Hát ha kicsit is belegondál könnyen beláthatnád, hogy ő akkor gazdagodna gyorsabban ha nem építenénk kikötőt de a jelek szerint a gondolkodás nem a te műfajod.
De ha nem tengeri exportról beszélünk, hanem tengeri importról, akkor a lehetőségek végtelenek a kínai áruk terítésére. Tudod mindenki azt mondja, hogy a pénz nem a termelésben van, és amúgy is minden termék kínai, de ha mi seftelünk vele...
Nem csak Ázsiáról de a Közelkeletről és Afrikáról is beszélhetünk.
A magyar fuvarázási szakemberek szerint az éves össz tengeri konténeres export 120-140.000 konténer az összes irányban. Ha gondolod, akkor az amerikai exportot is áttereljük Sár-Vár de Ungharese-be....
"a magyar tengeri export évi nagyjából 120 ezer konténer
Azonban ha konkurrensképes, saját kezekben lévő száállítási útvonalat tudnánk létesíteni akkor ezt nagyságrenddel meg tudnánk növelni. Van is igény rá."
persze mert hirtelen 2x nő az ázsiai export, persze :D
ha 240K lene azt is felszívná a 3 nagy kikötő...
olyan 1 milla alatt már nem éri meg, főleg sekély vízüt nem,
de magyar kicsit kicsi kicsit sekély, de magyar kikötő
a nagy kikötőkben "sorra kell jönni". Azt meg még egy hülye is tudja, hogy a az időre szállítás jelentős piaci tényező.
Bocs, de egy profi nemzeközi szállítmányozási vállalat ezt miért is nem tudja teljesíteni, kemény kötbér kikötéssel? Ebből él, ez adja a goodwilljét....
Az a helyzet, tárgyi témában talpalatlan fele(se)barátom, hogy a nagy kikötőkben "sorra kell jönni". Azt meg még egy hülye is tudja, hogy a az időre szállítás jelentős piaci tényező. Persze te nyilván nem :-)
Meglepnél, ha be tudnád bizonyítani azt, hogy éves szinten tízmilliós nagyságrendben konténereket mozgató nemzeközi szállímányozási cégek nyomott árainál olcsóbb árakat tud adni egy olyan kikötő, ahol a várható éves forgalom a 100.000 konténer sem éri el.....
Azonban ha konkurrensképes, saját kezekben lévő száállítási útvonalat tudnánk létesíteni akkor ezt nagyságrenddel meg tudnánk növelni. Van is igény rá.
Ki az a marha, aki drágábban szállíttat valamit, csak mert saját kézben van?
Ha eddig lett volna valós igény a konténerszállítás növelésére, akkor az már régen realizálódott volna, mert az adriai kikötőknek bőven van szabad kapacitása, olcsón.
a magyar tengeri export évi nagyjából 120 ezer konténer
Azonban ha konkurrensképes, saját kezekben lévő száállítási útvonalat tudnánk létesíteni akkor ezt nagyságrenddel meg tudnánk növelni. Van is igény rá.
a magyar tengeri export évi nagyjából 120 ezer konténer (azaz TEU), ebből olyan 40 ezer TEU Hamburgon keresztül Észak-Amerika irányába megy, a maradék 80 ezer TEU az Adrián keresztül Ázsia felé
Tehát 80.000 TEU mennyiségnek építünk egy kikötőt, miközben bármely észak-adriai konténer-kikötőnek ennél nagyobb szabad kapacitása van....
az eredeti téma a Trieszti kikötő kihasználtásga, hogy értsd komiszár evtárs
A trieszti kikötő kapacítésa X ezer konténer egy adott pillanatban (rakterület)
A trieszti kikötő kapacítása X százezer konténer/év (ki be rakás, ki be hajózás)
te meg győzelmi jelentésként beböfizted, hogy X évben Y% nőtt a konténeres szállítás ott...
holott előtte arról volt szó, hogy a kikötői kapacítás még nincs kihasználva olyan 60%* körüli... tehát bírja a növekvő igényt + fejlesztik is
*pl. 300 000 konténer/év és csak 190 000 konténer/év a fogalma... (elvileg tehát még 110 000 konténert bírna évente)
kommiszár elvtárs, inkább kérdezze meg a pártot, a magyar kikötő milyen kapacításra lesz tervezve, vesse össze hogy mennyi konténert szállítunk trieszten keresztül jeleneleg és gondolkodjon...
hint:
a magyar tengeri export évi nagyjából 120 ezer konténer (azaz TEU), ebből olyan 40 ezer TEU Hamburgon keresztül Észak-Amerika irányába megy, a maradék 80 ezer TEU az Adrián keresztül Ázsia felé
a három nagy adriai kikötő, Trieszt (ahol jelenleg, magyar állami beruházás nélkül is forgalmas kikötő működik), a szlovéniai Koper és a horvát Fiume (Rijeka) nagyjából évi kétmillió TEU-s forgalmat bonyolít...
ps. a legnagyobb a Koperi kikötő, ami tök racionális lett volna, csak ott politikai bukta lett... maradt Trieszt.