Keresés

Részletes keresés

nyúllabda Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8364

az útalapba befolyó összeget a költségvetésbe kell betenni, 

 

alant nem ezt idézted, hanem így szólt:

 

Útalap fogyasztási adó megtérítése címen

 

Érzek némi eltérést

Előzmény: Törölt nick (8361)
Qqberci Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8363

többet költöttek útfejlesztésre, mint ami oda befolyt.

 

Ugyanúgy, mint a parlagfűmentesítésre?...

Előzmény: Törölt nick (8360)
k.andras.1970 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8362

Az útalap nagy kamu volt, minimális összeg ment bele, így nem csoda hogy mindig az állam kellett kipótolja

Előzmény: nyúllabda (8359)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8361

és most beszéljünk arról, hogy az 1997-ben elfogadott, 1998-as költségvetési törvényben leírtakat, miszerint az útalapba befolyó összeget a költségvetésbe kell betenni, vajon a fidesznek köszönhetjük-e, vagy pedig az 1997-ben kormányzó pártnak? :o)

Előzmény: nyúllabda (8359)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8360

az, hogy az útalap kasszája mínuszban volt, azt jelenti, hogy többet költöttek útfejlesztésre, mint ami oda befolyt.

 

érted most már?

 

 

Előzmény: nyúllabda (8359)
nyúllabda Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8359

az útalap kasszája mínuszban volt

 

Akkor már 3/4 éve Orbán kormánya irányított.

Ők tették veszteségessé?

Előzmény: Törölt nick (8352)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8358

ilyen apróságokba nem kéne belekötni.... :o)

Előzmény: k.andras.1970 (8356)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8357

mivel nem reprezentatív a mérés, és nem tudják, hogy működik, az általad idézettek irrelevánsak.

 

ez pont olyan, mint a televízióban feltett kérdés:

 

"Ön szerint Orbánmonnyonle?"

 

"A beérkezett telefonok 67%-a szerint igen, ergo az mszp-nek 2014-ben akár kétharmada is lehet...."!!!4

 

aztán mi lett végül... úgyláccik, a Zorbánbirkák más adót néztek épp akkor.

Előzmény: icipicicsipa (8354)
k.andras.1970 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8356

Én azért megnézném a 2013 dec. és 2014 decembere közötti változásokat, mert azzal kiszűrhető az üzemanyagárcsökkenés okozta forgalomnövekedés.

 

Meg valami konkrétum sem ártana, pontos napok és helyszínek, stb.

Előzmény: icipicicsipa (8354)
dearce Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8355

"Fizetős az M0 januártól...????"

 

Fideszesek hamis százeurósokkal is fizethetnek.

 

 

icipicicsipa Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8354

A következő mondatot meg ne is említsük.

 

 "Annyi biztos, hogy ez egy valós idejű dugófigyelő rendszer, a fővárosban és az agglomerációban rendszeresen közlekedő sofőrök adatait használja.""

Előzmény: Törölt nick (8353)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8353

Még egy felmérés igazolja, nőtt a forgalom Budaörsön

Az új útdíjrendszer hatásait vizsgálta egy cég, az 1-es és a 2-es főúton lett rosszabb a helyzet. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

 

A kutatás nem reprezentatív, a módszertanáról és a mintavételről nincs leírás. 

 

erről ennyit.

Előzmény: nogradi medve (8339)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8352

no és az is látszik, ha elolvastad, hogy az útalap kasszája mínuszban volt, amit átvállalt a költségvetés 1999-ben.

 

Tehát nem befolyt a nagy közösbe a végén és Orbán gumicsizmára meg szalonnára költötte, hanem a költségvetés átvállalta az adósságát.

Előzmény: nyúllabda (8349)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8351

az útalap helyett pedig lett a  „Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzat” 

 

tehát nem szűnt meg...

Előzmény: nyúllabda (8349)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8350

jó. akkor jelezném, hogy az 1998-as év költségvetési törvénye alapján kellett 1998 második felében az útalapba befolyt összegeket a központi költségvetésbe utalni.

ezt a törvényt pedig 1997 végén fogadták el.

Segítek, nem a fidesz volt.

 

http://www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=9565

1997. évi CXLVI. törvény

a Magyar Köztársaság 1998. évi költségvetéséről

 

C) A központi költségvetés és az elkülönített állami pénzalapok kapcsolata

29. § (1) Az Országgyűlés az elkülönített állami pénzalapok (a továbbiakban: pénzalapok) költségvetését - bevételeit és kiadásait - alaponként, jogcímenként az e törvény 12. számú melléklete szerint állapítja meg.

(2) A pénzalapoknál a jogcímek közötti átcsoportosítást a pénzalapokról szóló törvények rendelkezései szabályozzák.

(3) A Kincstár a pénzalap kiadási előirányzataira addig teljesít kifizetést - kivéve a Munkaerőpiaci Alapból a munkanélküli járadék, előnyugdíj, nyugdíj előtti munkanélküli segély és a jövedelempótló támogatás, illetve ezek közterheinek kifizetése -, amíg a pénzalap bevételei és az előző évi maradványa erre fedezetet biztosítanak és a folyó bevételek és kiadások különbsége nem haladja meg a jóváhagyott egyenleget.

(4) A pénzalap - az előirányzatok adott időszakra előzetesen ütemezett összegét meghaladó - finanszírozási igényei teljesítéséhez legfeljebb három hónapra igénybe veheti a KESZ-t. Az igénybevételt a pénzügyminiszter engedélyezi.

(5) A pénzalapoknak előírt befizetési kötelezettséget - Munkaerőpiaci Alap 7000 millió forint, Útalap fogyasztási adó megtérítése címen 5400 millió forint és befizetés a központi költségvetésbe címen 7000 millió forint - időarányosan, havonta egyenlő részletekben - kivéve az Útalap befizetés a központi költségvetésbe jogcímű befizetést, amelyet 1998. második félévben két részletben - kell a központi költségvetésbe teljesíteniük.

Előzmény: nyúllabda (8349)
nyúllabda Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8349

A 8341-ben kommentelte az olvtárs, még ha időben korábban is

Előzmény: Törölt nick (8348)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8348

8342-43-ra nem felel senki? :o)

toloba Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8347

Sztem kifejezetten csökkent...olyan ezer %-kal...olvastam az MTV1-en...

Előzmény: pirosalmabumm (8346)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8346

ez is kb annyira tudományos mérésnek tűnik mint Wittinghoff úré.

 

Vajon ki lehetett a megrendelő?

 

(gy.k.: nem azt vitatom hogy bizonyos utakon némileg nőtt a forgalom)

Előzmény: nogradi medve (8339)
nyúllabda Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8345

Matricát minden magyar autósnak!!

 

Álampolgári alapon a gyalogosoknak is!

Előzmény: martinaxe7 (8340)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8344

jut eszembe:

 

értem én, hogy 1998-1999-ben megszűnt az útalap (erre még visszatérünk), de a benzinben ezt tovább fizették. hogyhogy 2002-2010 között ez nem volt probléma?

Előzmény: Qqberci (8341)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8343

nézzük a másik törvényt:

 

 

66. § (1) Az 1999. január 1-jei hatállyal megszűnt elkülönített állami pénzalapok (a továbbiakban: megszűnt alapok) jogutódja a megszűnt alapok felügyeletéért felelős miniszter.

(2) A megszűnt alapok feladatait, bevételeit és kiadásait az alábbi fejezetek tartalmazzák:

a) Útalaptól átvett feladatok mint „Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzat” (XVII. Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium fejezet, 13. cím, 6. alcím),

b) Vízügyi Alaptól átvett feladatok mint „Vízügyi célelőirányzat” (XVII. Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium fejezet, 13. cím, 7. alcím),

c) Központi Környezetvédelmi Alaptól átvett feladatok, mint „Környezetvédelmi alap célfeladatok” (XVI. Környezetvédelmi Minisztérium fejezet, 8. cím, 6. alcím),

d) Nemzeti Kulturális Alaptól átvett feladatok mint „Nemzeti kulturális alapprogram” (XXIII. Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma fejezet, 10. cím, 12. alcím).

(3) Az Útalap 1998. december 31-én fennálló adósságát az államadósság terhére a központi költségvetés átvállalja.

 

érdekes.

Előzmény: Törölt nick (8342)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8342

ez lenne az?

 

(5) A pénzalapoknak előírt befizetési kötelezettséget - Munkaerőpiaci Alap 7000 millió forint, Útalap fogyasztási adó megtérítése címen 5400 millió forint és befizetés a központi költségvetésbe címen 7000 millió forint - időarányosan, havonta egyenlő részletekben - kivéve az Útalap befizetés a központi költségvetésbe jogcímű befizetést, amelyet 1998. második félévben két részletben - kell a központi költségvetésbe teljesíteniük.

Előzmény: Qqberci (8341)
Qqberci Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8341

A helyzet ugyanakkor az, hogy az autósok már most is fizetnek az utak fenntartásáért, és nem csak azzal, amikor autópálya-matricát vásárolnak. A 90-es években ugyanis az Útalapból finanszírozták a javításokat, karbantartást a közúthálózaton, az alap forrása pedig az üzemanyagokból befolyó áfa- és jövedéki adó egy része volt. Az Útalapot ugyanakkor első Orbán-kormány egy 1998-as döntéssel beolvasztotta a költségvetésbe, vagyis a korábban címkézett bevételek befolytak a közös kalapba, ezt követően a kormány javaslatától és a parlament döntésétől függött, hogy a mennyi pénz is jutott az útfenntartási munkálatokra. Az adókat jelenleg is fizetik az autósok, ám ezek már nincsenek kifejezetten útfelújításra célozva, így leginkább a matricák bevételéből finanszírozza a kormány a közutak felújítását.

 

Tehát már akkor rákészültek a lenyúlásra, csak elbukták a választást...

Előzmény: martinaxe7 (8340)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8340

Matricát minden magyar autósnak!!

 

Kátyúk között navigálóknak is!

 

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tanulmányban vizsgálta a matricabevételek emelésével kapcsolatos lehetséges forgatókönyveket. A most nyilvánosságra hozott tanulmányban szerepelt egy olyan lehetőség is, amely a teljes országos közúthálózatra kiterjesztette volna a fizetős rendszert. Bár a kormány ezt a verziót végül elvetette, a nemrég távozott kormányszóvivő egy megjegyzésben utalt arra, miszerint ez lehet egy ilyen irányú döntés a jövőben.

 

http://hvg.hu/gazdasag/20150211_Meg_a_katyus_utak_hasznalataert_is_penzt

nogradi medve Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8339

http://www.autopult.hu/ujdonsagok/igy-hatott-a-forgalomra-az-uj-utdijrendszer.html

 

részlet

 

A legforgalmasabb januári napokon közel 30%-kal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest – derül ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15% volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8338

bocs, de autópályán egyenletes sebességgel haladva sokkal kevesebbet eszik egy autó akár 100-120km/h sebességnél, mint országúton/városban folyamatosan gyorsítva/lassítva/megállva...

Előzmény: Béla bá` (8325)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8337

a 8294-ben levő számítás alapján éves szinten mindenképp jobban jönnek ki, ha igénybe veszik a fizetős szakaszokat, mintha elkerülnék azokat (a régi rendszer szerint is akár, ha nem fizetős az M3 bevezető, de 48000 az éves matrica, és Erdőkertesről is az M3-on jön be). Időben is (ne feledjük, az idő pénz, vagy pl. több idő a családdal ahelyett, hogy munkába menet fél órával több befele is, hazafele is), km-ben is jobban járnak.

 

Nem csak Mogyoródról, de Erdőkertesről is. 

 

 

 

 

 

Előzmény: nyúllabda (8324)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8336

ezt melyik szakasz(ok)on tapasztalod?

Előzmény: aptohu (8312)
nagyanyo5:0 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 8335

Ha az jönne ki, hogy 51%ának jobb lett, akkor nem szenvedett csorbát a demokrácia:)))) Szvsz van az 95% is!!!!!!

Előzmény: nagyanyo5:0 (8334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!