Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
1.- Ezen a képen szereplő dolgok nem eladóak!!! Az csak a nem PV-fórumra tartozik! Bocs, ha félreérthető voltam!
2.- Roglin elvtársnak: igen-igen.... Sajnos vajmi keveset lehet tudni ténylegesen. Mellesleg nekem is megvan az alu öntvény autó több verzióban. A legszebb, egyben pofás is. Érdekes, hogy sok mindenben változtattak az idők során, jellemzően az alu-öntvényből készült játékokra, akár ez az Úttörő vasút is ilyen (mint írtam: létezik vagy 7-8 féle változata), aztán a Ganz asztali emlékek, amiket szintúgy gyűjtök és kisebb-nagyobb változtatásokkal láttam vagy 10 félét. Hogy miért érte meg az öntőformát ennyiszer legyártani, kimarni? Az 50-es években nem volt nagyobb gondjuk, sem mint alu-öntvényformán változtatgatni és annak alárendelni az üzemet, hogy mondjuk, most kocka, most kerek nyílás lesz ott?.... Ha belegondolok, ez azért lehetett mert anyag és lehetőség hiányos időben azt a kis semmit tökéletesítgették, ami rendelkezésre állt. A Ganz esetében, meg lehet, hogy az asztali reprezentációs modelleknek követniük kellett a "termékcsaládot".
A Liebmann motorvonata máshogy nézett ki, a teteje is lemezből volt, és csak felülnézetből lekerekített, de oldalnézetből egyenes és nem gömbölyded az orr rész mint ennél a motorvonatnál. Ráadásul vissza néztem itt a fényképet a kérdéses aluöntvény motorvonatról, kísértetiesen hasonló -ha nem teljesen egyező a forma- és még az ablak kiosztás is pontosan egyezik és az ajtók kialakítása is! Az alu kasztni pedig tipikus magyar megoldás ebben az időben, játékautóknál is előfordult ami ebben a katalógusban is szerepel -találkoztam vele élőben, azt hittem valami egyedi "sufni műhelygyártmány" olyan primitív volt, csak utána láttam meg egy 50'-es évekbeli játékkatalógusban. Nem gondoltam volna, hogy széria darab. A középen lévő érdekesen ronda motorvonat is alu öntvénynek tűnik a katalógusban a kép alapján, bár ez csak az én véleményem...szerintem még az is lehet, hogy egy gyártója lehetett a két motorvonatnak.
A 0-ás nem PV fórumra postoltam pár eladó 0-ás vonat anyagot. Kérem, akit érdekel tekintse meg, mert szükségem volna egy kis pénzre. Hogy megbocsájthatóbb legyen ez a reklám itt, ezért csatolok egy nagyon csúnya polcképet, ami részben témába vág.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy néz ki egy pv balos/jobbos kitérő? mert ez a régi eladási listában a váltón kivül fel van sorolva. Köszönöm előre is:
Vigyázz! Ez sem az a motorvonat csak nagyon hasonló. (A Liebmannak volt egy nagyon összetéveszthető motorvonata). Bonyolítja a helyzetet, hogy 2 egyformát ezekből a motorvonatokból nem lehet látni. Akár csak az alu-öntvény asztalidísznél.... Megjegyzem: ugyanez a helyzet a bal oldali úttörővasút mozdonnyal is. Nekem 7 féle van belőle de még soha nem láttam pont olyat, mint a képen (egybe'-test ilyen formával, fejlámpával).
Látom tybycsoky már kivesézte a motorvonat kérdését. Sajnos többet én sem tudok róla, de találtam egy képet egy -ha minden igaz 1950-es Libner Bácsi- játékkatalógusról amiben a képen többek között ez a motorvonat is szerepel. Ez behatárolja a darab gyártási idejét. Jellemző erre a háború utáni időszakra, hogy a Magyar nagyüzemi játékipar még nem alakult ki, nyugati export már nincs, max. a raktári maradékok eladása folyik még. Kisebb KTSz-ek, maszek egyéni gyártók, kissé primítív játékaival próbálják enyhíteni a játék hiányt. Ennek jó példája a képen látható Sándor Béla játékkészítő által gyártott -ekkor még fa kasznis!- igen egyszerű kivitelű "Úttörővasút" (lásd a kép bal felső sarka), vagy éppen ez az alumínium öntvény házas motorvonat (lásd a kép jobb felső sarka).
Üdv mindenkinek! Eladóvá vált a képeken látható pv vasút. Ha valakit érdekel, egy tisztességes ajánlatért megveheti. Ajánlatokat, további információk kérését ide lehet küldeni: ha2hlt@live.com
Ez igen, olyan mint egy szatócsbolt. Jó ötletet adtál a fényképeddel. A jövő héten én is készítek néhány hasonlót, amin az én elfekvő és valószínűleg soha felhasználásra nem kerülő alkatrészeimet teszem közszemlére. Addig is kíváncsian várom, hogy miből mit fogsz csinálni. Minden esetre, mint gyakorlott modellező drukkolok neked.
Írtam a fényképek miatt az eladónak, akitől azokat az ocsmány teherkocsikat vettem. Sajnos eddig még nem válaszolt.
Sem lélekbúvár, sem gondolatolvasó nem vagyok. Viszont a közöttünk lévő korkülönbségen alapuló tapasztalatom alapján dekódolom . Az üzleti ajánlatod , mint olyan teljesen korrekt. Karika úr az ő fanyar humorával jelzi, hogy ezt azért kihagyja, mint gondolom sokan mások is. A piaci szegmens nagyon kicsi és aki akarta már beszerezte a számára kedves dolgokat. Ezért ne számíts nagy érdeklődésre.
Tennék akkor egy kihagyhatatlan ajánlatot a mozdonyra a két kocsira és a könyvre egyben. Ez 25.000Ft így kompletten. Képek a 2483 és a 2492 hozzászólásokban.
Budapesten Zuglóban vannak helyileg. Elérhetőség: krisok@freemail.hu 06 20 509 9093
Szia! Hmmm, hogy Te miket tudsz?!... Csak hasonlóm van. Az elgondolás, a kivitel ugyanez de a test nem pontosan ez a "modell". Alumínium öntvény és van alatta egy primitív forgózsámoly meg egy forgózsámoly szerűen beépített Előre motor, ami biztos, hogy utólagos mert ennek a mozdonynak szerintem nem gyártottak motort csak olyan gurítós, egyszerű játék lehetett. Egy motoros forgózsámoly el sem tudna fordulni a testben rendesen, hacsak nem pont olyat talált bele a nagypapi vagy valamilyen csigás hajtással ment. Itt van valaki, akinek van egy ugyancsak. Azt a bejegyzést kéne megkeresni mert ott minden elhangzik, amit csak tudunk róla pár válasszal följebb. Fél éve lehetett. Valaki debrecenben csinálta, ha jól emléxem. Mindannyiunké más színű. Szerintem ezt otthon festhették le és a teherautó-kontroll lámpa fedél-szerű bura is barkácsos, noha lehet, hogy ezt használta az építő... Sok 50-es évekbeli cuccot láttam, amin ugyanez a bura van. Huhh... most, hogy olvasom, egyáltalán nem lettünk okosabbak velem. Ja, még annyit, hogy a motor résznél nekem ki van vágva az alutest, hogy foroghasson a zsámoly. Ha jól emléxem, a fél évvel ezelőtt postolt kollégának is... Fotóról nagyon jópofa cucc, élőben böszme és ízetlen. Kortünet.
Köszi! Javaslom még ne zárjunk ki semmit! Láttam már jó pár fertelmet. Jó lenne egyszer az életben összenézni a randa vagonokat, hátha egyszer valakinek valami megvilágosodása támad, hogy mittudomén ő csinálta 60-ban az anyaghiányos években PV-től vásárolt kerekekkel és jó pénzért árulta kis tételben a Garay téren álló dohányboltos sógor által, vagy az Ecseri úton lévő Ecseri piacon adta le hetente rendelésre az 1-2 darabot jó pénzért mert 35 Ft az jó pénz volt darabjáért, utána elment a kocsmába de emiatt már nem is emléxik pontosan.... Én mindenesetre most jól elharapódzok és felújításba kezdek. Íme a kiterített áldozat. Nem bírt magával:
Ez egy igazi házi bütykölés. Egy a Vaterán eladó Kriszta nevű hölgytől vettem olcsón, személyes átvétellel, hasonló ocsmány négy zárt teherkocsit, amiket valószínűleg ugyanez a kéz készített anno. Mentségemre szolgáljon, hogy kettőn - kettőn eredeti keveset futott Pannónia - és Előre kerekek, ütközők és mindegyiken eredeti Előre kapcsok voltak. Ezek egy részét a eddig elkészült replikáimnál használtam fel, illetve ezentúl fogom felhasználni. Lehet, hogy a fényképeket még elő tudom ásni. A kocsik készítőjéről sajnos nincs adatom, mert akitől vettem, egy igazi lomis.
Csak a logikai rend kedvéért: amiről nem tudunk, az még nem jelenti, hogy nincs, he-he... Persze egyikünk sem látott még dupla motoros helikont de nem kizárt, hogy kísérletezett vele valaki a gyárban, sőt olyannyira, hogy haza is vitte továbbfejleszteni... Hargita sem létezett, mégis láttam huszon éve, amikor még nem értettem semmit ezekhez a vonatokhoz. Az amerikai kiadással kapcsolatban meg súlyos kételyeim vannak. Legyen elég ennyi most!... Mi ez a borzalmas buheratúra? Csak szeretném kizárni, hogy kisipari hulladék: