Szeretném, ha már már nem kéne bántanom többet a tervezőt, kivitelezőt, de ezek a csőtörtések szerintem szintén tervezési hiba következményei. Ha a tűzoltó rendszer állandóan vizzel kell tele legyen - mert ugye csak akkor tud oltani -, akkor legalább gondoskodni kellett volna róla, hogy a garázs - ha nem is légmentesen -, de valamennyire zárt legyen és valamiféle temperáló fűtése is legyen. Egy nagyobb hóviharnál a földszinti, jelenleg csak berácsozott ablakokon úgy befú a hó, hogy be sem tudunk menni az autóval. A hidegről meg a jegesedésről nem is beszélve! Mi van, ha valaki maga vagy a kocsijával megcsúszik a jeges aljzaton? Az Olimpia helytáll a károkért?
Ma (2008.01.04)ismételten csőtörés volt a B épületnél a garázsban(a fali tűzcsap zárószelepe hibásodott meg),ezért a bejárati ajtó elött a sózás ellenére jeges az út.Mindenki vigyázzon amikor belép a garázsba!!!
2008. január 1-én a lakóparkban a 95-ös teremgarázs beálló feleltti strangon csőtörés volt. A tulajdonostársak jelezték a közös képviseletnek , hogy mi történt. A közös képviselet tájékoztatta a beruházó képviselőjét a hibáról , aki megkérte a közös képviselőt arra , hogy idegen alvállalkozót ne hívjon a hiba elhárítására , mert garaniálisan elvégezteti a munkát.
A 2007. december 28-i megbeszélésen SZVB azt a döntést hozta , hogy 2008. január 1. napjától a takarítást, gondnokságot és műszaki gondnokságot az Őrmester Kft-re bízza. Az SZVB tagok nem kérték a Nagy és Társa Bt-től a műszaki felügyeletet, ennek értelmében a Mandarin Lakóparkot kivettük a 0-24-ig tartó műszaki felügyeletből. Ezentúl az Őrmester Kft, biztosítja a műszaki gondnokot, aki ha bármi meghibásodás vagy azonnali hibaelhárítást igénylő feladat van , kimegy a helyszínre, tájékoztatja a közös képviseletet a problémáról. A közös képviselő megrendeli a megfelelő alvállalkozótól a munkát. A munka elvégzését a műszaki gondnok felügyeli , majd az SZVB erre felhatalmazott tagja aláírásával igazolja a munkalapot.
A közös képviselet a faliújságon tájékoztatja a tulajdonosokat az új ügyeleti telefonszámról , de valószínűsíthetően a portaszolgálat lesz a 24 órás ügyelettel megbízva , mivel ugyanaz a cég.
A közös képviselet a 2007. december 31-én átadta a takarítást és gondnokságot az Őrmester Kft-nek, valamint a mai napon a portaszolgálat is részben átadásra került (őrség váltás holnap reggel 6:00 h -kor).
SZERETNÉM ITT MEGKÖSZÖNNI KERESZTESNÉ SZITA ANNAMÁRIA EDDIGI ÉS EZUTÁNI LELKIISMERETES MUNKÁJÁT, MELYET A MINDANNYIUKÉRT A HÁZ ÉRDEKÉBEN TETT ÉS TESZ. KÍVÁNOM ÖNÖKNEK , HOGY MINDEN TULAJDONOSTÁRSUK ILYEN ÉS ÖNZETLEN ÉS SEGÍTŐKÉSZ LEGYEN.
Azt tudni lehet, hogy mi tortent elsejen, miert omlott a viz a teremgarazsban? Es a 24 oras ugyeleti szamon bejelentkezo ur miert mondta azt, hogy elsejetol a Mandarinkert mar nincs benne a 24 oras felugyeletben?
Emlékeztető a 2007. december 28.-ai számvizsgáló bizottsági ülésről
Jelenlévő tagok
Albertné Bíró Margit Éder János Zorányi Gábor Kalácska Gábor és Vass Imre megbízásából Keresztesné Szita Annamária
1. Portaszolgálatot ellátó cég kiválasztása
6 ajánlat alapján az ÖRMESTER Vagyonvédelmi Zrt. látja el a portaszolgálatot 1 fővel, a kamera rendszer kiépítését, a takarítást, a kertgondozást, a gondnokságot és a műszaki gondnokságot. A döntési szempont az volt, hogy egy cég lássa el ezeket a feladatokat és több éves szakmai tapasztalatával jól ismert legyen a piacon.
2. 2008. évi költségvetés megtárgyalása
Felújítási alap mértéke: 90 000 Ft/hó (241 és több lakás esetén!!! – A, B, C lépcsőház csak 225 lakás) Ehhez a maximális állami támogatás: 324 000 Ft/év
A 2007 novemberi és decemberi hónap portaszolgálati díj befizetése a kamera rendszer kiépítésére lesz fordítva.
Portaszolgálat esetén nincs szükség vészmentési ügyeletre.
Olimpia csoport vállalta, hogy 1 évre megköti a társasház teljes körű biztosítását. (Ennek ellenére nincs jogvédelem és mestervonal szolgáltatás.)
A 2008-as költségvetési tervezet alapján a közös költség alakulása az egyes pontok módosítása során nem változott az előző évhez képest: 150 Ft/m2/hó, 1 500 Ft/gk. beálló/hó, hő díj 130 Ft/m2/hó
Egyéb megbeszélések:
- Közös képviselő elkészítette a házirendet, melyet elfogadás után kifüggeszt a lépcsőházakban.
- Takarítói ellenőrző munkalapok véglegesítése (szerkesztése: Kalácska Gábor)
- Szelektív hulladékgyűjtés Önkormányzat nem tervez új hulladékgyűjtő szigetet létesíteni a lakópark mellett. Legközelebbi hulladékgyűjtő kb. 2 percre található a lakóparktól a Bukarest utcai parkolóban. Tájékoztató lépcsőházakba kifüggesztve. Biofilter-től használt olaj gyűjtő tartályok megrendelése.
- Zajvédő fal a vasúti sínekhez Önkormányzattal egyeztetés alatt.
- Munkaköri leírások egyeztetése és véglegesítése az ŐRMESTER-el.
- Lakók tájékoztatása a mérőórák állásáról a fizetési értesítőben.
- Az önkormányzat megadta az ideiglenes használatbavételi engedélyt.
Közgyűlés tervezet 2008. február 25-re Közös tulajdon átadás-átvétel előkészítése
Napirendi portok ismertetése Közületi számlák kiosztása 2008-as költségvetési javaslat elfogadása / megerősítése. Meghívóban a közös képviselő elküldi az új tervezetet. A közös helyek nagyobb igénybevétele miatt az üzlethelyiségek / irodák fizessenek kétszeres közös költséget. Számviteli vizsgáló bizottság feladatai Jótállási jegyek kiosztása
Kedves GoLaci a hivatalosnak tűnő tábla = hivatalos tábla!
Kedves Mindenki!
Én is voltam az okmányirodában és a múlt heti tájékoztatással ellentétben.1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. lett a cím.1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. A, B, C, épület és az emeleti, majd lakásszámok.A D, épületnek Benedikt O. u. 3. lesz a címe. Ha pedig megépül az E,és F épület, az lesz majd a Bartók Béla 98-102.
:-) Azért jó lenne, ha a jegyző asszony is ismerné a hivatalos táblákat és esetleg az okmányiroda vezetője is tájékozatna, mielőtt tájékoztatna.
Ebből a tudatlanságból következik, hogy minden Bartók Béla útra kiállított lakcím kártya tulajdonost átfognak költöztetni a 1114 Bp. Hamzsabégi úi címre.
Örömmel jelentem be, hogy van lakcímkártyám. Láttam az ideiglenes használatbavételi engedélyt, amit a jegyző aláírt. Bátran lehet menni az okmányirodába! Ja, és mi a címünk?
1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. A, B, C, épület és az emeleti, majd lakásszámok.
A D, épületnek Benedikt O. u. 3. lesz a címe. Ha pedig megépül az E,és F épület, az lesz majd a Bartók Béla 98-102.
Ha úgy lenne, akkor is Hamzsabégi 38-41 lenne a cime.
A régi helyrajzi számok adatai:
4350 - Bartók 102 és Hamzsabégi 41
4351 - Hamzsabégi 40
4352 - Hamzsabégi 39
4353 - Bartók 98-100
4356 - Nincs adat (Benedikt utcai telek)
4357 - Hamzsabégi 38
Az új 4350-es HRSZ a 4350, 4351, 4352, 4353, 4356, valamint 4357 hrsz-ú ingatlanok telekegyesítésének eredményeként jött létre, melyhez most az önkormányzat a Bartók Béla út 98-102 címet rendelte.
Mivel az épületegyüttes egy helyrajzi számot képvisel, ezért gondolom nem lesz lépcsőházanként más cím.
Azt tartanám még elképzelhetőnek, hogy Bartók 98-102 a hivatalos cím és a Hamzsabégi 38-41-t is hozzárendelik a 4350 hrsz-oz, mint másodlagos címet.
Egyébként jobb lett volna, ha az építkezés előtt nem vonják össze a hrsz-okat és minden lépcsőház külön hrsz-t kap, mert akkor most nem csak ideiglenes, hanem már végleges használatbavételi engedélyünk lenne és nem kellene még 2 évet várni a tulajdonjog megszerzésére.
Az előző hozzászólásomhoz még annyit, hogy nem arról van szó, hogy majd a E és F lépcsőházak címe lesz Bartók Béla út 102, az A, B és C lépcsőházaké pedig Hamzsabégi út 38-40???
Tisztelt SZVB! Az okmányirodai bejelenkezéssel kettővel alább írt Bartók Béla úti cím azért is érdekes, mert a Hamzsabégi út felől a ház sarkára ki van téve egy hivatalosnak tűnő tábla a következő felirattal: Budapest XI. ker. Hamzsabégi út 38-40.!!! Aki nem hiszi, járjon utána! Jó lenne, ha már valamibe végre úgy elsőre beletrafálnánk! (:-) Várom szíves válaszotokat! BUÉK mindenkinek!!!
Ma hívott az XI. kerületi okmányiroda vezetője és arról tájékoztatott, hogy a kerület jegyzőjének sikerült értelmezni a jogi helyzetet illetve jogerőre emelkedett az ideiglenes használatba vételi engedély.
Ezért a mai naptól adásvételi szerződéssel be lehet jelentkezni a Mandarinkert lakóinak saját lakásukba. Felhívta a figyelmet arra, hogy a pontos cím: 1115 Budapest, Bartók Béla út 98-102. és nem 1115 Budapest, Bartók Béla út 102.
J
Számvizsgáló Bizottsági megbeszélés 2007. december 28. 16:00 h
Helye: 1095 Budapest, Dandár 19-21.
1. Portaszolgálatot ellátó cég kiválasztása
A Mandarin Lakópark biztonsági őrzésére pályázó cégek az alábbiak:
Ha az SZVB tagok közül bárki még tud őrző-védő céget, aki érdemben ellátná a ház teljes körű őrzését , szíveskedjen az ajánlatot az SZVB megbeszélésre elhozni.
http://www.ormester.hu/http://www.jusec.hu/http://www.dis.bz/http://www.stateofguard.hu/
A kamerarendszert kiépítő céget szintén 2007. december 28-án válassza ki az SZVB a bekért ajánlatok alapján.
2. 2008. évi költségvetés megtárgyalása
A mellékelten csatolt tervezet átbeszélése és igények szerinti kialakítása.
További kérdések megtárgyalása:
- SZMSZ tervezet ( Házirend véleményezése és az SZVB által történő jóváhagyása )
- Takarítói ellenőrző munkalapok véglegesítése
- Szelektív hulladékgyűjtés
- Zajvédő fal a vasúti sínekhez
- A leendő takarító cég munkaköri leírásának véglegesítése ( az SZVB kérésére a gondnoki és műszaki tevékenységekkel együtt )
Szíveskedjenek a Házirend tervetet átolvasni és véleményezni.
A SZVB tagok véleményeik és hozzászólásaik figyelembe vételével fogják 2008. december 28-án jóváhagyni.
Mindenkinek Békés, Boldog Karácsonyt Kívánunk!
Üdvözlettel ,
Nagy és Társa Bt. Társasházkezelés
HÁZIREND A társasházi közösség együttélésnek szabályai
1. Házirend
Meghatározza a lakóépületben tartózkodó személyek egymás iránti magatartását, és azokat az alapvető szabályokat – Budapest Főváros Tanácsának jelenleg is hatályos 7/1984.(1985.I.31.) rendelete alapján –, amelyek a társas együttéléshez nélkülözhetetlenek, továbbá előírja a lakóépületek, ingatlanok rendeltetésszerű használatára, állagának védelmére szolgáló, külön jogszabályokban nem rögzített követelményeket.
Hatálya a tulajdoni formától függetlenül kiterjed minden lakó- és vegyes rendeltetésű (lakás és nem lakás céljára szolgáló) helyiségre és mindazon személyekre, akik a lakóépületet használják, állandó vagy ideiglenes jelleggel ott tartózkodnak.
A Házirend szempontjából kezelő: a közös képviselő használó: a lakóépületben, ingatlanon bármilyen jogcímen, állandóan vagy ideiglenesen tartózkodó (tulajdonos, bérlő, családtag, látogató, stb.) személy közös használatra szolgáló helyiség: a szárítóhelyiség, a gyermekkocsi- és kerékpártároló helyiség, lomkamra, szemétleöntő és konténertároló helyiség közös használatra szolgáló terület: a kapualj, a lépcsőház és a folyosó közösségi helyiség: az olyan közösségi célt szolgáló helyiség, amelyet a kezelő megállapodás alapján enged át a lakóközösségnek. (Pl.: barkács műhely, hobbiszoba, stb.)
1.1. Általános rendelkezések
A Társasház kapuját – vagyonvédelmi okokból – napközben is csukva kell tartani. A közösségi és közös használatra szolgáló helyiségekben és területeken napszaktól függetlenül tartózkodni kell minden, mások nyugalmát zavaró zajos magatartástól és tevékenységtől. A külön tulajdonban televízió, rádió, lemezjátszó, videó- és egyéb berendezések úgy üzemeltethetők, hogy mások nyugalmát ne zavarják. Az a lakáshasználó, aki több napra elutazik, elérhetőségét (cím vagy telefonszám) a kezelőnek vagy szomszédjának köteles bejelenteni. ( nem kötelező )
1.2. A Társasház tisztasága
1/ A szeméttárolóba kizárólag háztartási szemét önthető. A használónak a háztartási szemetet a lakóépületben - a vonatkozó egyéb jogszabályi (pl. tűzvédelmi, közegészségügyi, stb.) rendelkezések betartása mellett - kell a konténertároló helyiségbe eljuttatnia. Porképződéssel járó takarítást, szőnyeg ill. lakás textil porolását, porrongy kirázását a kertre nyíló ablakban csak az alsó lakók sérelme nélkül szabad végezni. A porzsák tartalmát a háztartási hulladékkal azonos módon kell eltávolítani.
2/ A lakóépület ablakaiból tárgyakat, égő gyufát, cigarettacsikket kidobni, hamutartót, folyadékot kiönteni tilos. 3/ Ablakban, erkélyen, folyosón növényeket ápolni csak mások érdeksérelme nélkül szabad. 4/ Aki bármilyen módon a közös használatú helyiséget ill. területet beszennyezi vagy megrongálja, köteles a szennyeződést saját költségén haladéktalanul megszűntetni, illetve az okozott kárt megtéríteni. A látogatók által okozott szennyeződés eltakarításáért, illetve az általuk okozott minden kárért a vendéglátójuk a felelős. 5/ A nem háztartási szemét (elhasznált berendezés, bútorok, nagyobb tárgyak) elszállításáról a használó köteles gondoskodni, ezek a tárgyak a lomkamrában csak átmenetileg helyezhetők el. 6/ Nagymértékű rovarfertőzés megszűntetése érdekében a használó a lakásban, általa használt egyéb helyiségben a rovar mentesítési munkákat köteles saját költségén elvégezni vagy elvégeztetni.
1.3. A Társasház és a lakások állagvédelme
A lakóépület, a benne lévő lakások állagának védelme a használót arra kötelezi, hogy a lakásokat és a közös használatra szolgáló helyiségeket és területeket, a közösségi helyiségeket, a lakóépület központi berendezésit és tartozékait (pl.: fűtő- és melegvíz szolgáltató, háziszemét-ledobó, szellőztető, kaputelefon, központi televízió és rádióantenna, személyfelvonó, stb.) rendeltetésének megfelelően, a környezet sérelme nélkül, gazdaságosan használja. A kezelő a lakóépületben vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségekben végzendő nagyobb felújítási, átalakítási munka megkezdésének időpontjáról, várható időtartamáról a használókat 30 nappal a munkakezdést megelőzően, életveszély elhárításához szükséges munkáknál azonnal, hirdetmény útján (faliújság, saját kábeltelevíziós képújság, internet, stb.) köteles értesíteni. A lakáshasználó a lakásban végzendő másokat zavaró mértékű zajjal, porképződéssel járó felújítási munkákról köteles a kezelőt és a szomszédait, ugyancsak 30 nappal korábban tájékoztatni, törvényben meghatározott esetekben pedig a kezelő engedélyét kérni. Az épület közterületéről látható tetőzetén, homlokzatán, falfelületén hírdető berendezés, fényreklám, díszkivilágításra szolgáló berendezés, kirakatszekrény, cég- és címtábla elhelyezéséhez a kezelő előzetes hozzájárulása kell. A hozzájárulás nem mentesít az egyéb jogszabályban esetlegesen megkövetelt hatósági engedély beszerzése alól.
1.4. Közös használatra szolgáló helyiségek, területek használata, tárolási szabályok
A közös használatra szolgáló és a közösségi helyiségeket használat után tisztán és rendben kell átadni. A használat idején kívül a helyiséget zárva kell tartani. Minden – nem lakáscélú – helyiség kulcsából egy példányt a gondnoki irodában kell tárolni (tűzkulcs). A gyermekek házirendet sértő magatartásáért, az általuk okozott kárért – a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint – a gondozójuk, kivételes esetekben maga a károkozó felel. A közös használatra szolgáló területek csak rendeltetésüknek megfelelően használhatók. Ezeken a területeken bútorokat és egyéb tárgyakat – ide értve az építkezésből származó anyagokat és tárgyakat is – csak a kezelő engedélyével lehet – átmenetileg – tárolni. A folyosókon és a XI. szinteken a bútorok, lomok tárolása átmenetileg is TILOS ! A közös használatra szolgáló területet a kezelő felszólítására a megjelölt időpontig fel kell szabadítani. A kezelő jogosult az engedély nélkül vagy az engedélyben megjelölt időtartamon túl tárolt vagyontárgyakat a tulajdonosuk költségére elszállítani.
1.5. A liftek használata
A liftek személyszállításra szolgálnak, ezért azokat teher (bútor, stb.) szállítására használni TILOS ! Az előírt súlykorlátozást be kell tartani, a liftben csak az engedélyezett számú ill. súlyhatárú személy utazhat egyidejűleg. Állatokat liftben csak úgy szabad szállítani, hogy azok ne veszélyeztessék a liftben utazók testi épségét, ruhájának tisztaságát. Ha az állat a liftet beszennyezi, szállítója köteles a szennyeződést haladéktalanul feltakarítani. Ha a liftet használni szándékozó ruhája a többiekét beszennyezné (pl. munkaruha, szerszám, stb.), köteles megvárni, amíg a fülke felszabadul. Ha a fülke beszennyeződött, a szennyeződés okozója haladéktalanul köteles a kitakarításáról gondoskodni. A liftet feltartani, ajtaját a fogadószinten kitámasztani nem szabad. A fülkében dohányozni TILOS!
1.6. Állattartás
Madarat úgy tartani vagy etetni, hogy a mások lakásának erkélyét, ablakpárkányát vagy az épület közös használatra szolgáló területeit szennyezzék, nem szabad. A lakóépület közös használatra szolgáló helyiségeiben és területein állatot tartani, a lakásban tartott állatot oda kiengedni, etetni, kóbor állatot, valamint madarat az épületbe szoktatni nem szabad. A más jogszabályban meghatározott engedéllyel tartott állat okozta a szennyeződést annak gondozója haladéktalanul köteles feltakarítani. Az eb- és állattartás mértékét és a tartás módját, valamint az eb felvonóban történő szállítását külön rendeletek szabályozzák.
Szabálysértés
Szabálysértést követ el, és az Önkormányzat Szabálysértési Hatósága által 10.000,- Ft 50.000-ig terjedő pénzbírsággal sújtható az a személy - aki mások nyugalmát háztartási vagy egyéb gép használatával, építési, szerelési munka végzésével a Házirend által nem engedélyezett időben, vagy televízió, rádió stb. hangos működtetésével zavarja, - aki a közös használatra szolgáló helyiségek és területek, valamint a közösségi helyiségek használatára vonatkozó szabályokat megszegi, - aki közös használatra szolgáló területet engedély nélkül elfoglal, vagy elfoglalva tart, - aki a madarak tartására, etetésére és az állatok tartására, illetőleg kóbor állat befogadására vonatkozó előírásokat megszegi.
A lakóépületben az együttélési szabályok betartása, az e rendeletben foglaltak érvényre juttatása a tulajdonos, kezelő és a használók közös kötelezettsége. A rendeletbe ütköző magatartás miatt feljelentést a kezelő, valamint a sérelmet szenvedett használó tehet az illetékes kerületi szabálysértési hatóságnál.
A Házirendet a kezelő köteles a házirendet a gondnoki irodában és a lépcsőházi hirdetőtáblákon kifüggeszteni, és az új lakók számára annak egy példányát, függelékével együtt átadni.
Az SZMSZ hatálybalépése, módosításának szabályai
A Szervezeti és Működési Szabályzat hatálybalépésének napja: …………………………
A közösség az SZMSZ-t az összes tulajdoni hányad szerinti – legalább egyszerű szavazattöbbséggel – bármikor módosíthatja. Az SZMSZ-t, illetőleg annak módosításait az ingatlan-nyilvántartási iratokhoz kell csatolni.
Az SZMSZ tervezetét, illetve az SZMSZ módosításának tervezetét a közgyűlés megtartását, illetőleg az írásbeli szavazásra kitűzött határidőt megelőző 15 munkanappal korábban a tulajdonostársak részére meg kell küldeni.
Kedves Lakótársak! (főleg C épületbeliek)
A C lépcsőház bejárati ajtaja rendszeresen nyitva (időnként tárva-nyitva) van. Nem sokat érünk semmilyen portaszolgálattal, ha bárki ki-be mászkálhat a kitárt ajtókon. (Nem beszélve arról, ha a huzat miatt esetleg az üveg is kitörik.) Szeretném indítványozni, hogy ameddig nincsen működő elektromos kapunyitó felszerelve, addig zárjuk be magunk után az ajtót. (A jelenlegi nem működik ugyanis, és hiányzik még egy ajtóbehajtó is róla.)
Én napok óta rendszeresen zárom be mások után az ajtót, naponta többször is.
Reggel örömmel tapasztaltam, hogy felmosták a folyosót, csak mikor kiléptem a nyittott folyosóra majdnem hanyatt estem, ugyanis a víz ráfagyott a kőre.
Azon túl, hogy így nem ér semmit a felmosás, mert csak maszatos lett, életveszélyes is. Úgyhogy csak óvatosan!
Ezutón szeretnénk tájékoztatni Önöket , hogy minden tulajdonossal folyamasotsan vesszük fel a kapcsolatot egyeztetés céljából. Nagyon sok tulajdonosnak megváltozott a telefonszáma, vagy éltér attól, mint amit a beruházó rendelkezésünkre bocsátott.
Én akkor is amondó vagyok,hogy jobb lenne a portaszolgálat!A biztosítóval az a baj,hogy szeret mindenbe belekötni és a legkisebb hibáért elhárítja a fizetési kötelezettségét.Ha pedig összehasonlítod a két árat(kb.36-40000Ft/év)akkor ugyanaz jön ki.Egyszóval én a biztonsági szolgálatot favorizálom:))
Természetesen mi ingyen kiépítenénk a saját hálózatunkat, mint azt már említettük. Elvből nem akarnak minket beengedni szolgáltatni, ha jól tudom. Az aláírások, és a levél már az ügyvédnél vannak, nemsokára mennek a levelek az illetékes hatóságokhoz. Az NHH egyébként kért egy példányt a Com.Unique és a beruházó között köttetett szerződésről. Gondolom, ez beszerezhetetlen...
Szerintem itt a lényegi különbség az, hogy őrszolgálat esetén jobban megelőzhető a kár bekövetkezése, az őr hamarabb a helyszínre ér.
Őrjárat ellenőrző rendszerrel meg lekövethető a munkájuk.
Ha csak biztosítás van, akkor bizonyítottan megnő a betörés és lopás. Meg a tulajdonos könnyen úgy gondolja, hogy le van védve, mert a biztosító majd fizet. Csak azzal nem számol, hogy a pótlás ilyenkor mennyi utánajárást igényel.
Kedves Lakótársak! Ez mind szép, amit ide leírtatok. Csak hogy fizessünk közös költséget, ha ehhez se csekket se számlaszámot nem kaptunk. Hogy kössek biztosítást, hogy jelentkezzek be az önkormányzathoz, ha hivatalosan még se címünk, se ideiglenes használatbavételi engedélyünk nincsen! Kb. két hete voltam az önkormányzatnál, ahol felírták a telefonszámomat, mondván hogy 1 héten belül értesítenek, ha eldölt, hogy mi lesz a címünk. Azóta is értesítenek! Szerintem ezek a legégetőbb témák, amelyek valamiért nem akarnak elmozdulni a holtpontról! Még egy kérdés: az egyéni mérők leolvasásáról (természetesen a sajátjáról) mindenki kap valami írásos tájékoztatást?
Technikai probléma, hogy mind ketten CAT5-ös vezetéken szeretnének szolgáltatni, és nem bíznak egymásban. Tehát nincs biznisz. Bottyán Balázs a Com.Unique vezére, azt mondta, hogy megvizsgálták annak a lehetőségét, hogy jó pénzért építenek egy második UTP hálózatot, de az általuk elvárt árat még nem ajánlotta fel senki. (Hely is alig van, de nem megoldhatatlan.)
Porta szolgálatkérdésben is jó, ha világosan látunk:
1. az épület úgy lett tervezve, hogy van 24 órás jelenlét. (Tehát nem lett tervezve komplett épület felügyeleti rendszer. Később természetesen lehet ilyet kiépíteni. Szerintem praktikusan az E, F épületek befejezése után lenne célszerű.
2. Az első lakógyűlésen az Olimpia Csoport többségi szavazatával lett elfogadva, hogy legyen portaszolgálat 1 fővel, ekkor a közös képviselő erre kb. 1500 Ft/ lakás és 800Ft/garázs költséget mondott. (előtte elhangzott a 3 fő 3000 Ft/lakás és 800Ft/ garázs is) <A kedvezmények miatt, nem teljesen a fele !!! > Szóval, ha valakiknek nem tetszik évelején lesz lakógyűlés és nem tetszésük többségbe kerül, akkor nem lesz, a akkor azonnal ki kell építeni a hiányzó részeit az épület felügyeletnek az A-B-C-D épületekben.
3. Ha józan paraszt ésszel végig gondoljátok, hol tartotok értékeket. Alapvetően 3 helyen: Lakásban, Garázsban, Tárolóban. => Ebből következően, ha van lakásbiztosításotok, és elég sok mindenre kiterjed, akkor nincs olyan esemény, amit az nem véd, de a portaszolgálat igen. Ugyan ez a gépjármű biztosításra is vonatkozik. Tárolót is bele lehet venni a lakásbiztosításba.
Lakásonként 36000 Ft-ért full extrás biztosítást lehet kötni, sőt mivel az olimpia csoport a társasház biztosítást fizeti a mai naptól. A hitel nélküli lakásokra elég ingóság biztosítást kötni, a hiteleseknek kell a hitel mértékéig lakásbiztosítást kell kötni a hitelt nyújtót kedvezményezve. (általában KHB)
Azért túlzottan nagy csodát ne várjatok a portaszolgálattól. Csak annyit fognak csinálni, amiért megfizetjük őket. Figyelni fogyják az gépjármű bejárót, meg a biztonsági kamerákat.
Természetesen ebben igazad van. Az összeg is lényeges(én sokkal többnek gondoltam),de ha úgy döntenek a lakók, akkor lesz és kész. Én csak magát a portaszolgálat fontosságának tényét vitattam. De én semmi jónak nem vagyok az elrontója:)
Nem tudjátok esetleg a diginet nem köt szerződést a comunique-val? Én inkább őket preferálnám, mint a UPC-t (drága).
A társasház saját szelektív hulladékgyűjtőjének megvalósulásáig a legközelebbi gyűjtősziget a Bukarest utcai parkolóban található. Ez a lépcsőházakba is ki lett függesztve.