Hali srácok,t-012 tulaj lettem én is.A nagy holtjáték miatt szétszedtem a kormányművet,és ekkor látom,hogy a golyók kipotyogva,görgőkosár szétesve, a házat heggesztették,mert keresztben el volt törve.Tud valaki eladó kormányművet,(házat)?Vagy valamelyik orosz csoda hasonlit rá?
Segítséget szeretnék kérni, a traktorom megjavításához. A képeken látható T-012 traktor kardántengelyéből egy darab hiányzik. Ha valakinek van valamilyen információja ehhez, kérem vegye fel velem a kapcsolatot e-mailen, vagy hozzászólásban!
Egyszeruen meg lett furatva a motor, es a Bertaek keszitettek uj dugot bele. Bele trafaltal, mert Skodri 120-as gyurusorhoz kertem a dugattyut.
Ez a fotengely, es hajtokar egy dizel motorba is elmenne. Az miatt ne aggodj.
A karbi az optimalis 14-16kglevego/1kg benzin kevereket igyekszik eloallitani.
Mindegy mekkora a motor, ezt az aranyt keri.
De esetunkben hiaba tobb hengeres, egyszerre csak egy hengert tolt, az pedig 305ccm.
Az E85-rol: 85% szesz, es 15% benya kevereke. Az oktanszama 100 folott van.
Ez esetunkben mindegy, mert a kompresszioviszony 5,5:1-hez. Ez meg a 60-as oktanszamu mosobenzintol se kopogna. Viszont a 1kg szesz csak 9kg levegot ker, hogy jol mukodjon a motor. Ezert eszik belole tobbet. Szerintem Robi trakija sokat kap, es ezzel kompenzal, hogy a keverek kozelebb legyen az optimalishoz. En P126-os karbival uzemeltettem a trakit tiszta E85-el, es nagyon szepen ment vele. Fuvokat kellett cserelnem hozza.
Ha volna kalapom, megemelném a tudásod, munkásságod előtt. :)
Dugattyúcsere miért kellett? Hogy a nagyobb oktánszámú benzinhez legyen nagyobb kompresszió? Igen furcsa látvány nekem az a nagyon felhasított szoknyájú dugattyú a két olajlehúzó gyűrűjével... Csak nézek rá, mint egy ufóra. :D
A csere dugattyú mié volt? Skoda 120? Vagy gyártattad egyedileg?
A nagyobb kompresszió nem árt a többi alkatrésznek (főtengely, hajtókar, csapágyak)? Mégsem arra lettek tervezve...
Olvastam régebbi beírások közt, hogy valaki sportmotor karbikat tett fel, kettőt, kéthengeres UD-re, ha jól emlékszem. Akkor azt írta, neki bevált, nem puffog, mint a K-16 eredeti karbival. Említette, hogy négyhengeres motorról származik a fél karbisora (mert kettévágatta), ami egyenként 125cm3-es hengereket táplált. Vagyis, a beállítások szerint annyi benzint engedett csak át, ami 250cm3-es motornak kell, holott az UD-2 kb. 630 cm3-es... Én ebből arra következtettem, hogy ez lehet a puffogás, nagy fogyasztás, nyáron melegedés probléma megoldása: a nagyobb oktánszámú benzinből jóval kevesebb is elég lehet, mint amit a K-16 karbi átereszt. Kisebb főfúvóka kell bele szerintem, és jó lesz. Mondjuk, kéthengeresbe az egyhengeres karbija, egyhengeresbe meg kisebb főfúvóka.
Jól gondolom, vagy eltévedtem az információk dzsungelében? :)
Ez esetben, nem szükséges az átépítés, mehet 95- 98-as benzinnel is. Valaki említette az E85:benzin 50:50 keverékét is, szerintem, az is "lejjebb húzza" az elégetendő üzemanyag oktánszámát, ezért működik.