Azért akadnak olykor hajléktalanok, akik pl. lazán rágyújtanak, meg egyéb kedves fiatal firkálós társaság is... Tegnap este visszajöttek a biciklisek, de immár bicaj nélkül (az arcok megjegyezhetőek), hát nem rágyújtottak! Szerencsére a járművezető rájuk szólt, hogy dobják el.
Ma bár mégnem volt akkora kerékpáros roham a fogason, a szokásos "értelmes" arcok azért felismerhetőek voltak. Ja és amit maguk után hagytak... Csak jó étvágyat nem kivántak hozzá...
Bárcsak igazad lenne, és nyár közeledtéig rendben maradna hatvanhatoska hátullja :) Vele még nem vittem a bringát, de a többiek már most sem szépek, illetve nem, mert szépek, csak nem ott, szóval érted :) A fa szegélyeknek igazi hangulatuk van az biztos, de lehet, hogy később nem modern és nem is klasszikus, hanem természetes stilusuk lesz, azaz a hegytetőkön lévő fa kilátókhoz hasonlóan, nem irni hanem vésni fogják az okos szövegeket a fába.
(ezexerint a visszatáplálós + modern -ez hatalmas túlzás de mondjuk az eredetinél modernebb- fogas csak a képen látható módon valósitható meg:))
Üdv! Ha "modern" stílusra vágysz, van egy olyan érzésem, hogy nyár közeledtével a 66-oska hátsó része az ott utazóktól és attól, amit hátrahagynak maguk után, szóval olyanná fog válni, mint egy disznóól. Bár ne lenne igazam. Ha meg visszatáplálós fogaskát keresel, azért találsz olyat is:
Ez az első jármű, amely felújulás közbeni fotózását MEGTILTOTTA nekem a műszaki vezető, annak ellenére, hogy a Hegyivasút és Kötélpálya Üzem vezetője engedte. Elvégre a Fogas weblapját én készítem ... de ez egyeseknél nem szempont ...
"A "találkozás" – nevezzük már vonatkeresztezésnek, ha vasúton vagyunk"
Teljesen helytálló a vonattalálkozás kifejezés is, hiszen a keresztezés a 2 féle vonattalálkozás egyike, tehát ez egy átfogóbb név.
"De mit csinálsz akkor, ha több váltód is befagy? Mert ha tél van a Sváb-hegyen, akkor tél van a Gyöngyvirág útnál is..."
Ha szakad a hó, akkor egyszerűbb 2 váltót tisztán tartani, mint az összeset. Ilyenkor nyilván van értelme a keresztáthelyezésnek.
"Vagy amikor ott áll egymás mellett a két vonat a forgalmi kitérőben, és akkor jössz rá, hogy az egyik részére nem áll be a kijárati váltó? Akkor aztán lehet nagyon okosnak lenni"
Ha egy forgalmi kitérőben az egyik vonatnak nem áll a vas, akkor egy váltóval kell lebonyolítani a dolgot, ami, lássuk be, nem lehetetlen.
"A KRESZ szerint a fehér villogó fény se szabad jelzés, csupán azt jelzi, hogy a fénysorompó működik. " Lassan érdemes lenne beruháznod egy új KRESZ-könyvbe. Nekem is úgy rémlik, hogy az eredeti 1/1975-ös még így rendelkezett, de már nagyon régóta nem így van. A villogó fehér fény továbbhaladást engedélyező jelzés.
OFF:
Ezt már mástól is hallottam, de meséljétek el, hogy működne akkor, -bár fehér fénnyel jelez- amikor jön a vonat?! Hiszen, ha működne, piros (vagy ez is vörös?) fénnyel villogna, nem?
ON
Ha legközelebb ilyeneket írsz, légy szíves, tedd hozzá, hogy elvileg.
A KRESZ szerint a fehér villogó fény se szabad jelzés, csupán azt jelzi, hogy a fénysorompó működik. Tehát fehér fénynél is nyugodtan jöhet a vonat.
Ha nem tudnám, mi a teendőm vasúti átjáróban, valószínűleg már nem ülnék itt. És nem zavarnám köreiteket holmi tisztánlátással.
------------------------------
A "találkozás" – nevezzük már vonatkeresztezésnek, ha vasúton vagyunk –, áthelyezése persze megint tökéletes megoldás elvileg. Viszont könnyen el tudok képzelni olyan helyzetet, amikor nincsen rá mód. Ha előre lehet tudni, hogy egy forgalmi kitérő egyik vagy mindkét váltója be van fagyva, nyilván át lehet helyezni a vonatkeresztezést.
De mit csinálsz akkor, ha több váltód is befagy? Mert ha tél van a Sváb-hegyen, akkor tél van a Gyöngyvirág útnál is... Vagy amikor ott áll egymás mellett a két vonat a forgalmi kitérőben, és akkor jössz rá, hogy az egyik részére nem áll be a kijárati váltó? Akkor aztán lehet nagyon okosnak lenni, hogy "Egyszerű: helyezd át a találkozást!"
Illetve nem is nem áll át a fénysorompó, hanem sötét, ilyenkor a fogas jelzője is az. Legfeljebbb!!!! ilyenen megy át a fogas, fehér villogón soha. De sötét jelzőnél az autósnak tudnia kell, hogy mi a dolga.
Nem azt nézik, hogy 50%, hanem azt, hogy hány menet maradt ki. Amúgy a 40 perces követés is több a semminél, főleg ha a 21-es busz már nem jár, és a fogas az egyetlen. Amúgy ha hiszed, hanem ér valamit az a váltófűtés, bár valóban volt már rá példa idén is, hogy mehibásodott, de ilyenkor átteszik a találkozást egy másik kitérőbe.
Ha a fénysorompó nem áll át (előfordulhat), akkor azt a járművezető észleli, és kéri a diszpécsert, hogy a kitérőt zárja le.