Az egyik, hogy ha alacsonyabb felszereltséggel rendeled, ugyanezzel a motorral, akkor 16"-os kerékkel szállítják, azaz teljességgel csereszabatos a két felni.
Nekem is 17"-os alufelnivel érkezett, de én 16"-os méretben vettem hozzá téli kerekeket.
A másik, amit nem értek, hogy miért acélfelnit szeretnél a gyönyörű, vadiúj autódra? Legalább 5 hónapon át fent van az autón, miért legyen hát az év majd' felében csúnyább a kereke?
Gondoltam megosztom veletek hogy hogyan jártam. Ugye nemrég vettük át az autót, és még nyáron rendeltem hozzá lemezfelnit plusz csavarokat. Ma mentem a gumishoz(akihez járok régóta) hogy vegyek téli gumit a szekérre és ő mondta hogy a 16-os felni szerinte nem fog felmenni az én autómra. Felhívtam a kereskedőt (ők mondták hogy jó lesz) utánakérdezett és valóban nem jó. Mondta hogy vigyem vissza, a pénzt átutalják. Korrekt volt. Tehát a 163 lovas dízelhez csak 17" -tól felfelé lehet gondolkozni!
Azt azért tudod, hogy kicsit ellentmondásba kerültél önmagaddal? Idézem is a sorokat, amik ütik egymást:
- "nem pörgettem 2500 fölé"
- "2500-at forog 180-nál"
- "180-nál oda léptem fél gázt kb. és még vissza rakta 7.-be"
Az utolsó mondatodból az következtethető ki, hogy amikor 180-nál éppen 2500-on forgott motor (ezt te írod fentebb) te gázt adtál, akkor a váltó visszaváltott 7-ebe. Az alacsonyabb (7-es) fokozat 180-on tuti, hogy többel kellett, hogy forogjon 2500-nél a visszaváltás pillanatbában (főleg, hogy még gyorsulnia is kellett kicsit a kocsinak, elvégre gázt adtál), azaz a legelsőként beidézett "nem pörgettem 2500 fölé" bukó!
Üdv mindenkinek!
Elértem az ezer km-t gondoltam beszámolok pár apróságról. Az első tankolás 6.5-re jött ki (2.0hdi) és 6.3-at irt. A 8 sebességes váltó nagyon tetszik! Élmény! Finoman használtam, nem pörgettem 2500 fölé, fál gáznál jobban nem tiportam. (Nem könnyű mert menne!) Pályán 2500-at forog 180-nál(!) és észre sem lehet venni a 150km/h-t! Halk és nincs szélzaj.
Kicsit keskeny a hát támla, hosszabb úton zavaró, de nekem nagy a hátam. Az ülőlap is lehetne hosszabb de nem rossz, és ha rajtam mulna nem engedném a váltót 1500-as fordulat alá, mert lakott területen alacsony fordulatnál egy kicsit hangos a váltó rezonanciája, de hát a fogyasztás miatt semmi sem számít. Igaz ha jobban nyomom legalább vissza vált! Pl. 180-nál oda léptem fél gázt kb. és még vissza rakta 7.-be! Jó lesz ha bejáratódik! Egyenlőre ennyi
A képen, amit feltöltöttem, 771,6 km- nél még 60 km-t jelez hatótávolságnak. Nyár végére így módosult a kisvárosi többmegállásos rohangászás, heti autópálya, meg 2-3 óra Budapest.
Nyáron a Balkánról hazajövet 931 kilométert tettem meg egy tankkal, s itthon 55 litert sikerült belegyömöszölnöm az 57 literes tankba, szóval még 10-20 kilométer volt benne.
Nekem nagyon fontos volt, hogy benzines automata legyen az autóm.
Eredetileg 1.6-ost rendeltem, de EUR6.2 átállás miatt visszadobták. Nem maradt más, mint az 1.2. Tartottam tőle, de végül is tetszik.
130lóerős, lassan a dízelt közelítő, nyomatékos motor, turbóval megtámogatva csak pislog az ember. Kicsit kerregős a három henger. Pici turbós benzinmotorok alig pár évesek, így tartósságról kevés az infó, de 5 év garanciával nagy baj nem lehet :)
Hidegben és melegben rendben indul, 8-10 percen belül a víz üzemire melegszik, de már előbb jön a fűtés. 10-12 perc alatt üzemmeleg az olaj is.
Nekem január óta van meg. Immár 10e km van benne. Szedi a lábát, annyi szent. Automata, 7,6 az átlagfogyasztása, rövidebb kisvárosi utakkal, heti autópályával és Budapesti tötymörgéssel.
Naponta 8 perc, azaz 5 km suliba, boltokkal megszakítva vissza, délután ugyanez. Hetente egyszer főút és autópálya, 45-45 km. Ugyanekkor budapesti dugulás: kis belváros, majd Észak-Pest - Észak-Buda - Dél-Buda nyomvonalon. Tankolok, ahol épp rámjön - akár Auchan is. Légkondi folyamatosan megy, legalább egyesen, hogy aktív legyen a belső keringetés és szűrje a port + miegymást. Szeretek tempomattal járni. Dinamikus sofőr vagyok ;)
Én múlt év október elsején rendeltem, és most januárban jött meg. Oké, hogy július óta szenvedett vele a gyár (júliusi rendelést szeptemberben visszadobta), de fél év!
És nyígnak, hogy alig tudnak magánszemélynek újautót eladni...
Szerintem nincs min aggódnod. A nyáron 10 napig és majd 2000km-t használtam egy ilyen motorral szerelt 5 személyest. Tette a dolgát, nem a motort éreztem a gyenge pontjának. Persze nem Ferrari, de nem is az van ráírva ... ;)