verd ki az opel magyarorszag fonokenek a faszat es azt ami kijon belole, addig verd, amig nem lesz szintig a hutofolyadek. Nonszensz hogy egy ilyen uj kcosibol fogy a hutoviz...
kulonben nalunk is lement egy nagyon picit
mennyi hianyzik?
mikor volt cserelve a hutofolyadek(elvileg 2 evente kell, nekunk corsara 3evet mondtak)?
Ha keves hianyzik akkor 1xüen desztvizzel, Ha több akkor vmilyen piros fagyalloval(de ha biztosra akarsz menni akkor megveszed a csergoeben vagy opelszalonban a gyarit - szerintem en ezt fogom jovore csinlani majd ha cserelni kell)
Itt talán hasznos információk találhatóak mindenki számára a gumiméretekről és a téli valamint nyári gumik használatáról. Pl. a nem hajtott kerekekre is ajánlatos télen téli gumit tenni. Tesztek, információk.
az 1 tortenet is inkabb uthajlat volt mint kanyar(az egyenesnek kepes olyan 30 fok, de mondjuk abban az utcaban normalis eszu szuleim ha joido van akkor is olyan 30-40-nel szoktak mennek az egyenes szakaszon)
2, tortenet: 1x tenyleg deres uton csuzstam meg az istenhegyin lefele, pedig akkor meg lassan is menten. 1x meg nem is fagyott csak nyalkas volt es olyan 3-4fok lehetett es meg nyomtam egy koveret a nagyenyedutcanal hogy aterjek a piros elott es utanna fek(de mondjuk itt csak csuszott de kontrolalhato volt)
(amikor kitort a hata akkor nem igazan tudtam meg fogni, de az valsozinuleg az en vezete technikai hibam volt(aztan satu es keszben meg alltam), amikor meg az istenhegyin csusztam lefel az szarabb volt mert az ment lefele es ott nehez trukkozni)
"márkaszervízben rakattam fel" - 3 % :)))) (((((: Ennek a Márkaszervíznek Gratuláció. Én úgy tudtam / még óvodás koromban / hogy azéé szakszervíz mee, értenek hozzá! Aztán kiderül azt sóznak rád , amit éppen a raktárban tanának :((( Na tudjátok ezért viszem inkább a kisautót inkább a Csóti Pistához, tudjátok kis műhely, kivanírva AUTÓSZERELŐ !!! Nem az , hogy máákaszervíz. Ráadásul gondolom téged is jól áttoltak a három felni ingyen akcióval. Egy normális gumisnál jóval olcsóbb.
hasonló manőver 165-ös téligumival mind a 4 keréken szinte észrevétlenül lezajlott. Természetesen ABS nélküli Corsa. Téli: 165/70 Kléber Krisalp3 5j13-on. Tudom nem váltóméret (~ -3%) , de Opel márkaszervizben vettem, rakattam fel... Mondjuk a +3 felni ingyen volt ...
Kollega Úr pontosan leírta amiket tapasztaltam, azzal egészíteném ki, hogy szintén deres úton nem is kanyar, hanem inkább úthajlatban levő kocsmából "muslica" útközépre való startolásánál igencsak kellett gépészkedni a 155-tel, hogy egyenesben maradjon, és a borbogarat se csapjam el.
"155/80-as gumim van, és olyan instabilnak néz ki tőle az autó "
jo neked, hogy csak kinez, a mienk instabil is...
(na jo meg ugy igazabol nagyon nem csusztam meg vele. AMi idaig elojott:
1, eros hoeseben es 5 cm-s hoban egy kanyargo utcaban 40(-50)km/h-re gyorsitottam(mar negyesben voltam) es ekkor kanyarban kitort a kocsi hata, de mondjuk hatul nincs teligumi(tenyleg nem hulyeseg hatra is teligumit rakni ha nincs ABS - mert a hulye terhelesfuggo fekerohatarolo nem tudja mas a tapadas hatul mint elol)
2, telen enyhen felfagyott(deres) uton - ilyen helyen mondjuk mas kocsival nem vagy csak kevesbe csusztam
3, meg gyors kanyarokban erezni, hogy kuszik kocsi hatulja)
gyarilag!! a golf1-re 5*13-ra szereltek a 175/70 r13-t tehat ha gyarilag igy osszeraktak majd eladtak belole par millio darabot akkor annyira nem lehet problemas.
nekem most a Golfom igy nez ki:
elol: 5j/13 + 175/70 r13
hatul: 4,5J*13 + 175/70 r13
mondjuk a 4,5j*13-n mar rendesen tullog, de mukodik(elolre en sem mertem felrakni). Azert lett igy mert mar megvettem a 4 felnit es csak otthon derult ki, hogy 2db nem 5j :-( aztan mar tele volt a t**om es igy felrakattam, de mar van 5j13 es atrakatom majd
astran 5,5j*13-ra raktak a 175/70r13-t(gyarlag)
de van nalam 4db kopott gumi: 5,5j*14-n van a 185/60r14 (pedig az is elvileg 6j-re valo)
Bocs, kapkodtam... Könyv semmit sem ír, a gumisok azt mondták, hogy minden további nélkül felmegy rá, de 5,5" lenne az ideális... Én ehhez nem értek. A guminál az volt, hogy 5->6" os felnire megy rá
Tehát akkor Opel márkaszervizben lehet ilyen sárcsapót kérni... Ideje felhívni őket :-)) Jól értelmezted, valóban az eredeti 5J-s acélfelnire tegnap rá is került a Michelin Energy 175/70 R13. Féltem, hogy - ahogy más topicban riogattak - túl "ballonos" lesz, de alig picivel jobban nyúlik túl a felnin, mint a gyári gumi, de a gyári dísztárcsa sokat javított optikailag. Jól néz ki, szerintem, és nem olyan gólyalábas tőle a kocsi. Maradtam én is az acélfelninél - ad 1 : kevésbé hívja fel a figyelmét az "önkéntes kerékszerelőknek", ad2 (és legfontosabb) anyagi okai is voltak... mivel ez már megvan... A télimhez meg akcióban vettem már külön felnit. Szomszéd Corsajan 195-ös papucsok vannak, de ő még facér legény... Kicsit túlzásnak érzem, de hát fiatalság bohóság. Tagadhatatlan, az alufelnikkel "peres" 195-össel harapósnak néz ki... Neki más célra kell... Nekünk "családi" autónak kellett a kicsike, és bizony párszor nem igazán éreztem magunkat biztonságban a gyári virsliken. Fogyasztási, kátyútűrési, kényelmi, vezetési élményeket majd ha már tényleg hajtottam egy kicsit... pár kilóméter után felelőtlenség volna bármit is mondani. Legalábbis magára adó ember nem ítél komolyabb tapasztalat nélkül. Szemre jó, méretre jó (árban sem volt nagyon rossz) - a többit meglátjuk. Valami akciót mondanak opelnél, az igaz, asszem légszűrőt meg kedvezményes munkadíjat stb... Viszont a haver aki ott dolgozik, azt mondta, inkább menjek gumishoz, ott alapból olcsóbb mint náluk, és ott még alkudni is lehet...így is volt :-))
A sárfogó (sárcsapó?) kellemes hasznosság. Persze csak kissebb sár esetén igazán hatékony, de azért megakadályozza azt, hogy az első ajtónál lerakódjon az a 2-3 cm vastag sárbevonat (úgy értem az autó oldalán). Ha jól tudom eredetileg csak ragsztható, de a szervízben csavarral is felfogatták.
A gumikhoz gyelőre nem értek, de jól értettem azt, hogy a gyári 155/80-as gumihoz kapott felnire rakatod rá a 175/70 R13-as gumit? Nekem is 155/80-as gumim van, és olyan instabilnak néz ki tőle az autó (legalábbis nekem nem tetszik). Az alufelni meg igaz hogy szép, de biztos ami biztos maradnék a hagyományos felninél.
csarsz: 155/81 R13 "virslivel" vettem én is, ha minden igaz a jövő héten (ünnepek után) 175/70 R13 Michlein kerül rá. Felnit nem volt "kedvem" cserélni... Mi ez a sárfogó? Netán a hátsó keréknél, hogy ne verje tele retekkel a hátsóablakot? Amennyiben erről van szó - érdekelne, hogy hol, mennyiért lehet beszerezni-beszereltetni...
Hello mindenkinek! A zakatolás problémám úgy néz ki, hogy végre megoldódni látszik! Szóval a hír igaz volt... Minden (legalábbis én beleestem abba a gyártási szériába) 1.0 C Corsat visszahívnak és vezérműláncot cserélnek benne. Állítólag ez majd orvosolja a gondomat (lsd. lentebb a problémát). más... Mi is ez a kormány kompogás? Ez minden modelnél előfordul? Az én kocsimban (1,5 éves) 20.000 km van de még nem jelentkezett ez a probléma. (remélem nem is fog) Ha mégis akkor honnan lehet észrevenni, hogy a kormány az ami kopog?
Uj tag vagyok, Erdelybol, pontosabban Marosvasarhelyrol irok.
Ezelott egy honapja vettem egy Corsat, 2001-es, 3 ajtos, 1.0 Ecotech motorral.
Most 58.000 km va n benne, elvittem szervizbe ahol olajat, olajszurot, benzinszurot, levegoszurot csereltettem. Mann szuroket tetettem rea, meg Castrol GTX 10W-40 olajat. A szervizbe azt mondtak hogy latszik hogy ugyelve volt az autora, es nincs problema vele, csak egy kicsit kopog a kormany uresben, amit ugy ertettem hogy Corsa betegseg.
Egy par info-t szeretnek kerni toletek, hogy mire kell oda figyelni es esetleg hol lehetne a neten egy Corsa C konyvet kapni, mert az enyem nemetul van es nem sokat konyitok hozza, lehet a konyv angolul is.