>Nem hiszem. Kénytelenek lennének vonattal járni, akkor is ha morgolódnak.
A többség busszal járt, mert ki tudja... ők tudják, hogy miért. Mit gondolsz, mit tettek volna, ha megszüntetik a buszt? Nem morgolódnak, hanem botrányt csapnak.
A buszokon nem a gonosz antimellékvonalista közútilobbi a rohadt annyát tartja fönn a forgalmat, hanem mert az utasok többségének az a kényelmesebb, sokaknak az egyetlen lehetséges eszköz.
Sajnos a droid (nemcsak a pécsiek kiváltsága) debreceniek akkora vonatot indítanak, hogy utaslemaradás van, meg a menetrend is csak olyan közepes, mert mehetne több vonat is, lehetne órás ütem is, ha nem zárták be a szükséges állomásokat!
>Talán így kifejezőbb: nem kéne a mindenható pénzért vasutakat tönkretenni. Inkább fejleszteni.
Jól leszóltad azt a gonosz pénzt. Nem kéne érte tönkretenni vasutakat.
Ebben két hiba van: az a pénz rengeteg másra kell, pl. kórházakat, iskolákat fenntartani, meg úgy általában az országot működtetni, mert az pénzbe kerül ám.
A vasutakat nem pénzért "teszik tönkre". Nem kap senki azért pénzt, mert tönkreteszi a vasutakat. (Illetve kap pénzt, és tönkreteszi a vasutakat belülről, de a kettő között nincs ok-okozati összefüggés. Hogy specifikusabb legyek: a mellékvonalat az teszi tönkre (nem engedi fejleszteni), hogy nincs az a pénz, mert másra kell. Megvan az a pénz Németországban, Svájcban, más gazdag országokban, ottan fussa mellékvonal fejlesztésre. Ott fussa jól felszerelt kórházakra is. Nálunk sajna egyikre sem, jelen pillanatban.
Te mit gondolsz, az ott lakó vasúti utasok mit szóltak a vonantok leállításához? Azt hogy ez így pont jó? Nem hiszem. Kénytelenek voltak busszal járni, akkor is ha morgolódnak.
Ha a vonat marad mit szólnak a busszal utazók? Azt hogy ez így pont jó? Nem hiszem. Kénytelenek lennének vonattal járni, akkor is ha morgolódnak.
Megparancsolták, hogy a START készítsen -10-20-30%-os terveket.
--------------------------
A START (és akkori vezetése) ne képzelje magát olyan fontosnak, hogy parancsot kapna a minisztertől.
Pláne attól.....................:-(((
Annak a miniszternek háromszor-négyszer el kellett magyarázni, hogy van START és még akkor se nagyon értette.
Azért jó eltenni a régi dolgokat mert később a másként emlékezni akarók (történelmet utólag átírni készülők) helyett elég elővenni a naptárt meg a feljegyzéseket.
A miniszter 2009. április 21.én járt a MÁV-nál ( május 7-én a Volán Egyesülésben) és azt kérte : Írják le mi a javaslatuk.
Nem többet.
Ott voltam.
Ott ültem.
Senki nem parancsolt senkinek semmit.
Mivel a teremben (MÁV-nál és a Volán-nál is) kb. 30-50-en ültünk így nincs értelme utólag mást írni mint a valóban megtörténtet, hisz van kb. 50 szemtanú társ.
Ha rajtam múlna véletlenszámgenerátor adna számot a hozzászólás elején nick név helyett.
Most soxor a nicknévnek válaszolnak nem annak amit írt.
Olyan mint a politikai szolgalelkűség : ha az imádottam mondta akkor nagyon igaz, függetlenül a mondott dolog tartalmából, ha az ellen mondta nem igaz, függetlenül attól, hogy olvastam mit mondott, vagy nem olvastam.
A dolog hátteréről meg hallgatsz, lapítasz, mint .... a fűben!
1. Megparancsolták, hogy a START készítsen -10-20-30%-os terveket.
2. A START fogát szívva elkészítette, mert ez a parancs. Sok helyen visszaköszön a tervekben, hogy inkább egy-két mellékvonalat áldoznak be, mint egy-egy fővonali ütemes struktúrát.
3. Ezek után azt állítani, hogy a START akarja bezárni a mellékvonalakat, ordas hazugság. A START a hülye parancs lehető legkisebb kárt okozó megoldását tette le a parancsoló asztalára.
...
Olyan ez, mint Carpy biatorbágyi gyorsvonat-megállítása. Az RKI mindennel megzsarolta a START-ot, hogy állítsa meg a gyorsokat, az végül valóban a megállással rendelte meg a menetvonalat, most meg folyik a mutogatás, hogy a START miatt kell a szegény Volánnak a gyorshoz hangolnia a buszait Biatorbágyon...
Minek kell ahhoz történnie, hogy felhagyjatok ezekkel az aljas, sötét időket idéző módszerekkel?!
A közpénzek hatékonyabb felhasználása iránt vagyok elkötelezett.
Ezt a meglátásodat én is osztom, mert én mindig örülök annak, ha valaki éberen vigyáz közös értékeinkre!
A múltkor az egyik szanyi kocsmában egy messziről jött ember arról mesélt nekem, hogy milyen pazarlóan bánik az állam a közlekedésreszánt forrásokkal. Azt állította, hogy teljesen fölösleges az RKI-k fönntartása, mert sok pénzbe kerülnek, ugyanakkor igazi sóhivatalok: bukott (szak)politikusok vastag kistafírozásának az intézményei. Én persze nem tudom, hogy igaza volt-e, mert mi buta falusi emberek csak szájtátva hallgattuk, meg hát messziről jött ember akármit mondhat.
Megkérdezlek Téged, hogy mit gondolsz erről? Nem értelmetlen állami pénzpocsékolásról van-e szó az RKI-k esetében, véleményed szerint? Nem tudod véletlenül, hogy mennyi egy RKI-igazgató éves humánköltsége? Nem tudod-e, hogy mennyi (az adófizetőktől beszedett) pénzből gazdálkodik egy RKI egy évben? Amennyiben éberen őrködnénk a közpénzek felett (ahogy Te is és én is szeretnénk) nem javasolnád-e az RKI-k megszüntetését, és az itt elköltött pénzeknek a vicinálisokra fordítását?
Mint írtam a 14-es vonalon NEM azért támogattam a vasút további fenntartását mert értelmes dolognak tartom, hanem mert ott értelmesen NEM helyettesíthető autóbusszal.
(a gyengébb emlékezőtehetséggel megáldottak számára : 2007-ben kötelező volt azonos vagy közel azonos útvonalon kellett pótolni)
Na igen... A képen OFFtopic fővonali helyi vonat látható (távolsági vonat ablakából fotóztam). Mögötte ugyanez a formáció még egy példányban, csak az az ellenkező irányba indul. A helyszín egy alacsony utassűrűségű (meg úgy általában, embersűrűségű) hely, a Bajkálontúlon.
Én nem tudom, hogy zsitvica topictárs mit gondolt a 14-es vonalról 2007 nyarán, mivel akkor még nem létezett. Az viszont biztos, hogy monor21 topictárs NEM a 14-es vonal fenntartása mellett érvelt, legalábbis semmi esetre sem a 14-es vonal topicján.
A közlekedési miniszternek 2009. május végére írt MÁV javaslat 2.számú mellékletében a MÁV-STARt ezt a vonalat autóbusz felváltással javasolja kiszolgálni.
Erre a vonalra a VEKE javaslata, nem támogatható............"
2009 őszén a minisztériumi "egyeztetéseken" a vasút akkori vezetői igen ellene voltak annak, hogy szüneteltessék azon az 59 vonalon a vasúti személyszállítást amit Ők javasoltak 2009 május végén.
OK.
Az akkori kormánybiztos azt mondta ott (40-48 szem között)
Rendben.
Akkor maradjon a vasút, de ahol a vasút marad oda nem rendelek meg buszt.
Ez így pont jó lett volna. Végül miért vasutak szűntek meg és rendeltek buszt? A volán-lobbi erősebb volt?
>a "fővonalak" többségén ma már rosszabb a helyzet mint a viciken volt a hetvenes évek végén ...
Hát igen, a hozzáértők már többször leírták, hogy a vasúti személyszállításnak csak nagy városokban a bejáróforgalomban és néhány távolsági gerincirányon van jövője...
Lehet a mezőgazdasági terményeket a nyílt vonalon rakodni: ezt, gondolom, csak a mellékvonalakon, ugye? :-))
Nomost: sajna nem minden termény a vasútvonal néhány tíz méteres körzetében terem. Ami már 500 méterre, azt hogy vigyék el a vasútig? Már senki sem hajlandó kézikordén tolni a letört kukoricát. Felpakolni lovaskocsira, és átpakolni a tehervagonba? Nincs annyi ló. Ha meg a terményt teherautóra teszik, és az elviszi a fővonalig, akkor nyer három-hét napot...
Minta Moldova írt volna hasonlóról. Pontosan nem emékszem vmi olyasmi volt, h vizsgálták a vasutat, nem jó költeni kée rá, rendbe menje rajta minden, mondjuk X millió ft. De ha épül közút akkor ki lehet vele váltani. Naná, h épült és többe került mint X millió ft (mondjuk 2X vagy 1.5X pontosa nem emlékszem), de lehetett a vasutat felszámolni. Egy alsórendű útról volt szó, nem főútvonalról.
Alapvetően azt nem értem miért rugózunk itt még mindig a mellékvonalakon? Senki nem veszi észre, hogy a "fővonalak" többségén ma már rosszabb a helyzet mint a viciken volt a hetvenes évek végén. (Szili + két üres By!)