11247
A lelkeden szárad a vonal bezárása

Ha szárad, ha nem, ebben az állapotában inkább ne nagyon üzemeljen tovább...

azért az a rész se nyenge, ahol a birkanyájat hajtják át a pályán

Gondolom a csekélyke pft-tevékenység oda volt koncentrálva, máskülönben egy-egy birkanyáj után a mező végéből kellett volna visszahozni a felépítményi anyagokat. :)

hm
Előzmény: gmarc (11246)
gmarc Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11246

:-)) A lelkeden szárad a vonal bezárása!! :-))) Éjjel Bz-kürtök zúgása fogja zavarni az álmodat!! :-))) Sürgősen keress fel egy szelleműzőt:-)

 

Komolyra fordítva: azért az a rész se nyenge, ahol a birkanyájat hajtják át a pályán, és teljesen ki van járva a talpfák közül az anyag, meg ugyanígy a vadak által lejárt töltés a rigóci erdőben...

Előzmény: hmsoft (11245)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11245
Na ja, csakhogy sík, egyenes pályán a jármű eléggé szimmetrikus terhelést ad a két oldalra, én viszont kifejezetten aszimmetrikusan terheltem. Úgy látszik, a szupermagisztrális felépítménye erre már egyáltalán nem volt felkészülve. :)

hm
Előzmény: gmarc (11244)
gmarc Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11244

Huhh! :-))

 

"A pályán átjárni tilos és balesetveszélyes...a vonat számára" :-) / :-(

 

Nos, az ilyen mozgások amúgy minden vonat alatt lejátszódnak. Ahogy ránehezedik az egyik 12 m-es szakaszra a Bz, az előtte lévő szakasz kiemelkedik a talajból úgy 5 centire, szóval minden vonat alatt mászik a pálya...

Előzmény: hmsoft (11243)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11243
Amikor arrébb csúszott a sín, az még tiszta ügy volt, az egyik csavar valamit tartott, amivel visszaraktam.
De az aljvégre-rálépős esetnél, ahol a másik oldal megemelkedett és szemmel láthatóan nem ugyanoda huppant vissza, egy picit meghökkentem. Végül sikerült a helyére rugdosni, bár be voltam szarva, hogy a teljesen elkorhadt, egymás melletti két alj be fog szakadni. (Nem szakadt, de szerintem a következő ilyen eksönt már nem bírná ki.)

hm
Előzmény: gmarc (11242)
gmarc Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11242

:-))

 

Volt hová visszaigazítani? :-))

Előzmény: hmsoft (11241)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11241
egy elég tisztességes felsorolást kapott írásbeli formájában

Francba, lehet, hogy rosszul igazítottam vissza azt a sínszálat? (Máskor viszek pillanatragasztót.)

hm
Előzmény: gmarc (11238)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11240
Sajnos a héten nem tudok eljutni a 62-es vonalra. Talán majd valamikor nyárom végiggyaloglom a Sellye-Középrigóc közötti szakaszt; csak hogy lássak még arrafelé síneket. Ha két héttel később állnának át vonatpótló buszra; akkor tudtam volna arra vonatozni.
Előzmény: (budai-)H.G. (11230)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11239

Nem tudom, hogy honnan származnak, és mennyire hitelesek ezek az adatok. De azt nem hiszem el, hogy Romhány-Diósjenő között átlagosan alig kevesebb utas van a vonatokon; mint Füzesabony-Putnok között.

 

Ugyanis a 87-es vonal mentén lakom; viszonylag gyakran járok vonattal; és egészen mást tapasztaltam.

 

Van benne bukfenc mert egy vonalnak tekinti a :

 - 87-est, holott más és más az utasterhelés Fabony - Eger között és más a Szilvásváradtól felfelé. között.

 

Ezt külön kiemelted. Ha nem tetted volna, akkor azt gondoltam volna; hogy Eger-Putnok között van vonatonként átlagosan 25 utas; ami körülbelül reális adat. De az Eger-Füzesabony szakasz jelentősen megnöveli ezt a számot.

 

Ha akkoriban egy átlagos (nem péntek) munkanapot nézünk, akkor volt napi 56 pár vonat a 87-esen (Füzesabony-Putnok között). A vonatonkénti 25 utas már akkor kijönne; ha pl reggel 700 ingázó érkezne vonattal Egerbe; és ugyanennyi menne vissza. Füzesabony felől a 7.05-re érkező vonat már önmagában elhozott (és a délután vinatok visszavittek) szerintem ennyi ingázót. Meglepő módon még Szilvásvárad felől is érkeznek vonattal ingázók.  És a többi időpontban is vannak utasok Eger-Füzesabony-között a vonatokon; nem is olyan kevesen.

 

Az akkori menetrend már különválasztotta a 87-es és a 87a vonalakat. A vonatonkénti 25 utas inkább a 87-es vonalra (azaz Eger-Putnok között) helytálló.

Előzmény: Törölt nick (11236)
gmarc Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11238
De még az is kevés volt, a tényleges lassúmenetek száma tovább nőtt: egy elég tisztességes felsorolást kapott írásbeli formájában a mozdonyvezető a ki nem tűzött, utóbb elrendelt 10 km/h-s lassúmenetekről...
Előzmény: kopaszhaj (11237)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11237
Tegnap reggel a Középrigócról elrajtoló Bz-n rajtam kívül egy utas sem volt. Utazott velünk egy vasutas úriember, aki Zádorban leszállt, hóna alatt néhány"lassújellel", hogy pótolja az ellopott példányokat a vonalon. Mindezt pár nappal a vég előtt. A szabál az szabál...
Előzmény: Törölt nick (11236)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11235
Nem igazán ismer(t)em a környéket, így a jellemző utasáramlatokat sem. Évente kétszer-háromszor szoktam Pécsre utazni, de inkább késő este. Akkor szóló Bz szokott menni Sellye felé.
Előzmény: Törölt nick (11232)
gmarc Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11234
Minden a legnagyobb rendben volt, Villányba már rendesen értünk, majd Pécsre is, a 801 meg csak 8 percet késett. A 62-es Vajszló és Harkány közötti része ugyanilyen 23 kg/fm-es, hasonló állapotban lévő szakasz, de az csak 20 km/h-s, és ott azért látszik, hogy karbantartás van, ha minimális is, meg amit abból ki lehet hozni, azt kihozzák.
Előzmény: Kalapácsman (11227)
btbtbtbt Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11233

Apropó szarvasok:

Érdekes, hogy egyes Bz-vel ellátott vonalakon mennyire megszokták az állatok a kis döcögő piros "hogyhívjákot", szinte meghatározó a bioritmusukban. A 35-ösön utazva láttam Tab környékén egy ragadozó madarat, amint a Bz mellett repülve leste a vonattól megriadó pockokat. Így legalább biztos, hogy mikor megy ebédelni.

Előzmény: (budai-)H.G. (11231)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11231

A feliratok eltűntek. Szóval:

 

1. kép: 38216. számú vonat érkezett éppen Szentlőrincről. A vonat mindhárom kocsija tele volt, átlagosan 3...4 utas/kupé. Az utasok 80%-a Sellyéig utazott.

 

2. kép: 38115 indulásra készen Barcs felé. Az 1. vágányon Bz 192 éppen körüljár.

 

3. kép: Sikerült egy szarvascsordát lefotózni az éppen 10 km/h-val döcögő Bz-ből nem sokkal Középrigóc előtt. A szarvasok nem ijedtek meg a vonattól.

 

Előzmény: (budai-)H.G. (11230)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11230

Sziasztok!

 

Alapvetően olvasni szoktam a ezt a topikot, azonban múlt pénteken én is tartottam egy magánzarándoklatot a 62-es vonalra. Sajnos csak a nyugati szakasz fért bele.

 

Néhány kép:

 

A 38216. számú vonat érkezés után Sellyén

 

 

A 38115. számú vonat indulás előtt Sellyén. Háttérben Bz 192 éppen körüljár

 

 

Szarvascsorda egy erdei tisztáson, kevéssel Középrigóc előtt, a 10 km/h-val döcögő Bz-ből fotózva. A szarvasok nem ilyedtek meg a vonattól.
V42 515 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11229

"Mdbz topiktársnak javaslom megfontolóra az MDmot+Btx összeállítsú utolsó napi vonatot"

 

Na, ezért lehet, hogy még én is elmennék :-)))

Előzmény: gmarc (11226)
FOMA Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11228
A lényeget leírtad, nincs sok hozzáfűznivaló. Annyit pontosítanék, hogy a társadalomra veszélyesség csekély foka ott játszik, ahol azért akad némi vasúti forgalom, de annyira ritka, hogy a konkrét elkövetési magatartás ott, és akkor nem veszélyezteti a vasúti közlekedést. A forgalomból kizárt pályaszakaszokon az elkövetési magatartást nem lehet +valósítani, így eleve nem áll fenn a bűncselekmélny.
Előzmény: Törölt nick (11224)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.05.04 0 0 11227
Igen tényleg jó volt ez a kis túra,remélem Villányig is rendben volt minden.Amint látom jó későn értél haza.
Előzmény: gmarc (11226)
gmarc Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11226

:-) Igen, nagy élmény volt, hogy sok ismeretlen-ismerőssel összefutottunk, én is magánban terveztem menni, azán a végén alig fértünk el a Bz-n:-))

 

Mdbz topiktársnak javaslom megfontolóra az MDmot+Btx összeállítsú utolsó napi vonatot:-))

 

 

Előzmény: Kalapácsman (11221)
davidbosi Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11225
:))))))
Előzmény: Törölt nick (11201)
790616 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11222

És a hivatalos hír , amihez egy kérdésem van:

 

A pálya mikor lesz felújítva , miből , amikor a fővonalakra nincs pénz./Unokáink se fogják látni!!!/

 

A Barcs-Sellye vasútvonal műszaki állapota miatt május 8-tól vonatpótló autóbuszok közlekednek, az eljutási idő 31 perccel rövidül.

Az érintett szakaszon az utóbbi időben egyre több helyen kellett sebességkorlátozást bevezetni, jelenleg egy-egy szakaszon 20 km/h, illetve 10 km/h sebességkorlátozás van érvényben. Ezért a vonatok az eredeti menetrendhez képest is hosszabb menetidővel érték el úti céljaikat.

A Barcs-Villány vasútvonal Középrigóc és Drávafok közötti 25,6 km hosszú kis teherbírású, korszerűtlen rendszerű pályatest rossz állapotban van. A pálya 1912-ben épült. A vasútvonalon csak a legkönnyebb Bz motorkocsik közlekedhetnek. A sebességkorlátozások miatt Barcs-Sellye között a vonatok menetideje 101 perc. A vonatpótló autóbuszok beállításával az eljutási idő 31 perccel rövidül - így a pálya felújításáig - jobb szolgáltatást nyújt a vonatpótló autóbuszjárat.

Budapest, 2006. május 2.

Kalapácsman Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11221

Mai fotók a 62-ről délután. Nagyon sok fotóst láttam ma délután a vasút mentén,úgyhogy szombat vasárnap nem lesz elég a Bz-motor :-))))))))))))))

 

 

 

 

 

 

 

 

hmsoft Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11220
Az utolsó nap elég lesz a szóló Bz, vagy kell mellékkocsi is a nagyszámú búcsúztató kedvéért?

MD, 4 db. 2 tengelyes pőrekocsival.

hm
Előzmény: István Gyuri (11218)
orangutan Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11219
A fotósok biztos örülnének a panorámaablaknak:)
Előzmény: István Gyuri (11218)
István Gyuri Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11218
Az utolsó nap elég lesz a szóló Bz, vagy kell mellékkocsi is a nagyszámú búcsúztató kedvéért?
looksharp Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11217
Ekkor még 40-es volt a Drávafok-Középrigóc közötti 23,6 kg-os felépítményű szakasz is... Húsvétkor jártam arra, elég rémes a vonal, az illesztések alatt el van sárosodva az ágyazat (érdekes, 7 éve, amikor ott jártam, ez nem volt ilyen vészes), az aljállag is hagy némi kívánnivalót maga után. A 20 km/óra mindenképpen indokolt, bár a 10-es és a 20-as szakaszok majdnem egyformák (a 20-as kevésbé akar széthullani).
Előzmény: emká48 (11208)
tweety83 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11216
jah, ha megszűnik a 62-es és én ott hajtányozgatok az törvénybe ütközik? Mert ugye ha forgalom van akkor veszélyeztetem a vasúti közlekedést, ami börtönnel jár, viszont ha megszünt egy vonal akkor nem veszélyeztetem...tehát szabad?  Vagy nem?
Előzmény: tweety83 (11215)
tweety83 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11215

Azért ne temessük még el a vonalat. Szerintem ez mindenki szívéhez nőt...Bízom benne hogy sok hajtányos (ismerős és ismeretlen) igenis végig fog zötyögni rajta, és nem hagyja az enyészetnek...esetleg az akadályt képező bokrokat megfelelő célszerszámmal eltávolítja...

Előzmény: _misi (11212)
V43 1173 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 11214

Idén áprilisban voltunk bejárni a 62-es vonal Sellye-középrigóc szakaszát.

A haverom csinált elég sok videót az útátjárókban, megállóhelyeken elhaladó vonatról, valamint Kastélyosdombó-Drávafok közötti szakaszon a vezetőálláson is videózott menet közben.

Kérdezd meg a pgonzales@freemail.hu e-mail címen, hátha tud neked 1-2 videót küldeni.

Előzmény: M40 120 (11204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!