En is igy gondolom, de a piros alatti lengescsillapito csere elbizonytalanitott. Na mindegy. Nem vagyok elorebb. Csak lejjebb. :) Pogacsat ala aztan kesz.
Mára már a közepes pénztárca elég, vagyis megenged egy-egy közepesen nagy kiadást a futóműre pl. Azért csak 16+ éves a típus, régóta ismert a konstrukció és az alkatrészárak sincsenek olyan magasságokban, sok a bontott jármű, stb.
Szóval hajrá, én tudom ajánlani. :)
147 tulajt sajnos nem ismerek, itt sincsenek ilyenek.
Az más miatt volt, pl cseréltetek-e rugótányér szilentet, toronycsapágyat, etc...
Vagy szerelés során nem lett beforgatva pozícióba a rugó.
Gondold át egy kicsit. A lengéscsillapító dinamikus terhelésre van méretezve, húzó, nyomó, vagy húzó-nyomó ellenállása van. Minél gyorsabb a változás annál nagyobb. (Ezt azáltal éri el, hogy az olaj kalibrált furatokon ömlik át benne egyik oldalról a másikra, amelyek bizonyos idő alatt csak X mennyiséget tudnak átengedni. De végtelen idő alatt végtelen mennyiséget.)
Ha csak simán kiszerelve letámasztod a földre akár kézzel is be tudod szép lassan nyomni. Minél gyorsabban akarod annál nagyobb erővel kell. Viszont ha a tetejére ráakasztasz egy ötkilós! zacskót, az is teljesen be fogja nyomni valamennyi idő alatt. Az autó pedig ennél jóval nehezebb.
A gólyaláb azért nem esik össze mert a rugó tartja fent a helyén az autót. Tehát a magasságot csak és kizárólag a rugó hossza és a ráeső terhelés szabja meg. A terhelés nem csökkent marad a rugó (és a sallangjainak) hossza. A lengéscsillapítónak csak az a szerepe, hogy hirtelen változásoknál milyen gyorsan engedi a rugót mozogni. Tartószerepe nincs.
Az auto hasmagassagat mennyire kepes befolyasolni egy (doglodo) lengescsillapito? Valahova eltunt egy cm, es nem a szilentek lesznek. A rugok Eibach-ok, azok allitolag nem annyira faradnak. Na meg miert a segge, ami eleve konnyebb.
Cseréltem a kiegyenlítőtartályt. Kérdés, hogy a 146 ts-en van manuális légtelenítő vagy automata? Én nem nagyon láttam semmilyen szelepet amit ki kéne nyitni de azért egy megerősités jó lenne
Nem tudom, hogy ezt a kor hozza-e. Amikor van egy db bowden a kézifékkar alatt és annak a végén már a karosszéria alatt ágazik kettő, az minden szempontból egy jó megoldás. Miért kell ezt így...?
Csak érdekesség képpen írom, hogy ma kicseréltem a hőjeladót és szépen indul a venti amikor bekapcsolom a klímát akkor is. DE az érdekesség :D LEállítottam az autót mondom még körbenézek a motortérben minden tuti e erre sziszegést hallok. Nem kígyó volt sajna :D Most vettem észre, hogy egy 2 centis csíkban meg van repedve a kiegyenlítő tartály :O Gyors telefonálás és itt a 17.kerben van egy bolt kaptam egy tartályt holnap beszerelem. Ugye a 146-osnál is automata a légtelenités? Mondjuk csak a tartályból eresztem le a vizet. Ja a hőjeladó ellenálás mérésnél konkrétan szakadást mutatott így nem volt értelmetlen a kolléga által fel posztolt rajz :D Utólag is köszi
megrendeltem a bovdeneket, leírás megvan, a többi majd kiforrja magát. szoktam bütykölgetni, bár kézifékbovdent még sose cseréltem semmin, de nem tűnik atomfizikának :)