Régóta fontolgattuk többen, hogy szükség lenne olyan topicra, amelyik a nagyobbacska (kb. 6-10 éves) gyerekekről szól, mert sok "régi" fórumozó gyerekeivel együtt "kiöregedett" a várandós-szoptatós-babázós-kisgyermekes topicokról. Pedig ahogy nőnek a gyerkőcök, egyre tágul a világ, egyre több megbeszélnivaló merül fel az emberben. Úgy gondoltam, hogy itt mindenről essék szó, ami ezt a korosztályt és szüleit érinti, vagyis lehet az iskola, szabadidő, különóra, evés, játék és minden, ami belefér...
Kis segítség kellene. Tudtok-e szép verset ajánlani, család ill. iskola témakörben? (Ne legyen elcsépelt, túl hosszú, túl rövid, "dedós" stb..... :-DDD) Köszi! (Kötelező iskolai versmondó verseny okán....)
A gyerekek sulijában is a karácsonyi vásár a divat, pont most szembesültem vele, hogy éppen 12 éve kell kitalálnom mit csináljak a vásárra. Kicsit kezdem unni, de jobbat mi sem találtunk ki. A kicsi sulijában a tavasszal volt jótékonysági sulibál, aki nem akart menni, vehetett támogató jegyet is. Nem tudom mennyi bevétel lett belőle...
Szerintem ez helytől/iskolától függ, mennyit és mikor szerveznek hulladékgyűjtést. Mi kicsi városka vagyunk, örülünk, hogy egyáltalán szerveznek ilyet :) Még azt se tudom, a környékünkön hol van olyan, ahol átvennék a hulladékot, ha mondjuk mi vinnénk el. De az árakból kiindulva: tavaly előtt egy nagy tolós kocsinyi + autós csoamgtartónyi újságot vitt a mi csoportunk, alig tudtuk betolni a sulihoz. Az osztályból még 2-3 csoport vitt papírt, pl. boltokból papírdobozt. A végén kiakadtam: az összes papírért 4.000 Ft-ot kapott az osztály... Jó, a vas több volt, de az ilyen falusi környezetben is egyre kevesebb a vas-hulladék, azt nehezebb összeszedni.
Megint ott tartok, hogy keresek vmi pénzszerzési lehetőséget az osztálynak. Eddig csak a karácsonyi árusítás jut eszembe. (A kirándulásos pályázat megszűnt, az osztályújság készítése kérdéses...)
Ha van ötletetek, szívesen venném - gondolom, más is :)
tenyleg csak 1 x van egy evben? Mar nem emlekszem..Az iroda tele van lejart prospektusokkal,amit direkt a gyerek papirgyujtesere tettem el,de tavaszig nem huzom ki,addigra nem fohok kilatszani mogule..
Hulladékgyűjtéssel kapcsolatosan érdeklődnék, hátha valaki jártas ebben a dologban. Minden évben szokott a sulinkban lenni 8ami, persze bosszantó, hogy alig löknek egy kis pénzt az összegyűjtött dolgokért, de ezt most hagyjuk). Idén tavasszal lesz, ami azt jelenti - ezt a pedagógusok mondták -, hogy a pénzt csak ősszel kapjuk meg. Tehát az osztálykirándulás árába nem tudunk vele besegíteni. Ez a fél éves fizetési halasztás szerintetek teljesen rendben lehet? Hogyan lehetne ennek utánanézni?
Köszi! Valójában amolyan "pletykaszintű" dolgokra lettem volna kíváncsi. Szülők, gyerekek mennyire szeretik őket, a kezük alól kikerülő gyerekek mennyire állják meg a helyüket felsőben, stb. A nyílt órájukra majd elmegyek, úgyis a személyes benyomás a fontos.
Úgy van, hogy jövőre is már mindkét induló 1. osztály Montessori lesz. Értelemszerűen a mostani negyedikes osztályok tanítói lesznek a jövő évi elsősök tanítói. A mostani 4.D két tanítója azért lehet főnyeremény (de egyébként nem ismerem őket személyesen), mert ők kezdték az egész montessorizást az iskolában, tehát tapasztalatuk, gyakorlatuk nekik van ebben a legtöbb. De tudomásom szerint már a C-s osztály pedagógusai is túl vannak a Montessori (át)képzésen, és használják is ennek vívmányait, még ha egyelőre nem is teljes gőzzel. De az biztos, hogy -az utóbbi két évhez hasonlóan- jövőre mind a két páros montessoris osztállyal kezd.
:))) Pont a Montessori programról mondták, hogy évről-évre felkapottabb, egyre kevesebb körzetest visznek máshová. Úgy látom meg van a következő dolog amin rágódhatom. Kockáztatni, hogy egyenes úton valós lakcímmel vagy bejutunk vagy nem, vagy némi hazugsággal a biztosra menni. Keményebb dió ez mint gondoltam.
Eléggé egyfelé keresgél(t)ünk akkor, helyben is meg szemléletben is:) A Kossuthban ment (megy??) az az eszméletlen baromság elsőben, hogy miután elolvastatják a gyerekkel mondjuk, hogy "pad", utána _mindent_ el kell olvassanak visszafelé, jobbról balra is:-O "dap". Most azon túl, hogy jó eséllyel elveszti a gyerek az érdeklődését, lévén semmi értelme annak, amit olvas, én attól is tartanék, hogy disz-szempontból se tuti nyerő az ötlet. Abszolút nem értem mi ebben a jó. Meg szintén Kossuth, osztogatják azokat a szerencsétlen piros-fekete-hupikék pontokat, és ha a gyerek mondjuk kapott egy pirosat kedden, de szerdán valami rosszat csinált, akkor tannéni _visszaveszi_ tőle a 2 napja kiosztott piros pontot. Komolyan, az a hely olyan nekem, mint egy rossz vicc. Mi Keveháza utcai Montessori, ő most másodikos. Tökéletes döntés volt, minden nappal újra és újra hálát rebegek. Kezdtek most elsősként a barátok közül, és bár még nagyon korai sommásat mondani, egyelőre nagyon boldog vele mindegyikük. Célszerű keríteni XI. kerületi lakcímkártyát, ez tény, de enélkül sem lehetetlen (nekünk nem volt/nincs).
Köszi! Az a helyzet, hogy amit én szerettem volna, az úgy tűnik már nincs. Sima napköziotthonos rendszer sok szakkörrel, barátságos de ugyanakkor fegyelmezett környezet színvonalas oktatással. És még közel is legyen:) Tagozatos megoldásoktól (néptánc, nyelv, stb.) félek, mert mi van ha a gyerek egy utált területen kénytelen 8 éven át bizonyítani. Az már biztos, hogy kompromisszmos megoldás lesz, kérdés hogy melyik igényemből adjak le.
Kérdeztem már sok szülőt, de mindig a Kossuth-Árpád-Gádor hármast említik. A Gádor messzire van a másik kettőt meg a kéttannyelvűség miatt nem merem bevállalni a gyereknek. Félek, hogy nehéz lenne. A Kossuthban néztem tavaly egy magyar órát. Hát mit mondjak, volt tempó keményen. az osztály 30 %-a nem is tudta követni (bár lehet, hogy csak a látogatók zavarták őket)
A XI. kerületben is már érdeklődtem, kettő suli jöhet szóba, a Teleki és a Keveháza. De a vezetők nem sok jóval biztattak bennünket, mivel kerületen kívüliek vagyunk.
wesse, nekem sajnos egyikről sincs semmi pozitív. Mi is ebben a kerületben lakunk, el is vittem a gyereket a szomszédba iskolába. Nagyon nehéz úgy hasznos inputot adni, hogy nem ismerjük a másik szempontjait, de nekem, nekünk a Tompa szóba se jött, lévén sima poroszos, semmi differenciáltság, egy rutin nagyüzem az egész. Sőt, ahogy a másikban láttam, titeket a nem sporttag. érdekelne, na ott keményen érzékeltetni szokták a nem sportos osztállyal, hogy ők a "csak sima". Ha e kettő közül kellene választani, akkor határozottan inkább a Nádasdy. A művészeti tagozatosságot nem viszik túlzásba, teljesen belefér. De nagyon heterogén az egész, tényleg minden attól függ, hogy ki lenne az osztályfőnök, mert van olyan alsós osztály, ahol nagyon profi módon eleve a diszlexia-diszgráfia prevenciós tankönyvekből tanulnak, és egyetlen osztállyal arrébb meg megy az idióta osztályozzunk mindent már első-másodikban c. drill. Mindenképp beszélnék a jövőre leendő elsős tanítókkal, hogy tudják -e már milyen könyvekkel kezdenek jövőre, meg persze minél több helyi szülővel, hátha mondanak biztatóbbat, mint az én tapasztalataim.
Azért nem minden 4 osztályos gimi színvonala romlik... Az én volt sulimban (Apáczai) pl. van 4 éves gimis osztály is, és nem tudok róla, hogy romlott volna ;-) Ahogy bokor sulijában is vannak 4 éves osztályok, és az sem a gagyi kategória, sőt! Egyébként itt bukik meg az az elmélet, hogy van akinek jót tesz a korábbi gimis kezdés.
Ha nem a gyerek igénye, hanem kényszer, mert félő, hogy csak a bénák maradnak. Őszintén szólva örülök, hogy nekünk ez a katyvasz kimarad az életünkből.
Nekem is a 6+6 lenne a szimpatikus, pont ezért, amit írsz. Csak hozzá kellene igazítani a tanterveket, hogy ne legyen átfedés az "elemi" és a gimi anyaga között. A szakképzés is jól tudna alkalmazkodni ehhez a felosztáshoz, hiszen 2 év alapozó vagy akárminek nevezett osztály után sokkal több idő jutna a szakma elsajátítására...
Lehet, hogy neked ez a "kedvenc" indokod, én meg hozzátenném, hogy ÉN tanultam módszertant. Nem a szomszéd mesélte hogy megy ez. Anno gyakorlótanítani a kicsi mostani sulijába kerültem, 6.-osokat kaptam. Simán megsüthettem volna, amit módszertanból tanultunk, mert náluk nem működött volna pl. a tanárbeszél-gyerekjegyzetel módszer. Sokkal de sokkal többet agyaltam azon hogyan fogom nekik megtanítani az időmértékes verselést, mintha gimisek lettek volna. Más a gondolkodásmódjuk, más a szókincsük, stb. Még a jó képességű gyerekeknek is, egyszerűen azért, mert nem 14 évesek. (Jól jöttek apám tapasztalatai, aki meg világ életében általánosban tanított.) Most nyáron meg 10-12 éveseknek tartottam tréninget, és ami rutinból, "kisujjból" megy egyébként, azt náluk nem tudtam használni. Gyak. újra kellett terveznem az egészet :-)