Benelli Trk-500 nyergében 2-év alatt ,85000km-t tett meg egy olasz motoros...Saját pénzén támogatás ,és szponzor nélkül.......őszintén elmondja a motor hibáit ,és erősségeit.....mit is kap az ember, 6000 euróért.
A videó felvételek alatt ,tátott szájjal ,írigykedve néztem ,hová el nem jutott motorosunk...... üdv zs
köszi az újságokat ,és a retró fotókat......cserébe némi minimotor újdonság...... CFmoto papio 114 ........mini GSXR replika........nekem tetszik....mint minden mini....üdv zs
Minden C-típusú Honda replika blokk szelep hézaga : hidegen.....szívó 0,05 század mm--- kipufogó : 0,05 század mm... érdemes a kipufogót ,egy picit nagyobbra állítani....pl: 0,07 század mm.
bármi kérdés lenne még , nyomd föl a fórumra. üdv zs
szia....nem fogadja a régi email címed a leveleimet. Megköszönöm ha elküldöd az friss elérhetőséged . Egyéb iránt ,a görögök is többször szóvá teszik a magas árhoz képest nagyon elnagyolt részleteket imitt-amott. üdv zs
kábel ,és bowden hegyek, és az a csoda szép váltókar..... innen nézve még csak -csak.......
Egyetlen pillantással kétségbe vonhatja, hogy a Dax 125 képes-e "dikavalo"-ra. És mégis! A Honda nem csak 2 ember szállítására számolt, de ez lehetséges és viszonylagos kényelemben, főleg ha nem téved el túlságosan az átlagtól. Nézze meg a fotókon is, hogy mennyi hely marad az aláíró mögött, 2 főre . A lovas számára Dax ergonómianem idegenít el, és nem "rémít meg". Kormány derékmagasságban és körülbelül vállszélességben, lábtartók enyhén hátrébb és közepesen kemény nyereg, nem olyan kényelmes, mint a Monkey-é, de nem hagynak helyt panaszra. Szeretnénk, ha a váltó – kacsa típusú, első-hátsó pedállal – egy kicsit nagyobb lenne, mivel a motoros lába rajta nyugszik, amikor nem vált sebességet. Lehet, hogy nem csukódik be a kormány , de ki rakja már a kétkerekűeket a csomagtartóba?…
A Dax alacsony profilja és mindössze 107 kg-os súlya azt jelenti, hogy a modell... szárnyosztályú, statikus manőverekben és mozgásban is. A "felesleges" praktikum és felszereltség elemei hiányukban tündökölnek , a Dax-ban a szükségleteken és a kínált vezetési élvezeten kívül... semmi sincs. A nyereg alatt van egy kezdetleges hely az apróbb dolgoknak, például papíroknak, ruhadarabnak vagy valamilyen tárcsafék-zárnak.
A legbuzgóbb 9,4-es lovak, amiket meghajtottunk
Ha nem tapasztalod, nem hiszed el. A Dax 125 ereje nem is… kétszámjegyű, de ennek a motornak a szikrája és élénksége elgondolkodtat, hogyan tudták a Honda mérnökei kihozni . Előrenyújtod és... ahogy hallod a kis egyetlen henger működését. Ha kicsit távolabb vagy, nem is hallod őt! A motor a Super Cub C125 motorjából származik, és még a 4 sebességes "kacsa" típusú váltót is használja., tehát nincs benne kuplungkar (fontos megkülönböztetési pont a kézi tengelykapcsolós és 5 fokozatú Monkey-tól). Először kattint, és a gázkar egyszerű kinyitásával már úton van, és már kezdődik is a móka. Az indításkor tapasztalható kis akadozás után a 125 rendkívül lineárisan adja le forgatónyomatékát, habozás nélkül, és jelentős mókát kínál. A rezgések egyszerűen nem léteznek, ahogy a hangos hang sem. De mielőtt... leesne megenni, a motor működésének abszolút csendjét kompenzálja a karaktere és a prémium érzete.
A tegnapi megjelenés, a mai viselkedés.
Adj gázt! Az 1-től a 2-ig és egészen a 4-ig a sebességfokozatok a sebességváltó mechanizmusának érezhető és hallható "csörgésével" váltanak , ami (ö) megszokja, hogy ne hagyja magára a bal láb kart, így a motor a kívánt teljesítménytartományban marad. A Dax-szal végzett manipulációk és irányváltások gyerekkönnyűek. Ha jobban aggódik, keressen egy aszfaltot vagy egy nyitott parkolót, és Dax kézügyességi tanulási eszközzé válik. A kifröccsenések és csúszások, amíg a járdaszegélyek hozzá nem érnek az aszfalthoz, mindennaposak. A beavatkozást nem igénylő ABS hátsó féknek köszönhetően bárhová és ahogy akarja, elhelyezheti... fenekét. Az endók nem szerepelnek a menüben, mivel az első fék egycsatornás ABS-sel rendelkezik. Ha már a fékeknél tartunk, azok hatékonysága és tapintása tökéletesen megfelel Dax szerepének, és bőséges lassítást biztosítanak, ha szükség van rá. A villa és a sokk sikeresen biztosítják a szükséges kényelmet, mindent lenyelnek anélkül, hogy túl puhává válnának. A két hátsó lengéscsillapító rugóválasztásának és beállításának érdeme: bár nem kínálnak előfeszítést, nem "ülnek" a villára, és nem rontják a kezelhetőséget.
Daxszal megeszed az utcákat , és nem bántunk veled. A Honda által emlegetett 1,5 literes 100 km-es fogyasztás kicsit optimistább, mint a mi méréseink, de mindenesetre 2 liter alatt vagy 100 km-en! Feltöltöd és indulsz... Pátras, vagyis. A városfalakon kívül is lehet közlekedni, ez csak bizonyos feltételeket támaszt: a végsebesség eléri a 95-97 km/h-t a pulton, miközben nincs semmiféle szélvédő. Természetesen nem a hosszú utak a Dax fő küldetése, és a fentiek nem hátrányok.
Mint egy luxuscikk
Daxban nagyon nehéz negatívumokat találni . Nem szeretni kell, vagy használni… teljesen helytelenül, ha a képességeit akarja elhinni. Nosztalgikus szabadidő-bicikliként jó. Ez nagyon… ööö-Dax-er (ki kellett mondanom, nem sajnálom)! Szóval érdemes megvenni? 4350 eurós árával semmiképpen sem nevezhető olcsónak. Sok alternatíva létezik, ugyanannyiért vagy kevesebb pénzért. DE… a Dax esetében olyan, mintha egy Tudor vagy Hamilton luxus mechanikus karórát viselnénk, olyan, mintha lenne egy Moleskine noteszünk, és Parker vagy Montblanc tollal írnánk rá . Csinálhatod másképp is a dolgod, de... érzésben nem ugyanaz, nem ugyanaz az egyediség és a „jólét” iránti igény kielégítésében . Vegyük figyelembe a csúcsminőséget is, a Honda név erősségét a megbízhatóság terén, és még azt a... amortizációt is, amit a benzinből fog (nem) elégetni, és megváltozik a kép. Szereted-e; Akarod és megkapod? Ne vesztegessen egy percet sem.
Peca motornak, örök klasszikus a Babetta......... cseh motoros , még grúziába is elkotort vele.......szuper ,a házi készítésű alu doboz.
7000-km-s túra!!!!!
A fiatalember egy babán lovagolt Nové Jičínből Grúziába. 36 koronáért aludt, pecsenyével is kínálták..........
Amikor a Nové Jičín melletti Pustějov szülötte egy éve visszatért egy kalandkövető versenyről, megfogadta, hogy ezt a nyarat saját expedícióján tölti. Ezért a tavasz végén összepakolta a csomagjait, és egy 21 éves csajjal pedálozott, hogy találkozzon Georgiával. Az oda-vissza út, beleértve a kaukázusi hegyekben való barangolást is, kevesebb mint három hónapig tartott.
„Fantasztikus volt az utazás, és újra mennék” – mondja története elején Filip Tomášek, a Bányászati és Műszaki Egyetem 23 éves hallgatója, aki néhány hete tért vissza egy utazásáról.
Május végén indult útjára a Novojičín állambeli Pustějovban, ahonnan Lengyelországon, Ukrajnán és Oroszországon keresztül Grúziába ment. A Jawa Babetta 210 eléri a 40 kilométeres óránkénti maximális sebességet, ennek ellenére Tomášek alig egy hónap alatt tette meg az utat a grúz-orosz határig.
Kalandos kirándulásra indult a Kaukázus hegyvidéki vidékére egy könnyű segédmotoros kerékpárral, mert nem szeret kerékpárt pedálozni. "Szóval nem igazán autóznék rajta hétezer kilométert. Ráadásul nem is lenne nagy kaland, legfeljebb kilyukasztod a lelkét, vagy láncot cserélsz rajta. Nagyobb gond nem lehet." 1998-as közlekedési eszközéről magyaráz.
Barátjával az egész segédmotoros kerékpárt módosította, és néhány hónappal indulás előtt igyekezett minél több részletet megtudni róla. "Még nincs mélyreható tudásunk a csajról, és ha valami történik velem az árammal, akkor még úton lehetek" - mondja nevetve. A keleti útra Tomáš Vejmola (Tomík az úton) kalandor ihlette meg, aki a thaiföldi tuk-tuk utazásával vált híressé, és néhány évvel korábban kerékpárral indult Grúziába.
Nem akartam all-inclusive nyaralást venni
Kelet-Európa és a közeli Ázsia is vonzotta Philipet. "Ukrajna, Oroszország és Grúzia elsősorban a hegyek miatt vonzott. Nem all-inclusive nyaralást akartam venni a tenger mellett, hanem kalandot szerettem volna átélni" - hangsúlyozza. De felfedezte a Cseh Köztársaságtól keletre fekvő szegények szívélyességét és vendégszeretetét is.
Legérdekesebb élményei közé tartozik a grúz Kutaiszi városában eltöltött éjszaka 36 koronáért. "Amikor megtaláltam, arra gondoltam, miért ne próbálnám ki. A végén kiderült, hogy én voltam a legelső vendég, aki egy fiatal lánynál szállt meg. Aztán elvitt a barátaival a központba, és buli volt. Négyre érkeztünk, a reggelre és az esti egy részre csak fotókból emlékszem” – emlékszik vissza.
Grúzia nemcsak híres vendégszeretete és alacsony árai miatt vonzotta, hanem elsősorban a Kis- és Nagy-Kaukázus hegycsúcsai miatt.
De Babeta nem akart magasabbra mászni, és az első problémák az orosz-grúz határon, Kazbek térségében jelentkeztek. "Több kilométert kellett pedáloznom a hegyekben. Babeta egyszerűen nem akart menni. Megpróbáltam megjavítani, de nem tudtam rájönni a problémára. Emellett nem volt internetkapcsolatom, hogy megtudjam, mi Időnként megálltam, és végül lefékezett egy orosz fiút, aki egy kis furgont vezetett, és elvitt Tbiliszibe" - magyarázza Filip.
Útvonal a hegyek felé
Nem volt gondja a nyelvi akadályokkal, mert korábban középiskolában oroszul tanult, és bár nem volt kitűnő tanuló, tudása elegendő volt a normális kommunikációhoz. "Az emberek azt mondták nekem, hogy megértenek engem és én is megértem őket, szóval a négyes valószínűleg hasznos volt. Amikor nem tudtam, hogyan kell oroszul mondani, akkor csehül mondtam orosz akcentussal, és sokszor bevált" mondja.
Amikor megérkezett a grúz fővárosba, egy telefonáló barátjával egyedül megjavította a segédmotoros kerékpárt, és egészen az ország déli részén fekvő Kobuletiig vezetett. Itt hagyta a motort pihenni egy helyi iskolában, amit Cseh szervezett meg számára, aki a Facebookon követte figyelemmel Filip útját. A fiatalember ezután hátizsákkal a hátán elindult Georgia felfedezésére a hegyekben.
"Stoppoltam, csak kétszer fizettem egy marshrutkáért (egy nyilvános közös taxi, amely meghatározott útvonalakon közlekedik, többnyire átalakított furgonok, a szerkesztő megjegyzése ), mert másként nem nagyon lehet eljutni a hegyekbe" - magyarázza.
A fiatalember például ellátogatott a jól ismert Svaneti régióba, ahol egy 60 kilométeres utat tett meg Mestiától Ušguliig. "Többnyire sátorban aludtam a falvakon kívül, csak enni mentem a faluba. Gyakran voltam egyedül a sátramban éjszaka. Csodálatos volt" - mondja.
Dugványok Törökországban
Fülöp visszaútja többek között több mint 500 kilométert vezetett a Fekete-tenger törökországi partja mentén, de még egyszer sem ázott meg. De strandokon vagy sziklákon táborozott. A csaj mindössze két defekttel bírta a nehéz utat Törökországon keresztül. A helyi kisbolt előtti kis falu lakói is segítettek neki lecserélni az egyik kerekét.
Egy nehéz nap után pedig a törökök vendégelték meg, akiknek kertjében sátrat vert. "Meghívtak a házukba, lezuhanyoztam, remek ágyam volt, és meghívtak csirkeszeletre is. Felcsillant a szemem, és nagyjából nyolcat megettem" - mondja.
Szerbiában azonban nem volt szerencséje, amikor egy autópálya-pihenőben táborozott. "Hajnali kettőkor keltem, kinéztem a sátorból, és a csaj sehol. Hívtam a 112-t, de senki nem beszélt angolul, így problémás volt a megegyezés. Végül megláttam pár tíz méterrel arrébb a csajt, valaki megpróbált betörni. Amikor kinyitottam, hallottam, hogy valaki felcipzározza a sátrat, és berohan a sötétbe. Egy ismeretlen tolvaj elvitte a hátizsákomat dokumentumokkal, drónnal és memóriakártyákkal" – számolja Filip.
Az elkövetőt azonban végül elfogták az ismét behívott rendőrök, akikkel a mobiltelefonján tolmácson keresztül tárgyalt. Így hát visszakapta a dolgokat, kivéve néhány apróságot, például állványt, kameratartót vagy kannát.
Két hete érkezett vissza szülővárosába, Pustějovba, és még mindig szívja magába az összes élményt. Még a baba is túlélte a hétezer kilométeres utat néhány hibával. Most egy autószerelő elemzésére és javításra vár.
„Magam sem hiszem el, hogy komolyabb gondok nélkül megúszta” – teszi hozzá Filip. A jövőben szeretne egy hasonló kalandban részt venni, de a helyszínt egyelőre nem akarja elárulni. Szerinte még túl frissek az emlékek Grúziáról.