Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kirst Creative Commons License 2024.09.15 0 2 139011

És egykor

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138973)
Nogo Creative Commons License 2024.09.13 0 0 139010

Frissült a DeA honlapja, a 20. lapszámig. E szerint az előzetes lista továbbra is igaz, a következő a Rába S26/K26 (ami mint kiderült egy F26, betonmixer felépítménnyel), utána Mercedes NG, Tatra 148, és a 20. számban jön a Csepel D469.05 (ismeretlen felépítménnyel, a korábbi lista szerint ez lett volna a betonmixer, ez valószínűleg nem az lesz). A megjelenési dátumokat nem írták át, nem ártana kijavítani.

apron64 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 139009

Így igaz!

Előzmény: Controlman (139007)
apron64 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 139008

Bocsi 20-át akartam írni de nem figyeltem eléggé és elütöttem a billentyűzeten.

13 (mai nap)+7(egy hét múlva)=20-án.

 

Előzmény: apron64 (139006)
Controlman Creative Commons License 2024.09.13 -1 0 139007

Én azt az infót kaptam a lapkertől, hogy 20.-án kerül ki az újságosokhoz.

Előzmény: rejtelyiarpi (139005)
apron64 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 139006

A következő szám szeptember 30-án jelenik meg. Ez lesz a (Star után) a RÁBA F26 betonmixer.

A kiadó 07.19-én, a Csepel D450 példányán jelezte a sorozat csúszását.

 

Előzmény: rejtelyiarpi (139005)
rejtelyiarpi Creative Commons License 2024.09.13 0 0 139005

Sziasztok! 

Nem ma kellett volna megjelenni a teherautós sor új darabjának?

Nem kaptam. Én már nem tudom követni. 

Controlman Creative Commons License 2024.09.13 -1 1 139004

Legendy FSO következő része.

 

Kraz 677 Creative Commons License 2024.09.12 -2 1 139003

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.09.12 0 1 139002
Előzmény: kirst (139001)
kirst Creative Commons License 2024.09.12 0 0 139001

Sziasztok! 1:43 -as locsoló 706 -os Liazról szeretnék olyan képet, ami fel van matricázva. Volt valahol, de nem találom. Köszi!

Controlman Creative Commons License 2024.09.11 -1 2 139000

A Jelcz Hydromil után Liaz 110 két hét múlva.

 

falcon consul Creative Commons License 2024.09.05 0 0 138999

Pedig anno! Patyolat, és hullaszállító az kizárólag ROBUR volt! De volt a FCSM, BKV-nál is nagy darabszámban! 

Előzmény: eMPet (138993)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.09.02 0 0 138998

Küldéssel ötvenezer körüli árakon tele van velük az ebay, de biztosan el fognak fogyni, mert tényleg különlegesség.

Előzmény: Kimmeria84 (138997)
Kimmeria84 Creative Commons License 2024.09.02 0 0 138997

Köszi,  hogy kiírtad! Már nagyon vártam a 355-öst! :)

Jól fog mutatni a p100-as Trabant mellett!

Az tény, hogy nem olcsóak, de hiány pótlóak ezek a kis gyöngy szemek!

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138996)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.09.02 0 1 138996

Wartburg különlegesség, AutoCult műgyanta modell, 1/43-as méretarányban, 120€/ db.

A hetvenes években az Autó Motor újságban volt ezekről egy-két fotó, amik Eisenach környékén készültek. Az akkori hír szerint néhány kísérleti darab készült belőlük, persze sorozatgyártás sosem kerültek.

 

 

 

eMPet Creative Commons License 2024.09.01 0 0 138995

Köszi, ismerem, csak ez egy kategóriával drágább.

Viszont innen a MAN SL 200-as is tetszik (pláne a Premium Classic berlini változata), szép párja lene a frankfurti Merci O305-ösömnek. :-)

Érdekes, hogy a buszon 20e környékén elgondolkodtam, de a Praga - bár emlék de - ennyiért nem fog meg...

Előzmény: zeti02 (138994)
zeti02 Creative Commons License 2024.08.30 -2 0 138994

Webshopot linkelni a fórumszabály szerint tilos, de tippet adni talán nem, szóval ha érdekel a szürke szippantós Praga, a HO-KI Modellnél elérhető!

Előzmény: eMPet (138993)
eMPet Creative Commons License 2024.08.30 -2 0 138993

Elég lenne a teljesen szürke szippantó, vagy ahogy tanult német barátaink mondanék az ifásra, Fäkalientransporter. :-)

Roburból nem is emlékszem a buszon és a postáson, kenyeresen kívül másra, valahogy a dobozosra és a modell H0-ás létrás tűzoltómra sem 1:1-ben Magyarországon.

 

Balra-jobbra görgerve egy rahedli régi teherautó fotó, párra felkaptam a fejem, hogy felénk is láttam egykor.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1490680755145029

https://kpst.hu

 

 

Előzmény: zeti02 (138992)
zeti02 Creative Commons License 2024.08.29 0 0 138992

Szippantós Praga és billencs IFA létezik 1:43-ban, igaz kicsit drágábban, mint a péntekenként megjelenő újságos sorozat darabjai. Viszont legalább többféle színvariációból is lehet választani. Néhány példa:

 

Előzmény: laca_1977 (138991)
laca_1977 Creative Commons License 2024.08.29 0 0 138991

Hát igen, a felsorolt modellek az én kívánság listámon is igen elől vannak. Ezekért komoly sorban állás lenne péntek reggelente

Előzmény: eMPet (138989)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.08.28 0 10 138990

Csepel D450  DeAgostini 1/43 - tanmese.

 

Az alapmodell hibái közismertek, ezt akartam megváltoztatni - mint kiderült, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az elképzelésem jó volt, de a megvalósításba sok hiba becsúszott és csak azért teszem közzé, hogy ha valaki hasonlóban gondolkodik, okulhasson belőle.

 

A fülkénél elcsiszoltam a kerékjáratok sorjás széleit, illetve a csúnyán ráillesztett tetőt összecsiszoltam a B-oszloppal, az ereszcsatorna ívét felragasztott drótdarab adja és a zöld részt  kimaszkolva lett fújva RAL 9001 krémfehér színnel.

A béna hátsó felnik külső része le lett esztergálva és a pótkerék valós ablakokkal rendelkező fél felnije lett odaragasztva, a kerékcsavarok helyét is felfúrtam szűkebb osztókörre, ott drótszálakra ragasztott kábelszigetelés darabkák adják a csavar kinézetet. A visszapillantók vastag szárai helyett vékony drótból készültek kerültek fel, ezek kb. jól sikerültek.

 

A plató alapját Jurij népszerű 344-es Atlas platója adta, ezt kellett oldalanként két-két deszkasorral megszélesíteni. Az új platódeszkák makettezős boltban vásárolt 2x1mm-es balsafa lécekből készültek és hogy az egésznek legyen tartása, az 1mm-es oldalukon 0,4-es nyákfúróval át lettek fúrva, majd a plató aljába befúrt gombostűszárakra rásorolva lettek rögzítve. Itt csúszott először félre a dolog. Egyrészt a kis furatokat nagyon nehéz pont a vékony lécek közepébe fúrni, ezért nem halálpontosan illeszkedtek egymás fölé. A másik rossz ötlet az volt, hogy az összerakáskor vékonyan megkentem a lécek éleit Epokittel, amit képtelenség egyenletesen eloszlatni, így az összeillesztéseknél különböző mértékben nyomódott ki a ragasztó és ezt később semmilyen módon nem lehetett szépen, vonalba visszacsiszolni.

Utólag már tudom, hogy csak a léceket kellett volna pillanatragasztóval a megfelelő pozícióban rögzíteni a tűszáron és ha megszáradtak, akkor kellett volna a réseket kittel, vagy ragasztóval eltömíteni és még annak a megkötése előtt szépen ki lehetett volna húzni az egyenes éleket.

A felragasztott oldalfali tartók szardíniásdoboz, meg majonézes tubus  lemezéből lettek kivágva, itt is lehetett volna kevesebb ragasztót alkalmazni, mert a kinyomódott anyagot nehéz szépen elcsiszolni és hát a fényezése se lett túl szép. A kikevertetett sprayvel türelmesebben, több vékony rétegben kellett volna dolgozni, de addigra már kicsit ráuntam az egészre.

Ja a plató elején a lemezcsíkra ragasztott csőszállító ív pécés IDE kábelből lett kivágva.

Összességében erre szokták azt mondani, hogy egyméteres modell lett, mert kb. onnan nézve azért nem olyan feltűnőek ezek a hibák, a makrofotó sajnos megmutatja a kegyetlen valóságot.

A dekormatricákat szokás szerint a Tonycars Művek szállította, kiváló minőségben.

 

  

 

    

 

 

 

 

eMPet Creative Commons License 2024.08.28 -1 0 138989

Tegnap Kondorfán láttam egy STAR 200-ast (pont úgy, ahol az utcafotón is áll), így eszembe is jutott, hogy ezen a héten pénteken megjelenése lesz.

Bármilyen egyszerű darab, biztos, hogy megveszem, a fülemben van még a hangja. :-)

 

https://www.google.hu/maps/@46.8991229,16.3905126,3a,15y,98.55h,89.81t/data=!3m7!1e1!3m5!1ssPpjWmkTPCAXYk7B0KVGOw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0.19031526142742905%26panoid%3DsPpjWmkTPCAXYk7B0KVGOw%26yaw%3D98.55101951743256!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

 

Korábban Szanyban láttam oldalról és messziről egy működő Jelcz fülkés kéttengelyes billencset, így akár lehetett RÁBA gyártmány is. (mint a lengyel sorozat 85. tagja, a Jelcz 3W 317)

 

 

Régi emlékeimet felidézve szívesen látnék a Roburból a (külön dobozos helyett) egybedobozos zöld postásat, vagy kenyereset, IFA W-50-ből szippantóst, rövid billencsest, konténerest, a Praga V3S-ből szippantósat, Liazból viszont "íves" kukásat és felsővezeték-szerelőt. Ezek (is) voltak nekem a 80-as években meghatározó látottak. A billencses Liazt, Skodát, meg az IFA ADK-t és a Tatra billencset hasonló emlékek miatt nem is említem, mert más sorozatból már beszereztem.

zeti02 Creative Commons License 2024.08.17 -3 2 138988

Se nem S, se nem K, de legalább a 26 stimmelt! :) Szerintem jó lesz, már várom.

Ez a szerb példány lehetett a minta. Nem először ihletődhetnek a Pinterest nevű oldalról, ezt is csak ott találtam meg ilyen színösszeállításban:

A felépítmény úgy tűnik ugyanaz lesz, mint a lengyeleknél már kiadott Jelcz 640-esé:

Most már csak az a rejtély, hogy valóban egy betonkeverő Csepel D469.05 lesz-e a 20. szám, és nem ezzel lett-e összekavarva?

Előzmény: retro.hu (138986)
zeti02 Creative Commons License 2024.08.17 0 1 138987

Ez a három jármű lett bescanelve:

 

Scanelés után:

Előzmény: komppeter1 (138985)
retro.hu Creative Commons License 2024.08.17 -1 2 138986

Ez volt a rejtély.

 

Előzmény: zeti02 (138980)
komppeter1 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 138985

nincs kép esetleg az eredeti járművekről?

Előzmény: zeti02 (138984)
zeti02 Creative Commons License 2024.08.12 -1 1 138984

Korábban írtam, hogy egy magyarországi telephelyen 3D scannerrel beolvastak egy Rába és egy Ikarus tűzoltót, valamint egy Jelcz vízágyút. Úgy tűnik, tényleg ehhez a sorozathoz lettek felhasználva, ugyanis az Avia után egy Jelcz Hydromobil jelenik meg a lengyeleknél:

Ebből talán már következtethető, hogy a (tervek szerint) nálunk 23. számként megjelenő Ikarus 526 és a 74. szám, a Rába U26.230 a fentebb említett telephelyen a Jelcz-zel együtt kerültek digitalizálásra, és az a Rába egy tűzoltóautó lesz.

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.08.11 0 9 138983

Tatra 813 és Csepel D 344 - 1/43 a magyar sorból

 

A kötelező alap mindkettőnél a színes belső kilométerórával a műszerfalon, meg a magyar rendszámok.

 

A Csepelből úgy gondoltam, honvédségi már mindenkinek is van, ezért csináltam egy postást. Én egy képen sem láttam a keresőfényszórót a tető közepén, ezért átkerült a helyére, a vezető feje fölé.

A középső furatba, hogy ne kelljen fényezni, készítettem egy vontatásjelző háromszöget, le és felhajtható kivitelben.

 

A Tatra homlokfaláról a külhoni rendszámtartó, itthon felesleges lyukakba epokittal fogpiszkálószára ragasztottam, majd sok csiszolás után itt is elspóroltam a teljes fényezést. A rács ott a belsőkhöz használ enamelekből kikevert színnel lett ecsettel bejavítva. A tetőn a forgólámpa üvege 3mm-es led, alatta a ház golyóstoll alkatrészből készült.

 

A matricák szokás szerint Tonycars munkái.

 

      

 

       

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.08.10 0 0 138982

Nem volt kidobott pénz a maratás, ég és föld a különbség!

Előzmény: vw-s (138981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!