Keresés

Részletes keresés

BGfromÉ-D Creative Commons License 2005.03.15 0 0 588
"sportemberek"

Visszatérve + nem válaszolt kérdésemre:
Tudja valaki, hogy a régi kocsik visszatáplálós fékrendszere hogy volt kialakítva?
Előzmény: TRA 395 (587)
TRA 395 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 587
Azért akadnak olykor hajléktalanok, akik pl. lazán rágyújtanak, meg egyéb kedves fiatal firkálós társaság is... Tegnap este visszajöttek a biciklisek, de immár bicaj nélkül (az arcok megjegyezhetőek), hát nem rágyújtottak! Szerencsére a járművezető rájuk szólt, hogy dobják el.
Előzmény: Hungaroplan (586)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 586
Milyen érdekes, hogy csak a kerékpáros részleg ilyen kultúrálatlan!
Előzmény: TRA 395 (585)
TRA 395 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 585
Ma bár mégnem volt akkora kerékpáros roham a fogason, a szokásos "értelmes" arcok azért felismerhetőek voltak. Ja és amit maguk után hagytak... Csak jó étvágyat nem kivántak hozzá...
Hungaroplan Creative Commons License 2005.03.11 0 0 584
Nem kellett túl sokat várni, megjelentek az első vésések a fa szegélyeken. :-(
BGfromÉ-D Creative Commons License 2005.03.05 0 0 583
Azt tudtam, hogy ezek a gépek re tudtak q/álni:-), csak azt nem, hogy hogyan?
Hogy volt +oldva féken a motoráram szabályozása?
Előzmény: TRA 395 (581)
Dj.Atis Creative Commons License 2005.03.04 0 0 582

Bárcsak igazad lenne, és nyár közeledtéig rendben maradna hatvanhatoska hátullja :) Vele még nem vittem a bringát, de a többiek már most sem szépek, illetve nem, mert szépek, csak nem ott, szóval érted :) A fa szegélyeknek igazi hangulatuk van az biztos, de lehet, hogy később nem modern és nem is klasszikus, hanem természetes stilusuk lesz, azaz a hegytetőkön lévő fa kilátókhoz hasonlóan, nem irni hanem vésni fogják az okos szövegeket a fába.

 

(ezexerint a visszatáplálós + modern -ez hatalmas túlzás de mondjuk az eredetinél modernebb- fogas csak a képen látható módon valósitható meg:))

Előzmény: TRA 395 (581)
TRA 395 Creative Commons License 2005.03.04 0 0 581
Üdv!
Ha "modern" stílusra vágysz, van egy olyan érzésem, hogy nyár közeledtével a 66-oska hátsó része az ott utazóktól és attól, amit hátrahagynak maguk után, szóval olyanná fog válni, mint egy disznóól. Bár ne lenne igazam. Ha meg visszatáplálós fogaskát keresel, azért találsz olyat is:
Előzmény: Dj.Atis (577)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.03.01 0 0 580
Kár volt fa szegélyeket tenni az ablakok alá, nem lehet letakarítani a firkákat róla :-/
HáBé Creative Commons License 2005.02.23 0 0 579

Pálinkásat!

 

Én inkább azon csodálkozom, hogy közel két hétig bírta firka nélkül az állami gondozású ifjúság.

De ami dicséretes: a műszakos gárda szinte nyomtalanul lesikálta a 66-os első fakkjából.

Előzmény: Hungaroplan (578)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.02.22 0 0 578
Milyen szomorú, hogy nemrégen lett átadva a felújított szerelvény, és már megjelentek az első firkálmányok a kocsik belsejében :-(
Dj.Atis Creative Commons License 2005.02.20 0 0 577

Naaa, de elsüllyedt a topik! :)

Egy kis önarckép 56-os új fényezésében:

A belseje is teccik, de valami modern, technósabb stílus még jobb lenne szerintem. Visszatáplálni még most sem tud, ugye?  

HáBé Creative Commons License 2005.02.07 0 0 576
Valószínű, de erről az illetékes (korábban már említett) úr már titkolózik. :-(
Előzmény: Hungaroplan (575)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.02.07 0 0 575
Esetleg az 51-61 is át lesz alakítva "hatoska" stílussá?
Előzmény: HáBé (568)
DLala Creative Commons License 2005.02.06 0 0 574
Most már legalább tudhatod ki a főnök ott. Akinek a leginkább van rejtegetnivalója.
Előzmény: HáBé (573)
HáBé Creative Commons License 2005.02.04 0 0 573

Van még valami, amiről híres ez a "hatosaka".

 

Ez az első jármű, amely felújulás közbeni fotózását MEGTILTOTTA nekem a műszaki vezető, annak ellenére, hogy a Hegyivasút és Kötélpálya Üzem vezetője engedte. Elvégre a Fogas weblapját én készítem ... de ez egyeseknél nem szempont ...

Előzmény: Hungaroplan (572)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.02.04 0 0 572
Ma utaztam a 56-66-al, és tetszik az új belseje. Új színeket kapott, és szerintem jól vannak a színek kombinálva.
HáBé Creative Commons License 2005.02.01 0 0 571
Hááát.. én még ilyen állásában csúcs felől sem próbálkoznék... :-)
Előzmény: Vendégsín (570)
Vendégsín Creative Commons License 2005.02.01 0 0 570
És milyen nehéz felvágni... :-)
Előzmény: Hajtanyos (569)
Hajtanyos Creative Commons License 2005.02.01 0 0 569
HáBé Creative Commons License 2005.01.26 0 0 568

Pálinkásat!

 

Mostantól az 51-est hiányolhatod...

Előzmény: Hungaroplan (567)
Hungaroplan Creative Commons License 2005.01.25 0 0 567
Már nagyon hiányoltam :-)
Előzmény: HáBé (566)
HáBé Creative Commons License 2005.01.22 0 0 566

Pálinkásat!

56-66

lbence Creative Commons License 2005.01.19 0 0 565

Kedves Albertus!

 

"A "találkozás" – nevezzük már vonatkeresztezésnek, ha vasúton vagyunk"

 

Teljesen helytálló a vonattalálkozás kifejezés is, hiszen a keresztezés a 2 féle vonattalálkozás egyike, tehát ez egy átfogóbb név.

 

 

 

"De mit csinálsz akkor, ha több váltód is befagy? Mert ha tél van a Sváb-hegyen, akkor tél van a Gyöngyvirág útnál is...

 

Ha szakad a hó, akkor egyszerűbb 2 váltót tisztán tartani, mint az összeset. Ilyenkor nyilván van értelme a keresztáthelyezésnek.

 

 

 

"Vagy amikor ott áll egymás mellett a két vonat a forgalmi kitérőben, és akkor jössz rá, hogy az egyik részére nem áll be a kijárati váltó? Akkor aztán lehet nagyon okosnak lenni"

 

Ha egy forgalmi kitérőben az egyik vonatnak nem áll a vas, akkor egy váltóval kell lebonyolítani a dolgot, ami, lássuk be, nem lehetetlen.

Előzmény: Albertus (562)
FOMA Creative Commons License 2005.01.19 0 0 564
"A KRESZ szerint a fehér villogó fény se szabad jelzés, csupán azt jelzi, hogy a fénysorompó működik. " Lassan érdemes lenne beruháznod egy új KRESZ-könyvbe. Nekem is úgy rémlik, hogy az eredeti 1/1975-ös még így rendelkezett, de már nagyon régóta nem így van. A villogó fehér fény továbbhaladást engedélyező jelzés.
Előzmény: Albertus (562)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2005.01.19 0 0 563
OFF:
Ezt már mástól is hallottam, de meséljétek el, hogy működne akkor, -bár fehér fénnyel jelez- amikor jön a vonat?! Hiszen, ha működne, piros (vagy ez is vörös?) fénnyel villogna, nem?
ON
Előzmény: Albertus (562)
Albertus Creative Commons License 2005.01.19 0 0 562

Ha legközelebb ilyeneket írsz, légy szíves, tedd hozzá, hogy elvileg.

 

A KRESZ szerint a fehér villogó fény se szabad jelzés, csupán azt jelzi, hogy a fénysorompó működik. Tehát fehér fénynél is nyugodtan jöhet a vonat.

 

Ha nem tudnám, mi a teendőm vasúti átjáróban, valószínűleg már nem ülnék itt. És nem zavarnám köreiteket holmi tisztánlátással.

 

------------------------------

 

A "találkozás" – nevezzük már vonatkeresztezésnek, ha vasúton vagyunk –, áthelyezése persze megint tökéletes megoldás elvileg. Viszont könnyen el tudok képzelni olyan helyzetet, amikor nincsen rá mód. Ha előre lehet tudni, hogy egy forgalmi kitérő egyik vagy mindkét váltója be van fagyva, nyilván át lehet helyezni a vonatkeresztezést.

 

De mit csinálsz akkor, ha több váltód is befagy? Mert ha tél van a Sváb-hegyen, akkor tél van a Gyöngyvirág útnál is... Vagy amikor ott áll egymás mellett a két vonat a forgalmi kitérőben, és akkor jössz rá, hogy az egyik részére nem áll be a kijárati váltó? Akkor aztán lehet nagyon okosnak lenni, hogy "Egyszerű: helyezd át a találkozást!"

 

Előzmény: TRA 395 (560)
HáBé Creative Commons License 2005.01.11 0 0 561
TRA 395 Creative Commons License 2004.12.31 0 0 560
Illetve nem is nem áll át a fénysorompó, hanem sötét, ilyenkor a fogas jelzője is az. Legfeljebbb!!!! ilyenen megy át a fogas, fehér villogón soha. De sötét jelzőnél az autósnak tudnia kell, hogy mi a dolga.
Előzmény: TRA 395 (559)
TRA 395 Creative Commons License 2004.12.31 0 0 559
Nem azt nézik, hogy 50%, hanem azt, hogy hány menet maradt ki. Amúgy a 40 perces követés is több a semminél, főleg ha a 21-es busz már nem jár, és a fogas az egyetlen. Amúgy ha hiszed, hanem ér valamit az a váltófűtés, bár valóban volt már rá példa idén is, hogy mehibásodott, de ilyenkor átteszik a találkozást egy másik kitérőbe.
Ha a fénysorompó nem áll át (előfordulhat), akkor azt a járművezető észleli, és kéri a diszpécsert, hogy a kitérőt zárja le.
Előzmény: Albertus (558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!