Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2024.03.20 0 5 164288

A két vagy négykezes buszok az ilyen listáknak mindíg a tetején voltak, a tartalék buszok meg mindíg a legalján.

Persze, hogy a tetején vannak, ha az a rendszer, hogy haveri vagy vesztegetéses alapon ezek javítását helyezik a garázsban előtérbe a többi kocsi kárára.

Ez nem a sajátkocsis rendszer mellett szól, hanem azt mutatja, hogy egy vegyes rendszerben a kocsik állapota vegyes lesz. (Ld. még a szocializmus végső éveit a vegyes szoci-maszek gazdasággal...)

Előzmény: trizs77 (164286)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.20 0 6 164287

Hát én vettem úgy át párszor buszt, hogy a "gazdája" a lelkemre kötötte, hogy vigyázzak rá, mert ez az ő saját kocsija, de ezek 1-2 kivételtől eltekintve se műszakilag, se esztétikailag, se a tisztaság ügyileg nem emelkedtek ki az átlagból, szóval ennek is csak akkor van értelme, ha a "gazdája" ténylegesen törődik vele, de a többség szerintem nem ilyen. Elég megnézni, hogy milyen állapotú kotlákkal járnak egyesek, pedig az tényleg a saját autója, nem kell rajta osztozkodni senkivel.

De amúgy ha 8-10 évente le lennének cserélve a buszok, ezalatt megkapnák az előírt, szakszerű karbantartást és a rendszeres takarítást, valamint nem adnák oda mindenféle igénytelen traktorosnak, akkor kb tök mindegy lenne, hogy hányan vezetik...

Előzmény: trizs77 (164286)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.20 0 2 164286

Amiről nem szoktunk beszélni, pedig nagyon fontos dolog, hogy az egykezes vagy kétkezes üzem, kb. felére csökkenti az adott autóbusz műszaki okok miatti szolgálat képtelenségét.

 

Nem tudom van e még üzemegységi vagy társasági havi vagy negyedéve rendelkezésre állási százalék vizsgálat?

a boldog békeidőkben ilyet a forgalmi osztály egyik beosztott (legtöbbször kezdő) üzemmérnöke csinált.

Az üzemegység vezető asztalára minden negyedévben odakerült egy lista/névsor.

A táblázat tetején (példa) :

 1./ - BU 77-33 frszú autóbusz...................89/90-es mutatóval.

 

 27./ BX 22-22 frsz-ú autóbusz...................78/90-es mutatóval

 

 198./ BY 44-03 frsz-ú autóbusz...................8/90-es mutatóval

 

Ahol az első szám azt jelentette, hogy a negyed év 90 naptári napjából hány napon volt forgalom képes a busz.

Nem azt, hogy 90 napból valóban 89-t dolgozott, hanem azt, hogy a 90 napból 89 -t dolgozhatott volna mert műszakilag alkalmas volt rá.

 

A két vagy négykezes buszok az ilyen listáknak mindíg a tetején voltak, a tartalék buszok meg mindíg a legalján.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.20 -1 6 164285

Ez így működött vagy 40-50 évig.

De jól működött.

Nem csak a BKV-nál.

 

Emelkedő Fontossági sorrendben ez :

 - bérautóbuszok,

 - helyi buszok,

 - elővárosi buszok,

 - munkásszállító (szerződéses) buszok,

 - helyközi buszok,

 - belföldi különjárati buszok,

 - távolsági buszok,

 - nemzetközi távolság buszok,

 - nemzetközi különjárati buszok

esetén volt lényeges.

 

A legkevésbé a bérautóbusz számított, a legjobban meg a nemzetközi különjárati buszokra figyeltek oda a műszakiak.

 

igen, valóban fizettünk.

S ahogy írod a szenioritás elvével összhangban ha már 10 éve ott voltál és addig rendesen beszéltél a műszakkal, onnan kezdve már vagy működött szó hitelre is, működött kisebb összeggel is, és néha működött pénz megmozdulása nélkül is.

 

Egy kezdőd az öregek szépen, lassan bevezettek a rendszerbe.

Megtanultad, megtanultuk.

Előzmény: gracza (164283)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.20 0 1 164284

Valóban nem jellemző, de azért van/volt rá példa. A 20E-n például több 280-as is gazdás volt az utolsó években, vagy az egy szem C2 Citarót is mindig ugyanaz vezeti, KT-k között is vannak állandó buszosok.

Előzmény: trizs77 (164273)
gracza Creative Commons License 2024.03.20 0 13 164283

Egyébként ezzel a kocsigazda rendszerrel azért sok nehézség is járt a 90-es évek végén, mikor még aktívan részt vettem benne. Nekem, új húsként nem volt más lehetöségem, ha a nevemre írt, egyébként nem egy jó állapotú (de korábban éjszakás) 60-33-at szépíteni, valamint müszakilag is jobbítani akartam, mint fizetni mindenkinek aki valamit megcsinált rajta, amit amúgy megúszhatott volna.

 

- A kocsim az 1-es aknához tartozott, oda havi 1000 forintott kellett adnom fixen (ekkor kb. 70000 volt a havi fizum). Ezért odafigyeltek rá és ha valamit beírtam a könyvbe, amint lehetett, megcsinálták.

- A villanyszerelök pénzért adtak teljes ajtónyitó és -záró billenögomb készletet, vágy bármi mást, amit kértem, amit aztán magam szerelhettem be.

- A kárpitosoktól vehettem könyöklöt az ablakba, amit magam csavarozhattam fel.

- Amikor két hétig nem adták ki vizsga elött a buszomat, utána be kellett mennem a gumismühelybe és fizetni azért, hogy az ezidö alatt levett gumik helyére felkerült kopott futózottak helyére jobbakat és elöre ne futózottat kapjak (Nem viccelek, szabadnapos voltam, mikor újra kiadták forgalomba és bementem az Örsre megnézni, mi van vele. Elöl is futózott gumik voltak rajta. Este megkértem a szolgálatis barátomat, hogy szóljon be a gumismühelybe, hogy legyenek szívesek este lecserélni öket én meg majd hajnali kezdéskor bemegyek lerendezni.)

- Ha nem akartam lyukas, máló kormányt, vagy csíkozó ablaktörlöt, esetleg torz tükröt, fizethettem a cseréért.

 

Szóval drága és macerás dolog volt kocsigazdának lenni. Ráadásul, amikor már elég jól nézett ki a kocsi és müszakilag is rendben volt, ha nem értem be idöben, még valaki át is iratta a saját lapjára. Ezért aztán a 4:05-ös kezdésre (ez volt a 76gyors 4-es forgalmi) már 3:25-re bent voltam, hogy ne elözhessen meg senki és legyen idöm még javítgatni, meglátogatni a mühelyeket, ha kellett.

 

Amúgy ez az idövel érezhetöen változott. Mikor már ott voltam több mint tíz éve, akkor már haveri alapon is megkaptam volna szinte bármit (ha kérem, lehet, még az emlöt is ideadják), de addigra már nem volt állandó buszom.

 

 

Előzmény: gorcher (164280)
0010011 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 164282

Apropó: BPI 247 et mi3rt selejtezték 13 évesen?ilyen fiatalon a BPO,bpi tartományból talán ez volt az egyetlen, ami ilyen hamar kizúgott. Aztán borították, mondjuk ennek funkciójat se tudom.

Előzmény: 0010011 (164281)
0010011 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 164281

Persze bocs is az OFF ért

Döbbenet hogy eltávolodtunk az akkori átlagéletkortól..majd 20 évvel. Tovabb nem emelkedik 

01-36 az később BPO 136 is viselte.

 

Előzmény: trizs77 (164273)
gorcher Creative Commons License 2024.03.20 0 9 164280

Jó öreg Sanyi bácsi. Milyen morcos fickónak látszott és egy akkora jó forma ember volt. Vagyis remélem még mindig az és élvezi a nyugdíjat a Balaton mellett.

 

Egyszer elvették tőle a 00-01-et, amikor először lett full ap a 244-es és szegényt nagyon megszivatták. Nem kapott típusvizsgát, csak 7700A-ra. Első pár műszakban el is volt egy FLR-es Volvóval. Aztán kapott reggel egy genfit és bejött annak az ellentéte, amit gracza tt. írt pont alattam. A reggeli másfél kanyarjában még az ülést, meg a tükröt sem tudta beállítani. Hol a gomb, ugye? Délután aztán a vezérek az Örsön tartottak egy gyorstalpaló típusvizsgát az öregnek. Én is pont arra jártam aznap, szóval még én is elkísértem egy fél körre, előtte az ismerős vezérek nekem is megmutatták, hogy mi hol van a genfi műszerfalán és mentünk.

 

Na és ekkor Sanyi bácsiban elpattant valami és írt egy levelet a BKK-nak. Nem mondta el soha, hogy mi állt benne, de hamarosan Cinkota újra kiadott egy darab 280-ast és az az ó1 volt az ő fordájában. Szóval ő ezzel legendává is vált. Volt is egy kis fejvakarás a jurtában, hogy akkor most mégis lehet a BKK-val tárgyalni?

 

Amúgy ez az ó1 egy ilyen mítikus autóvá vált Cinkotán. Az évtizedek kellemes, nyugodt 244-ese után viszont valami ellustult benne, vagy nem tudom, de az 50-et is kihívás volt elérni a kocsival. 45-ösre pl. alig hozták ki, mert instant késésben voltak vele. Utolsó 20E-s időszakában úgy tűnt, mintha kikormolták volna, de azért sosem lett egy 19-75, vagy 19-77. Na mindegy, ez már történelem...

Előzmény: bz79 (164278)
gracza Creative Commons License 2024.03.20 0 10 164279

Én a klagenfurtinrendszertb ismerem belülről is. Itt külön futásterv és szolgálati terv van minden napra. Ez azt jelenti, hogy a buszok nem állnak meg egy pillanatra sem miután kijöttek a garázsból, egészen addig, míg vissza nem mennek. Nem is lenne hol, mivel a vásrosban nincsenek tároló helyek, kivéve a két tartalék busz dedikált parkolóhelyét. Egy sofőr egy nap legalább egy, legfeljebb kettő pihenővel dolgozik, amikor (ugyanúgy mint a BKV.-nál a villamos ágazatban) a megállóban váltja a kolléga, aki tovább megy a busszal. Amíg ott dolgoztam, több mint három évig, sohasem fordult elő, hogy egy nap ugyanarra a buszra ültem volna vissza, mint amiről előtte leszáltam. Olyan viszont többször is volt, hogy ugyanazon a napon voltam midivel, szólüval és csuklóssal is. Ezt a rendszert úgy lehet a sofőrök részéről fenntartani, hogy minden busz azonos és jó felszereltség, kevesett futott, jó állapotú gép. Klagenfurtban jelenleg már csak Citarók vannak, mindegyik a legtöbb ponton állítható üléssel (fűtés, szellőztetés, két ponton dönthető támla, stb.), szélvédőfütéssel, motoros tükrökkel (még az utastéri tükör is), üdítőhűtüvel. A három év alatt kb. 1500-szor állítottam be magamra a vezetőfülkét, ami már automatikusan ment. Tudtam hányadik kattanás az ülölap helye, hova döntöm a támla alsó felét, hova a felsőt, stb. (és nem utolsó sorban minden buszon minden kapcsoló ugyanott volt). Ezt azonban egy változó minőségű, vegyes járműparkkal nem lehet megtenni. A vegyes, de modern járműpark mondjuk nem feltétlenül akadály: erre találták ki németországban a VDV műszerfalat.

Előzmény: BU 20-26 (164277)
bz79 Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164278

A 63-10-zel (utána 00-01) kb 1999/2000-től járt a gazdája,talán 2017 végén,vagy 18 elején ment nyugdijba.44gy/44a gy majd 144gy és 244.Szerintem ez rekord a cégnél,ennyi év ugyanazzal az autóval.

Előzmény: trizs77 (164273)
BU 20-26 Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164277

A 128-asról tudok nyilatkozni a 90es évek közepe/végéről. Amik tuti gazdás kocsik voltak (ugyanazok a délelőttös/délutános) párok vitték őket:

BU 10-27: F1 volt fixen (ennél az egynél tudok forgalmit)

F2: beugrós volt W. Feri vitte, ő is mindig ugyanazzal a busszal járt nem emlékszem a rendszámra... talán a  BU 21-72

BX 71-72 szintén gazdás volt

28-asról a BX 71-70; BU 20-28 ezekkel is mindig ugyanazok az arcok jártak.

Ehhez képest meg van a német példa: egy ismerősöm kint dolgozik helyi járaton valamelyik cégnél, és azt mesélte, hogy ha kiszáll műszakizni, utána az sem biztos, hogy ugyanabba a buszba ül vissza. Valahogy nem érzem az utóbbit követendő példának, tekintve, hogy egyre többen elhovatottságból csinálják a buszozást, és nem kényszerből. Ezzel a hozzáállással pedig együtt jár, hogy jobban odafigyelnek a munkaeszközükre.

Előzmény: gracza (164276)
gracza Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164276

Nálunk Cinkotán, a 90-es évek végén, a beugróknak fix kocsijaik voltak, ami hétvégén nem ment. Sok délelőttösnek is volt fix autója, sőt fix száma is, mint nekem is. Viszonylag hosszú ideig én jártam a 60-33-mal a 76gyors 4-es forgalmit és állandó délutánosom volt. Csak szabadnapjainkon csinálta más. Ma gondolom már ritka az ilyen.

Előzmény: trizs77 (164273)
riezaK Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164275

Gyerekkoromban 3-assal (ma 33-as) jártam sokat, a 435-ös korszakról beszélgetünk, nyilván volt olyan hogy másikkal volt valaki, nyilván volt olyan hogy kiadták szabadnapjukon a kocsikat de 99%-ban azt a kb 10 kocsit lehetett a vonalon látni és mindegyiket fix emberrel  (amelyik "piroson" járt osztottban azok tuti konkrétan egygazdásként üzemeltek... Azok a kocsik még hétvégén se igen voltak kint. ) 

Előzmény: trizs77 (164273)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164274

Ez azért a mai számokat nézve szerintem übergáz... mármint a mai világunkra vetítve. :S 
Csak úgy megjegyzem...

Előzmény: trizs77 (164273)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 0 3 164273

A BKV-nál - ez ugye BKV buszai topic - nem jellemző az egy emberes, de még a négykezes autóbusz.

Sose volt ilyen rendszer.

 

Egyetlen kivételről tudok (attól még lehetett másik is) a GE 01-36-os Ik-260-as ami egy emberes autóbusz volt.

Fix. 141-es kocsi volt.

 

Akkoriban az Ik-260-as buszok 7-8 év után lettek selejtek, vagy kerültek eladásra mert jött helyettük az új busz.

A 01-36-os 11 évig szolgált ami akkor kirívóan magas életkornak számított.

 

Előzmény: 0010011 (164272)
0010011 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 164272

hát igy van, de sokszor a műhely se áll a helyzet magaslatán , nálunk biztos nem. Az is számit.-

.A 200 as család némelyik tagja a 34 évet is megérte, de az egy olyan busz volt(ELK 746)ami gazdájánál mintha ramatyabb lett volna, mint tartalékba, mikorv elvileg mindenki járt vele.Eleve 23 évesen került hozzánk a volánbusztól.Amig nálunk gazdája volt, ő nem nagyon foglalkozott vele.Máws kérdés hogy sok gondja nem akadt igy se.

A hulladékot is rendbe lehet tartani, bár a localokkal nem feltétlenül akarnak törrődni.

Előzmény: riezaK (164271)
riezaK Creative Commons License 2024.03.19 0 5 164271

A sofőr maga rendbe tarthatja a buszt, de ha a cégnek nincs pénz, akkor korántsem marad tsrtósan jó állapotban.

 

Volánnál nem egy olyat hallottam hogy rendbe rakatsz egy buszt magadnak, törődsz vele, ütöd a vasat hogy csinálják meg, hordod a műhelybe, lassan a megye lgpatikább kocsija lesz....   -elveszik tőled és kapsz valami hulladékot helyette. 

Előzmény: 0010011 (164270)
0010011 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 164270

Csak úgy gondoltam hogy te rendes vagy:)

Van sok sofőr aki nem foglalkozik az utasokkal  , Salgótarjánban is bőven találni ilyet, így a buszt se ugralják kötbe, azok is nagyon lestrapáltak.A BKV nál se állnak a helyzet magaslatán.A sofőr maga rendbe tarthatja a buszt, de ha a cégnek nincs pénz, akkor korántsem marad tsrtósan jó állapotban.Ilyen is van itt is 

Hi

Előzmény: Törölt nick (164263)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 164269
Előzmény: torqmatic (164268)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164268

Ilyenről van kép?

Előzmény: R.C. center (164261)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164267

Pl. ez a BPO-122. Bár fogalmam nincs arról, hogy ez csacsiként funkcionált valaha is, vagy milyen célt szolgált.

Jópár éve eltünt a garázsból. Egyesegyedül a BPI-844 és a BPI-748 képviseli Cinkotán az Ikarus 200-as szériát.

Előzmény: négyszázas (164260)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164266

Pólóban vezetek:)

Előzmény: A210 820 08 21 (164265)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.19 -1 4 164265

Ilyenkor kicseréled a nyakkendődet arrivásra?  :-)

Előzmény: Villámhetes (164264)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.19 0 13 164264

Törölt nick Creative Commons License 2024.03.18 0 2 164263

Egyrészt fogalmam nincsen róla, hogy hogyan jöttem a "képbe", mindegy is, köszönöm! 

Másrészt azért a BKV-s kollégák megítélésével kapcsolatban egy észrevétel, nekem az a tapasztalatom, hogy akivel én eddig beszéltem, mindegyik segítőkész

és velünk kollégákkal tisztelettudó. 

Biztosan van köztünk is olyan aki máshogyan viselkedik és/vagy beszél némelyik utassal mint ahogyan velünk kollégákkal.

Nagyon sok az a külső körülmény és inger ami miatt mindegyikünknek máshová helyezkedik el az úgynevezett inger küszöb magasugró léce.

Persze a média tele kirívó esetekkel, viszont nem ez-az általános, én úgy veszem észre, hogy aki belefásult vagy adott napon elege lett, az inkább nem keresi a konfliktust,

inkább csendben van és csak a szükséges esetben kommunikál. Nyilván utazni is szoktam civilben is és végállomásra is BKV-val, nem csak a tartózkodóból vagy a garázsból van tapasztalatom.

Azt mindig hozzá teszem, (vagy elfelejtem), hogy az én mondani valómnál figyelembe kell venni, hogy besegítőként dolgozom és biztosan kevesebb külső inger ér egy adott hónapban, mint a fő állásban dolgozó kollégákat. 

Előzmény: 0010011 (164252)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.18 0 1 164262

Vanhool felkészül.

Előzmény: R.C. center (164261)
R.C. center Creative Commons License 2024.03.18 0 0 164261

A nyplcvanas években volt 260-asból épült csacsi is is bőven.

Előzmény: négyszázas (164260)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 164260

Mi az 5%?

Előzmény: BX 59-76 (164259)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.18 0 2 164259

Kizárt dolog. A BPI-748 a csacsi a mai napig. Amúgy az esetek 95%-ban csuklós 280-asokból szokták a csacsit kialakítani. 

Előzmény: 0010011 (164245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!