A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Meg akarom köszönni, hogy erre az eljárásra felhívtad a figyelmemet!
Ma végre volt 2 órám ezzel játszani. Kipróbáltam többféle lemezt, amit találtam: 2,4; 1,9; és 1-es.
Nálam az 1mm-es ~2800-as fordulaton adta ki az 1000-1100 körüli alapjáratot. A jobb oldali bypass-t kellett csak kb 1/8-ra nyitni és tökéletes lett! A TPS-t nem gondoltam túl. Gyári értéknek 387-et mértem, végül kiegyeztem a 320-szal. Összeségében a bűzfaktor jelentősen csökkent és a fülemnek is jobb ezt hallgatni.
Remélem jövő hét elején belefér majd egy próbakör is.
A leömlő egyelőre maradt a gyári bár múlt héten nagy lelkesedéssel a szimmetrikusat is felpolíroztam. Azt olvastam a fórumon, a 1150-es bukócsövével fel is menne. Akármilyent nem tennék fel, de ha sikerülne egy wunderlich-szerűt értelmes áron találni már semmi sem tartana vissza.
Amit mondasz igaz, mert valahogy mindenkit elkap a váltás szele, vagy egyből ezzel kezd. Talán ez mutatja az univerzális mivoltát legjobban. A vizes, a blokkban fejlődött szerintem legjobban, az már olyan japános lett a kuplungjával együtt. Nekem a levegősök motorja, váltója is tetszik, mondjuk 4-4,5 ezer feletti fordulatok már nem állnak neki jól, és a vizesnél ezt javították ki, és ezzel lett fogyaszthatóbb, a mai teljesítmény orientált világban. Nekem a futómű már az 1150-nél is hozza a csodát, ami sokkal nem is lehet már jobb az újaknál. A könnyedebb vezethetőség, amiben igazán fejlődött, de azt a tank érzetet már kevésbé hordozza. Mackónak igaza van a tesztben, hogy már túl jó, túl kicsiszolt.
Nem tudom az 1300 Gs miben tud jobb lenni, de ezek után kezd érdekelni :-) Na ettől prémium a Bmw! Szerintem!
Azért az 1250 gs az egy elég délceg ugrás, a levegősökhoz képest. Már az 1200 LC is, a shiftcam igazából csak az állatkodást segíti, normál túrázóknak nem ad annyi pluszt
Igen, pont ez az érzésem, ha az 1250 Gs-emre gondolok, és az 1200 GSA Dohc-n ülök.
Tegnap a nagyfaluban voltam oldaldobozok nélkül, és szépen tudtam haladni. Nem éreztem egyáltalán, hogy egy ilyen behemóton ülök, egészen jól tudtam vele manőverezni, csak az volt észrevehető, hogy nyílik előttem a sor. Ezek szerint észrevehető vagyok a tükörben, és ennek örülök, mert a láthatóság itt nagyon sokat számít. Azért az 1250 sem volt rossz a városban.
Mondjuk az R-nél azért volt olcsóbbítás, a telelever elhagyásával, bár én mentem R 1250 Rs-el, amiben ugyanaz a rugóstag, és nem éreztem, hogy annyira rossz lenne. Gondolom a villanyos, automatikus rugózás állítása miatt.
Ma volt a GS 10e-es szerizen. Minden nagyon korrekt volt, minden pontosan a megbeszéltek szerint zajlott. Kaptam egy R1250R-t cseremotorként. Majdnem hibátlan a váltója és nagyon megy. Alaposan kipróbáltam, mentem vele 207 km-t. De amikor visszaültem a GS-re, sokkal kényelmesebb volt, és a szépvédelme is aranyat ér. Nem hiába ő a király. :)
Mikor esőben kicsit hátrébb húzod a lábad a lábtartón, hogy ne verje a csizmádat annyira a víz, akkor ér hozzá s kardánházhoz. Nekem oda van ragasztva egy kis áttetsző karosszéria fólia, pont emiatt. De mintha anno mondtam volna, hogy mit kell bevédeni a motoron :-)
Le vagyok nyűgözve. Cimborám felesége pár hónapja megszerezte a motoros jogosítványt. Vettek neki egy Kawa Z650-et. Ma együtt voltunk motorozni, előttem ment végig. Semmi bizonytalanság, semmi bénázás, még a kanyarokat is nagyon szépen fűzte. Ötven körüli óvónéni. Második túrája volt ma, a motorban nincs 600 km., többségét a cimborám tette bele.
Nálam tegnap fűnyírás (csak olyan 600 nm kb.), bokor kiszedés, földhordás, majd asszonyka után fűkasza szerelés volt. Utána az olajcsere, lazításnak. Tudod előbb a munka, aztán az élvezet. 😀 A hétvégére letudtam a rabszolgáskodást.
Ma lemostam a motort. Szomorúan tapasztaltam, hogy - vélhetően - a csizmám sarokerősítése összeb@ta a hátsó villát. 🙁 Nem túl erős ott a festés, mert nem sokat van ott a lábam, sőt eddig nem is tudtam, hogy odaér.
Úgy tudnám megfogalmazni, kb kicsit mintha egy kisebb katyúba mennék bele. Nem elerőtlenedik szép lassan "hosszabb" másodpercekre, hanem mintha teljesen kiesne az erő, de ez csak egy miliszekundumig érezhető, amint előrehőkölne a motor, már megy is tovább rendesen.
Amíg ti itt mindenféle bypassos szinkrongyertyáról meg mittoménmiről egyeztettek, addig én egyedül lecseréltem az olajat meg a szűrőt. Március elsején voltam 21ezres szervizen, azóta belement a mocija 5000+ km. Nem is volt túl szép az olaj.
Tudom, a távgyógyítás a Gyurcsok műfaja volt, de felteszem a kérdésemet, hátha valaki már találkozott hasonlóval és meg is lett neki a megoldás:
duplagyertyás 1150 évek óta azt csinálja, hogy néha megtorpan de csak egy pillanatra. Ez a néha itt azt jelenti, hogy egy túrán mondjuk csinálja 2-3x, (hideg vagy meleg motor mellett is, bármilyen oktánszámú üzemanyaggal) de van hogy több különálló túrán sem jön elő akár 1000km-en keresztül sem. Eko-nak régebben emlitettem, azt mondta ha sűrűsödik könnyebb lesz nyomozni. Nem sűrűsödött, és volt már az első alkalom óta gyertyacsere, ü.a.szivattyúcsere, 120e km szervíz, anyámkinja, stb.
A jobb gyertyapipám már volt cserélve, de az más tüneteket produkált hibásan, esetleg a gyujtótrafó lehet így rossz elméletben? A hall jeladóra tippeltem még, bár az is más tünetekkel szokott elhalálozni, ahogy itt a korábbi tapasztalatokat olvastam..
Ha bárkinek van ötlete, hogy mit nézzek meg, vagy próbáljak ki, azt előre is megköszönöm!
Amikor Gerd ezt írta, akkor négy gyertyás 1150 GS-e volt, annál a 950 jó lehet. 1150-nél sokkal kevésbé macera, hogy melyik oldallal szinkronizálsz, mert ott csak egyféle szeleptárcsa van, és az kevésbé hajlamos lebegni.
Ezen az oldalon, és főleg a fórumon megtalálod a világ összes információját a TPS-sel kapcsolatban. Csak ugye alapvető gond, hogy a tiéd nem gyári keverékképzéssel megy, szóval mit állítasz mihez?
Ha erre jársz nyugodtan, én azzal már nem szoktam messzire menni.
Hihetetlen, hogy 15 éve írták és eddig nem vettem észre. A németem nem erős, de ha jól értem, itt a jobb oldali ütközőkkel szinkronizál, 950-850-es alapjára állít, amit picit kevésnek tartok és hiányolom, hogy a TPS-t sem említi.
Azért szívesen meghallgatnám azt a 1100r-t. Nem kizárt, hogy eddig traktort vezettem.
Azért érdekes, hogy ez kizárt, mert az aszimmetrikus leömlős GS-emet simán szinkronizáltam így, és teljesen jó volt. Max, ha negyed fordulatnyit kellett az egyik bypasst piszkálni, hogy nagy melegben is stabil legyen.
Nem, szimmetrikussal könnyebb minden fordulatszámra szinkronizálni, azaz kijön a motorból, ami benne van, mégpedig anélkül, hogy közben szétrázza magát és hogy tartott gáznál meg elkezdjen rángatni. Alapjáratot mindennel könnyű csinálni, az alapjáratról felpörgést nehezebb beállítani az aszimmetrikusnál.
Úgy jutottam el ide, hogy ebben semmi különös nincs, jónak kell lennie.
1100r-em van, és szó szerint nincs hangja 3500 alatt, a gumik hangosabbak, mint a motor. De ugyanaz a motor és a kipufogó, mint a GS-é. Csak az enyémen szimmetrikus leömlő van.