Én kész vagyok blokádot törni -dobbantott patájával a kisegér, majd a visszhang elmúlása után folytatta-, mert engem ne akadályozzanak állampolgári jogaimban, szabad mozgásomban a balliberális majmok!
Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszán a villanyszámlát az útdíj bevezetése miatt - jelentette be a város független polgármestere, Wittinghoff Tamás.
A polgármester szerint az M1-és és M7-es autópályák Budaörsöt keresztülszelő közös bevezető szakasza a helyi közlekedési hálózat szerves részeként üzemel, ennek megfelelően a város – bár nem lett volna kötelezettsége – jelentős, többmilliárdos fejlesztéseket, bővítéseket hajtott végre, részben saját, részben a területén működő vállalkozásokkal közösen.
Hozzátette, hogy ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadták állami tulajdonba, ezen felül pedig jelentős részt vállaltak az útszakasz napi üzemeltetésében, például a város fizeti a főpálya és a lehajtók közvilágítását is.
De a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták a közös bevezető szakasz fizetőssé tételével, ezért a polgármester a 2002-ben megkötött világítás szolgáltatás üzemeltetése tárgyú megállapodást február 28-ával felmondta.
Mivel az útdíjfizetési kötelezettség január 1-től érvényes, a felmondási idő alatt sem kívánják a közvilágítás költségeit vállalni, így az erre az időszakra eső számlákat továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak - tette hozzá a városvezető, aki szerint a döntésről tájékoztatják az Elműt is.
Na ja. Akkor már nem is kell kitáblázni, nem? Sőt, miért teszünk ki elsőbbségadás kötelezőt bárhova? Nem elég, ha otthon az autós megnézi a térképen, aztán majd emlékszik?
nincs szükség GPS-re, ha indulás előtt átgondolod hová mész, és megnézed a térképen, majdnem bizonyosan odatalálsz...
biztonságban vagy, tudsz tájékozódni anélkül is, ha pedig elrontod, akkor sincs baj, megállsz és megnézed a térképet, megkérdezed az arra járót, ha az sincs, bemész egy kocsmába, bezinkútra, nyilvános helyre :-)
Pedig mindenkinek jobb lesz....hogyan mondta a szemét Fónagy...?Útdíj: sokan járhatnak rosszabbul
A kormány szerint olcsóbb a január elsején bevezetett megyei matricarendszer, mint ami korábban volt. Mégis úgy tűnik, többen veszíthetnek az új sarccal, mint ahányan nyernek.
Nyerhetnek
Akik eddig megvették az éves matricát, de csak néhány megyében közlekednek – nekik olcsóbb lehet, ha csak azokra a megyékre vesznek az idén bérletet. Jól járhatnak azok is, akik megveszik a megyei matricát, mégpedig azért, mert feltehetőleg erre nem mindenki lesz hajlandó, így kisebb lehet a forgalom a fizetőssé tett szakaszokon, vagyis kevesebb lehet a dugó.
Veszthetnek
Többek között azok, akiknek eddig nem kellett fizetniük, de mostantól kell, például a budapesti agglomerációban élők. Azok is rosszul járnak, akiknek valamikor év közben lesz szükségük megyei matricára, ugyanis az akkor is csak december 31-ig használható, ha mondjuk valakinek decemberben kell megvásárolnia. Vagyis ilyenkor nem kap egy egész évnyi úthasználatot a pénzéért.
Bosszankodhatnak, akik a Balatonra járnak, akik a Duna déli szakasza felett közlekednek, és azok is, akiknél csak néhány kilométer miatt kell a megyében matricát váltani (pl. Veszprém és Vas megye).
És ráadásul még az új autópálya-fejlesztések uniós forrásaira is keresztet vethetünk. Ha kíváncsi, miért, kattintson a részletekért!
Az áruházláncoknak is veszteséget okozhat
A Népszabadság szerint az áruházláncoknál sok milliárd forintban mérhető forgalomcsökkenést is hozhat az intézkedés, ám az is elképzelhető, hogy különösebb kár nélkül megúszható.
A lap úgy tudja, a Tesco és az Auchan is vizsgálja, hosszú távon milyen hatása lehet a forgalomra az új sarcnak. A kérdés azért fontos a cégek számára, mert az intézkedés minden nagyobb út menti áruházat érinthet. Az ilyen üzletekbe pedig a vásárlók nyolcvan százaléka autóval érkezik, így kérdés, hogy az útdíj bevezetése mennyiben változtatja meg bevásárlási szokásaikat.
Valószínűnek tartják, hogy a rendszer bevezetését követő hetekben visszaesik a forgalom, mivel a vásárlók megnézik, melyik szakasz díjköteles, s mérlegelik, megéri-e autóba ülniük.
De a XVI-ból kellett menjek tegnap Nagytarcsára és a gps rá akart vinni az M0-ra...teljesen meg voltam zavarodva, hogy az a rész most fizetős, vagy sem. Inkább kikerültem, így sem volt hosszabb....tiszta hülyén van ez előadva, tegnap szembesültem vele. Akárki találták ki, íróasztal mögött űlő faszfejek...tisztán szopatják a jónépet...
A két megyét összekötő hidak. Persze, megyei matricával, ne gyere elő a hetijeggyel megint, hogy az csak három, mert annyi, persze. Ha valaki mindennap arra jár, akkor tíz. És ha csak a hídról beszélünk, mert ilyen szakaszra kérdeztél rá, akkor irreleváns az, aki az ország túlsó végéből jut el oda.
Lesz, igen. És nézd meg, mennyi ideig és hogyan készítik elő a bevezetését? Arról már nem is beszélve, hogy ugye le lehet vonni az adóból, meg ilyesmi. De még ha nem is lehetne, maga a bevezetés módja megér egy misét. Ha ennyi gondolkodás és egyeztetés után történt volna ilyesmi Magyarországon, gondolod, ilyen hajcihő lett volna belőle, mint most?