Keresés

Részletes keresés

tvsc Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36726

hogy a többségnek mi a kényelmesebb, azt szerintem ne jelentsük így ki, határozottan.

Előzmény: manhattani (36724)
v_peti Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36725

Miért kell mindig odatenni a vagy-ot? Miért nem beszélnek a közös bérletről?????? Hányszor kell még elmondani, hogy odafönt is felfogják???

 

Lassan mondom, hogy mindenki megértse: K Ö Z Ö S   B É R L E T!

 

 

manhattani Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36724

>Nem hiszem. Kénytelenek lennének vonattal járni, akkor is ha morgolódnak.

 

A többség busszal járt, mert ki tudja... ők tudják, hogy miért. Mit gondolsz, mit tettek volna, ha megszüntetik a buszt? Nem morgolódnak, hanem botrányt csapnak.

 

A buszokon nem a gonosz antimellékvonalista közútilobbi a rohadt annyát tartja fönn a forgalmat, hanem mert az utasok többségének az a kényelmesebb, sokaknak az egyetlen lehetséges eszköz.

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36720)
v_peti Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36723

Sajnos a droid (nemcsak a pécsiek kiváltsága) debreceniek akkora vonatot indítanak, hogy utaslemaradás van, meg a menetrend is csak olyan közepes, mert mehetne több vonat is, lehetne órás ütem is, ha nem zárták be a szükséges állomásokat!

 

Előzmény: Carpy (36696)
manhattani Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36722

>Talán így kifejezőbb: nem kéne a mindenható pénzért vasutakat tönkretenni. Inkább fejleszteni.

 

Jól leszóltad azt a gonosz pénzt. Nem kéne érte tönkretenni vasutakat.

 

Ebben két hiba van: az a pénz rengeteg másra kell, pl. kórházakat, iskolákat fenntartani, meg úgy általában az országot működtetni, mert az pénzbe kerül ám.

 

A vasutakat nem pénzért "teszik tönkre". Nem kap senki azért pénzt, mert tönkreteszi a vasutakat. (Illetve kap pénzt, és tönkreteszi a vasutakat belülről, de a kettő között nincs ok-okozati összefüggés. Hogy specifikusabb legyek: a mellékvonalat az teszi tönkre (nem engedi fejleszteni), hogy nincs az a pénz, mert másra kell. Megvan az a pénz Németországban, Svájcban, más gazdag országokban, ottan fussa mellékvonal fejlesztésre. Ott fussa jól felszerelt kórházakra is. Nálunk sajna egyikre sem, jelen pillanatban.

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36718)
gmarc Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36721

Ott voltam.

Ott ültem.

 

Hát ezaz!

Előzmény: zsitvica (36719)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36720

Te mit gondolsz, az ott lakó vasúti utasok mit szóltak a vonantok leállításához? Azt hogy ez így pont jó? Nem hiszem. Kénytelenek voltak busszal járni, akkor is ha morgolódnak.

 

Ha a vonat marad mit szólnak a busszal utazók? Azt hogy ez így pont jó? Nem hiszem. Kénytelenek lennének vonattal járni, akkor is ha morgolódnak.

Előzmény: manhattani (36706)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36719

Megparancsolták, hogy a START készítsen -10-20-30%-os terveket.

 

--------------------------

 

A START (és akkori vezetése) ne képzelje magát olyan fontosnak, hogy parancsot kapna a minisztertől.

Pláne attól.....................:-(((

Annak a miniszternek háromszor-négyszer el kellett magyarázni, hogy van START és még akkor se nagyon értette.

 

Azért jó eltenni a régi dolgokat mert később a másként emlékezni akarók (történelmet utólag átírni készülők) helyett elég elővenni a naptárt meg a feljegyzéseket.

 

A miniszter 2009. április 21.én járt a MÁV-nál ( május 7-én a Volán Egyesülésben) és azt kérte : Írják le mi a javaslatuk.

 

Nem többet.

Ott voltam.

Ott ültem.

Senki nem parancsolt senkinek semmit.

 

Mivel a teremben (MÁV-nál és a Volán-nál is) kb. 30-50-en ültünk így nincs értelme utólag mást írni mint a valóban megtörténtet, hisz van kb. 50 szemtanú társ.

 

 

 

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36718

Rosszul értetted. Talán így kifejezőbb: nem kéne a mindenható pénzért vasutakat tönkretenni. Inkább fejleszteni.

Előzmény: manhattani (36705)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36717

Ha rajtam múlna véletlenszámgenerátor adna számot a hozzászólás elején nick név helyett.

 

Most soxor a nicknévnek válaszolnak nem annak amit írt.

 

Olyan mint a politikai szolgalelkűség : ha az imádottam mondta akkor nagyon igaz, függetlenül a mondott dolog tartalmából, ha az ellen mondta nem igaz, függetlenül attól, hogy olvastam mit mondott, vagy nem olvastam.

 

Itt is soxor hasonló a reakció.

 

 

Előzmény: C50 (36715)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36716

A dolog hátteréről meg hallgatsz, lapítasz, mint .... a fűben!

 

1. Megparancsolták, hogy a START készítsen -10-20-30%-os terveket.

2. A START fogát szívva elkészítette, mert ez a parancs. Sok helyen visszaköszön a tervekben, hogy inkább egy-két mellékvonalat áldoznak be, mint egy-egy fővonali ütemes struktúrát.

3. Ezek után azt állítani, hogy a START akarja bezárni a mellékvonalakat, ordas hazugság. A START a hülye parancs lehető legkisebb kárt okozó megoldását tette le a parancsoló asztalára.

 

...

 

Olyan ez, mint Carpy biatorbágyi gyorsvonat-megállítása. Az RKI mindennel megzsarolta a START-ot, hogy állítsa meg a gyorsokat, az végül valóban a megállással rendelte meg a menetvonalat, most meg folyik a mutogatás, hogy a START miatt kell a szegény Volánnak a gyorshoz hangolnia a buszait Biatorbágyon...

 

Minek kell ahhoz történnie, hogy felhagyjatok ezekkel az aljas, sötét időket idéző módszerekkel?!

 

Forrás: amicus-összes. Megvan az eredeti helyén is a hozzászólás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92950129&t=9005494

 

(ukkel-összesben az eredeti hsz. is)

 

Előzmény: zsitvica (36711)
C50 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36715

Olvastam az elmúlt napok hozzászólás dömpingjét és csak ennél eset le hogy:

 

zsitvica=RIKA424=ukkel=monor-21=traffic

 

:-)

Előzmény: zsitvica (36708)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36714

A közpénzek hatékonyabb felhasználása iránt vagyok elkötelezett.

 

Ezt a meglátásodat én is osztom, mert én mindig örülök annak, ha valaki éberen vigyáz közös értékeinkre! 

 

A múltkor az egyik szanyi kocsmában egy messziről jött ember arról mesélt nekem, hogy milyen pazarlóan bánik az állam a közlekedésre szánt forrásokkal. Azt állította, hogy teljesen fölösleges az RKI-k fönntartása, mert sok pénzbe kerülnek, ugyanakkor igazi sóhivatalok: bukott (szak)politikusok vastag kistafírozásának az intézményei. Én persze nem tudom, hogy igaza volt-e, mert mi buta falusi emberek csak szájtátva hallgattuk, meg hát messziről jött ember akármit mondhat.

 

Megkérdezlek Téged, hogy mit gondolsz erről? Nem értelmetlen állami pénzpocsékolásról van-e szó az RKI-k esetében, véleményed szerint? Nem tudod véletlenül, hogy mennyi egy RKI-igazgató éves humánköltsége? Nem tudod-e, hogy mennyi (az adófizetőktől beszedett) pénzből gazdálkodik egy RKI egy évben? Amennyiben éberen őrködnénk a közpénzek felett (ahogy Te is és én is szeretnénk) nem javasolnád-e az RKI-k megszüntetését, és az itt elköltött pénzeknek a vicinálisokra fordítását?

Előzmény: Carpy (36697)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36713

Mint írtam a 14-es vonalon NEM azért támogattam a vasút további fenntartását mert értelmes dolognak tartom, hanem mert ott értelmesen NEM helyettesíthető autóbusszal.

 

(a gyengébb emlékezőtehetséggel megáldottak számára : 2007-ben kötelező volt azonos vagy közel azonos útvonalon kellett pótolni)

 

 

Előzmény: szanyi_arc (36710)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36712

Szili + két üres By!

 

Na igen... A képen OFFtopic fővonali helyi vonat látható (távolsági vonat ablakából fotóztam). Mögötte ugyanez a formáció még egy példányban, csak az az ellenkező irányba indul. A helyszín egy alacsony utassűrűségű (meg úgy általában, embersűrűségű) hely, a Bajkálontúlon.

 hm

Előzmény: mdbz (36699)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36711

Csak éppen az nem (volt) igaz belőle, hogy a 38-ason a Sajt szolgáltatóváltást szeretne/szeretett volna.

 

------------------------------------------

 

Hazudozol már évek óta erről és másról is.

Közben annyi eszed nincs, hogy elkérd az erről szóló emlékeztetőt.

 

Pedig kettő is van belőle.

 

1./ a MÁV 5 felső vezetőjének, köztük a START akkori vezérigazgatójának aláírásával a miniszternek küldött levél 2.számú melléklete.

 

2./ A 2009.08.17-i pécsi találkozó emlékeztetője.

 Ott a jelenléti ív szerint 23 voltunk és a START képviselő megismételte javaslatukat.

Lásd a találkozóról készült emlékeztető.

 

 

szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36710

Én nem tudom, hogy zsitvica topictárs mit gondolt a 14-es vonalról 2007 nyarán, mivel akkor még nem létezett. Az viszont biztos, hogy monor21 topictárs NEM a 14-es vonal fenntartása mellett érvelt, legalábbis semmi esetre sem a 14-es vonal topicján.

Előzmény: koller andor (36688)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36709

Na ugye...

 

Csak éppen az nem (volt) igaz belőle, hogy a 38-ason a Sajt szolgáltatóváltást szeretne/szeretett volna.

Előzmény: zsitvica (36707)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36708

Olvasni + érteni + olvasni + ha nem érteni kérdezni.

 

Nemm annyira nehéz ám az.

 

Olvasni + érteni.

 

1./ NEM a mellékvonalak miatt hívtak.

 

2./ NEM egyedül hívtak.

 

3./ Későn hívtak. (nem vállaltam) A többiek se vállalták.

 

.....................:-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (36682)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36707

Ezt írtam a 38-ról 2009 nyarán :

 

...."......

38-as vonal, Somogyszob – Nagyatád.

A vonalon folyamatosan csökken az utas szám. 

A közlekedési miniszternek 2009. május végére írt MÁV javaslat 2.számú mellékletében a MÁV-STARt ezt a vonalat autóbusz felváltással javasolja kiszolgálni.

Erre a vonalra a VEKE  javaslata, nem támogatható............"

 

(eredetiből másolva)

Előzmény: _nyunyuka (36695)
manhattani Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36706

>oda nem rendelek meg buszt.

 

Ez így pont jó lett volna.

 

Mit gondolsz, az ott lakók jóval nagyobb része mit mondott volna erre? :-) Azt, hogy ez így pont jó? :-))

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36704)
manhattani Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36705

>Azért nem kéne minden fillérért vasutakat tönkre tenni.

 

Bocs, de rég nevettem ilyen jót! :-))

Úgy látod, hogy a vasút filléreket kap, és akár a mellékvonalak fillérekből működnek?

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36701)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36704

2009 őszén a minisztériumi "egyeztetéseken" a vasút akkori vezetői igen ellene voltak annak, hogy szüneteltessék azon az 59 vonalon a vasúti személyszállítást amit Ők javasoltak 2009 május végén.

OK.

Az akkori kormánybiztos azt mondta ott (40-48 szem között)

Rendben.

Akkor maradjon a vasút, de ahol a vasút marad oda nem rendelek meg buszt.

 

Ez így pont jó lett volna. Végül miért vasutak szűntek meg és rendeltek buszt? A volán-lobbi erősebb volt?

 

Előzmény: zsitvica (36673)
manhattani Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36703

>a "fővonalak" többségén ma már rosszabb a helyzet mint a viciken volt a hetvenes évek végén ...

 

Hát igen, a hozzáértők már többször leírták, hogy a vasúti személyszállításnak csak nagy városokban a bejáróforgalomban és néhány távolsági gerincirányon van jövője...

 

Lehet a mezőgazdasági terményeket a nyílt vonalon rakodni: ezt, gondolom, csak a mellékvonalakon, ugye? :-))

 

Nomost: sajna nem minden termény a vasútvonal néhány tíz méteres körzetében terem. Ami már 500 méterre, azt hogy vigyék el a vasútig? Már senki sem hajlandó kézikordén tolni a letört kukoricát. Felpakolni lovaskocsira, és átpakolni a tehervagonba? Nincs annyi ló. Ha meg a terményt teherautóra teszik, és az elviszi a fővonalig, akkor nyer három-hét napot...

 

Nehéz ügy ez, kéremszépen...

Előzmény: mdbz (36699)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36702

Sajnos igaz.

 

Ezért elképesztő az amit az Új Széchenyi terv közlekedési, 7. fejezetében írnak a vasútról.

 

Vagy ugyanilyen butaságok halmaza a :

 

...".....MÁV Csoport stratégiai programja 2011 - 2030........"......című förmedvényben írtak.

 

Pedig ez új, 2011.01.21-i aláírású.

 

--------------------------

 

Nagyon elvarázsolt tervek, elképzelések kerülnek manapság nyilvánosságra vasút ügyben.

Pedig valóban arról van szó amit írsz.

 

Megy a V43+BDt a fővonalon és az már senkit sem érdekel, a vicikről pedig tízezres hozzászólás számban írunk. 

Előzmény: mdbz (36699)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36701

Azért nem kéne minden fillérért vasutakat tönkre tenni. 

Előzmény: Carpy (36697)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36700

Minta Moldova írt volna hasonlóról. Pontosan nem emékszem vmi olyasmi volt, h vizsgálták a vasutat, nem jó költeni kée rá,  rendbe menje rajta minden, mondjuk X millió ft. De ha épül közút akkor ki lehet vele váltani. Naná, h épült és többe került mint X millió ft (mondjuk 2X vagy 1.5X pontosa nem emlékszem), de lehetett a vasutat felszámolni. Egy alsórendű útról volt szó, nem főútvonalról.

Előzmény: Törölt nick (36687)
mdbz Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36699

Alapvetően azt nem értem miért rugózunk itt még mindig a mellékvonalakon? Senki nem veszi észre, hogy a "fővonalak" többségén ma már rosszabb a helyzet mint a viciken volt a hetvenes évek végén. (Szili + két üres By!)

EKM-765 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36698

Ma már Ikarus sincs.....A mellékvonalak nagy része túlélte az ellenük fegyvert gyártó céget.

Előzmény: hmsoft (36692)
Carpy Creative Commons License 2011.02.17 0 0 36697

"Látom elkötelezett vagy a vasút pusztításában a közút javára."

 

Nem. A közpénzek hatékonyabb felhasználása iránt vagyok elkötelezett.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36658)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!