A sierracorneren egy srác közzétett egy balesetet, ami a lánglovagos oldalra is felkerült. A történet röviden, egy Sierrával előzni kívánt a srác két autót, mikor felbukkant szemben egy pótkocsis teherautó. Nem tudott visszamenni, mert a mellette lévő dévó lassított, hogy beférjen és frontálisan csattant a teherautóval, kb 100-al. A srácnak és az utasának is lett néhány nyílt törése, de úgy tudom, hogy egyhetes kórházi téma után hazaengedték.
Egész életemet hétcsillagos kocsikban töltöttem: Trabant, kisPolák, aztán Skoda 120-on tanultam, amit meg először vezettem, az egy 83-as Escort volt, most meg egy 97-es Escortom van, amire mindig azt mondják a tesztek, hogy ez az, aminél kevésbé törik a 99-es, ami meg 2 csillagot kapott. :) Úgyhogy engem sem nagyon érdekel. Pláne, hogy a leggyakoribb baleseti szituációt szimulálják, azt, amikor valaki teljes grafttal nekimegy szemből egy betonfalnak. Vagy oldalról nekimegy egy betonfal, meg hasonlók. Nem beszélve arról, hogy ismerem nagyjából a tesztelési elveket, igaz, nem autóknál, de miért lenne ott máshogy, mint hifinél meg egyebeknél: mennyire jónevű, sikeres, +tejelős az ügyfél (vagy az ellenfele), kb. annak függvényében értékelik a terméket.
Sokkal jobban érdekelne olyan teszt, ahol autókat ütköztetnek. Mondjuk egy 5 csillagos Suzukit egy 5 csillagos Volvo-val. :)
Véleményem szerint a törésteszt csillagai csak egy marketingfogás. Nekem az értékelés sem egyértelmű. A Saaboknak, Volvóknak "kötelező" az 5 csillag, de megkapta a pezsó 207-es is. Pedig szerintem van különbség a két kategória közt. Egy balesetet élethűen szimulálni baromi nehéz. Egy bábunak sosem lesz még olyan vezetési rutinja sem mint egy tanulóvezetőnek... És ezen is sok múlik.
Ha kevés a csillag, gyorsan lecserélik? Lehet, hogy jobb, ha nem tudod. Én is szívesebben vettem volna egy új Kókuszt, az új nyolcéves Escortom helyett, ha nem lett volna az a néhány millió különbség, (kb. annyi millóval volt drágább, ahány csillaggal többet kapott).
Itt van egy lehetőség: http://totalcar.hu/tesztek/tores/
Két csillag. Az Aveo meg csúnyán megrogyott biza... de engem nem fog vigasztalni a két csillag, ha megmurdelek benne. Mindegy, amikor vettem az Escortot, akkor is tudtam már hogy ilyen.
A szöveg szerint majdnem elérte a 3 csillagot, ellenben az opel astra g és vw golf 4 szerepelt, ami ugye nem 95-ben készült. Abszolút korrektnek tartom a Ford magatartását, hogy az öreg, de még futó gépét is betolta töréstesztre, hiszen ha valaki megnézi a 2 csillag minősítést, nagy valószínűséggel mást vesz, legalábbis nyugatabbra abszurdisztántól...
Ebben lehet valami, de asszem abban egyetértünk, hogy sajnos a kategóriájában nem egy töréstesztbajnok az Escort. :-(
Közben megtaláltam a hírt is:
"Súlyos baleset a 37-es főuton Három személygépkocsi ütközött egymásnak a 37-es főút Gesztely közeli szakaszán szombaton délután.
Előbb egy Suzuki és egy Opel ütköztek egymásnak félfrontálisan, majd egy Ford a Suzukiba csapódott. A helyszínelés idejére lezárták a főutat az ongai elágazás és gesztelyi körforgalom közötti szakaszon. Ketten sérültek meg, akiket kórházba szállítottak."
ne bízd el magad, sajna tapasztalatból tudom, hogy a szuzka pont ennyivel durvábban tud tőrni. egy komolyabb utlérés esetén pl még a B oszlopnál is rogyik, míg az ellenfél segge közel sem annyira. frontálban ugyanez, az escort kb másfélszer erősebb, még akkor is, ha a karambolban a gyűrődési zóna ment életet.
Akkor azt hiszem, a tervekkel már semmi gond nem lesz! :PPP
Egyelőre csak tervezek, meg nézegetek, és elkezdtem gyűjtögetni, gőzerővel! :)
:OFFTOPIC:
Mindjárt elmentem a te oldaladat is akkor a listámba, had bővüljön! :) Olajat úgyis vennem kell, amé meg nem lesz csináltatva a kocsi, mert a drága olajat nem akarom etetni vele. Arra gondoltam, hamár úgyis eszi, akkor kap 1300 Ft-os TESCOs olajat, 5 litereset :Đ
Ja tényleg, és ti hol fogtok lakni? Vagy már a tervek is megvannak? Nekem a tervezéssel könnyű dolgom van, "férjül vettem" egy építészt. De esküszöm, nem az volt a fő szempont, hogy megússzam a tervezés díját:))
Amúgy ma voltam UH-on, de elfelejtettük megkérdezni, hogy fiú lesz-e vagy lány. Majd legközelebb:)
Más: www.nagyauto.hu Ezt is érdemes böngészni:) Pl Fordos olaj tök olcsó és jó minőség...
Amúgy nekem 278.000 van a kocsimba (tegnap néztem, hogy jéé, nemsokára olajcsere), és szerintem addig tartom meg, amíg nem kell generáloztatni a motort. Egyenlőre még semmi erre utaló jel, de igazából nem ismerem az erre utaló jeleket:) CO, HC rendbenvan, olajat nem eszik, vízet sem iszik, mintha vmi kezdődő hidrotőke-hang jönne belőle, de majd megkérdezem. Ez a kocsi gázzal és szervóolajjal megy, de majd megcsináltatom:)) Viszont tegnap ültem benne hátul - életemben talán másodszor vagy harmadszor csináltam ilyet - legalábbis amikor mozgott - és megállapítottam, hogy nagy melák autóm van, egy gyereket még tuti elbír. Vezetőülésből nem tünt fel...:)
Ezért aztán nem is budapest környékén építkezünk:) Meg azért sem, mert nem ott lakunk, nem ott dolgozunk, sőt, nem is akarunk odaköltözni:) Bakonybélben fogunk lakni - valamikor. Már 4 éve megvan a telek, csak most meccselünk az építési hatósággal, mert azt szeretnék, ha a panorámának háttal építenénk a házikót, ráadásul a víz folyásirányába. Mi meg nem:) Csak meg kell őket győzni, hogy márpedig ők hülyeséget akarnak. Az az érdekes, hogy a falúnak nincs is szintvonalas térképe, és így határozta meg valaki azt, hogy hova szabad építeni...
No jakkor ugyanugy gondolkodunk! Nekem is most 250 van a kocsimban. Motorgenerál lesz, és valszeg addig megtarto, ameddig a gáz nyomáspróbája le nem jár. Az meg kab 100.000 km lesz, ha min. 3 vizsgáztatást kap még a kicsike. Gyerek egyelőre nincs tervezve, de saját házikó 6-8 éven belül aktuális... :) Már gyűjtögetek :D:D
Ha már itt vagyunk! Hol építkeztek? :) Rohadt drágák a telkek itt budapest környékén :(
szíjcsere 40.000 pénz mindenestül, Motorcraft alkatrészekkel. Igaz, akkor jó 120.000 km-re le van tudva a dolog. Enyémet majd 370.000nél kell megint adgyusztálni. Mikor megcsináltattam 250.000nél, akkor jól szórakoztam rajta, pedig most nagyon úgy tűnik, hogyha nagyobb baja nem lesz, akkor még a 370-et is nálam fogja túlélni a drága... Merthogy ugye először jön a gyerek, aztán az építkezés, kocsicserére meg három pontos időpont van: majd, egyszer, valamikor. De ez a három tuti:))
Mivel kartergáza is van, azért valszeg a motor kivan. Gyűrűk Urát :) és velejáró jóságokat megkapja majd áprilisban, ha lesz kicsi pízmag rája! Asszem olcsón vettem így benzin/gáz üzemmel (benzin árban), de mire megcsináltatom, ott vagyok, mintha belerakattam volna egy hasonló állapotban lévő egy évvel fiatalabb escortba a gázt! És mivel az újabb kocsik már ugye 16 szelepesek, meg vezérműszíjasak... Ha a vezérműszíjat is kicseréltetem, közel nem biztos, hogy olcsóbb lett volna. :) Egy szíj csere kb 2/3-ada egy gyűrűztetésnek, ahogy számoltam...
Amugy meg ahogy egyre jobban én tartom karban, minél többmindent rendberakok rajta, annál jobban kezdem megszeretni, és félteni, hétvégén már ki is takarítottam :DDDDDD