Senki sem tudja, hogy mi az a titokzatos foton. Mégis minden tankönyvben az áll, hogy a fény fotonokkal terjed.
Meg tudja valaki mondani, hogy mi a foton? Milyen nagy? Hogyan néz ki? Milyen tulajdonságai vannak?
még valami; ha a Higgs-mező adja a tömeget minden részecskének, akkor a tömegadásakor kellett a vonzóképességnek is a részecskébe kerülnie. mi és hol az a tömegvonzó képesség, amellyel a tömeg hat a tömegre? mivel hat a tömeg a tömegre, mint vonzóerő?
Ez olyan, mintha azt kérdeznéd, miért magas az egyik ember, és miért alacsony a másik, miért van zenei tehetsége az egyiknek, miért nincs a másiknak? És akinek van, az is mindig találni fog maga körül olyanokat, akiknek több adatott, mint neki.
Semmi értelme ezen sopánkodni. A kiindulásod volt az, ami csak korlátozottan érvényes:
"A tudás . . . megismerhető tanulással, átadható ajándékba"
A tudásnak csupán kis hányada osztható meg ajándékként, a nagyobb részhez elengedhetetlen a fáradságos tanulás. De az se mindenható, egyes pontokon nem lehet túljutni bizonyos tehetség nélkül.
Mindenesetre én nem lettem beteg, amikor megtudtam, hogy az elemi részecskêknek sem a helye, sem a sebessége nem állapítható meg sohasem pontosan! A Lagrange multiplikátorokhoz nyultam!
Nincs az elzárva, csak épp a képességei, kitartása nem elegendő a megismeréshez. De ezt általában nem hajlandó elismerni. Te is ezért képzeled inkább azt, hogy szándékosan zárják el előled. S hiszel inkább egy zavarodott kóklernek.
A tudás elsajátítható, (lopás) megismerhető tanulással, átadható ajándékba, aki birtokolja, hatalma van mások felett. Miért van mégis elzárva a legtöbb ember elől?
"Vagyis, meg tudja valaki mondani hogyan mozognak az elektronok a protonok körül?"
Schrödinger próbálkozott ezzel, de kiderült, hogy az egyenlete indeterminisztikus mozgást ír le. Amikor rábizonyították, elkeseredésében majdnem belebetegedett.
Ha a németek tudnák, hogy hogyan mozognak az elektronok a protonok körül úgy 10-8 cmnél jóval kisebb távolságokon, nem lenne semmi problémájuk a lekapcsolt atomerömüvekkel!
A Németek idén bezárják az összes atomerőműveiket. Itt a lehetősége Gyulának, hogy a vízégetős technikájával a segítségükre legyen. Elvégre náluk tanulta ki az atommisztikus fizika alapjait.
a fizika? a fizika szabályait emberek alkották megfigyeléseik alapján. szerinted Newtonnak lehetősége volt megfigyeléseibe bevonni a Naprendszer körüli csillagrendszert, csillagrendszereket? még az Oort felhőig sem látott, ezért aztán nem is magyarázható a newtoni mechanika alapján a Pioneerek anomáliája. de nem csak ez, hiszen még ma is keresnek hiányzó tömeget a Naprendszerben is. szóval van baj, de érthető a váltás elmaradása. ki akarja nehezen megszerzett sikereit elengedni csak azért, mert nem működnek a sikerek tapasztalatai. ezért aztán sötét anyag, sötét energia, MOND és a sok anomália, amely több kérdést, mint választ adott. hogy ne menjek messzebb, ha igaz a tágulás,márpedig az a tudomány állása, akkor tágulás az anyag ritkulását okozza a térben. persze a tágulás a térben épp futó hullámok nyúlását is okozza. okozza?
valahogy az ember nem enged megszerzett "tudásából", mert azt sikerként élte meg és nehéz elismernie sikerei alapjának hibás voltát. ezért aztán pl. közel 100 éves a tömegvonzás anomáliája.
After spending many years researching the foundations of cosmological physics from a philosophy of science perspective, I have not been surprised to hear some scientists openly talking about a crisis in cosmology. In the big “inflation debate” in Scientific American a few years ago, a key piece of the big bang paradigm was criticized by one of the theory's original proponents for having become indefensible as a scientific theory.