A topikba várunk mindenkit, aki fotóira véleményt szeretne kapni, és meg akar tanulni fotózni. Mindenkit várunk aki tényleges minőségi javulást akar elérni saját magához képest, aki helyt szeretne állni a Tömegközlekedés fórumcsoportban, továbbá természetesen várjuk az igényes fotósokat is akik szívesen adnak nyugodt hangnemben tanácsokat, és segítik a fiatal tanoncokat. A topik nem egy csatahelyszín, sértődésnek itt nincs helye. Mindenki látja azt a divathullámot ami az utóbbi 2-3 évben végigsöpört az országon. Minden buszfanatikus fényképezőgépet vagy telefont ragadott, és fotózni kezdett. Nincs is ezzel senkinek semmi problémája mindaddig, amíg tele nem teszi este képekkel a lokális (pl.: Vértes Volán) és tematikus (pl.: Ikarus Fan Club) topikokat. Ezek a fotósok olykor kemény kritikákat kapnak munkájuk után, de úgy igazán kevés ember segítőkész velük szemben, tisztelet a kivételnek. A kemény kritikák sokszor heves szócsatákba folynak át, amik megváltoztatják a topik eredeti rendeltetését. És akkor itt vissza is térhetünk a topik leírásának első és második mondatára. Ide várunk mindenkit aki ténylegesen minőségi javulást szeretne elérni képein. A művészi jellegű képeket A nap 10 pontos fotója nevezetű topikba valók, ahová -klubtopik lévén- jelentkezés szükséges, ez a fotósuli.
Én harmadolva csináltam volna a képet. Így, hogy középre van helyezve, kicsit unalmas. De ez nem vélemény igazából, hanem egy elgondolás, hogy nekem hogy tetszene :)
Balra forgatni kell, mert a betonoszlopokon látszik, hogy ferde. Illetve nekem is sok a háttér, annyit vágni nyugodtan lehet, hogy jobb oldalról eltűnjön a kresztábla, meg a többi totál lényegtelen dolog a környezetből.
Az 1 fokos forgatás, meg a vágás után így néz ki. Ezzel együtt a sárga tábla is eltűnt fentről, ami szerintem zavaróbb elem, mint a kék pólós figura hátul.
Első rész: Minek? Mert ha adsz egy ötletet indokold is meg miért miért tegyem úgy.
Második rész: Ez egy busz pályaudvar (ha nem tűnt volna fel) és itt nincs olyan hogy nem mennek bele a képbe. Pláne nem ahol fel szoktak szállni a buszra. Mert ha még ajtótlanon mászkálna az ember még azt mondom jogos de így........ Istenem -.-
Szoktam telíteni én is, erre is húztam egy kicsi telítettséget, csak nem sokat, mert akkor zavaróan elkezd lilulni az aszfalt, és van az a szint, ami felett ezt már nem tudom korrigálni...
A színegyensúllyal szerintem már nincsen gond, nem mondanám rá, hogy zavaró hibája lenne. Én jobban szeretem az élénk színeket, nekem így fakó a kék, meg a háttér zöldje is lehetne élőbb, de ez ízlés kérdés. Másnak meg az én képeim túlszaturáltak :D
Szeretnék kérni 1-2 véleményt erre a képre. Nem csak villamosfotónak készült, nekem nagyon tetszenek ezek a modern épületek, és tetszett a régi villamos és az új épületek kettőssége. A kérdésem az lenne, hogy nem zavaró-e a túl sok tér az előtérben? Szerettem volna a síneket a sarokba futtatni, de nem tudom, szerencsés-e így ez.
Ó mester, taníts minket, egyszerű földi halandókat hogyan kell fényképezni, hiszen neked rengeteg, több éves fotózási tapasztalatod van a buszfotózás terén, kérlek taníts!!! Odáig már eljutottam, hogy nyílt napos rendezvényekre BKV-s ingben kell menni (amiért ugye mehet a feljelentés). Taníts még ilyen titkokat, légyszíííí!
Most mire vagy kemény ember? Arra hogy van egy "BKV-s" inged? Vagy arra,hogy egy 60 éves öreggel lógsz szinte nap,mint nap? Mert kötve hiszem,hogy a fotózási tudásodra,mert az egy nulla. Vagy ha ennyire profinak érzed magad,akkor nem tudom minek vagy itt. Pár hsz.-el lejjebb leírtam,hogy ez a FOTÓSULI és nem a "Tegyük ki nap,mint nap,hogy mit fotóztunk" topic..
Ez is ferde :D Nézd meg a kép szélén, hogy a horizont jobb oldalon magasabb mint a bal oldalon. A földből meg kevesebb is bőven elég, bár a szántó még mindig jobb, mint a szürke aszfalt, ami csak nyeli a fényt. Összességében ennyi, beállítás jó, fények jók, esetleg csinálhattál volna olyat is amiben a jobb oldali repcsi is benne van teljesen, illetve olyat is amiben mögötte csak a puszta látszik (beállási szög).