Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TyggeR Creative Commons License 2021.04.04 0 0 678

en is azt mondtam, menjen markaszervizbe, de hat hiaba beszelek en :)

 

ertem, tehat ezek szerint nincs akkora rejtely: a szoftver csak az uzemeltetesi parametereket figyeli, kulon szenzor mar nincs az olajminoseg figyelesere. na, erre megkapom majd, hogy "akkor feleslegesen fizettem a plusz olajcsereert" :)))

 

szerintem mondjuk egy plusz olajcsere sose art

Előzmény: Amarton (677)
Amarton Creative Commons License 2021.04.04 0 0 677

Toni bácsi nem csinálta meg az olaj resetet.

Az autó nem tudja magától, hogy olajcsere volt, azt meg kell neki mondani.

Én a köztes olajcserét márkaszervizben csináltattam.

10-15 ezer forintot tudtam volna spórolni, ha magamnak csinálom.

Ha más csinálja (nem márkaszerviz), akkor még annyit sem.

Cserébe jól néz ki a digitális szervizkönyvben, hogy a köztes cserét is a márkaszerviz csinálta.

 

Előzmény: TyggeR (676)
TyggeR Creative Commons License 2021.04.04 0 0 676

en sajnos nem tudom, mi van beallitva neki :) az ovehez nincs kabelem

 

viszont pont az en javaslatomra 15 ezer korul csinalt egy koztes olajcseret, persze a "toni bacsinal", aki egy kokler. ha most megis szol az auto, akkor vagy nem is cserelte ki az olajat, vagy nem tudom, mi tortent. aposomnak azt is elkuldtem, melyik 0w20 olajat kell venni, ami megfelel az eloirasoknak

 

valami nem kerek itt nekem :/

Előzmény: Amarton (675)
Amarton Creative Commons License 2021.04.04 0 0 675

Van egy kis zavar ezzel a 2 év és 30 ezer kilométerrel kapcsolatban.

Olyan van, hogy fix és változó periódus.

A fix az 1 év és 15 ezer kilométer fixen (diagnosztika műszerrel lejjebb állítható)

Itt a szabvány gyengébb minőségű olajat is megenged (VW 504.00 - 5w30)

A változó periódus, mint ahogy a neve is mutatja változik. A két év és 30 ezer kilométer a maximálisan megtehető idő és távolság, ha ideálisak a körülmények.

A motorvezérlő bizonyos paraméterek alapján tudja ezeket az értékeket csökkenteni.

Tehát városi használat mellett simán le tudja a motorvezérlő csökkenteni 1 évre vagy 15 ezer kilométerre.

Változó periódus esetén csak a jobb minőségű olaj tölthető az autóba. (VW 508.00 - 0w20)

Tehát 30 ezer kilométer és 15 ezer kilométer között bárhol jöhet a szerviz figyelmeztetés, mivel felhasználás függő.

Az, hogy az autó fix vagy változó szervizen van szintén diagnosztika műszerrel állítható.

És itt van egy csapda a márkaszerviz részről. Van olyan, hogy az olcsóbb 5w30-as olajat töltik bele és csak átállítják a periódust változóról fixre.

 

A legjobb az, amikor valaki csinál egy köztes olajcserét ezzel a szöveggel. Én el nem megyek 30 ezret ezzel az olajjal. A 0w20 olyan, mint a víz. Megy bele az 5w30-as.

Könnyen belátható, hogy ez miért is nem jó.

Ha gyakrabban szeretnénk olajat cserélni, akkor azt ugyan úgy 0w20-ra kell, különben semmit sem ér.

 

Itt egy videó, milyen olaj kell az 1.5TSI-be.

 

https://youtu.be/NDe-Y5ik9MA

Előzmény: TyggeR (673)
tarejos Creative Commons License 2021.04.03 0 0 674

Szerintem 2 év vagy 30ezer, vagy amikor az autó szól.
De valaki a tutit is megmondja.

Előzmény: TyggeR (673)
TyggeR Creative Commons License 2021.04.03 0 0 673

hello, 1.5 tsi karoqnal mi az olajcsere-periodus? tudja valaki? aposom kocsija, nem talalja a papirok kozott, es most karantenban van

 

szerdan beinditotta a kocsit, es irt valamit allitolag, hogy huszoniksz nap mulva szerviz, de jelenleg masfel eves es 18e km van benne. mennyi lehet az annyi? 20 ezerre lenne allitva, es a szamitogep gondolta ugy, hogy az eddigi futas alapjan akkorra jonne ki?

VaZoLa Creative Commons License 2021.03.20 0 0 672

Mivel néztem a nívópálcát a csere előtt, elmondhatom, hogy olajcsere előtt pont úgy nézett ki az olaj, mint utána. De ugye periódus közi olajcseréről beszélünk. (az első 10000km)

 

Én is kérdeztem már rá szervizben régebbi járműnél, hogy milyen gyertyákat is cseréltek akkor ki, mutassák a régieket?

Mivel két héttel előtte magam cseréltem le a gyertyákat, és gyanús volt, hogy az nem lehetett a kocsi baja...

Természetesen előkotortak pár darab széttört, teljesen más gyártótól való gyertyákat...

Mikor jeleztem, hogy ezek biztosan nem azok, amik benne voltak, akkor egyszerűen állították, hogy márpedig ezek voltak benne. Odahívták a szerelőt, aki szintén bólogatott, hogy azok a gyertyák voltak a kocsiban...Így már többen álltak az én állításommal szemben.

Azóta is tudom, hogy nekem volt igazam, itthon megnéztem, és az általam betekert gyertyák voltak benne. De ott már nem tudtam mit tenni, soha többet oda nem megyek vissza, ennyi....

Előzmény: Emi2 (671)
Emi2 Creative Commons License 2021.03.18 0 0 671

Az olajon nívópálcán látod, hogy friss vagy nem, mondjuk attól még gazdaságos olajat is tehettek bele, de az látható, hogy friss az olaj. Én egy régebbi autónál volt már, hogy megjelőltem az olajszűrőt egy csavarhúzóval, és elkértem minden cserélt alkatrészt, azt utána én éreztem szarul magam, nem is voltam rá büszke. 

Előzmény: Vaves (670)
Vaves Creative Commons License 2021.03.18 0 0 670

Ha pl. akkus csavarozót használnak, azzal lehet úgy csavarozni, hogy meg sem kopik a csavaron a festék. A kéznyom sem feltétlen kell, hogy legyen a burkolaton, ha egy nem olajos/zsíros kesztyűben dolgozik a szerelő, tud relatív nyom nélkül "alkotni". Érdemes lehet az olajszűrőn keresni gyártási időt. Mondjuk ehhez nem lett volna rossz tudni, hogy mi volt a régin.

Ezen a téren én is bizalmatlan vagyok, nem szívesen vinném olyan helyre, ahol nem látom az autót. A Mozaikban -ha jól hallottam- monitoron tudod nézni az ügyfélváróból a kocsidat.

Előzmény: VaZoLa (669)
VaZoLa Creative Commons License 2021.03.17 0 0 669

Az autón megvolt a márkaszervizes olajcsere.

Mármint odavittem, közölték nem lehet ott lenni mellette, ezért otthagytam, visszatértem, befizettem, hazamentem.

Alánéztem, és nem úgy tűnik, mintha levették volna a motorvédőt (a csavarokon nincs kulcsnyom, a pajzs ugyanúgy egyenretkes, sehol egy kéznyom...hmm...

úgy gondolom, hogy a számlázott olajleeresztő csavar és olajszűrő cseréjéhez ennek levétele elengedhetetlen....

még nem akarok farkast kiáltani...

az lenne a kérdésem, hogy ezekhez hozzá lehet férni másként is esetleg, van ötlet?

vagy lehetséges, hogy kéz/ujjnyomok nélkül marad a koszos védőpajzs?

1.5 TSI Touran 2020

Blackslac Creative Commons License 2021.03.10 0 0 668

Mindkettő mellett lehet érvelni.

 

Nálunk pont van mindkettő motor (DAD & CHP) - nem mintha a választást ez befolyásolta (befolyásolhatta) volna. Az egyikben bő 30 eKm van, a másikban 140 eKm. A DAD egy SUV-ban van DSG-vel, a CHP kéziváltós. Egyelőre mindkettő hibátlan és mindkettővel meg vagyok elégedve.

 

Az biztos, hogy a CHP-vel több tapasztalat van, nemrég volt Novot Tibinek egy írása "A TSI, amit meg szabad venni" címmel a TC-n, abban minden benne van. A DAD-okról - tekintettel arra, hogy újabb gyártmány - egyelőre jóval kevesebb tapasztalat van, majd az idő eldönti tartósságukat. Ami viszont biztos, hogy fantasztikus mérnöki munka. Rendkívül kulturált járású és hihetetlenül hamar bemelegszik. Viszont tény, hogy sokan panaszkodnak a kenguruzásra, ami spec. nálam - talán a DSG miatt - egyáltalán nem tapasztalható. Tehát az is fontos lehet a motor mellett, hogymilyen konfigurációban veszed. A fogyasztásban releváns különbség szerintem nincs (talán 1-2 deci). Az 1.4 TSI-nknek bő 100 eKm-re vetített fogyasztása 6,17 l/100 km, ugyanez az 1.5 TSI-nek 7,59 l/100 km 30 eKm-re, de ugye van a kettő között bő 350 kg különbség - úgy vélem, mindkettő abszolut rendben van.

Előzmény: daVeFR (666)
atesz999 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 667

Sziasztok! Touran 1.5 tsi hidegindításkor puffog

egyet mintha lyukas lenne elől a kipufogó. Ez mi lehet?

Melegen nem csinálja. 

daVeFR Creative Commons License 2021.02.25 0 0 666

Sziasztok! Végigolvastam a fórumot, de ez alapján nem tudok dűlőre jutni, ezért a véleményetekre vagyok kíváncsi. Ha az elérhető pénzügyi keretbe DPCA kódú motorral szerelt autó (Octavia/Golf) nem fér bele, akkor az 1.5 TSI DADA (evo) vs non-EVO EA211 1.4 TSI közül melyik az okosabb választás? Feltételezzünk kb. azonos futásteljesítményt és általános állapotot. A cél pedig az, hogy sokáig megtartsam az autót úgy, hogy arra lehetőleg csak a tervezett karbantartásokra kelljen költeni. Pár dl fogyasztás különbség nem oszt, nem szoroz. A fő szempont a minél gondtalanabb használat és a tartósság.

batkizs Creative Commons License 2021.02.25 0 0 665

Sziasztok, mi a kifogás az 5w olajjal szemben, ha 10 max. 15 ezrenként cserélve van?

Man Tec Creative Commons License 2021.02.20 0 0 664

VW 508.00 elfogadással rendelkező motorolajok:

olajshop.hu,

olajwebshop.hu,

ato24.de,

opieoils.co.uk.

Előzmény: zéé72 (663)
zéé72 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 663

Jól látom hogy mindkettő olaj jó lehet?

Előzmény: fepeti001 (658)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 662

Köszönöm a válaszod.

Beszerzem a cuccokat.

Most még csak 38000km-nél járok.

45000-nél cserélem az olajat szűrővel.

Előzmény: Vaves (661)
Vaves Creative Commons License 2021.02.19 0 0 661

Bármelyik PO-HU-nál tudsz venni, de talán még az UNIX/Bárdi is árul gyári szűrőt, csavart.

Előzmény: Barangolo55 (654)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 660

Köszi a sok hasznos linket.

Le is mentettem a többféle olajtípust, így könnyebb lesz majd beszerezni a megfelelőt.

Előzmény: fepeti001 (659)
fepeti001 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 659

Egy rövid cikk, igaz, itt 1.0 TSI-ről ír de a helyzet ugyanaz.

Még egy érdekesség. A 0w-20 olaj zöld színű!

https://www.autonavigator.hu/cikkek/motorolaj-nem-eleg-ha-a-viszkozitas-megfelelo/

Előzmény: fepeti001 (658)
fepeti001 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 658

Abszolút!

Két különböző motor, eltérő konstrukció.

Az 1.5 TSI-be az optimális gyári motorolaj előírás a VW508.00., ami 0w-20 besorolású, de a 0w-20 olajok közül csak az jó, mely teljesíti a VW508.00-t.

Két példa a sok közül:

 

https://filterabc.hu/VW-LONGLIFE-IV-FE-0W20-1L?gclid=EAIaIQobChMIxvO-k-T17gIVO0iRBR0HSQa2EAYYAiABEgJANvD_BwE

 

https://filterabc.hu/SHELL-HELIX-Ultra-Professional-AV-L-0W20-1L

Előzmény: Barangolo55 (657)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 657

Igen, 1,4 tsi.

Gondolom ugyan az lehet a paraméter, de lehet, hogy tévedek?

Előzmény: fepeti001 (656)
fepeti001 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 656

S T O P !

 

Novoth hivatkozott állítása az 1.4 TSI-re vonatkozott!

Nem?

Előzmény: Barangolo55 (653)
kissg620 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 655

Nekem a Porsche Hungáriától van egy korábbi levelem a témában:

 

"Tájékoztatom, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen
gépkocsik magyarországi importőre nagykereskedői feladatot lát el, míg
gépjármű értékesítést és szerviztevékenységet partner hálózatunk tagjai
végeznek.


A  Volkswagen  AG,  a gépkocsi gyártója szerint meghatározott karbantartási
ciklus a következő:
• Olajcsere szerviz: a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy
30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be
előbb
• Ellenőrző szerviz: a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év
vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól
függően, hogy melyik következik be előbb
• Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz): először a 3. évnél,
azután 2 évente

Az  Ön  gépkocsija  a  fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási
ciklussal  (QI6)  rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző
szerint válik szükségessé.
A  gépkocsi  fedélzeti  rendszere  számos  összetevő  alapján  a  használat
függvényében  állapítja  meg  ennek  idejét, ahogyan a kezelési útmutatóban
olvasható.

Megemlítem,  hogy gyártói információ alapján a motorolaj csere esedékessége
min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik.

A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján az alábbi szabványoknak
megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.

VW 508 00 (0W20 LL) vagy VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL)

Kérem, hogy a karbantartás előtt márkaszerviz partnerünkkel egyeztetesse,
hogy melyik motorolaj típust választja.

Bízom benne, hogy információmmal segítettem."

Barangolo55 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 654

Hol tudom beszerezni ezeket a gyári cuccokat?
A 45ezret én sem szeretném a szervízben végeztetni, majd csak a 60 ezrest 4év letelte előtt.

Előzmény: Vaves (651)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 653

“Az előírások szerint 0w20-as, 0w30-as és 5w30-as viszkozitású, megfelelő VW-jóváhagyású motorolajat kell használni. A 0w20-at csak akkor önteném bele, ha ojmjakoni taxisofőr lennék, a mi éghajlatunkra az 5w30 tökéletes választás.”

 

A totalcarról másoltam ki, Novoth Tibortól.

Akkor most hogy legyünk okosak?

Devfeco Creative Commons License 2021.02.18 0 0 652

Nekem most Shell 0w30 olajat raktak bele szervízben!kérdeztem,hogy miért nem 0w20 ment bele,azt mondták,hogy gyártói előírás szerint dolgoznak,ami előírja a 20 illetve 30 olajat is,illetve azt mondták még,hogy ne ragaszkodjak annyira a 20-as olajhoz,mert minden szervíz át fog állni a 30- ra. Nem vagyok szakértő,csak azt mondom amit nekem is mondtak! 

Vaves Creative Commons License 2021.02.18 0 0 651

Én magamnak csináltam, Mobil1 0W20 ment bele + gyári szűrő + gyári olajleeresztő csavar.

Előzmény: zéé72 (650)
zéé72 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 650

És kinek milyen olaj lett belerakva, Shell/Castrol?

Devfeco Creative Commons License 2021.02.13 0 0 649

Én sem fogom többet köztes olajcserénél szervizbe vinni!bár előbb gondolkodtam volna!Helyi autószervízben (nem márkaképviselet) gyári szűrő+ olaj+munkadíj 25000 Ft-t mondtak! Ja és szervizben nem 0w20 hanem 0w30 olajat raktak bele!

Előzmény: Lambi77 (648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!