Mi ez a kormányzörgés? Az enyém szervó nélküli. Az is zörög? Van egy Puntóm (City szervós), ott sikerült megszüntetni a zörgést. A Corsákban is hasonló van ha jól tudom (elektromotoros sebességfüggő szervó). Ha érdekel a megoldás, akkor nézz át a Punto II topicba.
peugeot 206 1,1i szervoval kihidegen lefulad ha tekered a kormanyt....
VW konszern 1,0 es 1,4 motorokban nagy hidegben es kis tavoknal lefagyhat a olajfurat es komplett behal a motor(megragad mert nem kap kenest... - ez durvabb hiba)
golf IV 1,4 motorok difijeibol kieshetnek a szegecsek es beszorulhatja a difi es adifihaz koze es elrepesztik az ontveny-> valtobol elfolyik az olaj beragodik stb-> uj valto...
a kormany es valtorudazat tenyleg zavaro a tobbi majd csak idovel es szeritnem az osszes modern eldobhato auto ilyen, de regen is voltak tipushibak csak masok...
Es a többi vetelytarsa sem jobb szerintem.
amiert vettuk: F astra jo benyoast tett rank es ezert lett opel... hat szeitnem tevedes volt, de azert nem rossz kocsi, csak epp kozel sem annyira igenytelen mint az 1,4 60 le F astra
franciat alapbol nem akartunk, es nagy autora nem volt penz(azaz inkabb relativ jol felszerelt ki autot akartunk mint fapad nagyot, arra ott van az astra)
maradt volna meg a Fabia, de az skoda brrr... exsocialista-> mutternak nem tetszik, uj Seat Ibka-> dragabb es nekem a 3 hngeresmotor nem volt szimpi. Polo? dragabb es a passat utan nem akrtunk kicsi VW-t (nagy VW-t kis VW re elcserelni szarul nez ki, kis opelra mas) ja es csak uj auto jott szamitasba
2002-s evajatig en meg meggondolnam ebben a kategoriaban a regi Seat ibizat(nekem nagyon teszik es VW) vmint a FAbiat (relativ draga, amennyire lattam)
ja es amivel a COrsa kiemelkedik es engem meggyozott, az a hatso ter, az ossze stobbi kategorai tarsnal hatul nem lehet meglenni, mert se labhely se fejter(beverema fejem)
Köszi a hozzászólást!
Húha, ennyi baja lehet/lesz??? Elgondolkodtató. Lehet, hogy inkább nem is veszünk kocsit! :-) Na jó, ez vicc, de azért ez így elég druván hangzik, hogy szétesik, meg ilyenek. Bevallom, nem vagyok műszaki zseni, és a kocsikhoz sem értek túzottan, de azért remélem, más márkával és típussal is legalább ennyi gond van! :-) Kérlek nyugtass meg, ha így van! :-)))
kormany kopog, hatso futomuben vmi(szilent?) nyiszog, valtorudazat akadozik majd szetesik...
mast nem tudok - ahhoz meg tul fiatalaok a kocsik...
ami meg nem nem egy tartossagi muremeke(inkabb az intergral termekfejleszto buszkelkedhet vele):(a teljessg igeny nelkul)
- legszurohaz ugy van osszecsavarozva... -> elobb utobb szarra mennek a mentek a maunyah hazban(magyarorzsagon jobb ha nem 60ekm-kent cserleg a szuort...)
- kezifekkotel egy szellemes megoldassal van megcsinalva de van hatulutolje meghozza hogy ott lifeg a hatso hid tekejen... elobb utotbb a gumifelutkozo le fog esni es ztan fog csak igazan csörömpölni
- 5. ajto gazrugoi egy 2helyen felponthegesztett lapra csatlakoznak... engem nem nyugtatnak meg a ponthegesztesek(foleg hogy elobb utobb minden kocsi elkezd rohadni...)
-akkumlatorra allandoan folyik az eso viz es kiszedni sem egyszeru... bar igaz hogy egy kiautoban nincs tul sok hely
- az eso arokban van a kcosi fele(egy elektromos dokoz, ablakmoso, fekszervo, akkumlator es persze az ablakmoso(lehet hogy a pollenszuro is)) ember legyen a talpan aki onnan kipuccolja a leveleket+es tobbi szemetek-> hamarabb szetfog rohadni
- a klimas kivitelenel a klima nyomastartoja(ami persze alu) kozvetlenul a lokharito mogott van, ezrt a legkisebb koccanasnal(mondjuk 10 legyet eluntunk egyszerre) maris elszallt
- elso torzios kanyarstabilizator es vhogy erdekesen van hozza csatlakoztatva a golyalabhoz(a golyalabhoz, nem a lengokarhoz ahogy en eddig mindig lattam)
hasznalthatosag szempontjabol:
hatulra tolatasnal nem lehet kilatni... tul vaskos a C es D oszlop
- a gyarilag adott 155/80R13 gumi nem epp a legstabilabb
-1,2 elektromos gazpedal szokni kell, de szinte lassan mar mindenben az van
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek a Corsa C 1,2i-s változatról. Sokan itt easytronyc-osról írtatok, de ez nem az. Típshibák, ilyesmi...?
2001/9-es, 24 ezer km-es a kocsi, most gondolkodunk rajta...
Üdv!
El is fogom szerintem, de kénytelen vagyok, mert ez már a 2. éves szervízem, de a kormányművemnek még mindig hangja van, így még vissza fogok vele menni úgyis.
A szervízkönyv szerint 10w-40-es lett beletéve, amikor visszavittem a 6 hónapos és az 1 éves olajcserére is. Most meg itt vacillálok, mert én is 5w-set rakatnék bele.
A másik dolog pedig az, hogy tényleg ha nem állok ott a kocsi mellett, akkor biztos-e, hogy az az olaj megy-e bele, amit odavittem. Odamegyek, megvárom míg beleteszik. Klafa. CaKKos.
A gyári olaja 5w-40! Milyen motoros a tiéd? Eléggé fura,hogy 10w-40 eset raktak bele..szerintem ott vmit okoskodtak.. De hogy ezt egy elvileg szakember mondta..vicces
Nekem azt mondták a szervízbe, hogy mivel 10w-40-el lett bejáratva, ne is akarjak 5w-30/40-eset beletetetni, mert enni fogja az olajat. Igaz ez? CaKKos
Ha ez segít: nekem eddig Mobil1 5w50-es olaj volt benne, most a 30000-esnél gyári 5w30-ast raktak bele, azóta 5-6 decivel kevesebbet fogyaszt. 2004-es 1.2-es.
Utólag szeretnék szervót beszereltetni (1.0 Viva). Ha van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok, akkor légyszi írjatok egy pár szót. (Hol?, mennyiért?, milyet?)
Nem hittem volna, hogy ilyen lavinát indítok el a 2 centivel szélesebb papucsokkal... :-)) Majd 7főn beszámolok , hogy mennyit evett a kicsike az új papucsokkal országúton Kellemes 7végét, jó autózást mindenkinek!
Eladó az utolsó 4db 165/65r14es újgumi rendkívül akciós áron:)
7000ft/db(a 165/70R13as váltómérete 14esben)
Egy kicsit a márkárol:)))
A gumi a Continental márka családjábol származó Mabor,ami Magyarországon nemannyira ismert,de jó minőségű,.Többek között énis ezt a márkát használom az autómon,és nagy távolságokat járok sokszor Budapest,és Bécs között.A gumi t-s sebességindexű ami 190km/h.
Én úgy látom, hogy a múlt hét óta a gyárilag kapott Continetál gumik nagyon-nagyon megkoptak. Mintha egyre szűkebbek lennének :) Cserélni kellene őket...
Az eddigi legjobb átlagfogyasztásom egy elég tempós tavalyi osztrák út volt, 3 személlyel és szeszesitalokkal megpakolva: az
1,2-es motornak 456 kilométert 5,6 literes átlaggal sikerült megtennie. Először nem akartam elhinni, mert voltak benne hosszabb 110, 120 km/órás, meg rövidebb 150 km/órás részek is. Az autó akkor volt egy éves; klíma nincs. Vajon hol fogyszt többet a Corsa Ecotec motorja? 90-nél vagy 120-nál? Országúton és városban kb. fele-fele arányban használom az autót, és most ahogy "értékelem" az adatokat (1 évre visszamenőleg), azt látom hogy az átlag 6,4 liter 100 kilométerre számítva. Ez szerintem nem rossz - bár az is igaz, hogy
leggyakrabban csak egyedül közlekedek. Szerintem... szimpatikus ez az autó. Egyszer majd ráírom a csomagtartó ajtajára (ami nálam nem számít "5. ajtónak"), hogy: "A
Na engem is utolért a "végzet". Hugom ma friss jogsijával kipróbálta a Corsát. Első elindulás után nem sokkal már jött a baj. Először azt hittem, ő bénázik, mert fulladozott, meg le is fulladt. Több ilyen után egyértelművé vált, hogy ő már nem bírja 1-esbe, sem 2-esbe tenni. Helycsere után már én sem tudtam. Gondolom a kulissza. Holnap reggel a Molnárnál kezdek. Garis, de a munkadíjat ki kell fizetni (kb. 6ezer). És csak uazt a műanyagot kapom ennyiért, a fémre rá kell fizetni. Ez mindenütt így van?
Ja, a másik. Anyagi okokból úgy néz ki, hamarosan eladnám. Hitelre vettem, ilyenkor hogy lehet értékesíteni? A lízingcéget kell felkeresnem vagy a márkakereskedőnél vagy eladhatom magánúton is?
en meg igen... mert masok a hutofolyadekok... nez kurol a www.basf.de -n a hutofolyadekoknal es latod majd mi a kulonbseg. A fo kulonbseg a pH ertekukben van, minnel magasabb annal inkabb Al barat, mert annal kesobb savasodik el a levego oxigenjetol.
Amire meg nem sikerult rajonnom, hogy mi ez a nagy Al orulet manapsag? mert 83-s golfomban ugyanugy Al huto es hengerfej van mint a '97-es astrankon es a 2003 Corsan. Mindenesetre nem egetvero az ar kulonbseg es ha csak ra kell tolteni akkor en mindenkepp pirosat(magas pH) raknek bele.
Majd ha rajovok mi a kulonbseg akkor szolok. (lehet hogy semmi, az ujabbak meg nitrat es szulfatmentesek - de mindtha ez csak kornyzetvedelem miatt lenne?)
Nekem egy autószerelő, aki hűtőspecialista (mások szerint is) a magyar Prevent Autoglykol-t javasolta, mert állítólag az a legjobb hűtőfolyadék. Nem marja szét az alumínium hűtőket meg van benne valami korróziógátló adalék is. Az árát nem tudom de állítólag ebben a (prémium) kategóriában ez a "legócsóbb". Ha jól emlékszem a múltkor láttam a kecskeméti MOL kúton, hogy lehet kapni...de Tesco-ban biztos. Az, hogy piros vagy áttetsző szerintem tök mindegy. Én szeméy szerint nem tennék szinezett hűtőfolyadékot a hűtőbe (még ha az is van benne gyárilag)...
Hiába a feledékenység a korommal jár... Tehát csarsz kérésére a 175-ös gumiról az eddigi tapasztalat kb fél tank benzin után: Sokkal komfortosabb, mintha kiszélesedett volna az autó, a kisebb huplik amiket a virsli kegyetlenül átadott a kaszninak, mintha kisimultak volna, a nagyobbak is kisebb "döccöt" produkálnak, halkabb lett a kocsi, jobban tolerálja a ugyanazon kanyarokat magasabb sebességgel. Hibája: meggondolatlanságokra, sportosabb vezetésre csábít. :-)) Autópályán még nem próbáltam. Család minden tagja örömmel üdvözölte a váltást.
Valószínűleg én vezethetek rosszul, de nagyon széles skálán mozgott a fogyasztás: nyáron hosszú táv kizárólag országút 90-110 max 2 személy +csomagok itt-ott légkondi :5,1L/100km ugyanez full csomaggal+3 személy végig légkondi 6,1L nyáron csak város itt-ott légkondi 6,1-7,1L Télen téligumival, fűtés csak város 1-10km -es távok: 9,2-12,1L Télen téligumi 3 személy 250km csak országút+autópálya 6,2L (nyárigumi 155/80R13 Continental ContiEco volt, téli 165/70R13 Kleber Krisalp) félig off: Most majd kíváncsi leszek, hogy a 175/70R13-as Michelin Energy hogyan változtatja meg a fogyasztást :-)
Én csak ismételni tudom az egy évvel ezelőtti hozzászólásomat.
"Nem rég jártam külföldön egy 1,2-es klima nélküli Corsával. Oda-vissza út kb. 1350 km. 3 alkalommal tankoltam és az alábbi átlagok lettek: 5,12 - 5,57 - 4,92. Egy gyerek, két felnőtt, a csomagtartó és a szabad hátsó ülés szinűltig megrakva csomagokkal. Autópálya nincs, országutakon lehet menni kb. 90-110 között, a falvakban persze lassabban. Szerintem nem rossz átlagok. Budapesten persze ez már nem így alakul, 7,2-7,8 között szokott lenni és de télen sem volt több 8,2-nél. Általábban rövid távokat megyek 5-15 kilométert."
Kiegészítésként pedig 2 alkalommal Bp-Bécs oda-vissza autópályaán és bécsi keringővel (kb.40-50 km) 6,2 és 6,4. Az autópályán 110-130 közötti sebességgel.