A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Szia, igen, de ugyanilyen lenyűgöző volt K.T. Úr tegnapi kinyilatkoztatása a Porsche Hungária Vevőszolgálatnál is, hogy "de hát az autó jó, hiszen elvisz A-ból B-be"... Azaz 10+M Forintért a Passat is csak egy közlekedőedény és ne legyen több az elvárásom mint ha 15 éves Fabia-t vettem volna?! Csak a Discover Pro aktuális felára 1.033.000.- Forint!!! És ne várhassam el, hogy minden funkcióját használhassam?!
"már az is elhangzott, hogy a szolgáltatást ingyé' kapom az első három évre"
...ez én nem értem: nem fizettél az autóért?! Legközelebb kérdezd már meg tőlük, hogy gondolják ezt az ingyen dolgot! Te vásároltál egy autót aminek az árában benne volt 3 éves előfizetés a szolgáltatásra! (Nem, nem ingyen, pénzt adtál érte amiben benne foglalt volt az első 3 év ára!!!!)
Amikor valamiért pénzt adsz, akkor nincs olyan, hogy ingyen!
Semmilyen körülmények között sem állna meg ez az érvelés, szóval nyugodtan fordulhatsz békéltető testülethez is, vagy viheted tovább a dolgot. Az a minimum, hogy rendbe teszik a frissítést és az "ingyenes" előfizetést kitolják annyival amíg nem tudtad használni a szolgáltatást!
mivel lassan fél éves lesz a gond, egy rövid (na jó, hosszú) státuszjelentés:
- a navi frissítése továbbra sem működik semmilyen formában, erről időközben kb. 10x győződtünk meg a szervíz/PoHu/német szerviztechnikusok segítségével
- a szervíz segítene de nem tud, segítséget, infót nem kap
- a We Connect ügyfélszolgálata emailben passzív, ha rájuk kérdezek akkor visszaírnak annyit, hogy "dolgozunk rajta, a technikus-osztály dolgozik rajta"
- ha felhívom a magyar ügyfélszolgálatot akkor magyarul egy korrekt és segítőkész srác pingvinezik, hogy nem kap infót, de az is előfordul hogy Alex jelentkezik be angolul és arrogánsan, hogy "take it easy, majd..." ill. már az is elhangzott, hogy a szolgáltatást ingyé' kapom az első három évre - mintha ennek bármi köze is lenne ahhoz, hogy nem működik
- a PoHu mint magyar importőr úgy gondolja, hogy az Ő szerepe annyi, hogy megkérdezik a németeket és azok majd válaszolnak, ez egy egyedi és komplex probléma, nyugodjak békében, szerintük az teljesen jó és vállalható, hogy fél éve nem működik valami az autóban - de hát megy, elvisz A-ból B-be, nem?! (K.T. Úr mai kommentje)
- arra a felvetésre, hogy esetleg cserélje ki az eszközt aminek nem találják a hibáját fél éve és keresség utána ameddig akarják a bibit anélkül, hogy engem szívatnának kibújt a szög a zsákból: "de akkor ki fizetné a költségeket?!" (K.T. Úr, PoHu Vevőszolgálat)
Szóval nyugodjak békében, ők igazából akármeddig szórakozhatnak a problémával, hiszen az autó MEGY és ha gyorsabban akarnának tenni valamit az elégedettségem visszaszerzéséért az pénzbe kerülne, az meg NO GO.
Lenyűgöz ez a hozzáállásuk, jogilag igazuk van, mert nincs semmi határidő a magyar jogban sem, hogy meddig kell javítaniuk valamit, ergo 2022. szeptemberében megoldódik magától a dolog, mert lejár az előfizetésem és Ők meg nem is tartanak igényt rá, hogy az én 55.000 Fortintért meghosszabbítsam egy újabb évre - nem gondolják maguk sem komolyan, hogy képesek lennének 2021-ben online szolgáltatni.
Szóval sok mindenben NEM piacvezető a VW és önvezető autójukra sem fogom rábízni magam már soha az én életemben - ha egy OTA frissítés nem megy akkor nekem ne irányítsa egy általuk készített szoftver az autómat :-(
Sziasztok! Van egy 7-es Golfom MIB2 Discover Pro navigációval. A magyarországi TMC-t össze lehet hozni vele? Ha igen, mi ennek a módja? VCDS-em van. Köszönöm!
Kiderült, hogy nem a kocsimmal és a VCDS kódolásokkal van baj.
Elmentem Szöllősi Zsoltékhoz és próbáltunk szoftveresen javítani a dolgon, de nem megy végig semmilyen update. Elakad Gateway error 202-vel: VuC library error-al. Zsolt szerint HW hiba.
És bakker tényleg. Mert szerencsére sikerült találni egy cseredarabot próbára, ugyan ezzel a SW-el és lám, azzal működik hibátlanul.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben: adott egy 2007.10 havi gyártású Octavia RS, Facelift előtti. Ebbe a napokban vásároltam egy Skoda Columbus navigációt. Minden jól működik majdnem, felfrissítve kaptam: Navi megy, telefon megy, stb. Egy valami nem jó:
- Úgy tudom, hogy a Maxi-dot kijelzőn az óra mellet a bal felső sarokban meg kell jelenjen az iránytű, illetve a Navigation menüpontban kéne lássak nyilakat, hogy merre kell menni, ehelyett az óra mellett nincs semmi, de az óra "átmászott" a jobb sarokba (eddig középen volt, gondolom hogy legyen helye aki iránytű ikonnak), illetve a Navigation menüben csak annyit ír, hogy "RNS TRINAX"
- Az Audio menüpont jó, megjelennek az számcímek, állomásadatok
- A Navigation és Audio menüpontokból nem lehet kilépni ha egyszer beléptem, csak ha kikapcsolom a fejegységet, ekkor visszalép a főmenübe (erről azt olvastam a neten, hogy ez a Columbus SW hibája), de ez legyen a legnagyobb gond...
- A VCDS kódoláskor vagy 10-edjére sikerült rendesen elmenteni a Long coding-ot a Columbus-ba, hiába indítottam újra a 3 gomb lenyomásával, nem akartak érvényre jutni a beállítások, ez nem tudom miért van...
További infók a beszerelt eszközökről VCDS alapján:
- Columbus:
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb Part No SW: 3T0 035 680 G HW: 56D 035 682 Component: RNS-MID H50 5238 Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7L6066087 Coding: 00000400000100000006 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 3467FA5B97CEB4BE40B-8061
- Bluetooth kihangosító:
Address 77: Telephone Labels: 5P0-862-335.lbl Part No SW: 1Z0 035 729 B HW: 1Z0 035 729 B Component: FSE_2P7x H31 0050 Revision: 00000001 Serial number: 00000005010023 Coding: 0000311 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062
- CAN Gateway:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V3.clb Part No SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Component: J533 Gateway H07 0052 Revision: H07 01 Serial number: 270907F2002371 Coding: E9817F0E4006021302 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
Csatolok pár fotót is, hogy hogy néz ki amiről beszélek:
Amit próbáltam eddig:
- 37-es címen a Navi kódolva van a CAN gateway-be és mellete az 56-os címen a Radio is bent van hagyva
- Navi nagyhezen kódolva lett, mert előtte hibát dobott a VCDS, hogy "Control Module Not Coded", elvileg ez is jó
- BAP protokoll kikapcsolva a naviban
- Van egy P-s végű CAN Gateway-em is, azzal is próbáltam, de nem jó
- Van benne egy Polar FIS modul, de ha azt kiveszem, akkor sem lesz jó.
- Akkut nem meríti az eredei L-es végű Gateway-el sem
Tudna valaki segíteni, hogy hogy lehet kivarázsolni a Maxi-dot-ra a navigációt, úgy hogy működjön is a navigálás rajta? SW frissítés? VCDS kódolás? Vagy ez a Navi túl új ehhez az autóhoz?
Adott egy Skoda Octavia 3 Amundsen MIB1 gen 1navigacio, letoltottem hozza a terkep frissiteseket de nem tudom updatelni, nem ismeri vagy fogadja el az sd kartyat amire masolom vagy kibontom.
Kerdesem az volna hogy csak az eredti kartyat ismeri fel a navigacio? nem merem az eredetirol torolni nehogy majd egyaltalan ne mukodjon.
Ez nem feltétlenül van így. Nekem egy Superb-em van. Még az első egy-két évben frissítették a szervizben, d utána olyan árat mondtak rá, hogy nem érte meg nekem, mert csak ritkán használtam. Mostanában, meg inkább a telefonos-netes navikat részesítem előnybe, frissek, forgalomhoz igazítottak, és ingyen vannak. Ez miatt szerintem elég kevesen fektetnek ebbe ennyi energiát.
Sziasztok, úgy látom működik mindenkinek a frissítés hibátlanul, csak nálam nem... Csak én gondolom úgy, hogy ez nem jó így vagy normálisnak kell tekinteni, hogy egy világcég így intéz dolgokat? :-(
Csak a móka kedvéért egy státuszjelentés, november vége óta nem tudok térképeket frissíteni Discover Pro fejegységen, sehogyan. December + Január eltelt a szervíz próbálkozásaival, szervízjelentések az importőrnek - majd a szervíz írásba adta, hogy Ők nem tudnak segíteni a bajon. Majd az importőr próbált segíteni - majd nekik is elfogyott a tudományuk. Azt kell mondjam, hogy segítőkészek voltak és akartak segíteni, viszont kínjukban megmutatták, hogy hiába érdeklődnek segítségért Németországból - semmi használható nem jött onnan. Március elején ők is feladták és ekkor vált tisztává nekem, hogy az online szolgáltatásokkal közvetlenül a német anyacéggel szerződsz, benne van persze az ÁSZF-ben de bevallom töredelmesen, hogy nem minden betűt olvastam el (én sem).
Március 11-én felvettem a kapcsolatot a németekkel, nyitottak egy hibajegyet és küzdünk egymással. Először vitatták a hibát, NEM átjárhatóak a rendszereik, semmi előzményről nem tudtak (nem akartak tudni). Fotókat kértek az állapotokról, majd mikor megkapták visszakérdeztek, hogy mikor készült. Mondom el kéne olvasni amit írtam, MA reggel, vagyis azon a napon amikor az emailt küldtem és ehhez hasonló dilettáns visszajelzések. Ők nem jelentkeznek, aktívan nem kommunikálnak. A magyar nyelvű Ügyfélszolgálaton sokszor csak angolul beszélő ember veszi fel a telefont. Kérdésemre, hogy mikorra lesz végre valami, már minden hülyeséget elmeséltek, hogy ez aztán olyan "hű de nagyon egyedi hiba" meg ilyeneket - de nincs határidő. Kérdésemre, hogy időközben a rendelkezésreállás 78%-ra csökkent és hogy ez elfogadható-e nincs válasz csak bla-bla-bla... Marketing bullshit tények nélkül. Mondom, 3 évre előfizettem - kéne szolgáltatni, erre azt mondja a fószer (Nevenincs Alex, mert a nevüket sem árulják el...), hogy ne mondjam már, hiszen ingyé' adják az első 3 évre! És akkor már nem is gond ha nem működik?! Majd pár napra rá jön email Tőlük - persze nem válasz, csak reklám, megújult honlap, több szolgáltatás mobilról - hurrá! Bejelentkezés után persze az első dolog amit látok, hogy "Ön megVÁSÁROLTA a jogosultságot 2022.09.26-ig", a második meg az, hogy "térképek online frissítése" az egyik szolgáltatásuk. LOL, mégiscsak fizettem érte...
Másnak hasonló tapasztalata? Érdemes a végtelenségig tűrnöm a szerencsétlenkedésüket? Bár semmi lehetőséget nem adnak eszkalációra... :-(
a térképfrissítés a VW konszern autóihoz, főleg a SEAT-SKODA-VW, teljesen egyforma. Ami biztos, hogy csakis eredeti SD kártyán lévő térképet ismer fel (biztos van aki megcáfol).
Az autód Navijához itt találsz frissítést és leírást:
Üdv. 2016-os Seat Alhambra autómba nincs benne a navi sd! A kérdésem az volna hogy láttam az e-bayen árulnak hozzá friss térképet (MIB2 V13), ha ezt megveszem fog működni? Vagy mi ez a mapcare amiről sokat olvasok? Honnan tudnám meg hogy nekem van e érvényes mapcare az auton?
Arra a problémára keresnék a megoldást, hogy nem tudok hangerőt szabályozni a kormányról, gyárilag RNS310 volt benne, ezt cseréltem RNS510 re! A gyárival minden funkció tökéletesen működött a kormányról!
Tud valaki segíteni, mit kellene tenni vele, vagy kihez vigyem?
Szia! Passat B8, 2016.12 hó Discover pro. Hol van a letöltési választási lehetőség? Én ahol találtam, ott csak az Európa tömörített volt és az jóval nagyobb, mint 16GB. :(
Milyen fejegységed van, milyen autó, mikori gyárátás? Nekem Discover Media-m van szintén 16GB-s kértyával már töbször frissítettem, a letöltésnnél 12-14GB-s zip-ek vannak fent hozzá (több féle verzót tudsz leszedni, külön Európa, stb...pont a kártya mérletkorlát miatt).
Üdv! Én pont ezt próbáltam a mai nap. Nagyon nem akar összejönni:
kártyát kivettem, tartalmát lementettem
Discover care programot letöltöttem, telepítettem
program indít, kiírja, hogy először az alkalmazást frissítsem, majd rávisz a térképfrissítés letötöltő oldalra, ahonnan le is töltöm a térképcsomagot
a program minden indításnál az előbb leírtakat ismétli, így ezt elengedtem
a letöltött csomag 32GB-os kártyát igényel, de természetesen az eredeti 16GB-os :(
Kigyomláltam a nem kellő országok adatait, ahogy anno Igo-nál
feltöltöttem TC-vel
kártya berak, nem ismeri fel az autó, kiírja, hogy rakjak be olyat amin van megfelelő tartalom
Itt tartok. a discover care programra látok leírásokat, hogy elvileg létezik 1.0.4 verzió, de eddig városi legenda szinten van, mert sehol nem találok letölthető verziót.
Én a helyedben egy márkaszervizben keresném a megoldást. Szintén 2018-as Passat és szintén Discover Media, de nem tudom, hogy eredetileg magyar volt-e. Én nem használom a navigációs közleményeket, elég csak a térkép, de aktuálisan valóban nem elérhető a magyar nyelvű navigációs közlemény. Szerintem egy márkaszervizben, vagy ezen az oldalon kaphatsz segítséget: https://www.porschehungaria.hu/kapcsolat