Na beszereztem néhány másfél decis joghurtospoharat. :-) Helyesbítek: nem dobtam ki - mint máskor. Most már csak egyetlen nagyon lámer kérdés: egy ilyen pohárba egyetlen magot tesztek, vagy többet?
A kevésbé sikeres cserepes magvetésem szerint talán a harmada kelt ki. Pedig 2007-ig szavatos olasz magom van. Egy cserépben 5 palántácska éldegél most, a két sziklevél után már van két-két pici normál levelük is. De a száruk mint a laokon csoport... :-)))))
Ma újabb próbát teszek. A konyhakertes topikban tanácsolta valaki, hogy mikróban fertőtlenítsem a földet. Meglátjuk, működik-e a módszer.
Sikerülni fog az első próbálkozásod. Csak arra kell figyelni, a magot ne ültesd nagyon mélyre. Jó a 1,5 dl-es pohár, mert se nem nagy, se nem kicsi. Melegen tartod, 4-5 nap alatt kikel. Nem kell smirglizni, se szikével bántani. A természet maga megoldja.
Ó, én abszolút kezdő vagyok. :-) Egyébként tucatszámra kapom mindjárt a palántákat a szomszédoktól, úgyhogy nem kell attól tartanom, hogy paradicsom nélkül maradunk... Ez lesz az első kísérletem magrólvetéssel.
Ha kevés a föld, akkor a melegen gyorsan kiszárad.
Elég későn palántázól. Ha ma elülteted, akkor 30-a körül kel ki a mag, április közepén meg már ki lehet ültetni és a Te palántáid igen csak kicsik lesznek még. Szeptemberben már lesz is paradicsomod.
Jó a tojásdoboz, de akkor nagyon nedves környezet kell, mert az azért elég vaskos papírbölcső ám! Akkor már inkább a tejszínhabos-csokipudingos doboz! Mélyebb, mint a hagyományos tejfölös/joghurtos és jobb az anyaga. ( A csokipudingot amúgy jobban szeretem mint a tejfölt.) Ezek, látod komoly szakmai kérdések :) Frint
Igazából csak azért gondoltam a tojássodobozra, mert talán kényelmesebb: azon átnő a gyökér, és azzal együtt el lehet ültetni a palántát. Csak abban nem voltam biztos, hogy az a kevés köbcm föld elég-e addig a palánta gyökérzetének, amíg a végleges földbe nem kerül.