Keresés

Részletes keresés

Sándor1:87 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 31399

Sziasztok

Megvan a hiba, ráment majd az egész napom kisebb megszakításokkal.

 

Nekiálltam kiforrasztani a két mozdonyból a gyári digitális panelt és megcseréltem egymással. Ekkor elmúlt a probléma, szépen ment körbe a mozdony a hurokmodulon, csak az elején és a végén fordított, bármilyen sebességnél.

Az a mozdony amelyikben a hibás panel volt az mindig produkálta a hibát, attól függetlenül, hogy nem látszik semmi törés, repedés, melegedés.

 

Azért csak sikerült részben elrontania közben a Digitools 22érintkezős dekóderem (délelőtt még semmi baja sem volt) az utolsó két érintkezőnél illetve az előtte lévő ellenállás vagy mi, kicsit meg van melegedve, olvadva. (Mellékelem a képet)

A dekóder működőképes, a mozdonyban egy problémát véltem felfedezni, hogy semmilyen mozdonyomban nem tudja felkapcsolni a fehér fényeket egyik irányban sem. A piros fények működnek, kapcsolhatóak és a mozdony is szépen megy mindkét irányban.

A dekódert egyelőre félre tettem tartaléknak, még nem tudom mi lesz a sorsa.

 

A hibás paneles Szergejt meg véletlenül úgy sikerült megjavítanom, hogy a 22es csalakozoba egy 16 lábas dekódert tettem és lőn csoda tökéletesen működik a motor, világítás és a hurokfordítón is szépen megy.

 

Gondolom a panelen az utolsó két érintkezős résznél lesz a "zárlat" amit a 16os dekóder nem érint.

 

Mit gondoltok hosszútávon is megoldódhat a problémám, vagy előbb utóbb a mozdonypanel tovább szedi dekóder áldozatát?

(lábkiosztásokhoz nem értek)

Előzmény: Sándor1:87 (31394)
diginewl Creative Commons License 2022.01.01 0 0 31398

Ha lejjebb viszed a sínfeszt, pont ilyen terheléses dolgok a határérték alá mehetnek, így akár elmúlhat a probléma. Mivel írtad, hogy digisens is lesz benne az alapból ugyanezt csinálja.

Ennyi.

A motorhibát -amire én is gyanakodtam - kizártad ügyesen!

Csak a panel maradhat... Ha a kerékáramszedőn lenne valami, akkor máshol is zűrözne a mozdony - bááár a régebbi roco központok, bocs, a fekete doboz erősítők hibatűrése magasabb, mint a többinek. Valami banális áramszivárgás lesz abban a mozdonyban. Meg fogod találni

 

Kérdezted, hogy nálam mi lett a megoldás:

A második digiloop után - melyet a DT visszavett, és dekóderre beleszámította KÖSZÖNÖM!!! - kipróbáltam JVND topiktárs hurokmodulját. Azzal nem volt gondom, szépen működött mindenféle mozdonnyal. Utána pedig készítettem egy saját fordítót, mely a mozdonyt/vagont, mint tárgyat érzékeli a szakaszhatáron, így fordít rövidzárlat nélkül. A hurokmodul pedig kisfaludy1 topiktárs terepasztalán dolgozik, ha azóta el nem adta.

Előzmény: Sándor1:87 (31395)
csa(101) Creative Commons License 2022.01.01 0 0 31397

Biztos, hogy valahol szivárog az áram! A nagy áramfelvétel zavarja meg a hurokmodult. Ezekszerint nem a motor a hibás, legalább ez kiderült. Forraszrtani a hegyes pákacsúccsal szoktam, csak addig melegítem, amíg a kiforrasztandó rész el nem enged, túl vastag hegyet nem ajánlanák, mert az hirtelen túlmelegít. 

Előzmény: Sándor1:87 (31394)
M63,008 Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 31396

Esetleg a dekódereket is megcserélhetnéd egy próba erejéig, lehet ott lesz valami gond.

Előzmény: Sándor1:87 (31394)
Sándor1:87 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 31395

Elolvastam amit írtál, de nem értem.

 

Ha két volttal lentebb visszük a sínfeszt akkor a mozdony probléma mitől szünne meg?

A többi mozdonyom ezen a sínszakaszon szépen megy csak ez az egy nem. Ugyan ezen a feszültség szinten vannak azok is.

 

Nem tudom bekavar-e abba amit írtál a sínfeszről, hogy foglaltság érzékelővel akarom bekötni ezt a pályaszakaszt.

(Próbáltam digitools digisens 88-al és annélkül is bekötni, ugyan azt produkálja a mozdony)

Előzmény: diginewl (31393)
Sándor1:87 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 31394

Megcseréltem a két mozdonyban a motort, a hiba nem ment át a motorral együtt, így valahol a kaszniban lehet a hiba.

 

Gondolkodom rajta, hogy le kéne vágni a panelről a kerékérintkezők felől jövő vezetéket az egyik forgóvázban, így csak a másik forgóvázból kapná az áramot a panel. (Felezéses módszer) Ha így megszűnik a gond akkor a levágott forgóváz érintkezői vagy a két száll betápvezeték a ludas.

Ha nem szűnik meg akkor levágni a másik forgóváz vezetékét ezt meg visszaforrasztani.

 

Na ha akkor sem szűnik meg a probléma akkor a panellal lehet a gond...?

 

Egy a bajom, hogy a panelen nem nagyon merek forrasztani. Milyen hőfokon kell? El tudok valamit rontani? Túlhevül, valami kiolvad stb?

Előzmény: csa(101) (31392)
diginewl Creative Commons License 2021.12.31 -3 0 31393

Az előttem szóló, aki megmondta a választ. Ha az nem járható, vagy nem tudod kivitelezni, próbálhatod egy kicsit csökkenteni a sínfeszt - bár ezért itt máglyahalál vár az emberre, ha ilyent mer mondani... Egy próbát megérne.

A legegyszerűbb, ha van 4 nagyobb ampertűrésű diódád. ezekből 2-2 db-ot antiparalel összekötsz, és az egyik sínbetáp vezetéke közé illeszted, vagy a hurokmodul J/K becsatlakozásához kötöd. Így kb 2V-al lejjebb viszed a feszkót a rendszerben. Akár segíthet. Kb 10 Ft-os próba, ennyit csak megér.

http://www.digitools.hu/images/stories/cikkek/DigiSens-8-S88/Thumbnails/dioda_bekotes_200x180.jpg

(A kapcs rajz ábra a digitools oldaláról linkelve.)

 

Előzmény: Sándor1:87 (31391)
csa(101) Creative Commons License 2021.12.31 0 2 31392

Szerintem a motorban keresendő a hiba. Ennek ellenőrzésére jó lenne, ha meg tudnád cserélni a két motort. A hiba átmenne a másik mozdonyba, akkor a motorral van a baj, ha nem akkor a mozdony házában.

Előzmény: Sándor1:87 (31391)
Sándor1:87 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 31391

Az a bajom, hogy ez egy Roco digit előkészített 1 éves Szergej ami ezt a problémát okozza, a szintén ugyan akkor vett csak más színű Szergej aminek a belseje teljesen megegyezik tökéletesen megy a hurokfordítón.

 

Még egy infó amit kifelejtettem belőle:

Mindkét Szergejt egyszerre ráengedtem egymás után a pályára, elől a "rossz" mögötte a "jó" fél méterrel.

Mindketten ráérnek a hurokfordító által táplált részre, egyharmad sebességgel mindkettő, 2-3 fordítás után az egyik fordítás alkalmával "a rossz megáll, lámpa lekapcsol" a mögötte jövő meg ebből semmit nem vett észre szépen halad tovább világítással.

A központ sem kapcsol le (Roco 10830 multizentrale pro) és a hurokfordító sem veszi el az áramot a sínről, így arra gyanakszok, hogy a mozdonyban lenne valami probléma.

 

Nagyobb sebességnél (kétharmad) nem áll meg a mozdony, csak kattog a hurokfordító és ötből egyszer megtorpan, de megy tovább.

 

Amit írtál más megoldást, nálam költséges lenne, mivel a pályán 4db hurokfordító lesz beépítve, jelenleg 3 van már beszerelve.

 

 

Lehet, hogy kevés az üzemóra a mozdonyban és nincs bekopva a szénkefe, vagy eltört, nem érintkezik rendesen?

Esetleg valamelyik vezeték vagy áramszedő a kerekeknél letestelne? Semmi nyomát nem látom...

A boltba sem lehet így visszavinni, mert körbe körbe szépen megy, hülyének fognak nézni...

Anno nem derült ki mi a problémája a mozdonynak?

Előzmény: diginewl (31390)
diginewl Creative Commons License 2021.12.31 0 2 31390

Üdv!

Tizenéves rémálmainkat hoztad vissza ezzel az írással... jajjj (Tamásnak, és nekem is).

"hurkon belül szintén 4-5 váltás hallatszik a modulból,"

Kettő modullal is kipróbáltuk annó, a hiba ugyanaz volt (Roco MM, és fekete doboza). A mozdony vadul kattogtatja a hurokmodult (régi NDK-s PikoBR55), és mikor a szakaszhatárhoz ér, általában a központ is besokall, és lecsap....

A hiba a mozdonyban (is) lesz - sajnos, mivel csak néhány mozdonynál fordul elő. A motor pillanatnyi nagy terhelései bolondítják meg a hurokmodult. Ezért amikor lassan megy a mozdony akkor nincs, vagy alig van baj. A hurokmodul a hirtelen magas fogyasztást figyeli, és akkor fordít, mert neki kell gyorsabbnak lennie mint a központnak.

Ez van.

Házilag, másképp oldottam meg a hurok problémáját, mely minden központtal kompatibilis lett, mert nem csinál rövidzárt. Az opto a mozdonyt figyeli, aminek a kasztnija előrébb van, mint a kerekei, ezért itt nem fordul elő ilyen baj. Persze ha a mozdony/vagon átlátszó akkor hiba van... :)

Előzmény: Sándor1:87 (31389)
Sándor1:87 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 31389

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!

Az épülő digtális terepasztalomon bekötöttem Digitools digiloop hurokfordítót, ahogy az le van írva a Digitools oldalán.

Kipróbáltam több mozdonnyal, szépen vált amikor a szigetelt szakasz határához érnek, viszont van egy mozdony amelyik a kiszigetelt hurokfordító által ellátot területre érve belépéskor fordít egyet majd egy kis idő múlva 3-4-5 fordítás hallatszik a digiloop felől még a hurkon belül.

Kis sebességnél megáll a mozdony 2-3 váltás után, picit kézzel megtolva ismét vált egyet a hurokmodul és megy tovább a mozdony. Nagyobb sebességnél a hurkon belül szintén 4-5 váltás hallatszik a modulból, de ilyenkor nem áll meg a mozdony, néha csak egy pillanatra villan a lámpa vagy megtorpan.

 

Roco Szergejről van szó, gyárilag digitálisan előkészített.

Digitools Digidrive 4.5 a dekóder benne.

Roco digitális rendszerről irányítva.

 

Amiket már kipróbáltam:

Másik teljesen új Digiloop hurokfordító beszerelését,

Digitools 4.5 dekóder behelyezését egy másik mozdonyból ebbe, ebből pedig a másikba. Ez a mozdony ugyan úgy viselkedik a másik szépen megy.

A mozdonyról levettem a kasznit, a kerekek takarását, vezetékeket átnéztem, panel hibátlannak tűnik.

Világítás ledjeit a modony két végén messzebb húztam a fém testtől.

Nem oldódott meg a probléma ezek után sem.

 

A pálya többi részén szépen megy a mozdony, csak a hurkot nem bírja!

Mit lehet még tenni? Valami ötlet?

Előre is köszönöm!

 

diginewl Creative Commons License 2021.12.29 0 0 31388

Digitools dekóderrel kapcsolatban van egy elméleti kérdésem:

Ha funkció gombbal aktivált a consist mód, akkor is működik-e a szétkapcsolás funkció, végrehajtja-e a consist üzemre behívott mozdony ezt a parancsot egyszerre a másikkal? Ezt persze másik funkcióra tenném. Továbbá consist üzemhez fel lenne véve ez a szétcsatoló funkció aktiválás is.

Pl: consist üzem f8 , szétkapcsolás mindkét mozdonynál f9.

Így meg tudnám oldani hogy egyszerre kétirányba induljon el a két motorvonat egy picit, hogy biztosan szétcsatoljanak. A piko áramátvezető kupplungok kicsit nehezen eresztenek.

Köszönettel: diginewl

V63-017 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 31387

Ha a "tuning" panelen nincsenek a világítás áramköreiben diódák, akkor mindenképp olyan vakdugót vegyél, amin van, mert akkor világítani fog minden, mint a karácsonyfa.

Előzmény: e_zsolt (31383)
e_zsolt Creative Commons License 2021.12.28 0 0 31386

Igen, köszönöm. Az M41 tuning készletet nem adnak vakdugót. Ez van!

Előzmény: csíkos-háTTú (31385)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.12.28 0 0 31385

Nincs hozzá vakdugó???

 

Elvileg bármilyen PLUX vakdugó jó hozzá, akár a PLUX8-as is, ez a legkisebb. De mehet bele PLUX16, vagy PLUX22 is, de általában - kialakítástól függően - csak a menetfények fognak működni, legfeljebb a zárfény pluszban.

 

M63 008 kolléga hirdet ilyesmiket, talán tőle a leggyorsabb beszerezni. 

Előzmény: e_zsolt (31380)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.28 -1 0 31384

Szia!

Hirdetek itt kettő vakdugót is, az egyik PluX12 a másik PluX16; ha gondolod, valamelyik biztosan jó lesz bele.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160176606&t=9119466

Előzmény: e_zsolt (31383)
e_zsolt Creative Commons License 2021.12.27 0 0 31383

Köszönöm! Akkor ez lenne a jó?

Zimo BRUCKSTECK Plux16 vakdugó stekker – Modellvasút Center (modellvasut-center.hu)

 

Erre azt írja, hogy plux16-22.

Előzmény: csa(101) (31382)
csa(101) Creative Commons License 2021.12.27 0 0 31382

Ez egy Plux 8-as! Az index helyzetét (kihagyott láb) figyelembevételével ez be tudod tenni a PluX 22 -es foglalatba. A motor biztosan működni fog analóg üzemben, de a világítás csak az F0f és az F0r lábakra kötött LED -nél fog működni. 

 

Előzmény: e_zsolt (31380)
e_zsolt Creative Commons License 2021.12.27 0 0 31381

Plux22-es foglalat van benne.

Előzmény: e_zsolt (31380)
e_zsolt Creative Commons License 2021.12.27 0 0 31380

Sziasztok! Egy kis segítség kell nekem.

A Digitools - Posch modell féle M41-es tuningszett analóg pályán vakdugóval használható a leírás szerint.

Ez jó bele?

 

Piko 56128 Vakdugó PluX - Kiegészítők - - Analóg/digitális elektronikai kiegészítők - Vasútmodell

rezgaras Creative Commons License 2021.12.27 -1 0 31379

Én nem is annyira a beültetésben látom a problémát, mint a bemérésben - felélesztésben. Ha összedobod, beprogramozod és rögtön megy, akkor nagy mázlid volt. Ha nem megy, akkor nézel a lukon. Vagy hozzá lehet jutni a bemérési utasításhoz?

Előzmény: nazareth (31361)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.27 0 0 31378

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: csa(101) (31377)
csa(101) Creative Commons License 2021.12.26 0 1 31377

Szerintem így!

Előzmény: Balu424 (31375)
karako-hid Creative Commons License 2021.12.26 -1 0 31376

A tegnapi kérdésemre valakinek esetleg ötlete?

Előzmény: karako-hid (31362)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 31375

Akkor a diódák hogyan vannak bekötve a vakdugó 5-6 és 7-8 lábai közé? Valaki le tudja rajzolni nekem?

Előzmény: zolti1001 (31372)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 31374

Köszönöm Zolikám

Előzmény: zolti1001 (31372)
zolti1001 Creative Commons License 2021.12.25 -1 0 31373

Jól látod.

 

Előzmény: M63,008 (31367)
zolti1001 Creative Commons License 2021.12.25 -1 1 31372

Szia Laci!

 

A vakdugón cseréld ki mind a két diódát mondjuk 1N4007-esre. Nem elég combos a beforrasztott dióda. Tipikus Piko probléma, számtalan Piko Taurus volt nálam ilyen hibával.

Előzmény: Balu424 (31363)
csibesz2 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 31371

Lehet, rosszul rémlik, de mintha a mozdonyban lenne MTC21-es dekóderfoglalat is.
A dióda és a tekercs hibájával kapcsolatban osztom a véleményedet.

Előzmény: V63-017 (31369)
karako-hid Creative Commons License 2021.12.25 0 0 31370

"Tehát Nálad 10764 booster outba kötött fordított 4 eres kábellel működik?"

Igen, 2 db 10764 működött éveken keresztül, booster out-ok összekötve.

Ma kicseréltem az egyiket a z21 (fehér)-re, úgy is megy a booster-booster csatin át.

A sínfeszültséget állítható táppal érem el.

 

 

"Ilyen kábelt honnan lehet honnan lehet beszerezni?"

Korábban a villamossági boltban vettem, ahol megcsinálták nekem.

Egy ideje saját magamnak csinálom a kábeleket, vettem krimpelő fogót.

 

 

Előzmény: hory004 (31366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!